Om Vores Rivaler IX
Real Madrid skrev: Hvordan kan nogen ønske sig Mourinho?
Han har ikke vundet CL siden 2010, dødsyg spillestil og har skabt udnødvendig dårlig stemning i Chelsea (anden omgang), Real og senest United. Han virker brændt helt ud og uden tidligere karisma og overskud.
Han har overhovedet ikke tilpasset sig moderne fodbold. Nej, alt den negatvitet orker jeg slet ikke i Real en gang til... det har været udmattende at følge med udefra i hans tid i United.
Det er helt utroligt så stor forskel der er på Mourinho i sin første tid i Chelsea, til nu. Mourinhos spillere førhen snakkede altid om at de ville gå i døden for ham, mens de nu hellere vil dø end spille for ham.
Jeg tror han burde følge sin ærkerivals eksempel, og tage et år fri fra fodbold. Han ligner en mand som trænger til det.
Mourinho er i min verden stadigvæk en af verdens bedste managere. Jeg bryder mig ikke om hans spillestil, men hans resultater og titler kan man altså ikke tage fra ham.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Herudover har RM mange unge spillere i truppen. De skal have en ordentlig chance for at slå igennem. Vi snakker både dem i klubben, men også de spillere, der er lejet ud. Nu har man satset stort på at finde den næste store talent, så skal man ikke ansætte en træner, der går efter 1-0 og udelukkende stiller med dem, der kan skaffe 1-0.
Real Madrid skrev: Hvordan kan nogen ønske sig Mourinho?
Han har ikke vundet CL siden 2010, dødsyg spillestil og har skabt udnødvendig dårlig stemning i Chelsea (anden omgang), Real og senest United. Han virker brændt helt ud og uden tidligere karisma og overskud.
Han har overhovedet ikke tilpasset sig moderne fodbold. Nej, alt den negatvitet orker jeg slet ikke i Real en gang til... det har været udmattende at følge med udefra i hans tid i United.
Det er bare ikke så simpelt. Mourinho har jo vist at kunne vinde med middelmådige hold som Porto. Profilen passer da perfekt på det nuværende RM... Spøg til side.
Manden er den bedste ledige træner på markedet, og i min optik burde han få chancen. Det kan næppe blive værre spillemæssigt, om ikke andet bliver det i det mindste underholdende uden for banen resten af sæsonen, og så kan vi få slagtet nogle hellige køer. Navas kunne jo ryge en tur til Portugisisk fodbold - Mourinho er manden for det. (Steen ville elske det). Bale kunne blive sat til salg på loppemarked til en 20'er - få Isco eller Benzema med i købet for 30 kr.... Okay, spøg til side, og nu mener jeg det faktisk.
Mourinho kan som sagt slagte nogle hellige køer, og så er han god til at få middelmådige hold til at præstere. Han har netop vist, at han IKKE (længere) er god til at få hold med verdensstjerner til at præstere - og dem har vi jo i realiteten ikke mange af. En del af vores spillere bilder sig selv ind, at de er kæmpestjerner uden at være det, men det skal Mourinho nok få fortalt - måske direkte til personen, måske i medierne(begge dele har sine fordele). Det bliver et blodbad, og det er nødvendigt med truppens nuværende forfatning og overflod af introverte egoer. Vi skal helt derud, hvor det gør ondt, før det kan gøre godt.
På længere sigt forventer jeg IKKE, at Mourinho skal bære det her foretagende. Jeg ser ham mere som en person, der kan få det bedste ud af en middelmådig trup, samtidig med, at han får ryddet op i egoerne, for der er virkelig kun plads til hans eget. Det kan så efterfølgende give en ny træner bedre præmisser for at opbygge en trup uden at tage hensyn til for mange egoer.
Så nej, Mourinho er ikke manden, der skal gøre os store igen, men han kan måske blive et godt middel til et tåleligt generationsskifte frem for den nuværende ydmygelse.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Planlæg nu forhelvede.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Petroleum skrev: L. hernandez på vej til Bayern fra A.Madrid efter Bayern har udløst hans klausul!! Sikke en signing. 85mio€ er en ganske fin pris. ham måtte vi gerne købe...
Købte vi mon den forkerte bror? ;-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Petroleum skrev: L. hernandez på vej til Bayern fra A.Madrid efter Bayern har udløst hans klausul!! Sikke en signing. 85mio€ er en ganske fin pris. ham måtte vi gerne købe...
Det ligner ikke Bayern Munchen. Tvivler på de betaler 85mio euro for en back. Sådan handler de slet ikke.
Iøvrigt troede jeg, at det var Theo, der var det største talent, men det er han åbenbart ikke.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Gad vide om Alaba så kan lokkes lidt nemmere til Real.
Måske! Men Lucas kan også spille centralt, så det kommer nok an på hvor Bayern vælger at bruge ham. Plus Alaba også kan spille flere positioner. Så jeg tror hverken det bliver nemt eller billigt for Real at hente ham.