Om Vores Rivaler IX
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev:
Siempre fiel skrev: Den her "klare lønstruktur" vi har - er det en lønstruktur der går ud på andet end at vi betaler de største stjerner den løn som markedet dikterer? I så fald sku Mbappé naturligvis ha en meget høj løn - og det mener du så ville "smadre" klubbens lønstruktur? Der er sikkert noget jeg ik er klog nok til at forstå, men vil du forklare mig hvis klubbens lønstruktur er en anden end altså blot at betale de største stjerner den løn som markedet dikterer - og du må også gerne fortælle lidt om hvordan en evt høj løn til Mbappé vil "smadre" den lønstruktur. På forhånd tak.
Så du ser ikke et problem i, at en 18 årig talent, der har spillet 1 god sæson skal tjene dobbelt så meget som Marcelo, Kroos, Modric, Isco, Varane, Casemiro, Asensio osv. De største og vigtigste stjerner tjener mest, men vil en 18 årige Mbappe være større stjerne og vigtigere end ovennævnte spillere? Kan prisen forsvares kommercielt? Sociale medier er en god indikation på en spillers kommercielle potentiale. Mabppe har sølle 300k følger på twitter og færre end 2 millioner følger på Instagram, hvilket er færre end en Asensio. Og sportsligt er han stadigvæk et talent - måske ender han aldrig med at indfrie forventningerne.
Her er en artikel der forklare vores lønstruktur i forhold til Barcelona: www.managingmadrid.com/2017/7/6/15929848...eal-madrid-dominance
Siempre fiel skrev: Nu tales der rent faktisk ikke om at vi sku ha givet 180-200 mio, men der er hele tiden berettet om et beløb på ca 130 + 20, men det er da helt sikkert også en kæmpe pose penge. Men når du nu mener han SKU spille fra start pga prisen, så mener du vel det samme om Bale går jeg ud fra - han var i flere år verdens dyeste spiller og er vel stadig én af de allerdyreste handler - så her gælder vel nøjagtig samme logik - ergo SKA Bale starte, så det er vel samme problem. Eneste forskel er vel reelt at Bale er elendig og Mbappé er vanvittig, så det rent sportslige rent faktisk ville gi mening hvis Mbappé startede - noget som man i hvert fald ik ka sige i Bales tilfælde.
Prisen ligger næppe på 130+20 og de fleste medier melder om 180-200. Ved ikke hvem der melder 130+20?
Jeg laver en konstatering baseret på tidligere erfaringer med blandt andet Bale. Det er ikke blot min mening at den høje pris gør at man skal spille ham, men det er man nærmest tvunget til - ellers skrumper og falder værdien og man mister millioner af euro, hvilket FP næppe vil tillade. Det er jo samme problem med Bale. Bale er elendig og Mbappe vanvittig? Måske om et par år vil han være vanvittig, men det er han ikke endnu.Siempre fiel skrev: Og ift pris, så ska vi jo nok ik regne med at Mbappe blir billigere at hente om 1-2-3 år hvis han fortsætter sin udvikling - men fint nok hvis det betyder så uendeligt meget for folk hva prisen er. Nuvel, selvfølgelig ser jeg da naturligvis også at klubben bruger pengene fornuftigt,men lige nu dikterer markedet bare at de allerbedste koster kassen, så vil vi ha én af dem, så koster det - vores fordel var at vi ku fokusere på måske at krydre holdet med én af disse specielle spillere og samtidig fremtidssikre et angreb hvor vores eneste virkeligt præsterende spiller blir 33 og at den eneste med fremtid i ellers netop er blevet solgt. Men ok, man ka da håbe de hiver en kanin op af hatten og henter Dybala - men han blir bare lige så dyr.
