Om Vores Rivaler IX

4 år 2 måneder siden #7861 af doven
Besvaret af doven på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev: Barcelona er nu den mest indtjenende klub ifølge Deloitte. Deres indtægter steg med 21.7 (!) procent i forhold til året før. Det lyder helt vildt. Vi plejer gerne at stige et par procent, men små 22 procent? :O

Det skyldes angivenligt at de siden starten af sidste sæson har generhvervet sig licensrettighederne til deres merchandise, efter at deres aftale med Nike er udløbet. Kort sagt betyder det at Barcelona nu selv står for at sælge alt deres merchandise og får derfor også selv størstedelen af indtægterne derfra, fremfor at det er Nike der står for det og blot giver Barcelona en del af kagen.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved doven.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7862 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

doven skrev:

Ramos4 skrev: Barcelona er nu den mest indtjenende klub ifølge Deloitte. Deres indtægter steg med 21.7 (!) procent i forhold til året før. Det lyder helt vildt. Vi plejer gerne at stige et par procent, men små 22 procent? :O

Det skyldes angivenligt at de siden starten af sidste sæson har generhvervet sig licensrettighederne til deres merchandise, efter at deres aftale med Nike er udløbet. Kort sagt betyder det at Barcelona nu selv står for at sælge alt deres merchandise og får derfor også selv størstedelen af indtægterne derfra, fremfor at det er Nike der står for det og blot giver Barcelona en del af kagen.


Interessant. Hvordan ser det ud hos os? Vi skal da igang så. Hvis vi allerede har rettighederne selv, så ved jeg ikke lige hvordan vi lukker hullet op til Barca.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7863 af doven
Besvaret af doven på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

doven skrev:

Ramos4 skrev: Barcelona er nu den mest indtjenende klub ifølge Deloitte. Deres indtægter steg med 21.7 (!) procent i forhold til året før. Det lyder helt vildt. Vi plejer gerne at stige et par procent, men små 22 procent? :O

Det skyldes angivenligt at de siden starten af sidste sæson har generhvervet sig licensrettighederne til deres merchandise, efter at deres aftale med Nike er udløbet. Kort sagt betyder det at Barcelona nu selv står for at sælge alt deres merchandise og får derfor også selv størstedelen af indtægterne derfra, fremfor at det er Nike der står for det og blot giver Barcelona en del af kagen.


Interessant. Hvordan ser det ud hos os? Vi skal da igang så. Hvis vi allerede har rettighederne selv, så ved jeg ikke lige hvordan vi lukker hullet op til Barca.

Så vidt jeg ved er det en del af vores aftale med Adidas, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Man skal huske på at springet på 22% kun viser at Barcelona har overtaget indtægterne fra deres merchandise og licenser, men i realiteten har de jo overtaget hele forretningen fra Nike, altså også udgifterne, hvilket Deloittes tal ikke viser. Så selv om det har givet dem en masse nye indtægter, så er det ikke sikkert at det vil give dem et større økonomisk overskud fremover, hvis ikke de kan køre forretningen lige så profitabelt som Nike. Hvis jeg heller ikke husker helt forkert, så gav vores aftale med Adidas i forvejen også mere end Barcelonas med Nike, så om det over hovedet ville kunne betale sig for os at lave samme nummer er heller ikke sikkert.

Hvis det dog viser sig at catalanerne har fat i den lange ende, hvilket ikke ville undre mig, så kan vi være rimeligt sikre på at flere andre klubber følger i samme fodspor når det er tid til at forhandle nye aftaler med deres sponsorere, og ellers så vil sponsorerne begynde at betale mere for at forhindre det. Men indtil det sker, er det ikke til at sige hvor meget Barcelona egentligt vil få ud af selv at køre forretningen selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7864 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
Nu har vi i 2019 heller ikke skrabet de 100M euro (mener jeg) ind ved at gå hele vejen i Champions League. Mon det har noget at sige?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7865 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev: Nu har vi i 2019 heller ikke skrabet de 100M euro (mener jeg) ind ved at gå hele vejen i Champions League. Mon det har noget at sige?


Det har Barca heller ikke. Vi skal forhåbentlig ikke vinde CL for at følge med økonomisk.

Pt. tjener vi 80 mio mindre. Og det nye stadion giver 150 mere når det står færdigt om fire år. Det er jo ikke alverden.

Men som doven skriver, så er indtægter ikke alt, hvis udgifterne er lige så høje.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7866 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

El Siete skrev: Nu har vi i 2019 heller ikke skrabet de 100M euro (mener jeg) ind ved at gå hele vejen i Champions League. Mon det har noget at sige?


Det har Barca heller ikke. Vi skal forhåbentlig ikke vinde CL for at følge med økonomisk.

Pt. tjener vi 80 mio mindre. Og det nye stadion giver 150 mere når det står færdigt om fire år. Det er jo ikke alverden.

Men som doven skriver, så er indtægter ikke alt, hvis udgifterne er lige så høje.


Det håber jeg da heller ikke, men måske det har givet os et økonomisk boost i de år vi vandt og derved overhalet Barcelona. Jeg ved det ikke, det var bare en tanke. Den nye aftale med Adidas, samt "nyt" stadion, giver forhåbentligt klubben et godt skub fremad.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7867 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX
Doven ser ud til at ramme plet. Barca har overtaget merchandise-rettigheder, og derfor får de højere indtægter, MEN vi aner ikke om det er rentabelt endnu, da de også får højere udgifter.

Her er hvad jeg fandt:

"A €63m turnaround is a dramatic change, so how did it come about?

