Om Vores Rivaler IX

8 år 11 måneder siden #4081 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om Vores Rivaler IX

Steen skrev: Mbappé til PSG for €180M, ifølge Marca.
BeIN Sports, der ejes af PSG's præsident, Nasser Al-Khelaifi, skriver derimod at PSG ikke vil hente Mbappé.

Det er så 400 mil euro på 2 spillere... det tror jeg ikke på og vil nok blive straffet af Fifa med mindre de sælger 6-7 spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #4082 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis Monaco vælger at sælge Mbappe for 180 og han lever op til hype, så kan de godt glemme alt om mesterskab de næste 5-10 år. PSG har også købt Neymar og de stopper næppe ved de to.

De kan også sælge til RM for 110+30 i variabler og dermed undgår de at deres største profil ender direkte hos en rival. Hvis de er fornuftige, så sælger de ikke til PSG. De sidste 40-50 millioner ville være givet godt ud, hvis Mbappe bliver en verdensstjerne i Real istedet for PSG.

Jeg Mbappe ryger 100% i dette transfervindue. Tror ikke han vil forlænge med Monaco og selv hvis han forlænger og han får et middel sæson, så ryger prisen drastisk ned.

8 år 11 måneder siden #4083 af madrid2000

asp3200 skrev:

Steen skrev: Mbappé til PSG for €180M, ifølge Marca.
BeIN Sports, der ejes af PSG's præsident, Nasser Al-Khelaifi, skriver derimod at PSG ikke vil hente Mbappé.

Det er så 400 mil euro på 2 spillere... det tror jeg ikke på og vil nok blive straffet af Fifa med mindre de sælger 6-7 spillere.

Har Fifa specificeret, hvilket slags straf de uddeler?

Hvis de bare får en bøde, så tror jeg ikke de mærker straffen. Bliver de udelukket fra CL i en sæson, så skal de nok også overleve. Får de transfer ban, så skal de nok overleve det også.

Med mindre de får en straf som udelukkelse af Europa i flere år, transfer ban i flere år, så er jeg sikker på de er pænt ligeglade.

Sidst de var I problemer med FFP, så var deres straf at de kun måtte registrerer 21 spillere til CL i stedet for det normale 25. Det kan man så grine eller græde af.

8 år 11 måneder siden #4084 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Dembele udeblevet i Dortmund. Dortmund afviser bud på spillere. Dortmund suspenderer desuden spilleren. (Trist at være Barcelona pt, men ekstremt sjovt for os andre!)

Paris' præsident set i Madrid. Menes at ville hente Oblak i Atlético (eller sælge Meunier til os)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 11 måneder siden #4085 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev: Hvis Monaco vælger at sælge Mbappe for 180 og han lever op til hype, så kan de godt glemme alt om mesterskab de næste 5-10 år. PSG har også købt Neymar og de stopper næppe ved de to.

De kan også sælge til RM for 110+30 i variabler og dermed undgår de at deres største profil ender direkte hos en rival. Hvis de er fornuftige, så sælger de ikke til PSG. De sidste 40-50 millioner ville være givet godt ud, hvis Mbappe bliver en verdensstjerne i Real istedet for PSG.

Jeg Mbappe ryger 100% i dette transfervindue. Tror ikke han vil forlænge med Monaco og selv hvis han forlænger og han får et middel sæson, så ryger prisen drastisk ned.

