Om Vores Rivaler IX
SR4 skrev: Kort sagt så er Ronaldo og Messi historiens bedste spillere og så er der egentlig ikke mere at komme efter. Men listen var selvfølgelig også lavet sådan så man havde spillere med forskellige generationer for at se mere "troværdig" ud.
Se mere troværdig ud? Havde det da været bedre med Neymar, Suarez, Lewandowski og Griezmann over titaner som Maradona, Di Stéfano, Pelé og Cruyff?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
SR4 skrev: Kort sagt så er Ronaldo og Messi historiens bedste spillere og så er der egentlig ikke mere at komme efter. Men listen var selvfølgelig også lavet sådan så man havde spillere med forskellige generationer for at se mere "troværdig" ud.
Se mere troværdig ud? Havde det da været bedre med Neymar, Suarez, Lewandowski og Griezmann over titaner som Maradona, Di Stéfano, Pelé og Cruyff?
Nej men at gøre det BARE for at gøre det er latterligt. En hver fodboldidiot har Ronaldo på sin top 2 eller i det mindste 5.
Men helt generelt er det umuligt at sammenligne spillere på tværs af generationer.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
SR4 skrev: Men helt generelt er det umuligt at sammenligne spillere på tværs af generationer.
Enig. Men mon ikke at Cristiano havde været nr. 6 på den liste. Jeg har i hvert fald vanskeligt ved at se andre bryde den top-6. Hvordan man så vælger rækkefølgen, må komme an på en smagssag.
Kassow-Rossing skrev: Titanen Cruyff ;)
At du tilsyneladende, som minimum, har 20 andre foran ham i køen (og i øvrigt ser Maradona på lige fod med Rivaldo og Zlatan), må være på egen regning. Jeg synes personligt at det virker splitterravende tosset, men det er jo så bare mig.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jaken skrev:
SR4 skrev: Men helt generelt er det umuligt at sammenligne spillere på tværs af generationer.
Enig. Men mon ikke at Cristiano havde været nr. 6 på den liste. Jeg har i hvert fald vanskeligt ved at se andre bryde den top-6. Hvordan man så vælger rækkefølgen, må komme an på en smagssag.
Kassow-Rossing skrev: Titanen Cruyff ;)
At du tilsyneladende, som minimum, har 20 andre foran ham i køen (og i øvrigt ser Maradona på lige fod med Rivaldo og Zlatan), må være på egen regning. Jeg synes personligt at det virker splitterravende tosset, men det er jo så bare mig.
Du har nok ret. Det er nok bare dig....og dine læseevner. Jeg har ikke skrevet at Maradona er på lige fod med Rivaldo og Zlatan.
Kassow-Rossing skrev: Du har nok ret. Det er nok bare dig....og dine læseevner. Jeg har ikke skrevet at Maradona er på lige fod med Rivaldo og Zlatan.
Nå. At dømme udfra nedenstående virker det svært at tolke andet, men lad det være mine læseevner.
Kassow-Rossing skrev: Ronaldinho, Maradona, Rivaldo, Zlatan og mange andre havde 2-3 gode år. Ikke noget der tager dem op på niveau med de andre.
Din holdning til Cruyff vælger du, i øvrigt, fortsat ikke at uddybe, men der kan nok alligevel ikke komme noget brugbart ud af den diskussion, så måske er det bedst at vi slet ikke begynder.
Hvis man ikke har Ronaldo i sin top 5, så er man for mit vedkommende svær at tage seriøst.