Signing new sponsors and renewals account for a portion of the increase but 2018/19 was also the first full year of operations for Barça Licensing & Merchandising (BLM). Essentially, Barcelona through BLM took the management and control of its merchandising and commercial licenses in-house rather than having them contracted out.

In simple terms, where prior to BLM Barcelona would have received royalties and/or guarantees through third parties, now the middleman has been cut from the equation.

Barcelona now books all the revenue from the licensees that it receives - a big reason for the increase over 2017/18 - but the team also has to book expenses incurred by the new BLM operating center.

Barcelona hope to realise a greater profit in the long-run through this approach but they also take on additional risk.

From the perspective of comparing revenue it works in Barcelona’s favor versus teams that use the out-sourcing approach that accounts for revenue received at very little expense."

fra: www.forbes.com/sites/bobbymcmahon/2020/0...-do-it/#473ef5b516fc


Højere indtægter betyder ingenting i sig selv, hvis udgifterne overstiger det. Vi får at se om Barca har ramt en guldåre eller fejlinvesteret med deres satsning en gang i fremtiden.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7868 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev:

Ramos4 skrev:

El Siete skrev: Nu har vi i 2019 heller ikke skrabet de 100M euro (mener jeg) ind ved at gå hele vejen i Champions League. Mon det har noget at sige?


Det har Barca heller ikke. Vi skal forhåbentlig ikke vinde CL for at følge med økonomisk.

Pt. tjener vi 80 mio mindre. Og det nye stadion giver 150 mere når det står færdigt om fire år. Det er jo ikke alverden.

Men som doven skriver, så er indtægter ikke alt, hvis udgifterne er lige så høje.


Det håber jeg da heller ikke, men måske det har givet os et økonomisk boost i de år vi vandt og derved overhalet Barcelona. Jeg ved det ikke, det var bare en tanke. Den nye aftale med Adidas, samt "nyt" stadion, giver forhåbentligt klubben et godt skub fremad.


Vi har aldrig "overhalet" Barcelona. Mig bekendt har vi altid været over dem på indtjeningen og kun konkurreret med Man United om 1. pladsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7869 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
Haaland bliver indskiftet efter en time i sin debut for Dortmund og banker tre kasser ind. Ham skal vi nok holde lidt øje med. Shit.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7870 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

elle44 skrev: Haaland bliver indskiftet efter en time i sin debut for Dortmund og banker tre kasser ind. Ham skal vi nok holde lidt øje med. Shit.


Det er imponerende og det minder en om, at klasse sjældent fornægter sig. Således er tanken om at Jovic skulle være en grov diamant således også efterhånden meget fjern. Zidane giver ham jo alle de chancer han kunne drømme om, men han er jo mere ufarlig end Mayoral. Vi havde mere glæde af Negredo, Soldado og Morata - 3. rangs angribere på bænken end vi har af tamme, sløve, lavstammede Jovic. Jeg synes personligt at man skal erkende sit nederlag og sende ham afsted til sommer og købe en rigtig 2. angriber. Cavani der er på bud lige nu ville jo være en perfekt vikar for Benzema..
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7871 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev:

elle44 skrev: Haaland bliver indskiftet efter en time i sin debut for Dortmund og banker tre kasser ind. Ham skal vi nok holde lidt øje med. Shit.


Det er imponerende og det minder en om, at klasse sjældent fornægter sig. Således er tanken om at Jovic skulle være en grov diamant således også efterhånden meget fjern. Zidane giver ham jo alle de chancer han kunne drømme om, men han er jo mere ufarlig end Mayoral. Vi havde mere glæde af Negredo, Soldado og Morata - 3. rangs angribere på bænken end vi har af tamme, sløve, lavstammede Jovic. Jeg synes personligt at man skal erkende sit nederlag og sende ham afsted til sommer og købe en rigtig 2. angriber. Cavani der er på bud lige nu ville jo være en perfekt vikar for Benzema..


Tror mere det er måden vi spiller på, som gør, at han ikke rigtigt passer ind. Han er en god afslutter, men har brug for nogle indlæg, som han kan arbejde med ind i feltet. Forstår ikke hvorfor man overhovedet købte sådan en type som ham, når spilletstilen ikke tilgodeser ham.

Haaland er derimod teknisk dygtig, hurtig på fødderne og minder mere om en fysisk stærkere udgave af Benzema (i de få kampe jeg har set ham i). Han bliver spændende at følge i det næste stykke tid. Heldigvis har vi efterhånden opbygget et godt forhold til Dortmund så mon ikke vi kan finde ud af et eller andet, når tiden kommer om et par sæsoner :)
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Bismo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7872 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev:

elle44 skrev: Haaland bliver indskiftet efter en time i sin debut for Dortmund og banker tre kasser ind. Ham skal vi nok holde lidt øje med. Shit.


Det er imponerende og det minder en om, at klasse sjældent fornægter sig. Således er tanken om at Jovic skulle være en grov diamant således også efterhånden meget fjern. Zidane giver ham jo alle de chancer han kunne drømme om, men han er jo mere ufarlig end Mayoral. Vi havde mere glæde af Negredo, Soldado og Morata - 3. rangs angribere på bænken end vi har af tamme, sløve, lavstammede Jovic. Jeg synes personligt at man skal erkende sit nederlag og sende ham afsted til sommer og købe en rigtig 2. angriber. Cavani der er på bud lige nu ville jo være en perfekt vikar for Benzema..


Men Jovic var jo netop også klasse i samme liga som Haaland nu er. Lad os nu vente til Haaland spiller i en god liga, før vi dømmer ham den nye noget som helst.

Jovic problem er jo, som andre nævner, at han slet ikke passer ind i spillet - og vi gider ikke spille på hans styrker. Fejlcast eller også er han mere stædig eller knap så lærenem som håbet.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce