Om Vores Rivaler IX

7 måneder 1 uge siden #16477 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=190148 skrev: To ting:

1. Jeg så også kampen i går, og jeg sidder tilbage med samme indtryk. Det er ikke nødvendigvis federe at være Barca fan - særligt ikke det seneste årti - men når de spiller godt, så spiller de bare bedre og federe bold, end jeg har oplevet som Real-fan i mange, mange år. Vi har så en masse vilde remontadas at kigge tilbage på, hvis vi skal sammenligne. Men det så virkelig nemt ud i går :-(

2. Valverde-diskussion. Jeg synes, den er interessant, og det her er ikke bare noget, jeg siger, fordi han har præsteret tvivlsomt. Jeg har tit reflekteret over: Hvad er det, han kan? Ja, han er en motor, og ja, han er (har) været målfarlig, men han er virkelig ringe teknisk, til at vende og sætte spillet. Der var engang, hvor han lavede de her Kovacic-agtige raids op ad banen, men det er jo totalt væk? Det var virkelig en kæmpe styrke at have en midtbanespiller, der - hvis modstanderholdet pludselig undervurderer presset - kan tage fire lange træk og skabe et overtal. Da han sidste år brillerede som HB, tænkte jeg virkelig også: Er han måske bare en bedre back? Passer hans kvaliteter bedre der? Og jeg fristes sgu til at sige ja. Fin defensivt, fin offensiv, stor motor, fin højre ift. indlæg, til tider målfarlig osv :-)

​Vi kan hvert fald ikke styre en kamp med folk som Camavinga og Valverde som bærende kræfter. De er simpelthen ikke gode nok på bolden. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 1 uge siden #16478 af Ramos4
Nu sad jeg bare og så Barca-Atleti i går. Det kunne lige så godt have været en kommentar om et andet hold i øvrigt.

Den måde spillet flyder på. Om det så er Arsenal, City, Barca eller Brighton for den sags skyld.

Vi spiller så fucking kunstigt og akavet i forhold til. Fordi vi prøver at pakke spillere ind i en startopstilling, hvor der ikke er plads til dem alle. Fordi vi har hellige køer. Fordi vi nogen gange har tre venstrefløje på banen samtidig. Fordi vores spillere alle sammen vil have bolden i fødderne og ingen gider løbe for boldholderen. Fordi ingen søger feltet.

Det er ikke frit-flydende fodbold vi spiller og det bliver det aldrig før Xabi tør at sætte det rigtige hold ud fra typer ikke navne.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 måneder 1 uge siden #16479 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=190148 skrev: To ting:

1. Jeg så også kampen i går, og jeg sidder tilbage med samme indtryk. Det er ikke nødvendigvis federe at være Barca fan - særligt ikke det seneste årti - men når de spiller godt, så spiller de bare bedre og federe bold, end jeg har oplevet som Real-fan i mange, mange år. Vi har så en masse vilde remontadas at kigge tilbage på, hvis vi skal sammenligne. Men det så virkelig nemt ud i går :-(

2. Valverde-diskussion. Jeg synes, den er interessant, og det her er ikke bare noget, jeg siger, fordi han har præsteret tvivlsomt. Jeg har tit reflekteret over: Hvad er det, han kan? Ja, han er en motor, og ja, han er (har) været målfarlig, men han er virkelig ringe teknisk, til at vende og sætte spillet. Der var engang, hvor han lavede de her Kovacic-agtige raids op ad banen, men det er jo totalt væk? Det var virkelig en kæmpe styrke at have en midtbanespiller, der - hvis modstanderholdet pludselig undervurderer presset - kan tage fire lange træk og skabe et overtal. Da han sidste år brillerede som HB, tænkte jeg virkelig også: Er han måske bare en bedre back? Passer hans kvaliteter bedre der? Og jeg fristes sgu til at sige ja. Fin defensivt, fin offensiv, stor motor, fin højre ift. indlæg, til tider målfarlig osv :-)

​Det er et par vigtige pointer om Valverde. Han var allerede tidligt god i genpresset, havde de lange raids og jeg havde tænkt at han ville drage fordel af at bruge sin motor og gode spark hvis han lagde på at han skulle mere i feltet. 