Key word er HVIS - der er ingen garanti for han fortsætter udviklingen. Jeg har ikke sagt vi ikke skal tage risikoen med Mbappe, men siger blot at jeg forstår godt, hvis klubben er skeptiske og ikke tør tage risikoen og venter til næste sæson. Købe Mbappe for 180 nu og eller vente til næste sæson, hvor han måske fortsætter udviklingen og bliver et monster og man ender med at betale 250 mio euro, hvilket er fint nok, der han ville have etableret sig endnu mere. Han kan også ende med at floppe denne sæson og vi alle kan trække vejret og være glade for at vi ikke endte med ham.
Aner ik om Mbappe ska ha det dobbelte af Kroos i løn - måske er det ik fair, men i bund og grund er der kun ÉN eneste ting at tage i betragtning. Ka Mbappé forstærke startopstillingen - for det er der ik mange der kan - og hva ska man betale hvis man vil ha ham. Altså eneste alternativ til en høj løn tilham er jo at lade være med at købe ham. Fint, super, fantastisk - vi holder en politisk korrekt lønstruktur og så har vi Bale og Benzema. Der er mulighed 1 eller mulighed 2. Vi ka ik få Mbappe til 2 mio om året og Teemo Pukki ka ik forstærke Real Madrid. Så vil vi ha en spiller vi mener ka forstærke holdet, så ka der betales ved kasse 1 eller man ka lade være. Så ka der self være forskellige meninger om man mener Mbappe er god nok - jeg forstår da godt folk ik vil ha vi ska gi 150 eller 180 mio for en mand hvis de ik ser det store lys i ham. Og lad nu være med at tale om følgere på twitter - seriøst, selv et spædbarn ved sgu da at enhver Real Madrid-spiller vil ha 10 gange så mange følgere som en Monaco-spiller - i det øjeblik han skriver med Real Madrid (som nu ik sker), så eksploderer det tal jo og så er hans kommercielle værdi jo mangedoblet - så lad nu være med at bruge sådanne argumenter når du da må vide at det er totalt fordrejende og usagligt.
De 130+20 jeg taler om er hva AS og Marca har rapporteret - hvis bold.dk eller hva du læser siger nu andet, så fred være med det - det er i bund og grund også ligegyldigt nu og det er egentlig heller ik et spørgsmål om det er 150 eller 180, det er naturligvis fuckin dyrt, det er der ingen tvivl om.
Og ift om han fortsætter udviklingen eller ej - hva er det så lige præcis jeg ska bruge det til? Er det ik nøjagtig det samme for alle spillere. Bale er vel også kun blevet dårligere siden vi købte ham, Benzema ligeså. Har Navas udviklet sig? Coentrao , Illarra og Danilo var det helt store inden vi købte dem og alle var totale katastrofer. Hvorfor er det noget problem at købe Mbappe på dén konto? Blir han dårligere, så ka vi glæde os og lade være med at købe ham - blir han bedre, så blir han dyrere og umulig at hente (for du tror vel ik PSG har tænkt sig at sælge om et år som en anden udviklingsklub?). Så hvilket af de to scenarier er det lige præcis du vil vente på? Dårlig spiller eller umulig at hente - det er de alternativer du får! Klubber som os har mange gange kun én mulighed når det gælder så store talenter - en Neymar var jo heller aldrig kommet på markedet hvis det ik var fordi at hans frikøbsklausul pludselig blev lynindhentet af markedet. En Cristiano blev handlet 2 gange i sin karriere, en Messi er aldrig blevet handlet, en Neymar nu to gange, Modric to gange, Marcelo én og sådan ka man langt henad vejen blive ved - man ka ik bare vente et år og købe ham næste år, sådan fungerer det bare ikke. Det ka være det viser sig at være supergodt vi ik køber Mbappe, ligesom man havde ønsket vi aldrig havde købt Bale - men det ka også være vi vil ærgre os a la Kaka (som ung), Ronaldinho eller Neymar. Der er ganske enkelt ingen facitliste på forhånd - der er reelt ingen rigtig eller forkert fordi vi ik kender spillerens fremtidige formåen. Men JEG ka sige at min holdning er at vi har 2 styks spillere i angrebet som begge har underpræsteret i stort set hele deres tid i klubben - og alligevel er sikre startere både før og nu - og jeg ville gi alt for at vi dog bare ville forsøge med noget nyt og her er Mbappe imo klart det mest spændende alternativ. I bund og grund handler det jo om at du åbenbart er fint tilfreds med truppen, inkl Bale og Benzema og så er der self ingen grund til at fyre en masse mio af på Mbappe - jeg har det radikalt anderledes og er derfor megaskuffet over at vi er så passive når man ku få en så spændende spiller at følge i klubben - fremfor et trekløver med kun en virkelig kvalitetsspiller som så ovenikøbet kører på allersidste vers.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev: Er der nogle af jer herinde der overhovedet har fulgt Mbappé i denne sæson, eller rettere sagt de to kampe der er blevet spillet? Jeg har kun set highlights mod Paris SG og Toulouse, men synes ikke ligefrem han har imponeret. Monaco skal stadig spille tre liga-kampe inden transfervinduet lukker, så det kunne jo være at Florentino holder et tæt øje med disse inden han endeligt køber.
