Om Vores Rivaler IX

1 år 4 måneder siden #15805 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

zizou21 post=184201 skrev: Hvis ikke Barca havde haft den mærkelige måned, hvor de smed point og lignede det hold, vi forventede denne sæson, havde de formentlig allerede sikret sig ligaen nu. De startede sæsonen som lyn og torden og må siges at være Europas mest formstærke hold lige nu – både spillemæssigt og resultatmæssigt (måske kun PSG kan udfordre dem). Vi derimod har været svingende hele sæsonen, og det er et mindre mirakel, at vi overhovedet stadig er med i både Champions League og ligaen. Jeg har opgivet troen på ligaen. Barca kommer ikke til at smide flere point end os, og der er ingen grund til at tro, at vi slår dem i det indbyrdes opgør. Vi står faktisk i en situation, hvor de potentielt kan slå os i ligaen og i Copa del Rey + Champions League-finale. Det ville være en skandale.

​Det ville ikke være til at bære. Tænk hvis Barca vinder en treble med det hold og de forudsætninger. Skandaløst. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #15806 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Enig - det ville være helt absurd.
Der er dog et eller andet der alligevel får mig til at “smile” en smule. Jeg synes vitterligt deres hold er, elendigt er måske hårdt sagt, men langt fra tidligere storhed.
Og nu dominerer de ligaen og cl. Det er altså et godt signal om hvad den rette træner og et stramt koncept kan.

Jeg må indrømme at deres kampe er super underholdende, masser af mål, knapt så godt forsvarsspil. Men sjovt er det at se på.

Jeg tror dog stadig de smider det hele. Men det er et frisk pust til en ellers ret kedelig liga. Jeg synes vitterligt ikke det er særligt interessant at se hverken os eller ATM spille for tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

1 år 4 måneder siden #15807 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

elle44 post=184204 skrev:

zizou21 post=184201 skrev: Hvis ikke Barca havde haft den mærkelige måned, hvor de smed point og lignede det hold, vi forventede denne sæson, havde de formentlig allerede sikret sig ligaen nu. De startede sæsonen som lyn og torden og må siges at være Europas mest formstærke hold lige nu – både spillemæssigt og resultatmæssigt (måske kun PSG kan udfordre dem). Vi derimod har været svingende hele sæsonen, og det er et mindre mirakel, at vi overhovedet stadig er med i både Champions League og ligaen. Jeg har opgivet troen på ligaen. Barca kommer ikke til at smide flere point end os, og der er ingen grund til at tro, at vi slår dem i det indbyrdes opgør. Vi står faktisk i en situation, hvor de potentielt kan slå os i ligaen og i Copa del Rey + Champions League-finale. Det ville være en skandale.

​Det ville ikke være til at bære. Tænk hvis Barca vinder en treble med det hold og de forudsætninger. Skandaløst. 

Jeg synes de har et solidt hold.
Deres backs er klart bedre end vores. Balde og Kounde er verdensklasse. Mendy og Vasquz er middlemådig på en god dag. Centralt har de også solide spillere i Martinez, Cubarsi og Aroujo.
Resten af holdet er fyldt med klassespillere, De Jong, Pedri, Yamal, Lewandowski, Olmo, Raphina osv.
Læg dertil, at de spiller solidt fodbold. 2*4 mål mod atletico, 9 mål mod os, 4 mål mod bayern. Jeg tror i 20 kamp har de scoret minimum 4 mål. De har været rigtig gode denne sæson.

Jeg tror de har større chance for treble end os. Her i slutning af sæsonen kan man ikke engang påstår at vi har fået det til at køre.