Altså diverse medier skriver jo alle at Mbappé har VALGT PSG, og hvis spilleren vil til PSG og ikke Real Madrid, så begrænser det jo Monacos muligheder lidt. Jeg synes reelt det er en katastrofe og synes det virker som et nederlag for os. Vi har været meldt uendeligt interesseret i Mbappé og det virker bestemt som om at den interesse var reel - så enten er det et veritabelt nederlag på transfermarkedet eller også er vi ik længere så interesseret. Men hvorfor sku den interesse ændre sig? Det ka i så fald kun være økonomien for det er vel ik hverken Bales eller Benzemas fremragende form i optakten der har gjort udslaget. Nå men det ku lade til at BBC igen igen igen igen er fredet i Real Madrid - uha hvor man glæder sig til store oplevelser med Bale :-D Man ku ik finde ud af at forstærke målmandsposten og nu ka man ik finde ud af at gå væk fra vores impotente fronttrio - fuck hvor er jeg bare skuffet. Nuvel, vi har et par fremragende spillere i Isco og Asensio, men det er langt fra sikkert de kommer til at spille mere end sidste sæson hvor de jo nærmest kun kom på banen når Bale var skadet. Det er jo næsten givet at starterne blir Bale som er kronisk ringe, Benzema som kun er lidt bedre og Ronaldo som blir 33, har mistet fart og ik længere ka afdrible nogen. Heldigvis er Ronaldo stadig skarp, så vi må håber hverken alder eller skader indhenter ham mere end allerede set for nu er der heller ingen Morata. Vi har et godt hold, men det ligner at vi misser en gylden chance for at skifte de debile dele som der stadig er på holdet

8 år 11 måneder siden #4086 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Måske vi har trukket os pga. den vanvittige pris for en spiller, der har haft en god sæson? Det håber jeg faktisk.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 11 måneder siden #4087 af Siempre fiel

DarioGomez skrev: Måske vi har trukket os pga. den vanvittige pris for en spiller, der har haft en god sæson? Det håber jeg faktisk.

Heldigvis har vi så 100 mio-manden Bale til at få os til at glemme alt om Mbappe!! Når vi ku slå verdensrekord for at købe den håbløse waliser, så havde jeg håbet at man havde ku deltage i de priser der tales om for Mbappe.

Og så er det jo super at vi var så uendeligt kloge at smide 45 mio efter en 16-årig der aldrig havde spillet en seniorkamp. I lyset af verdensrekordbeløb for Bale og 45 for Vinicious som er en lottokupon på linje med Ødegaard, så synes jeg ik det havde været for meget at smide 130-180 for den mest spændende spiller i verden. Det havde været DYRT, naturligvis, men vil man ha de mest spændende spiller, så koster det. Men igen, man ville åbenbart ik gå efter Donnarumma for i omegnen af 20-30 mio - men i stedet fyrede man de vanvittigt mange mio af efter Vinicious - jeg må erkende at jeg er lidt i tvivl om hva der præcist foregår og hva masterplanen er udover naturligvis at BBC er det største prestigeprojekt i klubbens historie og at det kommer foran alt andet, ligegyldigt hva.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Jonas

8 år 11 måneder siden #4088 af madrid2000

Siempre fiel skrev:

madrid2000 skrev: Hvis Monaco vælger at sælge Mbappe for 180 og han lever op til hype, så kan de godt glemme alt om mesterskab de næste 5-10 år. PSG har også købt Neymar og de stopper næppe ved de to.

Altså diverse medier skriver jo alle at Mbappé har VALGT PSG, og hvis spilleren vil til PSG og ikke Real Madrid, så begrænser det jo Monacos muligheder lidt. Jeg synes reelt det er en katastrofe og synes det virker som et nederlag for os. Vi har været meldt uendeligt interesseret i Mbappé og det virker bestemt som om at den interesse var reel - så enten er det et veritabelt nederlag på transfermarkedet eller også er vi ik længere så interesseret. Men hvorfor sku den interesse ændre sig? Det ka i så fald kun være økonomien for det er vel ik hverken Bales eller Benzemas fremragende form i optakten der har gjort udslaget. Nå men det ku lade til at BBC igen igen igen igen er fredet i Real Madrid - uha hvor man glæder sig til store oplevelser med Bale :-D Man ku ik finde ud af at forstærke målmandsposten og nu ka man ik finde ud af at gå væk fra vores impotente fronttrio - fuck hvor er jeg bare skuffet. Nuvel, vi har et par fremragende spillere i Isco og Asensio, men det er langt fra sikkert de kommer til at spille mere end sidste sæson hvor de jo nærmest kun kom på banen når Bale var skadet. Det er jo næsten givet at starterne blir Bale som er kronisk ringe, Benzema som kun er lidt bedre og Ronaldo som blir 33, har mistet fart og ik længere ka afdrible nogen. Heldigvis er Ronaldo stadig skarp, så vi må håber hverken alder eller skader indhenter ham mere end allerede set for nu er der heller ingen Morata. Vi har et godt hold, men det ligner at vi misser en gylden chance for at skifte de debile dele som der stadig er på holdet

