Om Vores Rivaler IX
Jeg har så svært ved at forstå det der... Zizou har gennem en årrække været en af de største ambassadører for smuk fodbold i sin aktive karriere.Steen skrev:
Zyconith skrev:
Steen skrev: Pochettino har forlænget med Spurs, men han har fået lov til at forlade klubben, hvis Real Madrid banker på døren i fremtiden, ifølge Marca. Perfekt. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han skal være vores næste træner, når Zidane er færdig.
Zidane bliver aldrig færdig! Du kan ligeså godt vænne dig til hans tilstedeværelse:)
Jeg tror, at han er færdig næste år. Det virker ikke til, at han har tænkt sig at blive her i en evighed. Hvilket også passer mig fint, for så kan vi endelig få en træner, som værdsætter flot fodbold.
Det kan godt være man kan være uenig med nogle af hans taktiske dispositioner, men min personlige holdning er at jeg synes det er helt uhørt hvis der er nogle Real Madrid fans der ønsker ham ud af klubben. Han har givet os mange store oplevelser som spiller, og er på vej mod en fuldstændig uhørt bedrift som manager. Han overtog et hold vi alle var enige om sejlede under Benitez midt i sæsonen, og har stort set uden udskiftninger i spillertruppen gjort dette hold til CL-vindere to sæsoner i træk, med muligheden for tre, hvilket desuden vil gøre Zidane til den mest vindende træner i hele turneringens historie. Han vil i turneringen overgå Mourinho, Ferguson, Guardiola, Del Bosque og alle andre store trænere gennem tiderne., blot 2,5 år efter hans ansættelse... Dertil har han vundet ligaen, og var endda tæt på også at vinde den allerede i sin første halve sæson, selvom det så rigtig skidt ud da han overtog. I parentes har han endda også vundet en CL-titel som Ancelottis assistent.
Zidane fik jobbet primært på sit navn og ikke sine beviste evner som træner, men han har leveret langt over hvad selv den mest optimistiske fan kunne have drømt om. Som fodboldelsker håber jeg Zizou kan blive den manager vi alle har drømt om at have de sidste mange år mens trænerkarrusellen har kørt, en der får tillid, vinder trofæer, er vellidt blandt alle fans, og har spillernes ubetingede opbakning. At han samtidig er en legende i klubben gør det da kun endnu mere romantisk.
Jeg er for en gangs skyld fuldstændig og aldeles lodret uenig med dig Steen - jeg håber at en af mine helt store barndomshelte og idoler er træner for os indtil den dag han dør!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Cardiff, 2017, 4-1 mod Juve. Historisk.
I Liverpool snakker de om m, at de har en fordel i at deres spillere har haft 12-14 dags pause, dette ser jeg nødvendigvis ikke som en fordel. De vil muligvis være en smule shaky fra start. Vores spillere er mindst lige så ivrig og målrettet efter det her trofæ som Liverpool er, på trods for at vi har vundet pokalen et par gange nu.
ESTO ES MADRID!!
Jeg er spændt på holdopstillingen. Hvor er det egentlig vildt at vi har så mange systemer og formationer som vi kan bruge. Alle andre hold har jo nærmest én ideel opstilling..
Jeg ser frem til en masse debat et par timer op til kampen. Held og lykke og hold den fantastiske stemning både herinde men så sandelig også ude i stuerne og hvor i ellers skal se den.
Elto92 skrev: Så vil jeg ligge mig i seng og sikkert ikke sove før om et par timer. Tanker om kampen imorgen kan holde mig rastløs længe
I Liverpool snakker de om m, at de har en fordel i at deres spillere har haft 12-14 dags pause, dette ser jeg nødvendigvis ikke som en fordel. De vil muligvis være en smule shaky fra start. Vores spillere er mindst lige så ivrig og målrettet efter det her trofæ som Liverpool er, på trods for at vi har vundet pokalen et par gange nu.
ESTO ES MADRID!!
Jeg er spændt på holdopstillingen. Hvor er det egentlig vildt at vi har så mange systemer og formationer som vi kan bruge. Alle andre hold har jo nærmest én ideel opstilling..
Jeg ser frem til en masse debat et par timer op til kampen. Held og lykke og hold den fantastiske stemning både herinde men så sandelig også ude i stuerne og hvor i ellers skal se den.
Jeg har også tænkt over deres lange pause. Det er har vel været en fordel, da de virkeligt har kunnet tilrettelægge træningen op til kampen. Min eneste frygt for kampen i morgen (ah ok, der er måske flere) er, også i den sammenhæng, at Liverpool kommer til at møde op meget skarpere og mere løbestærkt end Real Madrid.
Har omvendt lige set finalen fra 2016, der for mig har været den mest nervepirrende. Her var holdet dog i fantastisk fysisk form. Atletico blev domineret i 1. halvleg. En kamp varer dog længe og den når at ændre karakter flere gange, hvorfor jeg ikke håber at fysik på dette plan kommer til at have nogen stor indflydelse.