Man kan godt give træneren skylden, men jeg synes også det er kriminelt, at man ikke har købt ind til HB og CB efter de lange skader. Vi kan godt skælde ud på Tuchameini, men det hjælper ikke på hans rytme, at han skal spille CB hver anden kamp.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur, El Siete, Figo-10

1 år 4 måneder siden #15808 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

​Hvis ender med at ske, så har vi simpelthen fået alt for lidt ud af den periode hvor Barcelona har været i store økonomiske vanskeligheder, mens RM har haft alle pengene, og muligheder for spillere og trænere, i verden. De har sammensat et hold af andenrangsspilere og teenagere, men med et klart koncept, som har løftet spillerne betydeligt, mens vi har hentet den ene venstrekant efter den anden, og ellers negligeret andre positioner. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 4 måneder siden #15809 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 post=184207 skrev:

Jeg synes de har et solidt hold.
Deres backs er klart bedre end vores. Balde og Kounde er verdensklasse. Mendy og Vasquz er middlemådig på en god dag. Centralt har de også solide spillere i Martinez, Cubarsi og Aroujo.
Resten af holdet er fyldt med klassespillere, De Jong, Pedri, Yamal, Lewandowski, Olmo, Raphina osv.
Læg dertil, at de spiller solidt fodbold. 2*4 mål mod atletico, 9 mål mod os, 4 mål mod bayern. Jeg tror i 20 kamp har de scoret minimum 4 mål. De har været rigtig gode denne sæson.

Jeg tror de har større chance for treble end os. Her i slutning af sæsonen kan man ikke engang påstår at vi har fået det til at køre.

Man kan godt give træneren skylden, men jeg synes også det er kriminelt, at man ikke har købt ind til HB og CB efter de lange skader. Vi kan godt skælde ud på Tuchameini, men det hjælper ikke på hans rytme, at han skal spille CB hver anden kamp.

​Helt enig.

Selvom jeg selvfølgelig håber det, så vider fodbolden, hvis Barca bliver mestre i år. Vinder vi, hvilket jeg dog stadig tror vi kan, så er det godt nok et kedelig mesterskab, men også en vink til de andre hold, at selv i en dårlig sæson kan vi slå et virkelig godt spillende Barca hold. Jeg hæfter mig også ved, at truppen var tæt på identisk til den Xavi havde og der kunne man se hvad et trænerarbejde kan gøre og nogle tyske discipliner. 

Jeg har længe været fortaler for en træner med et system og det er jeg stadig. Jeg knuselsker Carlo, hvilket også skal være navnet på min førstfødte, men  jeg synes han får ALT for lidt ud af truppen tiltrods til store mangler på HB og CB. Der er langt til de gode gamle dage med CR7 på toppen og et åbent forsvar bagtil. Vi skal simpelthen kunne forvente noget mere af det her hold, så helt rimeligt, hvis Barca, som har spillet bedre, tager den. Så lærer vi forhåbenligt af vores fejl, men pinligt, at vi ikke udnytter vores klare overtag på strategi, økonomi, spillertrup mv. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 4 måneder siden #15810 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete post=184208 skrev:

​Hvis ender med at ske, så har vi simpelthen fået alt for lidt ud af den periode hvor Barcelona har været i store økonomiske vanskeligheder, mens RM har haft alle pengene, og muligheder for spillere og trænere, i verden. De har sammensat et hold af andenrangsspilere og teenagere, men med et klart koncept, som har løftet spillerne betydeligt, mens vi har hentet den ene venstrekant efter den anden, og ellers negligeret andre positioner. 

​Det har reddet dem helt vild meget, at de fik fat i Lewandowski. Han er verdens bedste angriber på dagen. 

Også har de hentet nogle gode spillere som Araujo, Pedri, Koundé og Raphina. 

Flick har givet dem tro på tingene. De er bare virkelig motiverede for at vinde trofæer, mens det mere er “same old same old” for Real Madrid under Ancelotti sæson 24/25. 

Derudover skal klubber som Barcelona og Real Madrid altså bruge deres akademier. De bedste fodboldspillere kommer klart fra Spanien for tiden. Asencio har været så meget bedre end Militao og Tchouameni. Han kommer direkte ind fra den tredje bedste række og kommer på rundens hold i Champions League 16. delsfinaler.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 4 måneder siden #15811 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​"Jeg synes de har et solidt hold.
Resten af holdet er fyldt med klassespillere, De Jong, Pedri, Yamal, Lewandowski, Olmo, Raphina osv."