Alt kan ske endnu, men jeg forstår godt, hvis Florentino Perez og resten af ledelsen er bekymret for prisen. Hvis man går ud og betaler 180-200 for Mbappe og han skal vel som minimum også have en løn på 10 mio euro Netto, så har du en hel masse i truppen, der vil have en lønforhøjelse. RM har en meget klare lønstruktur og er man klar til at ødelægge den?

Desuden så SKAL Mbappe spille hver gang. Man bruger ikke de penge på spillere, som skal sidde på bænken. Skiller man sig af med Bale? Han vil ikke væk, hvilket gør tingene svært.

Så det er nemt at sige Mbappe har valgt os fra, men spørgsmålet er om man er gået helhjertet efter ham.. Et eller andet sted forstår jeg godt ledelsen.. Hvorfor skal man betale en absurd pris for en ung uprøvet talent, når man reelt ikke er tvunget til at handle. Vi skal være taknemlige for ikke at være i Barcelonas position.

Drømmescenariet vil være at United får en virkelig dårlig start på Premier League og desperat prøver at købe Bale, men igen, så får de mere end svært ved at lokke Bale, medmindre Zidane bænker ham mod Barcelona.

8 år 11 måneder siden #4089 af madrid2000

Siempre fiel skrev:

DarioGomez skrev: Måske vi har trukket os pga. den vanvittige pris for en spiller, der har haft en god sæson? Det håber jeg faktisk.

Heldigvis har vi så 100 mio-manden Bale til at få os til at glemme alt om Mbappe!! Når vi ku slå verdensrekord for at købe den håbløse waliser, så havde jeg håbet at man havde ku deltage i de priser der tales om for Mbappe.

Og så er det jo super at vi var så uendeligt kloge at smide 45 mio efter en 16-årig der aldrig havde spillet en seniorkamp. I lyset af verdensrekordbeløb for Bale og 45 for Vinicious som er en lottokupon på linje med Ødegaard, så synes jeg ik det havde været for meget at smide 130-180 for den mest spændende spiller i verden. Det havde været DYRT, naturligvis, men vil man ha de mest spændende spiller, så koster det. Men igen, man ville åbenbart ik gå efter Donnarumma for i omegnen af 20-30 mio - men i stedet fyrede man de vanvittigt mange mio af efter Vinicious - jeg må erkende at jeg er lidt i tvivl om hva der præcist foregår og hva masterplanen er udover naturligvis at BBC er det største prestigeprojekt i klubbens historie og at det kommer foran alt andet, ligegyldigt hva.

Det her nye stil ham klubben har lagt er jeg mere end glad for, specielt nu, hvor vores situation faktisk tillader det.

45 mio for Vinicious, der nok ikke engang får 1 mio euro i løn. Altså koster han 10 mio euro over en 5 årige periode - Real betaler hans pris i rater og ikke på en gang som Monaco sandsynligvis vil kræve. Selv hvis han ikke lever op til Brasiliens største talent prædikat, så vil man alligevel kunne indbringe en stor del af investering ved en fremtidig salg. Ødegaard er jo trods alt stadigvæk kun 18 år og får han sat gang i karrieren i Holland, så ryger han nok også for markant mere end de 2-3 mio euro han blev købt for. Med løn, så er der ikke investeret mere end 15 mio euro i ham og det beløb er der rigeligt med tid til at indhente. Mht. Donnarumma, så overser du igen mekanismer i truppen, det ville sætte gang i en bølge af krav om lønforhøjelse, hvis en 18 årige tjener mere end de fleste spillere og ville han reelt til RM eller brugte han os til at får flere penge?