Jeg har ik set ham i de to kampe - men hva i alverden sku de to kampe betyde? du mener vel ik oprigtigt at du vil vurdere en spiller som er på vej ud af klubben og midt i den største medievirak på dén baggrund. Der er da vel ingen der regner med at han bare ka skubbe al det i baggrunden og levere for Monaco. Men ok, Florentino har jo før købt spillere på baggrund af et par VM-kampe, så intet ka naturligvis overraske. Det ville da være dejligt om man bare ku læne sig tilbage for at se om han leverer i de første par kampe og så købe ham til sidst - men hvis han så leverer helt guddommeligt, så blir han jo også hurtigt 20 mio dyrere, så det lyder som en mærkelig strategi. Desuden lyder det jo til at han er PSG-spiller indenfor ganske kort tid.
Jeg tror ikke, at det sidste blad i sagaen om den unge franskmand er skrevet endnu ;-)
Siempre fiel skrev:
Sahinovic skrev: Er der nogle af jer herinde der overhovedet har fulgt Mbappé i denne sæson, eller rettere sagt de to kampe der er blevet spillet? Jeg har kun set highlights mod Paris SG og Toulouse, men synes ikke ligefrem han har imponeret. Monaco skal stadig spille tre liga-kampe inden transfervinduet lukker, så det kunne jo være at Florentino holder et tæt øje med disse inden han endeligt køber.
Jeg har ik set ham i de to kampe - men hva i alverden sku de to kampe betyde? du mener vel ik oprigtigt at du vil vurdere en spiller som er på vej ud af klubben og midt i den største medievirak på dén baggrund. Der er da vel ingen der regner med at han bare ka skubbe al det i baggrunden og levere for Monaco. Men ok, Florentino har jo før købt spillere på baggrund af et par VM-kampe, så intet ka naturligvis overraske. Det ville da være dejligt om man bare ku læne sig tilbage for at se om han leverer i de første par kampe og så købe ham til sidst - men hvis han så leverer helt guddommeligt, så blir han jo også hurtigt 20 mio dyrere, så det lyder som en mærkelig strategi. Desuden lyder det jo til at han er PSG-spiller indenfor ganske kort tid.
De to kampe skal naturligvis ikke bruges som en helhedsvurdering af Mbappé, men jeg synes de er værd at tage med og jeg synes helt sikkert man skal blive ved med at vurdere ham, så længe der er mulighed for det. Skulle han blive i Monaco et år yderligere, kan man bruge samme undskyldning til den kommende sæson om, at han mentalt ikke har været til stede og derfor ikke har kunne præstere. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Florentino tænker, men jeg har på fornemmelsen at han stadig tøver en smule, og når der allerede er tale om et så stort beløb, så ville en prisstigning på €20 millioner ikke gøre det helt store, hvis det gjorde at man endeligt følte sig 100% overbevist om, at han engang i fremtiden bliver alle pengene værd, jeg selv er ihvertfald stadig ikke helt overbevist.