1. Diego Maradona
2. Lionel Messi
3. Pelé
4. Johan Cruyff
5. Alfredo di Stéfano
6. Cristiano Ronaldo
Det der tydeligvis adskiller Ronaldo fra de fem øvrige er det magiske de viser inde på en fodboldbane, de fylder den neutrale fodboldfan med glæde og eufori med det de kan, og det har Ronaldo reelt set aldrig været i besiddelse af, eller ihvertfald aldrig på niveau med ovenstående. Det forekommer mig sjovt, når profesionelle fodboldspillere og trænere bliver adspurgt om hvem de synes er bedst af Messi eller Ronaldo, typisk vil de udtale at Ronaldo er fænomenal, men Messi bare er på et andet niveau. Jeg foretrækker f.eks. Maradona fremfor Messi da han, selvom det næsten kan virke umuligt, har en bedre overall teknisk kunnen end Messi, der er bare et eller andet ved hans touch, driblinger, afleveringer, afslutninger og måden hvorpå han kan score et mål, altså alt det fine inden for fodboldens verden, som han lige gøre en tand bedre end Messi - kollektive titler, personlige titler, og hvad man ellers kan finde på af argumenter for at advokere for sin favorit vægter jeg ikke højt.
Du skal alle dage have lov til at kalde folk for useriøse bare fordi de ikke har Ronaldo med i en top 5, men omvendt kan jeg heller ikke tage folk seriøse når de har ham med i en top 5.
Florentino Pérez
I al beskedenhed må jeg svare på dit seneste indlæg.
1. Messi har den bedste teknik nogensinde, men har ikke de samme cojones som Maradonna.
2. Du bliver nødt til at medregne Cristiano Ronaldos værdi! Han er ganske vidst ikke altid en elegant spiller, men hans værdi for et hold er helt vild. Hans evne til at score, som er formålet i fodbold, er enestående. Han er utilregnelig foran målet, hvilket Neuer, Oblak og Buffon har mærket. Hans scoringer er præget af et hidtil uset instinkt.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jaken skrev:
Kassow-Rossing skrev: Du har nok ret. Det er nok bare dig....og dine læseevner. Jeg har ikke skrevet at Maradona er på lige fod med Rivaldo og Zlatan.
Nå. At dømme udfra nedenstående virker det svært at tolke andet, men lad det være mine læseevner.
Kassow-Rossing skrev: Ronaldinho, Maradona, Rivaldo, Zlatan og mange andre havde 2-3 gode år. Ikke noget der tager dem op på niveau med de andre.
Din holdning til Cruyff vælger du, i øvrigt, fortsat ikke at uddybe, men der kan nok alligevel ikke komme noget brugbart ud af den diskussion, så måske er det bedst at vi slet ikke begynder.
Du ser spøgelser.
Men jo vi behøver ikke diskutere det, fordi vi er, og har hele tiden været, enige om at Maradona er flere mil foran Zlatan, Cruyff, Rivaldo, Kaká og alle de andre 'døgnfluer'. Ingen grund til at diskutere når man er helt enig.
FC Barcelona er angiveligt på jagt efter forstærkning til offensiven. Borussia Dortmunds Ousmane Dembélé skulle eftersigende stå øverst på ønskelisten, derefter følger Bayern Münchens Douglas Costa og Leicesters Riyad Mahrez.
Everton menes at være tæt på at sikre sig Málagas stærke angriber, Sandro Ramírez. Ifølge Daily Mail betaler Everton spillerens frikøbsklausul på sølle 5,2 mio. £. 21-årige Sandro er udset til at skulle erstatte Romelu Lukaku, som meldes på vej væk fra Everton.
Resten af Europa:
Ifølge L'Équipe ønsker Marco Verratti at forlade Paris Saint-Germain. FC Barcelona, Chelsea, Manchester United og Manchester City meldes alle interesserede i den italienske landsholdsspiller. Prisskiltet lyder angiveligt på 80 mio. €.
Bayern München har hentet det tidligere Arsenal-talent, Serge Gnabry, som kommer til fra Werder Bremen. Og ifølge Bild er de nu ude efter Lyons Corentin Tolisso, som tiltrækker interesse fra flere store europæiske klubber.