Men gassen er allerede gået lidt af ballonen. Om det er mentalt fordi han har vundet alt ved jeg ikke. Jeg mindes også at have læst at han skulle være en del af den gruppe som synes at der skal gøres for meget? Det er for mig et tegn på mæthed. 

Da Kovacic smuttede, var han i mine øjne også gået væk fra sine raids med bolden og det fremadrettede. Han har haft en flot karriere men vi har jo aldrig savnet ham. Og med Valverde er det for mig sådan, at hvis han skal være en stillestående midtbanespiller der flytter bolden, så er tempoet helt naturligt skruet langt ned, for han kommer ikke til at flytte den gennem kæder eller på andre måde diktere tempoet. En 6’er evner han heller ikke at spille pga sine placeringer og boldomgang.
Jeg tror heller ikke at vi vil savne Valverde anno 2025 og måske er det også en ofring der skal flytte os hen mod den taktiske ændring som vi sukker efter. 

Valverde har været fantastisk og han har spillet sig sikkert ind i historiebøgerne. Men alt har en ende og måske er det sundt for alle at få nye impulser. Jeg har i hvert fald også svært ved at svare på hvad han tilfører af værdi som midtbanespiller. 

7 måneder 1 uge siden #16480 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Valverde er fantastisk og skal ingen steder, bare fordi han har sit første formdyk i flere år. Jeg har en ven, der er Barcelona fan, der fortæller den han aller helst vil have fra Real Madrid netop er Valverde.

Hans svaghed er at han ikke er særlig god i småspillet og de små rum. Men det nærmest også hans eneste svaghed. Jeg savner også at han tager flere raids med bolden, men det helt sikkert noget taktisk, jeg tror personligt det er fordi vores trænere (Ancelotti og Alonso) ser ham uundværlig i restforsvaret, hvor han måske er verdens bedste. Hvor mange gange har vi ikke set Valverde komme ned og redde skærene for os i sidste øjeblik? Så går det ikke at det er ham, der bliver fanget længere oppe på banen, og han kan i stedet frigive andre spillere til at gå længere op i banen og tage chancer. For mig var han også en af grundene til Carvajals comeback (udover hans glutenfri kost selvfølgelig ;)), fordi Carvajal netop kunne få en masse frihed offensivt, fordi Valverde kunne dække af for ham bagved.

Udover hans kæmpe motor, er han også kraftfuld i alt han laver. Om det er de fysiske dueller, eller skud og afleveringer, så der bare saft i det hele. Jo, de kælne afleveringer skal komme fra andre spillere, men de lange, hårde sideskift kan han, de hårde lave indlæg, eller knaldhårde skud. Så er han utrolig fleksibel og på den måde nærmest en træners drøm. De sidste år har han både spillet 6'er, 8'er, back og kant. Det både en styrke, men nok også noget han selv lider lidt under. 
Han bliver sjældent skadet og fitness helt i top så han kan spille hver kamp... igen en træners drøm. Man kan altid bruge ham. Og måske er det de to ting kombineret, der gør at han lider lidt nu. Han har godt nok spillet mange kampe, på mange forskellige pladser, de seneste år. Kunne godt forestille mig det noget mentalt, måske lidt udbrændthed. Man tror også på han nok skal finde tilbage igen.
Sidste redigering: 7 måneder 1 uge siden ved Lars1991.

7 måneder 1 uge siden #16481 af Ramos4
Okay Lars men vi er enige om at Valverde er 8'er ikke?