Florentino Pérez
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev:
Siempre fiel skrev:
De to kampe skal naturligvis ikke bruges som en helhedsvurdering af Mbappé, men jeg synes de er værd at tage med og jeg synes helt sikkert man skal blive ved med at vurdere ham, så længe der er mulighed for det. Skulle han blive i Monaco et år yderligere, kan man bruge samme undskyldning til den kommende sæson om, at han mentalt ikke har været til stede og derfor ikke har kunne præstere. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Florentino tænker, men jeg har på fornemmelsen at han stadig tøver en smule, og når der allerede er tale om et så stort beløb, så ville en prisstigning på €20 millioner ikke gøre det helt store, hvis det gjorde at man endeligt følte sig 100% overbevist om, at han engang i fremtiden bliver alle pengene værd, jeg selv er ihvertfald stadig ikke helt overbevist.
Ja SELVFØLGELIG tøver Florentino - det er jo hele grunden til at vi nok ik får ham jo. Men jeg synes det strider mod al sund fornuft hvis nogle sku bruge de her kampe til at vurdere en 18-årig midt i orkanens øje - de færreste spillere ville præstere under så kaotiske forhold og med så meget andet at tænke på, så det virker langt ude at tro det. Selvfølgelig er det jo noget komplet andet at vurdere ham over en hel sæson mere - der ville han jo ik stå i sådan et kaos de næste ti måneder - det jo slet ik at sammenligne
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev:
Aner ik om Mbappe ska ha det dobbelte af Kroos i løn - måske er det ik fair, men i bund og grund er der kun ÉN eneste ting at tage i betragtning. Ka Mbappé forstærke startopstillingen - for det er der ik mange der kan - og hva ska man betale hvis man vil ha ham. Altså eneste alternativ til en høj løn tilham er jo at lade være med at købe ham. Fint, super, fantastisk - vi holder en politisk korrekt lønstruktur og så har vi Bale og Benzema. Der er mulighed 1 eller mulighed 2. Vi ka ik få Mbappe til 2 mio om året og Teemo Pukki ka ik forstærke Real Madrid. Så vil vi ha en spiller vi mener ka forstærke holdet, så ka der betales ved kasse 1 eller man ka lade være. Så ka der self være forskellige meninger om man mener Mbappe er god nok - jeg forstår da godt folk ik vil ha vi ska gi 150 eller 180 mio for en mand hvis de ik ser det store lys i ham. Og lad nu være med at tale om følgere på twitter - seriøst, selv et spædbarn ved sgu da at enhver Real Madrid-spiller vil ha 10 gange så mange følgere som en Monaco-spiller - i det øjeblik han skriver med Real Madrid (som nu ik sker), så eksploderer det tal jo og så er hans kommercielle værdi jo mangedoblet - så lad nu være med at bruge sådanne argumenter når du da må vide at det er totalt fordrejende og usagligt.
Hvis Mbappe er den eneste, der kan forstærke vores hold, hvad siger det så om vores hold? Jeg stiller spørgsmål ved om det er værd at ødelægge harmonien i truppen på grund af en 18 årige store talent, hvilket ikke er irrelevant, da sammenhold og harmoni i truppen i øjeblikket er en af vore store styrker.
Siempre fiel skrev: De 130+20 jeg taler om er hva AS og Marca har rapporteret - hvis bold.dk eller hva du læser siger nu andet, så fred være med det - det er i bund og grund også ligegyldigt nu og det er egentlig heller ik et spørgsmål om det er 150 eller 180, det er naturligvis fuckin dyrt, det er der ingen tvivl om.