Deres backs er bedre end vores, men at kalde Balde og Kounde verdensklasse er godt nok at stramme den. Balde er efter min mening ekstremt overvurderet. Hans hurtighed er stort set hans eneste spidskompetence. Tager stadig en masse dårlige beslutninger offensivt, og er svag i defensiven. Kounde er en solid og klog spiller, men mangler offensive kvaliteter for at være en verdensklasse back, og fysisk styrke/højde for at være centerforsvar på det her niveau. Har også altid perioder i sæsonen, hvor han sejler rundt.

Cubarsi er et stort talent og viser allerede et flot niveau, men han er langt fra fejlfri. Verdensklasse er han ikke endnu, efter min mening. Det er 33-årige Martinez altså heller ikke. Araujo er den eneste der har vist verdensklasse niveau, men har bøvlet med at finde det igen siden han begyndte at få en masse skader.

De Jong, Pedri og Yamal vil jeg uden tvivl kalde verdensklasse spillere. Lewandowski er slet ikke hvad han har været, men næsen for mål er intakt. Olmo er god, men ikke på aller øverste niveau. Det jo svært at sige noget imod Raphina med den sæson han har igang i, men jeg tænker også hans styrker er skræddersyet til denne sæsons Barcelona, som er orkestrereret af deres helt store kanon - Hansi Flick.  Jeg er nemlig helt enig med Kimbo - individuelt set har Barcelona altså ikke et fuldstændig vildt hold. De har enkelte kæmpe stjerner, men ellers bare en masse fine spillere. Men der bliver spillet til deres styrker. Vildt at se forskellen på en middelmådig træner i Xavi og en fra øverste hylde i Flick. Man håber jo den samme transformation kan ske for Real Madrid når Ancelotti engang smutter. Der er et kæmpe potentiale gemt i vores hold.

1 år 4 måneder siden #15812 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

​Du anskuer det forkert. Vi står faktisk i en situation, hvor vi kan slå dem i ligaen og i Copa del Rey + Champions League-finale. Det ville være en fornøjelse.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 år 4 måneder siden #15813 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
@Lars1991

Synes du undervurderer deres spillere. Ikke fordi de kan hamle op med, hvad de har haft tidligere, men der er bare ikke så meget bedre derude. Til EM var Olmo, Yamal og Koundé nogle af de bedste i turneringen. Ligesom Nico Williams var det, som ellers ikke ligefrem brænder La Liga fuldstændig af.

Det kan godt være, at vi var bedre spillere. Det tror jeg, vi har. Lige nu har de bare et mere effektivt system og motivation? Men deres spillermateriale må da være noget af det bedste, man kan mønstre lige nu? :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

1 år 4 måneder siden #15814 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Om Vores Rivaler IX
Hvem er bedre end Mbappe, Bellingham, Vinicius, Valverde, Rudiger, Courtois, Rodrygo, Julian Alvarez, Oblak, Nico Williams, Lamine Yamal, Raphinha, Pedri, Olmo, Kounde, Balde.

Alle de bedste spillere er samlet i La Liga. Der er måske lige tre-fire spillere i Premier League.

Der er vel at mærke tale om primært unge spillere, som kommer til at vinde mange trofæer og blive legender i deres tid

Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 4 måneder siden #15815 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Om Vores Rivaler IX

Matamoro post=184214 skrev: Hvem er bedre end Mbappe, Bellingham, Vinicius, Valverde, Rudiger, Courtois, Rodrygo, Julian Alvarez, Oblak, Nico Williams, Lamine Yamal, Raphinha, Pedri, Olmo, Kounde, Balde.

Alle de bedste spillere er samlet i La Liga. Der er måske lige tre-fire spillere i Premier League.

Der er vel at mærke tale om primært unge spillere, som kommer til at vinde mange trofæer og blive legender i deres tid

​Hvem er de 3-4 spillere?
For så kan jeg da godt lige komme med minimum en håndfuld mere, som er bedre end et par fra din liste der.

1 år 4 måneder siden #15816 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Om Vores Rivaler IX
hvis du skulle finde en angriber til din startopstilling, hvem udover Salah ville du vælge fremfor Vinicius, Mbappe, Rodrygo, Yamal, Raphinha eller Nico?

Hvis du skulle vælge en midtbanespiller, hvem ville du vælge fremfor Valverde, Pedri, Bellingham ?

Leveret af Kunena Forum