Alt i alt så er ovenstående investeringer i småtingsafdeling i forhold til risikoen ved Mbappe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

8 år 11 måneder siden #4090 af Siempre fiel

madrid2000 skrev:

Siempre fiel skrev:

Alt kan ske endnu, men jeg forstår godt, hvis Florentino Perez og resten af ledelsen er bekymret for prisen. Hvis man går ud og betaler 180-200 for Mbappe og han skal vel som minimum også have en løn på 10 mio euro Netto, så har du en hel masse i truppen, der vil have en lønforhøjelse. RM har en meget klare lønstruktur og er man klar til at ødelægge den?

Desuden så SKAL Mbappe spille hver gang. Man bruger ikke de penge på spillere, som skal sidde på bænken. Skiller man sig af med Bale? Han vil ikke væk, hvilket gør tingene svært.

Så det er nemt at sige Mbappe har valgt os fra, men spørgsmålet er om man er gået helhjertet efter ham.. Et eller andet sted forstår jeg godt ledelsen.. Hvorfor skal man betale en absurd pris for en ung uprøvet talent, når man reelt ikke er tvunget til at handle. Vi skal være taknemlige for ikke at være i Barcelonas position.

Drømmescenariet vil være at United får en virkelig dårlig start på Premier League og desperat prøver at købe Bale, men igen, så får de mere end svært ved at lokke Bale, medmindre Zidane bænker ham mod Barcelona.

Den her "klare lønstruktur" vi har - er det en lønstruktur der går ud på andet end at vi betaler de største stjerner den løn som markedet dikterer? I så fald sku Mbappé naturligvis ha en meget høj løn - og det mener du så ville "smadre" klubbens lønstruktur? Der er sikkert noget jeg ik er klog nok til at forstå, men vil du forklare mig hvis klubbens lønstruktur er en anden end altså blot at betale de største stjerner den løn som markedet dikterer - og du må også gerne fortælle lidt om hvordan en evt høj løn til Mbappé vil "smadre" den lønstruktur. På forhånd tak.

Nu tales der rent faktisk ikke om at vi sku ha givet 180-200 mio, men der er hele tiden berettet om et beløb på ca 130 + 20, men det er da helt sikkert også en kæmpe pose penge. Men når du nu mener han SKU spille fra start pga prisen, så mener du vel det samme om Bale går jeg ud fra - han var i flere år verdens dyeste spiller og er vel stadig én af de allerdyreste handler - så her gælder vel nøjagtig samme logik - ergo SKA Bale starte, så det er vel samme problem. Eneste forskel er vel reelt at Bale er elendig og Mbappé er vanvittig, så det rent sportslige rent faktisk ville gi mening hvis Mbappé startede - noget som man i hvert fald ik ka sige i Bales tilfælde.

Og ift pris, så ska vi jo nok ik regne med at Mbappe blir billigere at hente om 1-2-3 år hvis han fortsætter sin udvikling - men fint nok hvis det betyder så uendeligt meget for folk hva prisen er. Nuvel, selvfølgelig ser jeg da naturligvis også at klubben bruger pengene fornuftigt,men lige nu dikterer markedet bare at de allerbedste koster kassen, så vil vi ha én af dem, så koster det - vores fordel var at vi ku fokusere på måske at krydre holdet med én af disse specielle spillere og samtidig fremtidssikre et angreb hvor vores eneste virkeligt præsterende spiller blir 33 og at den eneste med fremtid i ellers netop er blevet solgt. Men ok, man ka da håbe de hiver en kanin op af hatten og henter Dybala - men han blir bare lige så dyr.

