Om Vores Rivaler IX

3 år 8 måneder siden #8293 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

-#7- skrev: Endnu mere mærkeligt at det tilsyneladende kun er Viasat som har det problem med pensionerede spillere. Mikkel Bischoff, Morten Bruun og Lars Jacobsen f.eks. hos Eurosport eller SBS, eller hvor de nu er ansat, er jo fantastiske synes jeg. Mig bekendt havde de også dygtige Mads Junker ansat, inden han kom over på TV2.

Mens man på Viasat må trækkes med typer som Stig Tøfting, som hader alt og alle der ikke er klippet med militærbuzz og har trøjen nede i bukserne samt Copa Mundial på fødderne, og Peter Graulund som ikke ejer en snert af karisma og humor.

Jeg kan dog rigtig godt lide Per Frimann hos Viasat, som jeg synes er en rigtig fed type, som formidler godt og har en enorm viden om fodbold generelt.


Jeg kan faktisk godt lide Tøftning er så kold og kynisk. Han lægger ikke fingre imellem, og siger tingene ligeud. Det er uanset om det er Real Madrid, Barcelona eller Manchester United. Jeg hader når kommentatorer ikke tør og tage stilling til en offside, eller et rødt kort. Nuvel, så var der en bruger herinde som ikke mente de skulle tage stilling til det, men det synes jeg helt bestemt.

Det mest ikoniske for mig var, da Morten Bruun engang sagde noget i stil med hvad fanden ham for Levante (mener jeg nok det var) lavede i La Liga. Han var så pisse dårlig. Det er for mig befriende, at der findes mennesker, som ikke skal pakke det hele ind. Lidt ligesom med Bale, som ingen rigtig tør at røre udover Grønborg, fordi han selv er Madridista.

Efterhånden synes jeg der er flere kompetente kommentatorer end der inkompetente. På tv2 er ham assistenten den eneste jeg ikke rigtig er fan af. Han var vidst nok også U21 landsholdstræner. Kan ikke huske hvad han hedder. Ellers helt enig :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8294 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
@Dios

Fair nok, i sidste ende er det jo også fuldstændig subjektivt hvem man kan lide og ikke kan lide. Man ser jo f.eks. også rigtig mange som ikke bryder sig om Morten Bruun, fordi han ikke lægger skjul på sin kærlighed til Manchester United. Men de mennesker tager selvfølgelig fejl, da Bruun uden tvivl er Danmarks bedste kommentator, sammen med Peter Piil.

Og skal man rose Viasat lidt yderligere, så vil jeg også sige at Peter Grønborg er dygtig, ligesom Jesper Simo og selvfølgelig Preben Elkjær. Jeg har også en svaghed for Poul Hansen, som generelt bare får sagt nogle helt igennem vanvittige ting ind imellem.

EDIT: Og er det Keld Bordinggaard du tænker på? For han er fandme også en tør satan..

DC19
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, slb1995

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8295 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Allan Kuhn måske?

I øvrigt er Bruun genial. Han er bestemt United-fan men man lægger nu ikke mærke til det på en negativ måde synes jeg. Om noget stiller han større krav til United end så mange andre kommentatorer, fordi han netop kan lide dem - men det er ikke noget der generer.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8296 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Helt enig. Morten Bruun er uden tvivl den største nogensinde :) De andre nævnte elsker jeg også, men ikke ligeså meget som Bruun. Igen, så synes jeg der er klart flere gode end dårlige. Og så har jeg egentlig heller ikke noget imod, at de står frem hvem de holder med. Der var lige på et tidspunkt med Jan Mølby dengang Liverpool gav os en røvfuld, hvor han virkelig var for meget, men der har han heldigvis ændret sig markant.

Og ja det er Keld den nederen tosse. Han er ligeså tør som ham den hvid håret tosse vi havde som landstræner som elskede Rommedahl. Måske er det derfor jeg hverken husker Keld eller ham den andens navn :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8297 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Efter TV2s eksperter gav deres bud på drømmehold fra Serie A og La Liga har jeg mistet ALT respekt for hvad Martin Mikkelsen derfra siger i hvert fald. Hvordan man kan have en studietjans og være så væk, det er mig en gåde.

