Om Vores Rivaler IX

1 uge 3 dage siden #16849 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=197067 skrev: Deres offensive spillere er bare heller ikke særlig gode.

Saka, Eze, Martinelli, Trossard, Madueke, Ødegaard, Goykeres.
Ingen verdensklasse offensivt imo.

Det ikke lang tid siden at Martinelli og især Saka blev betragtet som nogen af de bedste kanter i verden. Vil da sige at Saka stadig bliver betragtet som en af de bedste i verden, han har bare været en del skadet denne sæson.
Og tænker at Ødegaard er i den samme kategori som Saka.

Synes ikke det er offensiv kvalitet de mangler. Men tænkte selv svaret på mit spørgsmål kunne være at Arteta har spillet mere defensivt netop fordi hans to bedste offensive spillere i Ødegaard og Saka har været så skadesplaget. Men har ikke selv fulgt Arsenal, og om de to ting går hånd i hånd tidsmæssigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 3 dage siden #16850 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg holdte med PSG pga. mindst af to onder.

Ville ikke kunne fordrage, hvis Arsenal vandt det trofæ. Ikke alene fordi deres fans som regel er ulidelige, når de vinder, men det ville styrke PLs dominans gevaldigt efter Villa og Palace vandt de andre europæiske trofæer i år.

Også er de bare drønkedelige med fysisk, defensivt, kalkuleret spil med en snert af dark arts involveret. Det hele er bare lidt for tungt som fodboldfan.

Også har PSG trods alt nogle fede fans og er en betydningsfuld klub for pariserne.

Der tegner sig dog et billede af, at det kun er Real Madrid der kan stoppe deres stime, ligesom RM tidligere har stoppet mægtige City og Bayern hold fra at høste CHL trofæer i massevis.

1 uge 3 dage siden #16851 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=197068 skrev:

Ramos4 post=197067 skrev: Deres offensive spillere er bare heller ikke særlig gode.

Det ikke lang tid siden at Martinelli og især Saka blev betragtet som nogen af de bedste kanter i verden. Vil da sige at Saka stadig bliver betragtet som en af de bedste i verden, han har bare været en del skadet denne sæson.

Synes ikke det er offensiv kvalitet de mangler. Men tænkte selv svaret på mit spørgsmål kunne være at Arteta har spillet mere defensivt netop fordi hans to bedste offensive spillere i Ødegaard og Saka har været så skadesplaget. Men har ikke selv fulgt Arsenal, og om de to ting går hånd i hånd tidsmæssigt.

​Offensiv kvalitet?

De er afhængige af dødbolde for at vinde :D Hvordan kan det være, hvis Ødegaard, Saka og Martinelli er så gode.

Ville du bytte Mbappé eller Vini for Martinelli? Ville Barca bytte Raphinha for ham?
Jeg tror ikke engang United ville bytte Cunha eller Mbeumo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 uge 3 dage siden #16852 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det her kommer som lidt off topic men det er som svar på folk der snakker om Mbappé efter PSG pludselig er blevet så gode.

Svaret findes her:

www.transfermarkt.com/fc-paris-saint-ger...transfers/verein/583

Fuldstændig vanvittige tal. Sheiken besluttede sig for at det var ikke nok at have 6 verdensklassespillere. Nu ville han have 15. Og det gav straks pote.

1 uge 3 dage siden #16853 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=197070 skrev:

Lars1991 post=197068 skrev:

​Offensiv kvalitet?

De er afhængige af dødbolde for at vinde :D Hvordan kan det være, hvis Ødegaard, Saka og Martinelli er så gode.

Ville du bytte Mbappé eller Vini for Martinelli? Ville Barca bytte Raphinha for ham?
Jeg tror ikke engang United ville bytte Cunha eller Mbeumo.

Jeg tror vi snakker forbi hinanden.
For det første nævner jeg Martinelli i datid. Jeg er klar over han ikke bliver betragtet som en af de bedste kanter i verden mere. Han er jo ikke engang starter i Arsenal denne sæson.

For det andet, spørger jeg nysgerrigt om der er nogen der ved hvorfor de er så defensive - for det har de jo ikke altid været under Arteta. Og om det kunne være fordi at netop Ødegaard og Saka (som jeg nævner som deres to største offensive profiler) har været så skadesplaget. Er det en pragmatisk løsning på skades problemer, eller rækker det udover det? Det nok det forkerte forum at spørge på, men man ved aldrig hvilke hold folk ellers følger.

1 uge 3 dage siden #16854 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Virkeligheden/sandheden kan selvfølgelig være en anden.

Men udefra set, så virker det ekstremt befriende det PSG har gang i. Det som om de længe forsøgte at kører vi-er-en-stor-klub-mentalitet ala Real Madrid med at hente de størreste navne. 

Men så det som om at de har kigget lidt indad og accepteret at dette ikke har virket. 

Så de skilte sig af med navne som Messi og Neymar. Og ikke mindst Mbappe. Mbappe som var deres Golden boy. Lokal dreng.

Mega befriende at se hvad det kan gøre ved et fodbold hold, at ansætte en manager man tror på og giver ham tiden/muligheden for at skabe et hold.

Hatten af for ledelsen i PSG. Dette kunne Don Perez godt lære noget af. 

Vi er dog sikkert alle enig om at PSG stadig er det bad guys grundet olie pengene og at ligaen er en joke. Racing Club de Lens blev næreste konkurrent til PSG denne sæson. 

Men synes alligevel deres ledelse har haft gang i nogle store og modige ændringer de sidste par år. 

ps. Mbappe må virkelig kigge sig selv i spejlet et par ekstra gange de har dage :D 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

1 uge 2 dage siden #16855 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Årh, det var noget af en omgang at komme fra weekend til. Det kostede lidt oprydning og lidt karantæner, desværre.

Skal vi prøve at fokusere på bolden, klubberne og spillerne. Og så lade verdens tragiske brændpunkter ligge til en anden diskussion et andet sted.

Peace and love til ALLE! Uden hensyntagen til race, religion og seksuel orientering.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Jelle, Chamartin, Fondo_Sur, El Siete, NachoFernández

Leveret af Kunena Forum