Om Vores Rivaler IX

1 år 3 måneder siden #15841 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
​Rivaler eller ej, det er fandme imponerende det Flick har fået stablet på benene på en enkelt sæson. Det virker faktisk udefra set som om at Barcelona har fået lidt af det sammenhold, som i mange år har været kendetegnet ved vores eget hold, vores såkaldte “Friendship FC”. Og ja, det er nærmest det samme hold som Xavi efterlod, så der ligger jo klart en lektie der som Real Madrid bør lære af. 

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 måneder siden #15842 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Om Vores Rivaler IX
Hold op hvor er det dog irriterende at se Barca spille så god fodbold og samtidig med det udradere deres modstandere. Jeg bliver sindssyg af den handlingslammelse der hersker i vores klub. Vigtigste mål må være at undgå at de vinder the treble nu når vi selv spiller så absurd ringe. Jeg tror ikke jeg vil kunne holde til at de vinder the treble med et så, og forstå mig ret “middelmådigt hold” på papiret. Hatten af for Flick.

1 år 3 måneder siden #15843 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX
Man må bare tage hatten af. Barcelona har unge spillere, egne spillere og de spiller vildt flot fodbold. Som et godt ordsporg siger, så må man aldrig lade en god krise gå til spilde og det skal jeg da lige love for at de gør og det virker til, at Real Madrids hovmod og mangle på handling har store konsekvenser.

Det altid nemt at kigge tilbage og sige hvad sagde vi, men der var vidst bred enighed om, at vi i sommers ikke erstattede vigtige trupspillere som Nacho, Joselu og Kroos. Dernæst da Militao og Carvajal blev skadet. Og igen i vinter transfervinduet. Det er dybt kritisabelt, at vi ikke har gjort noget og ret arrogant af ledelsen. Men sidste år gik den jo trods skaderne til Militao og Alaba...

Jeg synes pilen peger big time for Perez først, dernæst på Carlo. Perez er nødt til at handle og det tror jeg simpelthen også godt han ved, men han gør det til sommer. En virksomhed af Real Madrids størrelse tror jeg ikke tager dette forgivet og jeg tror de er ved at lægge en plan. Sådan forgår det hvertfald i en corporate verden og det tror jeg nok vi skal se. Personligt så jeg gerne vi fik Solari ind med den konsekvens har også tager med sig. Jeg synes han var god til at spille de bedste og ikke dem han var bedste venner med. 

Men for pokker hvor er Barcelona, PSG, Aston Villa mv. også tydelige beviser på, at et system er en god løsning når man spiller fodbold i 2025. Nu ved vi ikke hvordan det ender med Yamal, men ellers er Mbappe jo det eneste (efter min mening) generationstalent vi har i fodbold pt. Her mener jeg, at ingen når de niveauer Messi og Cristiano havde. Og som Zidane, Ronaldinho, Ronaldo mv. også har haft. Sikkert også derfor, at Balon d'Or kommer til at gå til Rapinha i år, måske Mbappe næste år og så Håland året efter. Altså ingen der er meget bedre end de andre.

Og pga. det, så det satme arrogant at vi spiller på individuel kvalitet og ikke på et trupsammenhold. Altså jeg er et sted hvor jeg tog Emery som træner og det viser vidst bare jeg er desperat. Men der skal simpelthen en træner ind der har nogle ideer. Jeg så interview med Lucas Hernandez i går, som lige præcis siger at det er deres succes, at du kan se alle 10 markspillere løber offensivt såvel som deffensivt. I Real Madrid er vi heldige med at 7 mand løber. Det var OK Cristiano og Messi ikke løb, for de havde gjort sig fortjent. Vinicius kan stå stille hvis han lavde 40+ mål en sæson, men indtil han når det, så kan han sgu få lov at løbe eller så sætte sig på bænken. 

Ikke at vi skal gå den vej, men tænk hvad Tuchel kunne gøre, hvad Kloop kunne gøre, hvis Flickflack kan gøre det med det materiale Barca har. Han var jo en kæmpe joke da han kom til Barca og efter det shit han lavede på landsholdet og hans (manglende) peptalk.

Så det kalder bare på Alonso. Og kan vi ikke få ham, så må vi tage den næste i rækken. Og kan vi ikke få den næste, så må vi tage nummer 3 på listen. Så skidt er det altså. Og så der selvfølgelig noget i truppen vi skal se på.

