Om Vores Rivaler IX
Hurtige, førstegangsberøringer når det er muligt. Hvorimod vi har Jude Bellingham der altid skal vende rundt om sig selv to gange og selv drive den frem indtil alle modstandere er kommet med tilbage.
Barca spiller endda bolden igennem midten...ja det kan man simpelthen gøre, når ens fløje ikke søger ned mod hjørneflaget hver gang, som Vinicius ynder at praktisere - og når spillerne afleverer hurtigt og direkte op gennem banen.
Men glæder mig super meget til giv-bolden-til-Vini showet i morgen, hvor vi kan se ham drible ned til baglinjen til ingen verdens nytte, da der ingen er med i feltet. Og glæder mig også til at se Jude næsten tabe bolden for så at vinde den tilbage, for så at drible, for så at vende sig rundt, for så at falde i en lort.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Surrealistisk en forskel der er.
Vi spiller så "kunstigt" i forhold til. Alle spillere står foran feltet og vil have den i fødderne. Mbappé, Jude og Vini varmer bolden uendeligt længe. Ingen gider løbe i feltet off-ball. Alt foregår over venstre side. Vi forsøger at presse en masse spillere ind i et system, i stedet for at købe spillere til et forudindstillet system.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Griezmann havde banket den op i hjørnet, hvis det var mod os.
Pedri er sådan en fantastisk fodboldspiller. Hans tilbagevenden har virkelig været afgørende for dem.
Tænk at han blev afvist til prøvetræning hos os. Hvad det ikke kunne have været.
Vi har i stedet for boldmongolen Valverde, der indånder “madridismo” og har levet på det i årevis.
Hans tid er heldigvis snart ovre. Han bliver udstillet mere og mere for hver dag.
Alonso skal bare samle nosserne og smide ham på bænken.
Forstår godt jeres frustration over vores eget spil og det derfor er endnu mere frusterende at se vores rivaler fra Barcelona overtage 1. pladsen fra os.
Men sæsonen er lang endnu og vi kan stadig slutte sæsonen på 1. pladsen.
Men synes i er hårde ved vores spillere som Bellingham og Valverde.
Bellingham som kom hans første sæson og tog os alle med storm som vores “falske 9’er”. Han lavede så mange mål og var generalt bare fantastik i mange af spillets facetter.
Valverde som i så mange sæsoner har været en uundværlig motor på vores midtbane. Han havde endda en sæson hvor han bankede det ene mål ind efter det andet udenfor feltet.
Tro på projektet. Tro på Xabi Alonso (selvom det er lidt svært lige nu. Jeg kæmper også :D)
Pedri havde været lækker i Madrid trøjen Madrid 1998, enig. Men da han blev afvist havde vi to KÆMPE chefer på midtbane i Kroos og Modric.
Ligesom Pedri i Barca. Giv Güler 1-2 sæsoner med nærmest fuld spilletid. Samtidig med at han forsætter hans udvikling på det tyrkiske landshold med ansvar og lederskab. Güler med er 3 år yngre end Pedri. Med lidt mere tid og tillid til Güler kan han blive vores egen “Pedri” på Madrids centrale midtbane.
Lad Xabi arbejde i dybden med hans ideer.
Hala Madrid!!
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg synes Bellingham er fantastisk, og for mig det tætteste man har set på Zidane. Jeg elsker Bellingham, selvom han måske ikke er topform lige nu, men hvem er det på vores hold, udover måske Mbappe.Dybbøl post=190142 skrev: Fondo_sur og Madrid 1998
Forstår godt jeres frustration over vores eget spil og det derfor er endnu mere frusterende at se vores rivaler fra Barcelona overtage 1. pladsen fra os.
Men sæsonen er lang endnu og vi kan stadig slutte sæsonen på 1. pladsen.
Men synes i er hårde ved vores spillere som Bellingham og Valverde.
Bellingham som kom hans første sæson og tog os alle med storm som vores “falske 9’er”. Han lavede så mange mål og var generalt bare fantastik i mange af spillets facetter.
Valverde som i så mange sæsoner har været en uundværlig motor på vores midtbane. Han havde endda en sæson hvor han bankede det ene mål ind efter det andet udenfor feltet.
Tro på projektet. Tro på Xabi Alonso (selvom det er lidt svært lige nu. Jeg kæmper også :D)
Pedri havde været lækker i Madrid trøjen Madrid 1998, enig. Men da han blev afvist havde vi to KÆMPE chefer på midtbane i Kroos og Modric.
Ligesom Pedri i Barca. Giv Güler 1-2 sæsoner med nærmest fuld spilletid. Samtidig med at han forsætter hans udvikling på det tyrkiske landshold med ansvar og lederskab. Güler med er 3 år yngre end Pedri. Med lidt mere tid og tillid til Güler kan han blive vores egen “Pedri” på Madrids centrale midtbane.
Lad Xabi arbejde i dybden med hans ideer.
Hala Madrid!!
Valverde har jeg kaldt ud i flere år efterhånden. Jeg husker da han kom på holdet i omkring 18-19, hvor der var en bruger, der spurgte ind til "Hvad er det egentlig Valverde kan?"
