Om Vores Rivaler IX

1 år 1 uge siden #16045 af Estadio Santiago Bernabéu

NadaMás post=186163 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=186162 skrev:

Cristiano7 post=186152 skrev: Det har kostet dem mere end 1.4 billioner euro siden takeoveren at få deres allerførste CHL trofæ. Billigt ;)

Du tænker sikkert på 1,4 milliarder Euro. Altså 1400000000 Euro.

Billioner har tre ekstra nuller og er ikke et realistisk beløb i fodboldens verden (endnu.)

​Det bliver det næppe nogensinde, relativt til nutidig købekraft.

Mon ikke han har tallet fra en engelsk artikel, og derfor fik skrevet billion i stedet for milliard.

Det tænker jeg også. Deraf mit skriv “Du tænker sikkert på 1,4 milliarder”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 uge siden #16046 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX
Tillykke med en velfortjent pokal PSG. Når de helt store; Real Madrid, Bayern og Manchester City har et off år, så er det med at slå til - og det gjorde de. Og selvom jeg har været lunefuld i alle de år, hvor de ikke har vundet, så skulle den jo komme på et tidspunkt og da er det kun på sin plads, at i år, hvor de i foråret har været outstanding, vinder den. Meget hellere PSG end Barcelona trods Kaliffen.

Og mon ikke Dembele vinder guldbolden i år. Jeg så nogle odds og jeg er ved at falde ned af stolen, når jeg læser, at Yamal er i top to. Der er virkelig blevet bygget en hype op om ham - som der også var sidste år med Vini. Han har været suveræn, men ender trods alt ikke med stats som Dembele og Raphinha, som i min optil er nummer 1 og 2 (in that order). Når vi taler Yamal, så taler vi hans alder ind og den skal vel ikke været et kriterie for, at han skal have den. Men det gør den. Flotte driblinger og kæmpe talent, no doubt. Men der er lang til en prime Bale, som vel aldrig har været i top 10? Så kan han blive årets unge spillere, som dog i Champions League gik til Doué, som vel besidder et ganske stort talent ligeså. (måske jeg bare øffer lidt over  at han er blevet tryllet frem som en trold af en æske). Og hans forårsrun har været topklasse og peaket i nogle af de store kampe, men ej må vi glemme, at Raphinha og Lewa tog et stort læs i foråret. Og mange fodboldkyndige i Spanien vil nok mene, at Pedri faktisk har været den allerbedste. Men midtbanespillere for den bare ikke - eller jo det gjorde Rodri jo... Men det sker nok ikke i år.

Jeg tænker Messi og Ronaldo vil tænke WFT, hvis man kan få Balon d'Or med de stats, som fodboldspillere i dag viser. De var bare over alle andre, men det duopol er slut, så måske vi kommer tilbage til tiderne, hvor man vinder den en gang og næste år er det en ny. Det håber jeg faktisk. Jeg tror næppe Dembele vinder den igen næste år.

Og Mbappe må også tænke sit. Han bliver fejlagtigt gjort til skurken. "PSG er et hold uden ham" my ass. Put some respect to his name :) Det bold de spiller pt., det gjorde de også tidligere, men på mirakuløs vis glippede de altid i det allersidste og brød sammen. Den ting har de lært. Men to be honest, så har konkurrencen i Champions League også været tynd i år. Real elendige, City ditto. Bayern ditto. Liverpool har altså også en so so sæson, hvor de bare var suveræne i efteråret. Det velsagtens kun Barca og PSG der har været gode.

Nu hvor det ikke kunne være anderledes, så glæder det mig også, at PSG vandt. Jeg tror faktisk vi kan tage noget positivt med fra det. Jeg tror det er ekstra motivation for Mbappe og Vini. For Mbappe, så er narretivet jo pt., at han er et individ og han ødelægger et fodboldhold og løber ikke med tilbage. Jeg synes det forkert og jeg tror, han er mere tændt end nogensiden. Jeg er stor fan af Mbappe, men jeg kan alligevel godt glædes lidt over, at han endnu ikke har en Champions League og en Balon d'Or (selvom han har fortjent det og han er i min optik verdens bedste spiller), men han valgte PSG til for 3 år siden og var ikke med i vores sidste år. Og nu glipper den igen år. Jeg tror han kan vende det til succes.

Og det samme tror jeg med Vini. Jeg tror det er gået op for mange, at presspil er alfa omega i fodbold pt. Jeg tror godt de kan se, at det PSG har gjort, det er den rigtige model lige pt. Jeg tror simpelthen ikke, at vi ser de to stå og glo fodbold i næste sæson.

Problemet er nærmere på midtbanen, hvor det ikke nødvendigvis er den største og stærkeste der vinder (som vi ellers har satset på med nogle virkelige powerfulde spillere), men kan du spille den hurtigt, så når de ikke at komme på kroppen. De tankegang er jo tilbage til tikitakaen. Og der tror jeg ikke vores midtbane er godt nok rustet til - og det løser Stiller fx heller ikke. Vi skal simpelthen have nogle der kan smide bolden rundt sikkert.

Og gud jeg håber Arda kan blive den spiller. Når jeg sidder og ser Pedri, Vitinha og Neves, så tænker jeg altså lidt, kan Arda ikke også det? Måske næppe så boldfast, men fik han spilletiden og tilliden, så tror jeg godt han kunne. Måske jeg drømmer, men han har bare så meget talent og flair. Og så han bare en god dreng med nogle gode, sunde og ydmyge værdier. Han er ikke en superstar som Mbappe, Vini osv.