8 år 11 måneder siden #4091 af Siempre fiel

madrid2000 skrev:

Siempre fiel skrev:

Det her nye stil ham klubben har lagt er jeg mere end glad for, specielt nu, hvor vores situation faktisk tillader det.

45 mio for Vinicious, der nok ikke engang får 1 mio euro i løn. Altså koster han 10 mio euro over en 5 årige periode - Real betaler hans pris i rater og ikke på en gang som Monaco sandsynligvis vil kræve. Selv hvis han ikke lever op til Brasiliens største talent prædikat, så vil man alligevel kunne indbringe en stor del af investering ved en fremtidig salg. Ødegaard er jo trods alt stadigvæk kun 18 år og får han sat gang i karrieren i Holland, så ryger han nok også for markant mere end de 2-3 mio euro han blev købt for. Med løn, så er der ikke investeret mere end 15 mio euro i ham og det beløb er der rigeligt med tid til at indhente. Mht. Donnarumma, så overser du igen mekanismer i truppen, det ville sætte gang i en bølge af krav om lønforhøjelse, hvis en 18 årige tjener mere end de fleste spillere og ville han reelt til RM eller brugte han os til at får flere penge?

Alt i alt så er ovenstående investeringer i småtingsafdeling i forhold til risikoen ved Mbappe.

Jamen Donnarumma ses som én af verdens bedste på målmandsposten, så han er umulig at købe pga en bølge af lønkrav? Jamen det er jo problemet for alle klubber, vi har jævnligt "problemer" med spillere der vil ha mere i løn - det har vi haft altid og det vil vi altid ha - det ville Donnarumma ik ændre noget som helst på, ej heller Mbappé. Er man blandt de bedste i verden på en position, så vil markedet formentlig gøre at lønnen ska være høj - det er vel logik for burhøns, så jeg ser virkelig ik at problemet er hverken større eller mindre for Real Madrid end for samtlige andre klubber.

Ja Ødegaard var billig og dér forstår jeg godt risikoen, men min pointe var en helt anden - nemlig at en spiller på 16 er uendeligt vanskelig at vurdere, hvorfor 45 mio EUR er sindssygt imo - jeg ville til enhver tid heller gi de tredobbelte for Mbappé som bragede igennem i CL end for én på 16 som ik engang havde spillet en seniorkamp. Du vurderer åbenbart risikoen til at være minimal ved Vinicious-investeringen, mens jeg helt bestemt mener at risikoen havde været mindre ved et Mbappe-køb. Naturligvis ka kun fremtiden afgøre hva der var smartest, men sku jeg investere mine egne penge i aktier i ét af købene, så havde jeg 100% sikkert investeret i Mbappe-købet, uagtet at aktierne kostede 3 gange så meget - jeg tror helt sikkert på at chancen for afkast er større dér.

Og bare lige for at kommentere på om Donnarumma ville til Real, så tror jeg umiddelbart at Raiola brugte al interesse til at presse lønnen i Milan og at Donnarumma helst ville blive. MEN dét ku meget hurtigt ha ændret sig hvis Real Madrid virkelig havde sat alle sejl til for at få ham til klubben og det tror jeg bestemt ik de gjorde - ærgerligt for Real Madrid ku virkelig godt bruge en keeper på et bare nogenlunde niveau.

8 år 11 måneder siden #4092 af madrid2000

Siempre fiel skrev: Den her "klare lønstruktur" vi har - er det en lønstruktur der går ud på andet end at vi betaler de største stjerner den løn som markedet dikterer? I så fald sku Mbappé naturligvis ha en meget høj løn - og det mener du så ville "smadre" klubbens lønstruktur? Der er sikkert noget jeg ik er klog nok til at forstå, men vil du forklare mig hvis klubbens lønstruktur er en anden end altså blot at betale de største stjerner den løn som markedet dikterer - og du må også gerne fortælle lidt om hvordan en evt høj løn til Mbappé vil "smadre" den lønstruktur. På forhånd tak.