I og med Tchouameni er vores 6'er og Valverde er nærmest udroppelig, så efterlader det os kun med én plads mere på midtbanen i en klassisk 4-3-3. Tchouameni og Valverde kan ikke en skid på bolden - det efterlader bare et ret stort pres på den sidste mand på den midtbane vil jeg sige. Al kreativitet skal komme derfra så.

At vi overhovedet har brug for at Valverde kommer tilbage og tager et 60 meter løb for at redde vores røv gang på gang er jo bare pinligt, og burde ikke være nødvendigt.

7 måneder 1 uge siden #16482 af Ramos4
En kæmpe motor og meget alsidig. Det lyder som McTominay eller sådan noget.

Det kommer også bare an på hvilken type fodbold man gerne vil spille. Vi bliver aldrig et boldbesiddende hold, som Xabi gerne vil, med Camavinga og Valverde på 8'erne.

Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

7 måneder 1 uge siden #16483 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX
Enig, Ramos

​Jeg køber 100% præmissen om Valverdes rolle i restforsvar og den ekstra opbakning, han er lykkes med i store kampe ude til højre. Men igen synes jeg vi er tilbage til hvordan man så designer holdet. Man kan sagtens køre med en dobbelt pivot og have Valverde som den ene. Der vil jeg måske gerne, men så kræver det at makkeren ikke er Tchouameni men en der kan styre spillet og støtte kreativiteten. Ellers har vi netop brugt to pladser på noget meget statisk og langsommeligt fodbold

7 måneder 1 uge siden #16484 af Ramos4
Det handler igen om type af spiller.

Noget fungerer ikke på holdet. Den ene træner, vil ikke have samme gavn af en spiller, som den anden træner.

Vinicius er en god fodboldspiller. Valverde er en god fodboldspiller.

Men vi hænger ikke sammen som hold. Vi spiller ikke som Xabi gerne vil. Vi var heller ikke gode sidste år. Vi har ikke spillet som et godt sammenhængende hold meget længe. Nogen vil sige årtier.

Men samtidig vil vi ikke af med nogen spillere. Det kan bare ikke hænge sammen. Nogen er nødt til at lade livet for at nye idéer kan indtræffe. Vi kan ikke beholde samtlige spillere.

7 måneder 1 uge siden #16485 af Lars1991
Jeg synes nu også jeg nævner andre ting end motor og alsidighed :)

og

​1. Tchouameni er lidt undervurderet på bolden herinde, synes jeg, og tror også han kan blive ved med at udvikle sig på den front.

2. I glemmer lidt hvilke spillere vi har fået til i sommer. Med Huijsen og Trent i forsvarsskæden har vi nogle verdensklasse opbyggere, der rent afleveringsteknisk sagtens kunne være midtbanespillere, især Trent. Og igen, især med Trent på banen, så er Valverde jo helt eminent at have til at hjælpe ham defensivt, så han kan blive frigjort offensivt. Kan sagtens se et hold med Tchouameni/Camavinga og Valverde i en dobbelt pivot, og så Huijsen og Trent som de primære opbyggere. Kan huske jeg kiggede på nogle stats tidligere på sæsonen, hvor klart mest af vores spil faktisk gik igennem Huijsen, så han er jo allerede et omdrejningspunkt når vi er i boldbessidelse. 

En god træner kan sagtens løse det her hold. Det en vild trup. Problemet er at hvis han ikke får lov til at få sine ideer igennem, fordi spillerne modsætter sig, som der jo bliver talt om på rygtebasis. 
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

7 måneder 1 uge siden #16486 af Mr.Jensen
Besvaret af Mr.Jensen på emne Om Vores Rivaler IX

Madrid1998 post=190145 skrev:

Dybbøl post=190142 skrev: Fondo_sur og Madrid 199

Forstår godt jeres frustration over vores eget spil og det derfor er endnu mere frusterende at se vores rivaler fra Barcelona overtage 1. pladsen fra os. 

Men sæsonen er lang endnu og vi kan stadig slutte sæsonen på 1. pladsen. 