Her er hans bud på Serie A drømmehold:
Handanovic, Koulibaly, Bonucci, Romagnoli, Brozovic, Chiesa, Gosens, Gomez, Alberto, Dybala, Ilicic.

Vanvittigt bud

I La Liga går klappen igen helt ned for ham med dette bud... :
Ter Stegen, Umtiti, Varane, Gimenez, Busquets, Kroos, Ferran Torres, Cazorla, Hazard, Messi, Joaquin.


Jeg savner Grønborg og Bruun fra La Liga-dækningen, eller generelt bare nogle med noget indsigt i hvad der foregår. Erik Larsen, der i en periode kommenterede for Canal 9 var også god. Han vidste alt om La Liga og alle spillere, arbejdede vidst som spejder for Laudrup i Mallorca og Getafe eller noget i den stil. Overordnet set er Bischoff nok min favorit, og så har jeg altid godt kunne lide Michael Laudrup, ikke fordi han lever sig specielt meget ind i kampene eller snakker vildt meget, han ved bare hvad det drejer sig om, og er en kæmpe chef.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8298 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

DeLaRed skrev: Werge og Frimann er for fodbold i Danmark, hvad Mader og Leth var for Tour de France...Den absolut bedste kommentator duo vi har haft i nyere tid!


Werge er noget af det værste, der er sket for danske fodboldseere i nyere tid. Han er uforberedt og lever på generaliseringer. Jeg forstår dog godt, hvorfor du kan lide ham. Han er sportskommentatorernes Ivan Helguera.
Manden er noget af det mest useriøse der findes. Fodbold Uden Filter har været det af hans programmer, der passer bedst på Werge's personlighed. Han har trukket personer ind med et erfaringsområde (ekspertområde er nok for meget sagt) og derefter gjort dem til grin uge efter uge - her tænker jeg på Fernando Olsen, der ved gud ikke gjorde det let for sig selv med nogle idiotiske udtalelser. Werge har på ingen måde været med til at højne debatten. Det har været 'tøhø hør mig sige noget dumt imens jeg klasker mig på låret'-programmer.

Han er én af grundene til, at der bliver set ned på sportsjournalister. Fy for helvede hvor er han ringe.

Giv mig et stykke med Leth til Tour de France, eller Morten Bruun, NC Frederiksen, Lars Jacobsen eller Simo til en fodboldsnak, men fri mig for programmer med Werge.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8299 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA skrev: Efter TV2s eksperter gav deres bud på drømmehold fra Serie A og La Liga har jeg mistet ALT respekt for hvad Martin Mikkelsen derfra siger i hvert fald. Hvordan man kan have en studietjans og være så væk, det er mig en gåde.

Her er hans bud på Serie A drømmehold:
Handanovic, Koulibaly, Bonucci, Romagnoli, Brozovic, Chiesa, Gosens, Gomez, Alberto, Dybala, Ilicic.

Vanvittigt bud

I La Liga går klappen igen helt ned for ham med dette bud... :
Ter Stegen, Umtiti, Varane, Gimenez, Busquets, Kroos, Ferran Torres, Cazorla, Hazard, Messi, Joaquin.


Jeg savner Grønborg og Bruun fra La Liga-dækningen, eller generelt bare nogle med noget indsigt i hvad der foregår. Erik Larsen, der i en periode kommenterede for Canal 9 var også god. Han vidste alt om La Liga og alle spillere, arbejdede vidst som spejder for Laudrup i Mallorca og Getafe eller noget i den stil. Overordnet set er Bischoff nok min favorit, og så har jeg altid godt kunne lide Michael Laudrup, ikke fordi han lever sig specielt meget ind i kampene eller snakker vildt meget, han ved bare hvad det drejer sig om, og er en kæmpe chef.


Jeg har ikke set nok italiensk fodbold til at kunne være med i en seriøs snak om årets hold. Jeg er med på, at man er nødt til at honorere Atalanta for deres, tilsyneladende, forblændende offensive spil, men det er useriøst at pege på tre angribere/offensive spillere over de to topscorere i Serie A i C. Ronaldo og Ciro Immobile.