Så du ser ikke et problem i, at en 18 årig talent, der har spillet 1 god sæson skal tjene dobbelt så meget som Marcelo, Kroos, Modric, Isco, Varane, Casemiro, Asensio osv. De største og vigtigste stjerner tjener mest, men vil en 18 årige Mbappe være større stjerne og vigtigere end ovennævnte spillere? Kan prisen forsvares kommercielt? Sociale medier er en god indikation på en spillers kommercielle potentiale. Mabppe har sølle 300k følger på twitter og færre end 2 millioner følger på Instagram, hvilket er færre end en Asensio. Og sportsligt er han stadigvæk et talent - måske ender han aldrig med at indfrie forventningerne.
Her er en artikel der forklare vores lønstruktur i forhold til Barcelona: www.managingmadrid.com/2017/7/6/15929848...eal-madrid-dominance

Siempre fiel skrev: Nu tales der rent faktisk ikke om at vi sku ha givet 180-200 mio, men der er hele tiden berettet om et beløb på ca 130 + 20, men det er da helt sikkert også en kæmpe pose penge. Men når du nu mener han SKU spille fra start pga prisen, så mener du vel det samme om Bale går jeg ud fra - han var i flere år verdens dyeste spiller og er vel stadig én af de allerdyreste handler - så her gælder vel nøjagtig samme logik - ergo SKA Bale starte, så det er vel samme problem. Eneste forskel er vel reelt at Bale er elendig og Mbappé er vanvittig, så det rent sportslige rent faktisk ville gi mening hvis Mbappé startede - noget som man i hvert fald ik ka sige i Bales tilfælde.

Prisen ligger næppe på 130+20 og de fleste medier melder om 180-200. Ved ikke hvem der melder 130+20?

Jeg laver en konstatering baseret på tidligere erfaringer med blandt andet Bale. Det er ikke blot min mening at den høje pris gør at man skal spille ham, men det er man nærmest tvunget til - ellers skrumper og falder værdien og man mister millioner af euro, hvilket FP næppe vil tillade. Det er jo samme problem med Bale. Bale er elendig og Mbappe vanvittig? Måske om et par år vil han være vanvittig, men det er han ikke endnu.

Siempre fiel skrev: Og ift pris, så ska vi jo nok ik regne med at Mbappe blir billigere at hente om 1-2-3 år hvis han fortsætter sin udvikling - men fint nok hvis det betyder så uendeligt meget for folk hva prisen er. Nuvel, selvfølgelig ser jeg da naturligvis også at klubben bruger pengene fornuftigt,men lige nu dikterer markedet bare at de allerbedste koster kassen, så vil vi ha én af dem, så koster det - vores fordel var at vi ku fokusere på måske at krydre holdet med én af disse specielle spillere og samtidig fremtidssikre et angreb hvor vores eneste virkeligt præsterende spiller blir 33 og at den eneste med fremtid i ellers netop er blevet solgt. Men ok, man ka da håbe de hiver en kanin op af hatten og henter Dybala - men han blir bare lige så dyr.

Key word er HVIS - der er ingen garanti for han fortsætter udviklingen. Jeg har ikke sagt vi ikke skal tage risikoen med Mbappe, men siger blot at jeg forstår godt, hvis klubben er skeptiske og ikke tør tage risikoen og venter til næste sæson. Købe Mbappe for 180 nu og eller vente til næste sæson, hvor han måske fortsætter udviklingen og bliver et monster og man ender med at betale 250 mio euro, hvilket er fint nok, der han ville have etableret sig endnu mere. Han kan også ende med at floppe denne sæson og vi alle kan trække vejret og være glade for at vi ikke endte med ham.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved madrid2000.

Leveret af Kunena Forum