Hvis du skal være nedladende i din tone, så sørg i det mindste for at have dine facts rigtig:
"Real Madrid reach principle agreement with Monaco for €180m Mbappe deal"
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2601dc5518b45ac.html
"Monaco would demand €180m (€224m gross) for their striker"
en.as.com/en/2017/08/03/football/1501747406_650325.html
Siempre fiel skrev: Og ift om han fortsætter udviklingen eller ej - hva er det så lige præcis jeg ska bruge det til? Er det ik nøjagtig det samme for alle spillere. Bale er vel også kun blevet dårligere siden vi købte ham, Benzema ligeså. Har Navas udviklet sig? Coentrao , Illarra og Danilo var det helt store inden vi købte dem og alle var totale katastrofer. Hvorfor er det noget problem at købe Mbappe på dén konto? Blir han dårligere, så ka vi glæde os og lade være med at købe ham - blir han bedre, så blir han dyrere og umulig at hente (for du tror vel ik PSG har tænkt sig at sælge om et år som en anden udviklingsklub?). Så hvilket af de to scenarier er det lige præcis du vil vente på? Dårlig spiller eller umulig at hente - det er de alternativer du får! Klubber som os har mange gange kun én mulighed når det gælder så store talenter - en Neymar var jo heller aldrig kommet på markedet hvis det ik var fordi at hans frikøbsklausul pludselig blev lynindhentet af markedet. En Cristiano blev handlet 2 gange i sin karriere, en Messi er aldrig blevet handlet, en Neymar nu to gange, Modric to gange, Marcelo én og sådan ka man langt henad vejen blive ved - man ka ik bare vente et år og købe ham næste år, sådan fungerer det bare ikke. Det ka være det viser sig at være supergodt vi ik køber Mbappe, ligesom man havde ønsket vi aldrig havde købt Bale - men det ka også være vi vil ærgre os a la Kaka (som ung), Ronaldinho eller Neymar. Der er ganske enkelt ingen facitliste på forhånd - der er reelt ingen rigtig eller forkert fordi vi ik kender spillerens fremtidige formåen. Men JEG ka sige at min holdning er at vi har 2 styks spillere i angrebet som begge har underpræsteret i stort set hele deres tid i klubben - og alligevel er sikre startere både før og nu - og jeg ville gi alt for at vi dog bare ville forsøge med noget nyt og her er Mbappe imo klart det mest spændende alternativ. I bund og grund handler det jo om at du åbenbart er fint tilfreds med truppen, inkl Bale og Benzema og så er der self ingen grund til at fyre en masse mio af på Mbappe - jeg har det radikalt anderledes og er derfor megaskuffet over at vi er så passive når man ku få en så spændende spiller at følge i klubben - fremfor et trekløver med kun en virkelig kvalitetsspiller som så ovenikøbet kører på allersidste vers.
Jeg ved ikke, hvorfor du bringer Navas, Bale, Danilo osv. ind i det billede. De fleste af dem var jo finish produkts og at nogle af dem ikke slå igennem er jo en naturlig del af fodbold. De fleste af dem er jo købt for peanuts i forhold til Mbappe.
Som jeg også før har slået fast, så er Mbappe spændende, men hvis klubben ikke vil investere cirka 300 millioner euro i manden over en 6 årige periode inklusiv løn, så forstår jeg godt man gerne vil vente lidt og se lidt mere til ham. Og måske dukker der noget bedre op. Efter Kaka, Ronaldinho osv. Kom Messi og Cristiano, så det hele står og falder ikke med en Mbappe.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev:
Siempre fiel skrev:
Hvis Mbappe er den eneste, der kan forstærke vores hold, hvad siger det så om vores hold? Jeg stiller spørgsmål ved om det er værd at ødelægge harmonien i truppen på grund af en 18 årige store talent, hvilket ikke er irrelevant, da sammenhold og harmoni i truppen i øjeblikket er en af vore store styrker.
Siempre fiel skrev: De 130+20 jeg taler om er hva AS og Marca har rapporteret - hvis bold.dk eller hva du læser siger nu andet, så fred være med det - det er i bund og grund også ligegyldigt nu og det er egentlig heller ik et spørgsmål om det er 150 eller 180, det er naturligvis fuckin dyrt, det er der ingen tvivl om.