Det spørgsmål kan man jo stadig stille i dag? Jeg hører tit "motor", men er det så vigtigt på det her hold? Nu er han jo dårlig nok en motor også, når han ikke engang gider løbe tilbage.
Sæt motoren til side, hvad kan han? Han er teknisk forfærdelig. Han har intet overblik. Hans skud, når han engang tør skyde rammer oftest træværket eller fansene, eller ryger bolden helt ud af stadion. Ja det ser godt ud nogle gang, men det er ikke særligt effektivt.
Han hjælper lidt til defensivt, men der foretrækker jeg Camavinga, som i mine øjne er langt mere talentfuld, hvis bare han gider holde sig skadesfri og være lidt mere koncentreret.
Selv Valverdes "fantastikse assist" I Cl finalen mod Liverpool var jo et dårligt skud, som han selv indrømmede. Han er virkelig overflødig på det her hold, og har været reddet af Ancelottis uduelighed og lappeløsninger.
Guler synes jeg er ret svingende, og imo falder ret meget på sin fysik. Lidt ligesom Brahim. De er dygtige, men de er alt for nemme at skubbe væk. (Fran Garcia også) Det duer simpelthen ikke. Jeg har dog ikke helt afskrevet ham endnu, men har lidt større fidus til Nico Paz, men må bedste mand vinde.
Tchou er imo også en fin defensiv spiller, men jeg tror godt på at man kan finde en defensiv midt, der er bedre på bolden i 2025, men jeg kan godt leve med Tchou. Det kræver dog, at der kommer mere kreativitet fra de andre, og her skal Guler/Paz og eventuelt Bellinham træde mere i karakter.
Jeg tror truppen vil have rigtig godt af at komme med Valverde, Rodrygo, og eventuelt Vini, da det nok er dem der skal splid. Forståeligt nok, når man er blevet udstillet som middelmådige spiller (Minus Vini), der ikke længere har farmand Ancelotti ved sin side længere.
Jeg tror godt vi stadig kan snyde United og få en 80-100 mil for Valverde, og hvis heldige også for Rodrygo. Så kan de kæmpe om en fjerdeplads der, fordi de er ikke bedre.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Midtbaner må jo gerne kunne lidt forskelligt. Jeg ser Bellingham som en af de bedste i verden men det er som offensiv midt hvor han er stærkest. Han skal søge i og omkring feltet, have ansvar for de lange og tunge løb dybt og bredt og så har han store kvaliteter i presset i dueller på midten. Men det er tydeligt at der ikke må ligge for meget opbyggende ansvar på ham og at han ikke skal for langt ned i banen. Giv ham en boksangriber foran sig og Mbappe som venstre angriber og så skal han nok lykkes med de sekundære løb i boksen, dække af for Mbappe yderst i vores mid blok og være blandt de bedste i verden.Fondo_Sur post=190143 skrev: Jeg tror på Valverde, men som højre back. Og jeg tror på Bellingham, men som falsk 9’er. Ingen af dem er i nærheden af Kroos-Modric niveau på midtbanen.
Det kræver så bare at der er nogen som kan styre spillet. Dean Hujsen skal være en del af det, men vi har ikke profilen til den defensive midtbane som kan diktere det. Man kan sikkert finde en løsning hvor Güler også bidrager derinde men der vil opstå noget defensivt rod i strukturen. Der er trods alt en grund til at Güler skubbes op uden bold.
Tchouameni, Valverde og Camavinga har jo til sammen ikke den teknik og kreativitet Pedri har f.eks.
Pt. er det kun Arda der skaber noget som helst fra midtbanen af. Og han bliver så altid taget ud efter en times spil.
Jude er ingen kreatør.
1. Jeg så også kampen i går, og jeg sidder tilbage med samme indtryk. Det er ikke nødvendigvis federe at være Barca fan - særligt ikke det seneste årti - men når de spiller godt, så spiller de bare bedre og federe bold, end jeg har oplevet som Real-fan i mange, mange år. Vi har så en masse vilde remontadas at kigge tilbage på, hvis vi skal sammenligne. Men det så virkelig nemt ud i går :-(
2. Valverde-diskussion. Jeg synes, den er interessant, og det her er ikke bare noget, jeg siger, fordi han har præsteret tvivlsomt. Jeg har tit reflekteret over: Hvad er det, han kan? Ja, han er en motor, og ja, han er (har) været målfarlig, men han er virkelig ringe teknisk, til at vende og sætte spillet. Der var engang, hvor han lavede de her Kovacic-agtige raids op ad banen, men det er jo totalt væk? Det var virkelig en kæmpe styrke at have en midtbanespiller, der - hvis modstanderholdet pludselig undervurderer presset - kan tage fire lange træk og skabe et overtal. Da han sidste år brillerede som HB, tænkte jeg virkelig også: Er han måske bare en bedre back? Passer hans kvaliteter bedre der? Og jeg fristes sgu til at sige ja. Fin defensivt, fin offensiv, stor motor, fin højre ift. indlæg, til tider målfarlig osv :-)