Ellers er jeg bare træt af de maaange udtalelser fra spillerne. Svært at vurdere om det tyder på en øget eller ringere koncentration op til kampen. Kom. Nu. Bare. I gang. Og lad mig ikke læse om randomme Kiev længere.
Vi skal ikke ud og slås mod dem som du også nævner..
Jeg synes spillerne og Zidane håndter tingene op til kampen, ligesom de gjorde de forrige år. De er rolige, spillerene vil have fansenes støtte, Zidane håndter pressen som altid. Jeg tror ikke du skal være nervøs hvis du tror at spillerne ikke er klar eller om koncentrationen ikke er hvor den skal være.
Tro mig.... de skal nok være klar...
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
For er så du ligesom mig. Det ene øjeblik er jeg sikker på, vi vinder stort. Det næste at vi taber.
Dog drømte jeg i nat, at CR scorede - den slags drømme er aldrig gode!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det hele kan summeres op ved seneste kamp mod Villarreal.
Spiller vi som mod Villarreal i 1.halvleg, så vinder vi. Her der ingen hold, der kan følge med.
Spiller vi som i 2.halvleg, så taber vi. Ingen koncentration, arrogance og nonchalant boldbehandling og håbløs defensivt arbejde.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Men man kan immervæk også lave bøger om Liverpools svagheder og lur mig om ikke det kommer til udtryk flere gange i kampen.
Real vil blive overrasket over Liverpools energi og pres og vil sandsynligt indkassere 1 eller (må Gud forbyde det) 2 mål.. men så vil de æde sig ind i kampen og om vi er effektive nok til at score på vores chancer må skæbnen vise.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Elto92 skrev: Vi snakker meget om vores egne svagheder og det er egentligt okay. Det er sundt at være ærlig omkring hvor man kan skade os.
Men man kan immervæk også lave bøger om Liverpools svagheder og lur mig om ikke det kommer til udtryk flere gange i kampen.
Real vil blive overrasket over Liverpools energi og pres og vil sandsynligt indkassere 1 eller (må Gud forbyde det) 2 mål.. men så vil de æde sig ind i kampen og om vi er effektive nok til at score på vores chancer må skæbnen vise.
Nu ved jeg godt, at man snakker om, hvor håbløse begge defensiver er, men helt ærligt; Hvis både Varane, Ramos og Casemiro er helt klar, så er jeg slet ikke så sikker på, at vi er så hullede som en si. Jeg mener, udekampene mod PSG og Juve var jo langt hen af vejen nogle af de mest professionelle defensive indsatser, jeg har set af det her hold i ualmindelige tider.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Man er altid sin egen værste kritiker.
Men kan vi holde bolden hurtigt i gang, som vi har set mod Juve, Barcelona, Paris og Bayern, så holder vi også gang i forsyningen til CR og Benz/Bale, og så vinder vi.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: At tale om sit eget hold op til en kamp som denne er meget som at stå foran spejlet derhjemme
Man er altid sin egen værste kritiker.
Men kan vi holde bolden hurtigt i gang, som vi har set mod Juve, Barcelona, Paris og Bayern, så holder vi også gang i forsyningen til CR og Benz/Bale, og så vinder vi.
Tal for dig selv.. tykke fedsak..
Jeg ved godt at det er en ChL finale og alt kan ske, men som jeg har skrevet med Dios om, så er vi vores egen værste fjende. Det er vitterlig ikke Liverpool man bør frygte. Jeg er klar over de er et godt hold med en stærk offensiv og bla bla bla. Men det er snarre Reals Fuck ups der kan ende med at blive fatale, for ja, Real Madrid.
Med det sagt så er jeg overbevist om at Liverpool, samt alle denne klubs fans og sympatisører, i denne kamp, står over for en lærestreg og bøllebank alá da vi stjal flotte kasser fra den gamle dame i Cardiff
Der er tidligere blevet skrevet om det, men kig blot på vejen til finalen.
Liverpool og alle der holder med dem har ikke set dem møde de helt store klubber i Europa. Okay, City er stærke. Men ser man på ChL er de låårt. Ligger man oven i, at Liverpool kender dem rigtig godt fra ligaen, samt allerede havde slået dem 4-3 i selvsamme så er det ikke noget mirakel at de sejre over City.
Real Madrid har mødt tre giganter i Europa og slagtet hele banden i første kamp. Ja okay, vi har så været på hælene i returen, men der kommer ikke en retur efter i aften.
For mig er det indlysende. Vi vinder og mit gæt på resultatet er det samme som vi slog Juve med for et år siden. Kampen ender 4-1. Hold kæft hvor bliver det nemt.
Jeg er her stadig XOXO