Men synes i er hårde ved vores spillere som Bellingham og Valverde. 

Bellingham som kom hans første sæson og tog os alle med storm som vores “falske 9’er”. Han lavede så mange mål og var generalt bare fantastik i mange af spillets facetter. 

Valverde som i så mange sæsoner har været en uundværlig motor på vores midtbane. Han havde endda en sæson hvor han bankede det ene mål ind efter det andet udenfor feltet. 

Tro på projektet. Tro på Xabi Alonso (selvom det er lidt svært lige nu. Jeg kæmper også :D)

Pedri havde været lækker i Madrid trøjen Madrid 1998, enig. Men da han blev afvist havde vi to KÆMPE chefer på midtbane i Kroos og Modric. 

Ligesom Pedri i Barca. Giv Güler 1-2 sæsoner med nærmest fuld spilletid. Samtidig med at han forsætter hans udvikling på det tyrkiske landshold med ansvar og lederskab. Güler med er 3 år yngre end Pedri. Med lidt mere tid og tillid til Güler kan han blive vores egen “Pedri” på Madrids centrale midtbane. 

Lad Xabi arbejde i dybden med hans ideer. 

Hala Madrid!!

Jeg synes Bellingham er fantastisk, og for mig det tætteste man har set på Zidane. Jeg elsker Bellingham, selvom han måske ikke er topform lige nu, men hvem er det på vores hold, udover måske Mbappe​.

Valverde har jeg kaldt ud i flere år efterhånden. Jeg husker da han kom på holdet i omkring 18-19, hvor der var en bruger, der spurgte ind til "Hvad er det egentlig Valverde kan?"

Det spørgsmål kan man jo stadig stille i dag? Jeg hører tit "motor", men er det så vigtigt på det her hold? Nu er han jo dårlig nok en motor også, når han ikke engang gider løbe tilbage.

Sæt motoren til side, hvad kan han? Han er teknisk forfærdelig. Han har intet overblik. Hans skud, når han engang tør skyde rammer oftest træværket eller fansene, eller ryger bolden helt ud af stadion. Ja det ser godt ud nogle gang, men det er ikke særligt effektivt.
Han hjælper lidt til defensivt, men der foretrækker jeg Camavinga, som i mine øjne er langt mere talentfuld, hvis bare han gider holde sig skadesfri og være lidt mere koncentreret.

Selv Valverdes "fantastikse assist" I Cl finalen mod Liverpool var jo et dårligt skud, som han selv indrømmede. Han er virkelig overflødig på det her hold, og har været reddet af Ancelottis uduelighed og lappeløsninger.

Guler synes jeg er ret svingende, og imo falder ret meget på sin fysik. Lidt ligesom Brahim. De er dygtige, men de er alt for nemme at skubbe væk. (Fran Garcia også) Det duer simpelthen ikke. Jeg har dog ikke helt afskrevet ham endnu, men har lidt større fidus til Nico Paz, men må bedste mand vinde.

Tchou er imo også en fin defensiv spiller, men jeg tror godt på at man kan finde en defensiv midt, der er bedre på bolden i 2025, men jeg kan godt leve med Tchou. Det kræver dog, at der kommer mere kreativitet fra de andre, og her skal Guler/Paz og eventuelt Bellinham træde mere i karakter.

Jeg tror truppen vil have rigtig godt af at komme med Valverde, Rodrygo, og eventuelt Vini, da det nok er dem der skal splid. Forståeligt nok, når man er blevet udstillet som middelmådige spiller (Minus Vini), der ikke længere har farmand Ancelotti ved sin side længere.