Gomez fortjener imidlertid en plads. Han har været dygtig. Alberto er også en undervurderet spiller, og Lazio ligger godt placeret i tabellen. De skal vel også have en spiller med? Så det er også en svær øvelse det her.

LaLiga-holdet sejler omvendt. Det er rigtig mange tåbelige valg. Valg, der vidner om, at han ham gutten, du refererer til, ikke har set meget spansk fodbold i år.

Courtois er selvfølgelig årets målmand. Det kan der ikke være to meninger om. Man kan sagtens have en holdning til, hvem der er bedst af ham og Ter Stegen, men ikke om hvem der har stået den bedre sæson. Herudover har Umtiti, Busquets og Hazard intet at lave på det hold. Det samme gælder vel sagtens Joaquin. Det bliver lidt for useriøst. Benzema skal selvfølgelig på sådan et hold, ligesom Casemiro også burde være selvskrevet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8300 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

DeLaRed skrev: Werge og Frimann er for fodbold i Danmark, hvad Mader og Leth var for Tour de France...Den absolut bedste kommentator duo vi har haft i nyere tid!


Werge er noget af det værste, der er sket for danske fodboldseere i nyere tid. Han er uforberedt og lever på generaliseringer. Jeg forstår dog godt, hvorfor du kan lide ham. Han er sportskommentatorernes Ivan Helguera.
Manden er noget af det mest useriøse der findes. Fodbold Uden Filter har været det af hans programmer, der passer bedst på Werge's personlighed. Han har trukket personer ind med et erfaringsområde (ekspertområde er nok for meget sagt) og derefter gjort dem til grin uge efter uge - her tænker jeg på Fernando Olsen, der ved gud ikke gjorde det let for sig selv med nogle idiotiske udtalelser. Werge har på ingen måde været med til at højne debatten. Det har været 'tøhø hør mig sige noget dumt imens jeg klasker mig på låret'-programmer.

Han er én af grundene til, at der bliver set ned på sportsjournalister. Fy for helvede hvor er han ringe.

Giv mig et stykke med Leth til Tour de France, eller Morten Bruun, NC Frederiksen, Lars Jacobsen eller Simo til en fodboldsnak, men fri mig for programmer med Werge.


Hahaha, der fik jeg vist ramt en nerve...men helt fair, det er jo en subjectiv debat om hvem man helst vil hoerer paa, for jeg er med paa at Werge paa ingen maade er ekspert, for mit vedkomne gaelder underhlodnings vaerdien, og her kommer frimann med en viden som jeg synes holder imens Werge praecis som du siger er lidt en bondeknold, det er lidt Goe og Gokke, men det er underholdene for mit vedkomne, lang mere underholdene end at hoere paa Morten Bruuns monotome stemmeleje i 90min, med mindre man bruger det som en slags soevn meditation....

Men hey det er sku helt ok med mig hvis andre ikke kan lide Werge :-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8301 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Er der andre af Jer Madridistas der har hørt eller læst noget om at Barca er ved at optage et lån hos Goldman Sachs på 800mio euro?

Synes at det lyder utrolig voldsomt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8302 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl skrev: Er der andre af Jer Madridistas der har hørt eller læst noget om at Barca er ved at optage et lån hos Goldman Sachs på 800mio euro?

Synes at det lyder utrolig voldsomt.


Men kan de overhovedet det? Troede der var meget strenge regler for hvad Barca måtte og ikke måtte rent finansielt efter de tog imod Corona-pengene fra den spanske stat...

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8303 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg ved desværre ikke hvordan man kopier et link ind på siden her, men har læst det inde på barcas fan forum hvor de diskutere det indbyrdes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #8304 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl skrev: Jeg ved desværre ikke hvordan man kopier et link ind på siden her, men har læst det inde på barcas fan forum hvor de diskutere det indbyrdes.


Er det ikke bare at kopiere url'en og paste det ind her - eller hvad tænker du?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce