Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Skulle vi så have solgt Ramos da han ramte en satelit i CL-semifinalen mod Bayern? Eller solgt Ronaldo en af de gange, han ikke har ramt niveauet? De kampe kommer jo.Fondo_Sur skrev: Aubameyang har lige brændt et straffespark og to enorme chancer. Nuff' said. Det er svært, men Real Madrid må ikke falde for hypen omkring ham.
Godt nok er han ikke den type, jeg ønsker at se i Real lige nu, men der kan ikke være tvivl om hans kvaliteter. Han smadrer mål ind på samlebånd og kan så mange ting. Det er altså en målmaskine, der er hypet fordi han er en angriber i verdensklasse.
I stedet render Raul rundt og reklamere for hele LFP frem for kun Real. Og flere gange har han altså været nødt til at rose rivalerne lidt for meget.
Er jeg den eneste der synes det er irriterende vi ikke kunne lokke Raul til os i stedet? Han er en kæmpe legende og har kun præsenteret os i ligaen og derfor forstår jeg ikke at det lige skulle være ham, der skulle være ambassadør for LFP.
For mig at se er det mere at holdet stårt svagt alle kæder undtagen angrebet og hvis bare en af de 3 forreste ikke præstere, så står de meget sårbart. Og det har været problemet i lang tid - både med og uden Iniesta.
Eller jeg den eneste der har den holdning?
Barcelona's problem er deres midtbane. Enrique har valgt at spille uden decideret midtbane, hvor ledet simpelthen bliver sprunget over i opbygningen af spillet. Neymar og Messi skal falde længere ned i banen for at agere bindeled og angribere, og det har helt klart noget med Iniesta's skade at gøre. For det er nemlig kun Iniesta, som har niveauet til at være playmaker på den midtbane.
Det er amatør agtigt af Enrique, da han har lukket øjnene for de forestående problemer hos Barcelona, hvor han ligesom resten af verden troede MSN ville løse opgaverne kamp efter kamp.
Barcelona kan presses som aldrig før. De har ikke rigtig nogle spillere udover Busquets som kan spille sig ud af presset, og derfor ser vi endelig konsekvensen af deres skrøbelig defensiv, for den har de haft i utrolig mange år. De har bare haft nogle verdensklasse spillere på midtbanen, som kunne modtage bolden, og lave magi. Nu har de ingen, eller Busquets er faldet gevaldigt i niveau. Det samme er Rakitic og Iniesta er altid skadet.
Psg dominerede den midtbane fuldstændig, og derfor ydmygede de også Barca, da deres defensiv ikke skulle koncentere sig om meget andet end MSN modtage bolden med ryggen til mål. Neymar var farlig når han blev retvendt, men det skete sjældent, da Psg fuldstændig havde overtaget på midtbanen og dermed kampen.
Det var virkelig en fornøjelse at se på! Iniesta har en kæmpe påvirkning på Barcelona's spil, og det så vi jo også da vi mødte dem i efteråret. Jeg tror dog bare ikke på, at Iniesta ville kunne have gjort den store forskel på Unai's mesterværk. For det var virkelig 11 dominerende spillere som han havde sat op til kamp.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
RJ skrev: Barca reddet af et straffe i de døende minutter igen, igen, igen. Hold nu op hvor er de i en sørgelig forfatning, jeg håber Atletico river dem midt over i næste uge.
Fuldstændigt latterligt straffespark ...
asp3200 skrev: Leganes brænder for meget desværre. Men vigtigst at barcelona ikke kunne spare alle profilerne.
De spiller jo først om en uge igen?
Nogle gange glemmer man at de har nogle andre langt værre spillere: Suarez og Alba
Og Messi: Bør finde snart finde sig en anden klub, ellers bliver han i historiebøgerne kun nævnt som den bedste BARCELONA spiller verden har set. For han når ikke Maradona til sokkeholderne for Argentina og han har kun vist han kan for Barcelona.