Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JesperA skrev: Det undrer mig lidt at Barca tilsyneladende har råd til De jong, de ligt og flere andre store og dyre spillere denne sommer, uden nødvendigvis at sælge ud af dem med høje lønninger. De brugte meget mere end de fik for Neymar på Dembele, Coutinho og Malcom. Vi har ikke købt noget særligt siden James, men solgt flere store spillere, og sparet den tungeste lønudgift væk, samt de senere år fået større sportslige indtægter end dem. Alligevel snakkes der om at Real skal sælge flere dyre spillere for at have råd til at købe dem man vil. Er det fordi man sidder på pengene, har spenderet over evne tidligere, eller hvad ligger bag?
Det er vel kun PSG og City der sprænger banken i øjeblikket, og de har jo begge oliepenge i ryggen og nu problemer med FFP. Det man ser er at klubber har råd til én eller to dyre spillere per vindue, som f.eks. Liverpool der hentede Allison og Van Dijk. United kan f.eks. heller ikke gå ud og skifte hele truppen ud nu, selvom de gerne ville. Det ville sende dem over FFP, medmindre de nærmest ingen køber de næste fem år frem.
Da vi hentede Ronaldo, Kaká, Benzema osv. der var det på baggrund af et eller flere banklån som vi tog og betalte af de næste mange år. Vi er vist lige ved at have dem ude af verden nu. Når der snakkes om at vi "kun" kan købe for 300 mio. dette vindue, så er det nok fordi Perez ikke vil bruge det dobbelte, for det vil betyde at vi skal holde mange stille år fremover, og det er noget skidt hvis Neymar eller Mbappe bliver ledige på markedet. Skulle en af dem blive det allerede til sommer, så tror jeg også vi er klar til at bruge mere end de 300 mio. - men det vil så betyde at vi skal spare de næste par sæsoner så vi ikke overskrider FFP.
Mht. Barca, så har jeg for nyligt læst at de har gevaldigt brug for likvide midler. Deres økonomi er ikke så robust som f.eks. vores og deres lønudgifter er på farlige højder. Hvad deres plan er, ved jeg så ikke.
Det er sådan jeg ser tingene. Ved ikke om nogen blev klogere af det ;)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
JesperA skrev: Det undrer mig lidt at Barca tilsyneladende har råd til De jong, de ligt og flere andre store og dyre spillere denne sommer, uden nødvendigvis at sælge ud af dem med høje lønninger. De brugte meget mere end de fik for Neymar på Dembele, Coutinho og Malcom. Vi har ikke købt noget særligt siden James, men solgt flere store spillere, og sparet den tungeste lønudgift væk, samt de senere år fået større sportslige indtægter end dem. Alligevel snakkes der om at Real skal sælge flere dyre spillere for at have råd til at købe dem man vil. Er det fordi man sidder på pengene, har spenderet over evne tidligere, eller hvad ligger bag?
Det er vel kun PSG og City der sprænger banken i øjeblikket, og de har jo begge oliepenge i ryggen og nu problemer med FFP. Det man ser er at klubber har råd til én eller to dyre spillere per vindue, som f.eks. Liverpool der hentede Allison og Van Dijk. United kan f.eks. heller ikke gå ud og skifte hele truppen ud nu, selvom de gerne ville. Det ville sende dem over FFP, medmindre de nærmest ingen køber de næste fem år frem.
Da vi hentede Ronaldo, Kaká, Benzema osv. der var det på baggrund af et eller flere banklån som vi tog og betalte af de næste mange år. Vi er vist lige ved at have dem ude af verden nu. Når der snakkes om at vi "kun" kan købe for 300 mio. dette vindue, så er det nok fordi Perez ikke vil bruge det dobbelte, for det vil betyde at vi skal holde mange stille år fremover, og det er noget skidt hvis Neymar eller Mbappe bliver ledige på markedet. Skulle en af dem blive det allerede til sommer, så tror jeg også vi er klar til at bruge mere end de 300 mio. - men det vil så betyde at vi skal spare de næste par sæsoner så vi ikke overskrider FFP.
Mht. Barca, så har jeg for nyligt læst at de har gevaldigt brug for likvide midler. Deres økonomi er ikke så robust som f.eks. vores og deres lønudgifter er på farlige højder. Hvad deres plan er, ved jeg så ikke.
Det er sådan jeg ser tingene. Ved ikke om nogen blev klogere af det ;)
Barca ser i hvert fald ud til at have parkeret en stadionrenovation.
Real Madrid håber at vinde på den lange bane mens Barca forsøger at vinde så meget som muligt nu med Messi på holdet. Den med Coutinho var virkelig dyr, men De Jong og måske også De Ligt er bare sikre investeringer uanset pris.