Hvis du skal være nedladende i din tone, så sørg i det mindste for at have dine facts rigtig:
"Real Madrid reach principle agreement with Monaco for €180m Mbappe deal"
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2601dc5518b45ac.html
"Monaco would demand €180m (€224m gross) for their striker"
en.as.com/en/2017/08/03/football/1501747406_650325.html
Siempre fiel skrev: Og ift om han fortsætter udviklingen eller ej - hva er det så lige præcis jeg ska bruge det til? Er det ik nøjagtig det samme for alle spillere. Bale er vel også kun blevet dårligere siden vi købte ham, Benzema ligeså. Har Navas udviklet sig? Coentrao , Illarra og Danilo var det helt store inden vi købte dem og alle var totale katastrofer. Hvorfor er det noget problem at købe Mbappe på dén konto? Blir han dårligere, så ka vi glæde os og lade være med at købe ham - blir han bedre, så blir han dyrere og umulig at hente (for du tror vel ik PSG har tænkt sig at sælge om et år som en anden udviklingsklub?). Så hvilket af de to scenarier er det lige præcis du vil vente på? Dårlig spiller eller umulig at hente - det er de alternativer du får! Klubber som os har mange gange kun én mulighed når det gælder så store talenter - en Neymar var jo heller aldrig kommet på markedet hvis det ik var fordi at hans frikøbsklausul pludselig blev lynindhentet af markedet. En Cristiano blev handlet 2 gange i sin karriere, en Messi er aldrig blevet handlet, en Neymar nu to gange, Modric to gange, Marcelo én og sådan ka man langt henad vejen blive ved - man ka ik bare vente et år og købe ham næste år, sådan fungerer det bare ikke. Det ka være det viser sig at være supergodt vi ik køber Mbappe, ligesom man havde ønsket vi aldrig havde købt Bale - men det ka også være vi vil ærgre os a la Kaka (som ung), Ronaldinho eller Neymar. Der er ganske enkelt ingen facitliste på forhånd - der er reelt ingen rigtig eller forkert fordi vi ik kender spillerens fremtidige formåen. Men JEG ka sige at min holdning er at vi har 2 styks spillere i angrebet som begge har underpræsteret i stort set hele deres tid i klubben - og alligevel er sikre startere både før og nu - og jeg ville gi alt for at vi dog bare ville forsøge med noget nyt og her er Mbappe imo klart det mest spændende alternativ. I bund og grund handler det jo om at du åbenbart er fint tilfreds med truppen, inkl Bale og Benzema og så er der self ingen grund til at fyre en masse mio af på Mbappe - jeg har det radikalt anderledes og er derfor megaskuffet over at vi er så passive når man ku få en så spændende spiller at følge i klubben - fremfor et trekløver med kun en virkelig kvalitetsspiller som så ovenikøbet kører på allersidste vers.
Jeg ved ikke, hvorfor du bringer Navas, Bale, Danilo osv. ind i det billede. De fleste af dem var jo finish produkts og at nogle af dem ikke slå igennem er jo en naturlig del af fodbold. De fleste af dem er jo købt for peanuts i forhold til Mbappe.
Som jeg også før har slået fast, så er Mbappe spændende, men hvis klubben ikke vil investere cirka 300 millioner euro i manden over en 6 årige periode inklusiv løn, så forstår jeg godt man gerne vil vente lidt og se lidt mere til ham. Og måske dukker der noget bedre op. Efter Kaka, Ronaldinho osv. Kom Messi og Cristiano, så det hele står og falder ikke med en Mbappe.
Åh, der er så ufattelig mange ting du indikerer at jeg skriver uden at jeg er i nærheden af at ha skrevet det. Måske ka du bare ik læse, men jeg vælger faktisk at tro at du bevidst fordrejer tingene og derfor gider jeg simpelthen ik spilde min tid på dig. Men for lige at rette nogle af de ting, så kommer du med din "hvis Mbappe er den eneste der ka forstærke truppen"-bullshit. Jeg har skrevet at der var få som ka forstærke startopstillingen, men bare det at du lige vender den det gør bare sådan en debat til rent tidsspilde. Så NEJ, det hele står og falder ik med Mbappe, men det er bare den eneste spiller der har været rigtigt tale om. Men nu ka vi jo så hygge os med Bale og Benzema i stedet. Mht prisen, så har du ret, de fleste medier siger 160+20 eller 150+30 - jeg huskede tydeligvis forkert ift at der blev skrevet at Flo ik ville gi mere end 130+20 - men som jeg også skrev, så var det uvæsentligt for debatten for han er dyr under alle omstændigheder.
