Om Vores Rivaler IX
FanOfMagicalTeams skrev:
PMO skrev:
-#7- skrev:
PMO skrev:
-#7- skrev:
mohbar skrev:
-#7- skrev: Jeg synes Messi er den bedste af de to, men Ronaldo fucking ejer bare Champions League, det er helt skørt så god han er i den turnering jo.
Legende i CL, Real, United, Juve, Portugal...
Messi er så legenden i Barcelona..
Jamen du har ret, hvad har Messi overhovedet opnået med Barcelona..
Han har opnået alt i Barcelona. Men KUN i Barcelona.
Jep. Skal det holdes op imod ham? Man skal være ganske blåøjet hvis man ikke tror Messi havde domineret PL eller Serie A også.
Kunne være interessant at se, men det sker nok næppe og derfor er det stadig kun gætværk. Ronaldo har bevist sig i andre ligaer, Messi har ikke. Det er fakta.
Græsset er grønt. Det er fakta. Ligegyldig fakta. Men fakta. Hvis man ikke kan kritisere for andet, så kan man altid forsøge at gøre det at være en klublegende til noget negativt. Det havde klædt Ronaldo, at blive i Real og tage udfordringen op med La Liga, men vildt at se det blive fremlagt som noget positivt - herinde af alle steder - at han rendte til Serie A.
Hvis nu Messi også havde gjort det godt på landsholdet - han virker som en tryghedsspiller, men så også den bedste af sin slags. Hele barce holdet ved/og har sikkert fået at vide, at de skal spille rundt om ham. Det er vildt hvad han laver, men han laver det altså kun i sin trygge ramme.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Messi har præsteret fint på landsholdet, hold nu op med det pjat. Han har været i 3 finaler, Ronaldo har været i en. Som han ikke deltog i.Batmajn skrev:
FanOfMagicalTeams skrev:
PMO skrev:
-#7- skrev:
PMO skrev:
-#7- skrev:
mohbar skrev:
-#7- skrev: Jeg synes Messi er den bedste af de to, men Ronaldo fucking ejer bare Champions League, det er helt skørt så god han er i den turnering jo.
Legende i CL, Real, United, Juve, Portugal...
Messi er så legenden i Barcelona..
Jamen du har ret, hvad har Messi overhovedet opnået med Barcelona..
Han har opnået alt i Barcelona. Men KUN i Barcelona.
Jep. Skal det holdes op imod ham? Man skal være ganske blåøjet hvis man ikke tror Messi havde domineret PL eller Serie A også.
Kunne være interessant at se, men det sker nok næppe og derfor er det stadig kun gætværk. Ronaldo har bevist sig i andre ligaer, Messi har ikke. Det er fakta.
Græsset er grønt. Det er fakta. Ligegyldig fakta. Men fakta. Hvis man ikke kan kritisere for andet, så kan man altid forsøge at gøre det at være en klublegende til noget negativt. Det havde klædt Ronaldo, at blive i Real og tage udfordringen op med La Liga, men vildt at se det blive fremlagt som noget positivt - herinde af alle steder - at han rendte til Serie A.
Hvis nu Messi også havde gjort det godt på landsholdet - han virker som en tryghedsspiller, men så også den bedste af sin slags. Hele barce holdet ved/og har sikkert fået at vide, at de skal spille rundt om ham. Det er vildt hvad han laver, men han laver det altså kun i sin trygge ramme.
Ronaldo er kongen af CL, den turnering betyder alt for ham, det er virkeligt vildt at se.
Han er verdens farligste på hovedet, uden tvivl, men han kan så absolut heller intet andet.
Jo sparke straffe er han også ret god til :)
Anden sjov ting, Ronaldo har sikkert bevist sig i Spanien, men er hans periode i La Liga ikke blandt de ringeste i Madrids historie?
Jeg har altid - hvilket af affødt mange diskussioner herinde - holdt på, at Messi var verdens bedste fodboldspiller. Og det holder jeg også på, når det handler om hans individuelle kvaliteter og hvilken type spiller han er. Der er han magisk.
Derfor var det heller ikke svært at pege på ham som historiens bedste fodboldspiller, da han for fire år siden havde lige så gode tal som Ronaldo, lige så gode trofæer, var lige så god i de store kampe og så generelt set bare var en meget mere imponerende fodboldspiller.
Men når man som Ronaldo de seneste tre-fire sæsoner gang på gang egenhændigt har scoret to og tre mål mod samtlige storhold i verden i den største turnering over dem alle. Folk koger det ned til, at han er god på hovedstød og straffespark, men det er simpelthen for stupidt.
Og når han så ovenikøbet vælger at skifte til Juventus i år og laver præcis den samme nærmest uforklarlige præstation i går, så begynder jeg for alvor at overveje ham som verdens bedste nogensinde.
Champions League er bare det største (foruden vm, hvilket bare er en underlig størrelse), og Ronaldo har været SÅ meget mere afgørende end nogen anden spiller i den turnering. Og hvis vi tager Messi, som jo er sammenligningsgrundlaget, så har han jo netop ikke steppet op i kampene mod Juventus, Roma, Atlético x2 og så videre.
Kimbo skrev: Messi har præsteret fint på landsholdet, hold nu op med det pjat. Han har været i 3 finaler, Ronaldo har været i en. Som han ikke deltog i.
Ronaldo er kongen af CL, den turnering betyder alt for ham, det er virkeligt vildt at se.
Han er verdens farligste på hovedet, uden tvivl, men han kan så absolut heller intet andet.
Anden sjov ting, Ronaldo har sikkert bevist sig i Spanien, men er hans periode i La Liga ikke blandt de ringeste i Madrids historie?