Zlatan Ibrahimovic rygtes på vej til MLS, hvor Los Angeles Galaxy angiveligt står klar med en kontrakt til den nu forhenværende Manchester United-spiller.
Manchester United har hentet forstærkning til deres forsvar i skikkelse af den 22-årige svenske midterforsvarer, Victor Lindelöf. Den svenske landsholdsspiller kommer til fra Benfica og ifølge Sky Sports betaler United hvad der svarer til i omegnen af 300 mio. danske kroner (€35 mio.) for ham.
Derudover skulle Manchester United, ifølge The Guardian, have afgivet et bud på 35 mio. £ for Inters Ivan Perisic, men Milano-klubben menes at ville have 44 mio. £ for den kroatiske landsholdsspiller.
Liverpool er eftersigende ude efter Lazios midterforsvarer, Stefan de Vrij, Sportings talentfulde kantspiller, Gelson Martins, Southamptons Dusan Tadic, samt Arsenal-spilleren, Alex Oxlade-Chamberlain.
De fire hold som skal spille playoff om den sidste oprykningsplads er: Getafe, Tenerife, Cádiz og Huesca. Fernando Hierros Real Oviedo, samt Valladolid, missede dermed en mulig oprykning. Getafe (3) skal op imod Huesca (6), mens Tenerife (4) og Cádiz (5) tørner sammen. Vinderne af de to opgør mødes i oprykningsfinalen om den sidste billet til at følge Levante og Girona op. De tre oprykkere erstatter Sporting de Gijón, Osasuna og Granada, der som bekendt er rykket ud af Spaniens bedste række.
I den tunge ende af Segunda División finder vi UCAM Murcia, Mallorca, Elche og Mirandés, som dermed alle må en tur ned i Segunda División B.
Sahinovic skrev: SR4 skrev:
Hvis man ikke har Ronaldo i sin top 5, så er man for mit vedkommende svær at tage seriøst.
1. Diego Maradona
2. Lionel Messi
3. Pelé
4. Johan Cruyff
5. Alfredo di Stéfano
6. Cristiano Ronaldo
Det der tydeligvis adskiller Ronaldo fra de fem øvrige er det magiske de viser inde på en fodboldbane, de fylder den neutrale fodboldfan med glæde og eufori med det de kan, og det har Ronaldo reelt set aldrig været i besiddelse af, eller ihvertfald aldrig på niveau med ovenstående. Det forekommer mig sjovt, når profesionelle fodboldspillere og trænere bliver adspurgt om hvem de synes er bedst af Messi eller Ronaldo, typisk vil de udtale at Ronaldo er fænomenal, men Messi bare er på et andet niveau. Jeg foretrækker f.eks. Maradona fremfor Messi da han, selvom det næsten kan virke umuligt, har en bedre overall teknisk kunnen end Messi, der er bare et eller andet ved hans touch, driblinger, afleveringer, afslutninger og måden hvorpå han kan score et mål, altså alt det fine inden for fodboldens verden, som han lige gøre en tand bedre end Messi - kollektive titler, personlige titler, og hvad man ellers kan finde på af argumenter for at advokere for sin favorit vægter jeg ikke højt.
Du skal alle dage have lov til at kalde folk for useriøse bare fordi de ikke har Ronaldo med i en top 5, men omvendt kan jeg heller ikke tage folk seriøse når de har ham med i en top 5.
Undskyld jeg siger men det er altid det samme kedelige ugyldige argument. Ronaldo er magisk på en fodboldbane og kan i den grad underholde. BÅDE med spektakulære mål, men også med lækkerier. Bare se hans tid i United og de første sæsoner i Real.
Han er bare blevet klogere og indset at er bedre at være effektiv end det er at se elegant ud. Og det kan jeg aldrig forstå, hvordan man bruger som modargument for at han skal være historiens bedste spiller.
Men som nævnt så er der ingen af os der kender til de andre spillere andet end deres navn så det er i bund og grund en hypotetisk diskussion.