Jeg tror godt vi stadig kan snyde United og få en 80-100 mil for Valverde, og hvis heldige også for Rodrygo. Så kan de kæmpe om en fjerdeplads der, fordi de er ikke bedre.

spot on! 
hvis vi starter med at have Ja-hatten på, så er vi rigtig gode til at få en god pris for vores spillere. Virker lidt som om at det at en spiller har spillet i Madrid gør ham automatisk 20-30 mill mere værd. 
perdonligt syntes jeg det ser trist ud med en midtbane bestående af  Tchouamendi, cama og Valverde. 
yes, de kan alle løbe solen sort, men der er ellers ikke meget bold i dem!
men med “madrid stemplet” kan de alle sælges for +100 til dumme PL klubber. 
for + 300 kan Xabi lave en perfekt midtbane til hans stil. 
ja, smid endelig Vini og Rodry med. 

7 måneder 1 uge siden #16487 af Ramos4

Lars1991 post=190160 skrev: Jeg synes nu også jeg nævner andre ting end motor og alsidighed :)

og

​1. Tchouameni er lidt undervurderet på bolden herinde, synes jeg, og tror også han kan blive ved med at udvikle sig på den front.

2. I glemmer lidt hvilke spillere vi har fået til i sommer. Med Huijsen og Trent i forsvarsskæden har vi nogle verdensklasse opbyggere, der rent afleveringsteknisk sagtens kunne være midtbanespillere, især Trent. Og igen, især med Trent på banen, så er Valverde jo helt eminent at have til at hjælpe ham defensivt, så han kan blive frigjort offensivt. Kan sagtens se et hold med Tchouameni/Camavinga og Valverde i en dobbelt pivot, og så Huijsen og Trent som de primære opbyggere. Kan huske jeg kiggede på nogle stats tidligere på sæsonen, hvor klart mest af vores spil faktisk gik igennem Huijsen, så han er jo allerede et omdrejningspunkt når vi er i boldbessidelse. 

En god træner kan sagtens løse det her hold. Det en vild trup. Problemet er at hvis han ikke får lov til at få sine ideer igennem, fordi spillerne modsætter sig, som der jo bliver talt om på rygtebasis. 

​Forsvaret som de primære opbyggere af spillet? Hmm.
Kan ikke erindre jeg nogensinde har set det fungere. Det er jo fint hvis forsvaret er gode på bolden - klart plus. Men de skal vel ikke spille henover midtbanen? De skal vel primært aflevere til netop midtbanespillerne. Og så er vi tilbage til samme problem igen. Eller hvad.

7 måneder 1 uge siden #16488 af Lars1991

Ramos4 post=190163 skrev:

Lars1991 post=190160 skrev: Jeg synes nu også jeg nævner andre ting end motor og alsidighed :)

og

​Forsvaret som de primære opbyggere af spillet? Hmm.
Kan ikke erindre jeg nogensinde har set det fungere. Det er jo fint hvis forsvaret er gode på bolden - klart plus. Men de skal vel ikke spille henover midtbanen? De skal vel primært aflevere til netop midtbanespillerne. Og så er vi tilbage til samme problem igen. Eller hvad.

Kommer lidt an på hvilken del af spillet man tænker på. Det jo blevet populært at bruge de der termer med fase 1, fase 2 osv. Fase 1 er der hvor man spiller bolden ud af forsvaret helt nede fra målmanden, og her tænker jeg Huijsen og Trent kan være med til det, også i positioner i forsvaret. Hvis man så kommer op i fase 2, hvor man har etableret boldbesiddelse længere op på banen, så har vi jo også set (seneste sidste kamp) Trent gå ind mere centralt på midtbanen og så rykke Valverde ud bredt. Og vi står jo meget højt oppe, så Huijsen kan også lave gode afleveringer frem i banen. Her skal vi jo så have nogle spillere, der kan kontrollere den... Arda, Bellingham, Mbappe.

Jeg synes ikke man skal tænke så meget på at Huijsen er CB og Trent er RB. Det kan være meget fleksibelt og dynamisk. Det vigtige er at man har spillertyperne på banen, så skal man nok kunne løse det.

Leveret af Kunena Forum