Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Wauw hvor spiller Xabi Alonso noget flot fodbold. Atlético på hjemmebane løber efter bolden konstant. De har intet spil overhovedet.
Kom til Real Madrid Xabi Alonso.
Ja de spiller vildt godt. Fed fodbold. Men hvad tænker I med hans opstilling, for den tager han vel også med? Altså 3-4-2-1 a la Amorim også bruger. Jeg er personligt ikke vild med den med de spillere vi har, modsat er det jo hans trademark opstilling.Dybbøl post=182075 skrev: Håber at nogle af jer har mulighed for at se Atlético mod Leverkusen.
Wauw hvor spiller Xabi Alonso noget flot fodbold. Atlético på hjemmebane løber efter bolden konstant. De har intet spil overhovedet.
Real Madrid er bare et 4-3-3 hold i min optik. Hvad tænker I om det?
Opstilling eller ej, så håber jeg også han kommer naturligvis.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mbappe
Vini Bellingham
Gutierrez Camavinga Valverde TAA
Alaba Rüdiger Militao
Håber at Gutierrez og TAA er at finde i klubben til sommer.
- Camavinga og Valverde til løbe en masse meter indeni maskinrummet.
- Gutierrez og TAA med deres offensive teknik til at fylde på kanterne.
- Vini, Jude og Mbappe kan spille tæt og kombinere med hinanden samt skiftes til at stikke ind bag forsvars kæden.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det er en mega spændende diskussion. Du har helt ret i, at der nogle som kommer i klemme, men det er vel et valg, man skal tage. Hvis det vurderes at tiden er inde til et decideret system som skal indarbejdes, så må man acceptere, at nogle enten kommer i klemme eller kan udvikle sig i en ny rolle. Måske den rolle bliver bedre!Figo-10 post=182076 skrev:
Ja de spiller vildt godt. Fed fodbold. Men hvad tænker I med hans opstilling, for den tager han vel også med? Altså 3-4-2-1 a la Amorim også bruger. Jeg er personligt ikke vild med den med de spillere vi har, modsat er det jo hans trademark opstilling.Dybbøl post=182075 skrev: Håber at nogle af jer har mulighed for at se Atlético mod Leverkusen.
Real Madrid er bare et 4-3-3 hold i min optik. Hvad tænker I om det?
Opstilling eller ej, så håber jeg også han kommer naturligvis.
Jeg tror ikke, at vi er så langt fra materialet, men nogle skal i den grad tilpasse sig. Der er blandt andet nogle kantspillere gennem de senere år, som er blevet brugt som wingbacks (eller offensive backs) rundt omkring.
Vi vil selvfølgelig fjerne venstrekanten og den type back som Mendy og Carvajal passer til. Der vil nok også være en overflod af de som skulle spille 6’er. Og så skal der oprustes på wingbacks og i bagkæden. Men måske det ville passe Mendy hvis han igen stepper op og måske en Brahim Diaz på højrekanten kunne lave overraskelsen. Men det er rene ønsketænkninger og gisninger.
Jeg ser det som mega spændende men også et kæmpe sats. For holdets gruppe er ret sammentømret og hvad sker med helt nye krav og det faktum at nogle falder ud pga ændringerne? Det bør ikke være et problem men man ved aldrig.
Jeg så Leverkusen - Atletico for at lære noget, men jeg skulle have set Benfica - Barca for at have det sjovt. Dybbøl post=182075 skrev: Håber at nogle af jer har mulighed for at se Atlético mod Leverkusen.
Uden at have set Real Sociedad B spille, kan jeg læse mig frem til han brugte 4-2-3-1 her.
- 9eren
- Gæst
-
Jeg har set Leverkusen i mange kampe. De spiller super fedt. Det ville være fantastisk at få Xabi Alonso når det er tiden til det.
- 9eren
- Gæst
-
Helt enig. Det er jeg heller ikke sikker på han vil, men måske det den han har haft succes med. På B holdet havde han jo ikke den store succes, men det kan der være mange årsager til. 4-2-3-1 kunne også være en fed opstilling!NickyMad post=182081 skrev: Hvorfor tager vi det for givet at Alonso skulle være låst til 3-4-2-1? Det kan jo også være han har tænkt det er hvad der passer bedst til Leverkusens trup og styrker, ala Ancelottis diamant sidste sæson.
Uden at have set Real Sociedad B spille, kan jeg læse mig frem til han brugte 4-2-3-1 her.
Og det kunne være fedt, hvis han ikke holdte sig til 3-4-2-1, men kunne tilpasse det. Jeg synes ikke at EtH, Amorim og Ange i Tottenham har overbevist mig om ultimativ fodbold. Der kan jeg godt lide Carlo der tilpasser sig. Jeg synes især, at Vini skal kunne søge bredt og det går lidt i klinch med de meget offensive back han (Alonso) bruger. Men formationer er selvfølgelig også bare tal og så er det noget andet hvordan spillerne løber på banen.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.