Og at jeg nævner Danilo, Bale og andre er sgu da for at prøve at vise dig at ligegyldigt om en spiller er slutprodukt eller i udvikling, så er det ganske svært at vide hvor en spiller ender - så forstår ik hvorfor det ska tale så meget imod Mbappe - jeg forstår det hvis vi taler om Vinicious som man køber uden at han har spillet en eneste seniorkamp, men Mbappe har allerede domineret på den største scene, så der er jo slet ingen tvivl om hans niveau. Der ka ganske givet dukke noget nyt op - men du svarede ik rigtigt på hva det sku hjælpe at afvente og se tiden an - eftersom at det er nu eller måske om 5 år - om et år vil vi enten ik ha Mbappe fordi han er blevet ringe eller også vil PSG ik sælge, så vil man ha ham, så er det nu og så koster det. Omet år kommer der måske et tilsvarende talent, men så er situationen jo den samme - så vil du igen vente og så køber City ham. Men såhar vi jo heldigvis Bale - og Vinicious til 45 mio og han er jo et sikkert kort ;-) God aften
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
PSG NEARING €180M MBAPPE MOVE
PSG are on the verge of signing Monaco striker Kylian Mbappe in a deal worth €180m, according to reports in La Gazzetta dello Sport.
The France international has also been interesting the likes of Real Madrid, Arsenal and Man City.
Og så dagens store transfersaga om Dembele. Først afviste BVB Barcas bud på franskmanden, så udeblev han fra torsdagens træning i det tyske, hvorefter han blev suspenderet, om end visse dele af den tyske presse meldte at han allerede var på vej til Barcelona:
BVB REJECT BARCA'S DEMBELE BID
Borussia Dortmund have informed the Frankfurt Stock Exchange that they have rejected an offer from Barcelona for Ousmane Dembele.
Dortmund boss Peter Bosz admitted earlier today he was unaware of the whereabouts of the player.
The Frenchman missed first-team training today and Bosz revealed the forward had not answered his phone when contacted by the club.
BVB SUSPEND AND FINE DEMBELE
Borussia Dortmund have just issued a statement regarding unsettled forward Ousmane Dembele, who has missed training today amid reports linking the Frenchman with a move to Barcelona.
"Ousmane Dembele today missed the BVB-training-session without any excuse. The player seems to have done that intentionally.
"Because of that behavior we will sanction him. The player is still in Dortmund. In consultation with our coach we have suspended him from all practice and match-activities until next week after our cup game."
BARCA BID €90M FOR DEMBELE
Barcelona's offer for Borussia Dortmund forward Ousmane Dembele was €90m (£82m), according to Sky Germany's Dortmund reporter.
However, the Bundesliga club are believed to have rejected the Catalans' bid.
DEMBELE'S ASKING PRICE
Borussia Dortmund have told Barcelona to stump up £135m if they want to sign Ousmane Dembele, according to Sky in Germany.
Borussia Dortmund are a listed company and any offer for Dembele would have to be reported to the Frankfurt Stock Exchange.
The Bundesliga club would stand to make a profit of £122m on the 20-year-old after just 12 months.
Dembele scored 10 goals in 49 appearances for Dortmund last season after joining the club for £13m from Rennes and helped the Signal Iduna Park side to win the DFB-Pokal Cup in his first season.
Hvad angår det andet store Barcelona-emne, Coutinho, så udtalte Liverpool træner Jürgen Klopp sig torsdag i klare vendinger om den sag:
KLOPP: COUTINHO IS PRICELESS
Jurgen Klopp has been speaking about Philippe Coutinho after Liverpool rejected a second bid for the midfielder from Barcelona.