Ronaldo har været i to Europamesterskabs finaler. 2004 mod Grækenland. Og så vandt han så med Portugal for i ‘16.
Jeg ved god hvilke pokalskab jeg havde valgt af Messis og Ronaldos.
Og så anerkender du slet ikke hvor vanvittig en placeringsevne Ronald har. Du vil sikkert kalde det tap-ins. Men det kræver du står det rigtige sted.
Jeg ved ikke hvem der er bedst af de to og jeg er også skide ligeglad. Det er bare ikke fair at tale den ene ned. I det her tilfælde Ronaldo.
Jeg er her stadig XOXO
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
PMO skrev: En diskussion meget lig denne omkring at præstere i flere ligaer kørte herinde i sommers. Nogle mener at Messi ikke behøver at spille i en anden liga for at bevise sig der, fordi han med sikkerhed ville dominere den, mens andre ser Ronaldos præstationer i PL, La Liga og nu Serie A som større.
Og Djævlens advokat spørger: Anerkendte vi først Raúl og Casillas som fremragende spillere, da de skiftede til henholdsvis Schalke og Porto for "at prøve sig af der"?
Jeg glemmer aldrig det syn af Messi til VM hvor man skulle tro han var til begravelse. Det er mangel på lederskab og tro på det. Og ja det kan være at Argentina spillerne var 'dårlige ' osv. Men han var sg selv med til at vælge holdet og fravælge feks Icardi. Problemet er at når han desværre viser tegn på svaghed ved modgang hvorimod 'vores' kære portugiser bliver stærkere af det.
mohbar skrev: ... For ikke at nævne hans tilstedeværelse på og ikke mindst uden for banen (omklædningen og spillergangen). Masser af gejst, gå på mod og troen på det.
Jeg glemmer aldrig det syn af Messi til VM hvor man skulle tro han var til begravelse - I alle kampe der blev spillet. Det er mangel på lederskab og tro på det. Og ja det kan være at Argentina spillerne var 'dårlige ' osv. Men han var sg selv med til at vælge holdet og fravælge feks Icardi. Problemet er at når han desværre viser tegn på svaghed ved modgang hvorimod 'vores' kære portugiser bliver stærkere af det.
Administrationen skrev:
PMO skrev: En diskussion meget lig denne omkring at præstere i flere ligaer kørte herinde i sommers. Nogle mener at Messi ikke behøver at spille i en anden liga for at bevise sig der, fordi han med sikkerhed ville dominere den, mens andre ser Ronaldos præstationer i PL, La Liga og nu Serie A som større.
Og Djævlens advokat spørger: Anerkendte vi først Raúl og Casillas som fremragende spillere, da de skiftede til henholdsvis Schalke og Porto for "at prøve sig af der"?
Bestemt ikke. Jeg må ærligt indrømme jeg er træt af Messi vs Ronaldo. De er begge dygtige.
Fantastisk Messi har hele sin karriere i Barcelona og han har været en stor faktor i deres dominans. Havde han kunnet gøre det samme i PL fx? Nogle siger ja uden at blinke, andre vil først se det.
Ronaldo har på den anden side vist sig frem i 3 store ligaer og vist en fremragende evne til at tilpasse sig nye forhold og omgivelser. Det må være op til den enkelte hvad han/hun synes er mest enestående. Begge sider er imponerende, men personligt ville jeg gerne have set hvad Messi kunne udrette i fx PL.
BBB skrev:
Ramos4 skrev: Griezmann er en sjov størrelse. Insisterer på at blive i Atletico. Dukker sjældent op på den store scene. Jeg kan ikke beslutte mig for om han bare er overvurderet, eller om han spilder sit talent i Atletico.
Så du den første kamp?
Nope. Men hvis den kan retfærdiggøre hele hans karriere, så har den været god ;)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madridista hasta la muerte
- Senior bruger
-
PMO skrev: Begge sider er imponerende, men personligt ville jeg gerne have set hvad Messi kunne udrette i fx PL.
Sådan tror jeg, vi alle har det - om ikke andet for at slippe for ham i La Liga.
Jeg er enig i at Ronaldo's placerings evne er superb, det har jeg aldrig sagt den ikke var.JimmyBroe skrev:
Kimbo skrev: Messi har præsteret fint på landsholdet, hold nu op med det pjat. Han har været i 3 finaler, Ronaldo har været i en. Som han ikke deltog i.
Og så anerkender du slet ikke hvor vanvittig en placeringsevne Ronald har. Du vil sikkert kalde det tap-ins. Men det kræver du står det rigtige sted.
.
Men altså, for mig skal der bare mere til end dygtig placerings evne og et godt hovedstød for at blive sammenlignet med de største.
Han er om nogen blevet udelukkende en poacher, jeg græmmes næsten lidt når han løber tilbage i banen og prøver at være med i det opbyggende spil, laver et par husmands finter, spiller bolden 5 meter tilbage, og spæner ind i feltet, every time. Han er uanset hvad way far fra den Ronaldo jeg var fan af da han kom til Madrid.
Den største kvalitet Ronaldo har for mig er hans komplet vanvittige ærgerrighed til at vinde.
Hvad der afføder hans motivation, om det er for at være bedre end Messi, for at være den største nogensinde eller hvad ved jeg er sådan set ligemeget, men manden er mere opsat på at vinde end jeg tror nogen atlet verden nogensinde har set. Det er satme imponerende og inspirerende at se på.
Nårh ja, og så er han med afstand den spiller der dukker mest op i de afgørende kampe, det er grotesk hvordan han kan sutte en hel sæson og så præstere så vanvittigt med det samme det gælder. Vinder mentalitet af en anden verden