Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
BBB skrev: Med Mino som agent er der ingen chance for, at han skifter for at blive reservekeeper.
Og med den løn Navas tjener i Real Madrid er der rig mulighed for at man kalder Donnarumma for førstekeeper. Selvom det i praksis vil betyde en deleordning den første sæson ;)
Jp skrev: Jeg fik et chok da jeg læste denne her nyhed og lige så meget da jeg læste nogle af kommentarerne på nyheden. Derfor benytter jeg anledningen til at skrive et indlæg. Normalt har jeg intet behov for dette, da mange brugere på flot vis dagligt skriver indlæg, jeg fuldt ud kan tilslutte mig. Så tak for det.
Donnarumma er i en af verdens største klubber og han er afholdt af fansene. Enhver der har den mindste respekt for fodboldhistorien bør nemt kunne indse at Milan tilhører en af de fem vigtigste og dermed største klubber i historien. En klub der har vundet Europa Cuppen for Mesterhold 7 gange. Jeg glemmer aldrig da jeg fik den sort og rød stribede Milan trøje med Weah på ryggen. Ingen trøje er smukkere, med undtagelse af den Hvide. Fundamentet for en klub er legendernes titler og historiske præstationer - ikke et par års gode resultater drevet af oliepenge. Lag på lag må man bygge.
Her har vi så en ung gut der har valgt at alliere sig med en af de allerværste skikkelser i fodbold. Mesteren i at profitmaksimere, på vegne af sine klienter og ikke mindst sig selv. Manden der er fuldstændig ligeglad med alle værdier i en klub. Hvordan har familien til denne unge mand tilladt denne parasit at komme i nærheden af ham? Da jeg for et par uger siden erfarede at han var agenten vidste man godt hvilken retning det ville gå. Et familiesvigt af den større slags. Han er stjernen i Milan, bliver tilbudt en flot løn, utallige gange højere end den jævne tilhænger. Han har muligheden for at blive selve symbolet på genrejsningen af Milan. Han er 100års talentet(utroligt at han ovverlapper Buffon) der er skabt til Milan. I stedet for vælger han så at lytte til griskheden, den lille Mino der sidder på skulderen og tæller sølvmønter. Hvornår er nok nok? Hvad er foskellen imellem 120M og 130M over en karrierre?
Hvad skal man bruge alle disse penge på? Det er forræderi og det er udsalg af enhver form for moralsk anstændighed. For mig vil Donnarumma altid være en historieløs og langlemmet fortabt lejesoldat imellem to stolper. En svigtet teenager, et barn af sin tid. Jeg håber for alt i verden at han ikke havner i Real.
Blabla en spiller som respekterer sin klub, men samtidig gerne vil vinde titler. Jeg beklager, men at kalde Milan en storklub pga. deres historie er en falliterklæring.
De har ikke været konkurrencedygtige i mange år nu og ingen som helst spiller af høj kvalitet, er forræder blot fordi han gerne vil spille i en klub der passer til ens kvlitet og hvor man kæmper om kvaliteten.
Og det sjove er også at folk snakker om ham som om han skifter til Inter Milan. Han skifter ikke til rivaler. De et hold der ikke engang kan spille mod Real, da de spiller Europa League, hvor de knap og nap kvalificerede sig.
En sjov lille røver fra Laporta om at Inter tilbage i 2006 var villig til at betale 150 mio euro den gang Messi var 19 år.
Egentlig ret vildt han hele tiden prøver at gøre opmærksom på sig selv og hvad han har gjort for Barca.
Alavés har fået ny træner. Det er den blot 36-årige argentiner, Luis Zubeldía, som tager over efter sin landsmand, Mauricio Pellegrino. Zubeldía startede sin trænerkarriere som 27-årig og trods sin unge alder har han allerede stået i spidsen for seks forskellige sydamerikanske klubber siden 2008. Han indledte sin spillerkarriere i 1998, men han stoppede allerede i 2004 - i en alder af blot 23 år - pga. alvorlige knæproblemer. Han bliver en spændende "ung" herre at følge i europæisk fodbold.
Dermed er Las Palmas det eneste LaLiga-hold der står uden en træner, eftersom Quique Setién som bekendt valgte at forlade dem efter sæsonen til fordel for Betis.
Og så til dagens dummeste historie:
KEAN MAY EXIT JUVE OVER TRACTORS
Moise Kean could leave Juventus due to a dispute over some tractors, according to his father.
The 17-year-old made his full debut for Juve last season and became the first player born after the millennium to play a competitive fixture in Europe's top five leagues. His rise has made him a reported transfer target of a host of Premier League clubs, and his dad, Biorou, says the teenager may leave the Serie A champions because the club have failed to deliver him a fleet of tractors.