Når det så er sagt, hatten af for Barca. Det flot og jeg er ganske misundelig ligenu. Men Real Madrid kommer altid igen.

Det lyder taberagtigt og meget lidt madridismo, men kunne vi ryge ud til Arsenal med en OK kamp i næste uge, så det vel faktisk fint med tanke på at vi nok bare vil blive savet over af PSG eller Barcelona efter - og det kan jeg slet ikke holde til. Så hellere ryge ud nu til Arsenal.

Og ja vi kan selvfølgelig altid vinde og i de kampe vi har tilbage mod Barca i sæsonen ditto. Men alt peger på at Barca's selvtillid og spil vil vinde. Vi gruer vel alle over de næste El Clasicos, hvor Barca bare fra minut 1 kommer til at være 110% tændte mod vores 80% spillere, som selvfølgelig også spiller ude af position.

Øv, det lort at være Real Madrid fan lige nu. Men fundamentet er godt og jeg tror ikke, at der skal meget til før det hele vender. Men det starter fra toppen med Perez og Carlo.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 3 måneder siden #15844 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg har længe argumenteret for at pokaler trumfer godt spil... Hvilket det i sidste ende også gør. MEN. Jeg nyder ikke at se vores hold spille, og har i virkeligheden ikke gjort det ret længe. Forstå mig ret, jeg får stadig den der dejlige fornemmelse i maven når jeg gør klar til at se Madrid spille, men mere ofte end ikke ender jeg med at scrolle på telefonen eller lave andre overspringshandlinger. Fordi det simpelthen er så kedeligt at se på.

Vi har grinet og peget fingre af Barca en del år nu, og måske vinder vi stadig mere denne sæson end de gør. Men hvem er egentligt de rigtige vindere i det her ? Hvad vil man helst som fan ? Kedes ihjel med røvsyg bold for så at stå med en pokal i sidste ende, eller se den ene fede kamp efter den anden med masser af mål og offensivt spil, og måske kun stå med en sølvmedalje når sæsonen er ovre.
Ja jeg vil altid vælge pokalen, men... For helvede jeg gad godt kunne kalde os for mestre eller CL vindere med stolthed og den fulde fornemmelse af at det er kommet i mål via et stramt koncept, gode valg på trænerbænken og flotte præstationer på banen. Det er ikke tit jeg har den fornemmelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

1 år 3 måneder siden #15845 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Leganes skal hapse point hvis de ikke skal rykke ned. komsååå

1 år 3 måneder siden #15846 af Hamid8210
Så Barca sat i gang med et selvmål træls

1 år 2 måneder siden #15847 af Hamid8210
Absurd at Barca har overlevet denne kamp. De er blevet rykket godt og grundigt af Dortmund

1 år 2 måneder siden #15848 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
Ja og Dortmund havde faktisk ret mange chancer i første kamp, ærgerligt.
Dortmund ender faktisk med en betragteligt højere xg fordelt på de to kampe.

1 år 2 måneder siden #15849 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg må indrømme jeg godt kan lidt Flick.
Det er både imponerende hvad han har gjort for Barca, men han virker også som en ordentlig person.

Det er længe siden jeg ikke har hadet en Barca træner som pesten. Manden er jo klasser over Xavi når han udtaler sig.

1 år 2 måneder siden #15850 af Hamid8210
Damn, så fik Spanien en ekstra plads i CL. Det betyder at både Atl Bilbao og Villareal er sikret CL med de nuværende point. Havde håbet ellers at lige netop de to hold ville kæmpe for hvert point i de resterende kampe ( begge møder Barca).

1 år 2 måneder siden #15851 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
​Nico Paz med endnu en virkelig flot assist og kamp generelt idag. Hvis man ikke bringer ham hjem igen, så ved jeg virkelig snart ikke hvor meget en spiller kan gøre på én sæson, for at man igen giver ham en plads i truppen. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Redondo💖

1 år 2 måneder siden #15852 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX
Barca bagud 3-1! Holder den, kan vi selv afgøre det i El Classico. Håber fandeme Ancelotti kan finde på noget TAKTIK, ellers må han få noget hjælp.

Leveret af Kunena Forum