Om Vores Rivaler IX
Du er utilfreds med dommeren. Vidste den kommentar ville komme.9eren post=181916 skrev:
det hedder forskels behandling. Det er der med dommere, FFP regler og meget meget mereFondo_Sur post=181910 skrev: Hvorfor fuck fik Balde ikke rødt, når Vini fik rødt mod Valencia for helt det samme? Begge situationer er ikke til rødt, men vær gerne konsekvent, tak.
I øvrigt:
Getafe - barca 1-1
Back to reality
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
TouchéNadaMás post=181919 skrev:
Du er utilfreds med dommeren. Vidste den kommentar ville komme.9eren post=181916 skrev:
det hedder forskels behandling. Det er der med dommere, FFP regler og meget meget mereFondo_Sur post=181910 skrev: Hvorfor fuck fik Balde ikke rødt, når Vini fik rødt mod Valencia for helt det samme? Begge situationer er ikke til rødt, men vær gerne konsekvent, tak.
I øvrigt:
Getafe - barca 1-1
Back to reality
- 9eren
- Gæst
-
Getafe er Real Madrids semi Castilla. Kald det hvad du vil. De hader Barcelona ligeså meget som mig. Jeg har i to omgange mødt deres træner på første holdet. Jeg er fan af Bordalas og deres tilgang til fodbold. Deres fans har lige fået et plus i min bog.
nogle af trænerne har fortid i Madrid som spillere og trænere. Og så er det bare en klub der har spillere fra Reals ungdoms akademi på holdet
Og nogle tumper ville sige: “He wasn't the only black man on the pitch, how come only him got racially abused? he obviously provoked them. he should focus and play football”….. hvis det havde været Vinicius + et rødt kort under kampen.
- 9eren
- Gæst
-
Det er ekstremt udtømt, at tage enkelte eksempler for at bevise en pointe. Sådan kan man på ingen måde udlede noget overordnet.
Det er sgu nok ikke studenterhuen der strammer.
Ærgerligt, at det forfejlede narrativ også flyder ind i den danske journalistik.
Du skal også passe på med at kalde det journalistik, det bare en fan (eller flere) der har startet en side og skriver ting... fcbarcelona.dk har altid været ekstremt farvet. Det ville være ligesom hvis 9'eren skrev alle madridistas nyheder herinde ;)
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Jeg har haft en profil derinde de sidste 10-15 år, men konstruktiv dialog er tæt på umuligt. Der er skam flere brugere, som er ganske fornuftige og villige til at tage en saglig dialog, men de forsvinder totalt i det stadigt stigende kor af skingre stemmer, der er fuldstændigt overbeviste om, at det hele er aftalt spil til Reals fordel. Det er faktisk helt fascinerende at følge. Absolut ingen nuancer. Kun sort/hvidt.
Hertil skal det dog lige nævnes, at samme tendens kan forekomme på her Madridista.dk, så det er desværre nok bare sådan det skal være. Det kan være underholdende at følge, men sgu også lidt trist.
Vi har vel alle oplevet at drøfte en given spilsituation med venner eller bekendte, som man opfatter som begavede og rationelle mennesker. Men eftersom de er Barca-fans eller omvendt, så er der næsten garanti for, at det ser situationen helt sort/hvidt og det altid til eget holds fordel. Sjovt nok.
Ja ja, nu skal det heller ikke lyde som om, at jeg er den eneste der formår at se tingene klart, men blev nødt til lige smide mit besyv, da det virkeligt er interessant at se, hvordan vi mennesker kan blive reduceret til flok viljeløse lemminger bare fordi vi holder med et givent hold.
Det skal lige nævnes, at jeg selv har avlet 3 Real fans (17, 14 og 10 år) , som selv er ude af stand til at kritisere nogen eller noget der har med Real at gøre. Jeg får i hvert fald tit tæv for at påpege, at noget måske ikke er et straffe eller frispark, og at Vini ofte får mig til at ældes i dobbelt hastighed og jeg ofte drømmer om at give ham en sherifstjerne….
Men hvor er det dog dejligt, at vi har sneget os 7 point foran. Jeg har en klar forventning om, at Real spiller bedre i anden halvdel af sæsonen. Det lover godt for muligheden for at genvinde La Liga.
Jeg overvejede faktisk også at sætte citationstegn om journalistik, men tænkte så at det ville være en smule nedladende, så undlod.Lars1991 post=182038 skrev: Ja, de kunne jo vise et stilbillede af Rodrygo med en arm omkring sig igår også, der blev den ikke dømt. Nyom havde fået 3 henstillinger af dommeren inden den der situation, så det var jo heller ikke første gang han gjorde det, den blev dømt.
Du skal også passe på med at kalde det journalistik, det bare en fan (eller flere) der har startet en side og skriver ting... fcbarcelona.dk har altid været ekstremt farvet. Det ville være ligesom hvis 9'eren skrev alle madridistas nyheder herinde ;)
Men du understreger min pointe ift. Rodrygo. Man kan let vælge at fokusere på de enkeltstående tilfælde der bekræfter sin tese, og se bort fra alle dem der viser det modsatte. Hvor ville livet ellers have været let!
- 9eren
- Gæst
-
Barcelona har været gevaldigt efter dommerne efter kampen mod Getafe.
men hvad er fakta; tja man kan faktisk se Kounde betår frispark og derfor skal der ikke dømmes straffe.
balde og gavi slipper for rødt og gult
Barcelonas mål til 0-1 er der også frispark på, da Kounde forhindre målmanden i at nå bolden ved at holde ham nede.
Laporta har offentligt kritiseret dommerne efter kampen.
Personligt er det en glædelig nyhed for mig. Nu kan fokus forhåbentlig være på M. Gutierrez. Han være skøn på den venstre side sammen med Vini Jr.