"From a financial standpoint, there is no price limit to let him go or a price that we are ready to give in," Klopp told Sky Germany. "Our goal is to have the best possible team. So we want to keep our guys and add new ones. That is our plan.
"Today no player on the planet is untouchable. But a transfer is also a question of timing and if you have the opportunity and the need to react to such a transfer.
"Also you have to ask, if you have the time to react. But just because of one request of one club, we don’t have to think about that. We are not in that situation.
"Liverpool is not a club that has to sell players. That is set in stone. So what they pay in the end doesn’t matter."
Klopps udtalelser kom ovenpå at Liverpool onsdag havde afvist Barcas andet bud på spilleren:
Sky sources understand Liverpool have rejected Barcelona’s second bid for Philippe Coutinho.
We understand Barca’s latest offer was €85m (£77m) up front plus €15m (£13m) in add-ons and it was immediately turned down.
Liverpool have reiterated their stance that Coutinho is not for sale and they now consider the matter closed.
COUTINHO ALTERNATIVES?
Some news from our Spanish football expert Guillem Balague that might please Liverpool fans; apparently Barcelona are looking for alternatives to Philippe Coutinho.
Balague has tweeted to say: "Liverpool rejected second offer of Barcelona of €85m plus €15m adds on within 35 minutes of getting it .
"They plan to reject the next one too. They do not want to sell. FCB admit they might return but they also looking for alternatives. FCB always knew it's a long saga and the search for media clicks (not the club) is what brought about false stories of imminent transfer."
Så en ekstra lille sidenote fra det spanske:
MUNIESA NEARS GIRONA SWITCH
Stoke defender Marc Muniesa remains in Spain ready to complete his move to La Liga new boys Girona, according to Sky sources.
However, boss Mark Hughes will not allow that move to happen until Bruno Martins Indi has signed up as his replacement.
De er blevet taget godt og grundigt her, ikke nok med at de intet kunne stille op over for bagholdsangrebet fra Paris, Neymar og hans far har også trukket transferen langt for at få flere penge af klubben, og det besværliggør at kabalen kan gå op for de andre klubber der skal sælge dem spillere, så priserne får et ordentligt nøk når det er Barca der henvender sig. Det er det rene galimatias hvis de ender med at hente Dembele for over €100m, han har spillet ÉN sæson i Dortmund med mange middelmådige kampe, dog med et rigtigt højt topniveau. Klart han er en god spiller mod potentiale, men det er helt vanvittigt hvis Barca betaler det beløb. Det samme mener jeg om Mbappe i øvrigt. At folk bringer Bale ind i ligningen synes jeg er unfair, Bale havde mere end bevist sig selv, han var standout-spilleren i især sin sidste sæson i PL, manden som ALLE klubber ville have fat i, topscorer, årets spiller, flotteste mål etc.
Mbappe er vel dybest set kun interessant pga alderen. Han er ikke i nærheden af at være den der har lavet hverken flest eller flottest mål, han er en effektiv og dygtig angriber, men på noget jeg vil mene minder om det niveau og potentiale Benzema havde, da vi hentede ham i Lyon. Jeg håber han bliver i Monaco, så kan han bevise sig selv et år mere, og prisen kan måske forblive den samme grundet kontraktlængden. Alternativt håber jeg at han ryger til PSG, sammen med Oblak og hvem de ellers gerne vil købe. Så kan Real hente Neymar om nogle år, når FFP-hammeren falder. Ham har jeg altid gerne ville se i Real, hans dumheder og far til trods, jeg synes han er en fantastisk spiller.
I øvrigt synes jeg det er meget sigende for kvaliteten af den franske liga, at en angriber der laver 35 kasser (+ 8 i CL) ikke er på tale i alverdens storklubber, som et af de mest brændende transferønsker.
Modric ude med karantæne. Så skal Kroos bare lukkes ned...
Der er så meget