Perez har hele tiden øje for Neymar og Mbappé, og derfor går rygterne også på, at han sidder lidt på pengene, og meget gerne vil sælge ud af truppen, så man kan købe de 3 store spillere (Hazard, Jovic og Pogba/Eriksen) denne sæson, men samtidig have råd til en af de 2 nævnte når som helst. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det, og hvad jeg har læst mig frem til.
Barca fik et kæmpe pusterum via salget af Neymar. Dels på grund af beløbet, men også den løn han frigav, hvor Dembele og Coutinho tilsammen vidst ikke engang får det samme som Neymar fik.
Real Madrid har masser af penge, men de ligger bare og venter på Mbappé og Neymar. Heldigvis lader det til, at Zidane endelig har fået sin vilje med Hazard.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Sorry, troede det var fem år og ikke tre.
Angående dit indlæg, så mener jeg slet ikke der var noget der hed FFP tilbage i 09. Mener først det kom i 11 eller 12, men jeg mener man må have et underskud på omkring 300 mio. kr. som klubben selv skal kunne betale uden hjælp fra indsprøjtninger.
Pogba og Pep bliver offentliggjort efter Chl finalen.
Det kommer for alvor til at sætte gang i svingdørene.
Dios skrev:
Ramos4 skrev: Sorry, troede det var fem år og ikke tre.
Angående dit indlæg, så mener jeg slet ikke der var noget der hed FFP tilbage i 09. Mener først det kom i 11 eller 12, men jeg mener man må have et underskud på omkring 300 mio. kr. som klubben selv skal kunne betale uden hjælp fra indsprøjtninger.
FFP trådte i kraft i 11/12 sæsonen, men blev først fuldt implementeret i 2015. Det er ganske rigtig 3 års perioder, UEFA kigger på, men det er ikke 3 års intervaller med start og slutår, men rullende 3 års perioder.
Kravene er faktisk så skrappe, at klubberne i princippet kun må have et underskud på 5 mill. € over de tre år, men såfremt en ejer kan finansiere underskuddet, må klubberne køre med op til 30 mill. € i underskud - over den 3 års rullende periode.
Investeringer i infrastruktur, dvs. stadion og træningsanlæg samt udvikling af ungdomsspillere er undtaget i beregningerne af udgifter.
Både PSG og City har jo efter FFP blev indført, været ramt pga. af deres heftige spillerindkøb. i 2014 var deres straf var bla.60 mill. € i bøde, krav om reduktion i transferomkostninger og lønninger samt reduktion i antallet af spillere, der måtte indskrives til UEFA turneringerne, fra 25 til 21.
I øjeblikket kigges der vist særlig intenst på City efter nogle Football leaks afsløringer i efteråret 2018. Også PSG har jo været meget i søgelyset, men er ind til videre sluppet udenom. De har også helt uforståeligt heftigt fedtet sig ind med Qatar organisationen og bla. indsat Nasser Al Khelaifi i UEFA's Executiv komite som den ene af to klubpræsidenter (Agnelli fra Juventus er den anden). Derudover sidder han jo i spidsen for BeIN Media, der er blandt de største købere af TV rettigheder til UEFA's turneringer.
Det påstås dog, at den organisation, der er ansvarlig for FFP er uafhængig af alt dette morads. Det kan jeg ikke lige gennemskue rigtigheden af.
Dios skrev: De 2 største bomber i transfervinduet bliver ikke i Real Madrid, men derimod i Juve.
Hvorfor i alverden tror du det kommer til at ske? Pogba, måske. Pep, nej.
Italienske medier skriver i dag, at Juve er ude efter Sarri, mens Poch og Mou skulle være de næste på listen. Og Pep har understreget, at han ikke skal nogle steder.
El_Juan skrev:
Dios skrev: De 2 største bomber i transfervinduet bliver ikke i Real Madrid, men derimod i Juve.
Italienske medier skriver i dag, at Juve er ude efter Sarri, mens Poch og Mou skulle være de næste på listen. Og Pep har understreget, at han ikke skal nogle steder.
Og hvorfor efter CL-finalen? Hverken Pogba eller Pep er involveret i den kamp på nogen som helst måde.
El_Juan skrev:
Vi må vente og se :) Mig bekendt er Pep til møde med Juve ledelsen netop nu, hvor de drøfter tingene. Det hænger meget godt sammen med, at Conte endnu ikke er blevet præsenteret i Inter eller Juve endnu. Juve har Conte som 2. prioritet, og alting er stort set på plads, men Moratti presser på for at få ham til at skrive med dem.
Jeg har det fra samme kilde, som breakede Higuain og Ronaldo handlerne langtid før alle andre medier. Pjanic er definitivt også solgt for at få plads til netop Pogba.
@mortenj.
Angiveligt skulle det være, fordi City har kontakt med Pochettino, men den er trods alt mere usikker.