He told Tuttosport: "Juventus offered a contract of €700,000-a-year, which was fine, but the problem is they had also promised me some tractors for my agricultural business in the Ivory Coast, but now they say there is no budget for them.
"I own several hectares of land in the Ivory Coast which I would like to cultivate with rice and corn. I'm an agronomist. I asked for agricultural materials and they told me "no problem". However, the other day, Juve's lawyer contacted me to tell me that the contract offer had been revoked because my requests were out of their means."
Så har man også hørt det med...
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det bliver et herligt gensyn med Madrid-klubben.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Som jeg ser det står Levante stærkest af de tre oprykkere. De har et solidt fundament, både sportsligt og økonomisk. Jeg tror godt de kan lave en Eibar. En midterplacering er ikke urealistisk. Girona og Getafe kommer til at kæmpe for at undgå nedrykning. Her frygter jeg mest for Girona. Jeg tror Girona og Leganés snupper to af nedryknings-pladserne og så kommer Getafe, Deportivo, Betis, Alaves, Málaga og Las Palmas til at kæmpe om at undgå den sidste. En eller to af de hold kan selvfølgelig også gå hen og overraske.
I øvrigt gavnligt for det gode forhold mellem Real Madrid og Getafe, at Getafe er tilbage i Spaniens bedste række. Her tænker jeg selvfølgelig i potentielle udlejninger af nogle af Real Madrids unge spillere, med henblik på fast spilletid og udvikling.
Det glæder mig at klubben viser tillid til Bordalas, håber jeg får chancen at møde ham igen og resten af truppen.
Alvaro Gimenez fra Castilla gjorde det ret godt til træningerne, men var ikke altid helt med i kampene jeg så og blev sat mere på bænken til sidst. Spørgsmålet er om han holder i klubben. Så samarbejdet er der stadig bare på et lavere niveau.
Getafe kommer ikke til at kæmpe for nedrykning mener jeg. Da Bordalas overtog holdet lå de næstsidst og siden da har Getafe via hårdt arbejde gjort det muligt at blive 3er og ligeved at nå anden pladsen. La segunda er blandt de hårdeste liga i europa og den er lang.
Bordalas var også bag Alaves oprykningen og de har klaret sig fint efter. Nu har han chancen og jeg er sikker på at han nok skal få skabt et slagkraftigt hold.
Han har i øvrigt trænet Nicki Bille
Jeg tror Girona og Las Palmas får problemer mens jeg er tvivl om den tredje nedrykker. Måske Leganes
Har valgt at takke af på forum!
Spanien:
Éver Banega er tæt på at skifte tilbage til Sevilla, som også sættes i forbindelse med Nolito, Jesús Navas og Stevan Jovetic (var på leje i forrige sæson og Sevilla vil angiveligt gerne hente ham på en permanent aftale). Samtidig rygtes Vitolo og Steven N'Zonzi på vej væk.
Zlatan Ibrahimovic er blevet sat i forbindelse med et januar-skifte til Atlético Madrid. Her meldes Diego Costa også fortsat som et emne, mens Alexandre Lacazette - ifølge Lyons præsident - også fortsat kan ende i Atlético, dog først til januar, hvor de kan registrere spillere igen. Lacazette er også for nyligt blevet sat i forbindelse med et skifte til Arsenal.
Resten af Europa:
Chelsea arbejder angiveligt på flere muligheder: Willy Caballero (Fri transfer), Leonardo Bonucci (Juventus), Alex Sandro (Juventus), Tiemoué Bakayoko (AS Monaco), James Rodriguez (Chelsea), Romelu Lukaku (Everton) mv. De har solgt Bertrand Traoré til Lyon (med en tilbagekøbsklausul), mens den unge angriber, Dominic Solanke, er taget til Liverpool. Kurt Zouma, Nathan Aké, Diego Costa, Nemanja Matic, Loïc Rémy, Abdul Rahman Baba og Michy Batshuayi meldes alle på vej væk. Derudover skal de tage stilling til fremtiden for flere andre unge spillere, heriblandt Kenedy, Ola Aina, Charly Musonda, Andreas Christensen, Michael Hector, Tomás Kalas, Matt Miazga, Mario Pasalic, Marco van Ginkel og de to engelske U21-landsholdsspillere, Lewis Baker og Tammy Abraham.
Pep vil opruste på back-positionerne hos Manchester City efter at have sagt farvel til Bacary Sagna, Gaël Clichy og Pablo Zabaleta. Til højrebacken er de ude efter Dani Alves og Kyle Walker, mens de jagter Benjamin Mendy og Ryan Bertrand til pladsen som venste back.