Nuvel. Skidt sæson. Men jeg tror den har været sund. Real Madrid og ledelsen har sovet i timen. Man har grint lidt af Barcelona og deres krise. Man er gået ind til El Clasico og tænkt, at den vinder vi bare 1-0 eller 2-1 som de seneste år. Barcelona derimod vil dø for El Clasico. De vil dø for at slå os og vi har været for nonchalant.

Men jeg tror lige netop det er dette der skulle til. Og derfor vi ser så stor handlekarft pt. Jeg tror ledelsen er helt med på hvad der sker og nok faktisk er lidt bange for Barcelona igen, hvor vi trode det skulle være walk-over år, men nu er de måske ved at bygge et nyt dream team, hvis største mål vel nok er at slå os.

Jeg tror fodboldverdenen har vækket a sleeping giant. Det her nummer laver man ikke på Real Madrid to år i streg. Og som Vini siger "they are not ready". Nu skal vi bare vise det.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 1 år 1 uge siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Jelle, El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 1 uge siden #16047 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX
​PSG var vel lige et niveau over resten i år og vandt fuldt fortjent. De havde ikke den letteste vej og har også kæmpet for det her og der, men de har været virkelig imponerende på så mange parametre. Som I andre også siger, så er det ikke en underdog der har overrasket alt og alle. Det har været en voldsomt dyr trup som de har sat sammen, men de har sat den klogt sammen og fået lukket en masse huller, og Luis Enrique har taktisk fået sat noget virkelig stærkt sammen. Jeg synes, at der har været mange kampe hvor de bare har knust modstanderen med deres pres over hele banen. 

Hvis den der usmagelige propaganda maskine i Barcelona kan tale Pedri op til at skulle slutte højt i Ballon d'Or racet (velvidende at kåringen er en joke i forvejen), så sprænger Vitinha skalaen med sine præstationer. Man kan være en playmaker på mange måder og nogle gange virker det som om, at Vitinha er playmaker på samtlige mulige måder for PSG. Han kan sætte spillet fra dybe positioner, fordele mere centralt og så kan han også gå ind i mellemrummet højere oppe og sætte sine holdkammerater op. Læg dertil, at han er sindssygt dygtig til at tiltrække presset. Han er umulig at hente, men han kunne være sjov at have på vores hold nu hvor vi ikke har den naturlige playmaker-type. 

Det er underligt at læse kommentarer om at det er fordi Mbappe ikke er der. Dog viser det, hvor vigtigt det er i moderne fodbold, at alle følger en plan og en struktur. Det siger sig selv, at det er umuligt at kvase et andet hold, hvis man har en eller to spillere der tager en fribillet når holdet ikke har bolden. Det kan vi godt lære af, men det kommer ikke bag på nogen. 

Inter skuffede godt nok big time. Jeg havde egentlig forventet, at de havde noget at komme med, for de har også set virkelig gode og inspirerende ud i år. Men PSG var bare bedre og taktisk havde de fuldkommen styr på, hvad Inter kom med. 

Det kan lyde skørt, men PSGs run gør at jeg glæder mig endnu mere til, at Alonso kommer i gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Figo-10

1 år 1 uge siden #16048 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
QIA købte PSG for 40 millioner USD is 2012, PSG er nu værdisat til 40 milliarder USD.

Man må sige, at det har været en god investering.

1 år 1 uge siden #16049 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo post=186174 skrev: QIA købte PSG for 40 millioner USD is 2012, PSG er nu værdisat til 40 milliarder USD.

​Ikke for at være rasmus-modsat, men ChatGPT siger: “Paris Saint-Germain (PSG) er i dag vurderet til mellem €3,7 og €4,25 milliarder, afhængigt af kilden og den anvendte værdiansættelsesmetode.”

Det er stadig en stor stigning, men de har jo også investeret massivt i klubben (cirka €2,5 milliarder).
Sidste redigering: 1 år 1 uge siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 år 1 uge siden #16050 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​3,7 milliarder euro ifølge Football Benchmark.

Og de har brugt 2,3 milliarder euro på spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 år 1 uge siden #16051 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur post=186187 skrev:

Bismo post=186174 skrev: QIA købte PSG for 40 millioner USD is 2012, PSG er nu værdisat til 40 milliarder USD.

​Ikke for at være rasmus-modsat, men ChatGPT siger: “Paris Saint-Germain (PSG) er i dag vurderet til mellem €3,7 og €4,25 milliarder, afhængigt af kilden og den anvendte værdiansættelsesmetode.”

Det er stadig en stor stigning, men de har jo også investeret massivt i klubben (cirka €2,5 milliarder).

​ Nah jeg stoler mere på min kilde: trust me bro. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 1 uge siden #16052 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Spanien er bare et godt hold.

1 år 1 uge siden #16053 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Godt vi fik Alonso, tænker jeg mens Spanien fører 5-1 mod Frankrig. Det er som om, at Frankrig har nogle af de samme problemer, som Real Madrid har haft i denne sæson.

For dårlig boldomgang, sløv energi etc. etc.

Edit: Og de tyr vist også til comebacks sent i kampen.
Sidste redigering: 1 år 1 uge siden ved Fondo_Sur.

1 år 1 uge siden #16054 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​Deschamps udløb er laaangt over. Giv nu Zizou sit drømmejob.

Og hvad laver Rabiot egentlig stadig på det hold de har så mange dygtige der kunne levere langt mere!!

og Mbappe må være glad for at Huijsen kommer til at være medspiller
Sidste redigering: 1 år 1 uge siden ved mohbar.

1 år 1 uge siden #16055 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
​Cherki var rygtet RM dengang han var 16-17. En rigtig Isco type. Håber RM henter. Skulle angiveligt også være stor RM fan.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 1 uge siden #16056 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​ham Kolo Muani blir nok aldrig en afgørende spiller

Leveret af Kunena Forum