Om Vores Rivaler IX

1 måned 2 uger siden #8413 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Hvem håber i vinder CL?

Personlig vil jeg ikke have noget imod lillesøster løb med det. De har de senere år gjort det rigtig godt, og tabt to tætte finaler til os.

Synes de har fortjent en CL titel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kiwes

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #8414 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev: Hvem håber i vinder CL?

Personlig vil jeg ikke have noget imod lillesøster løb med det. De har de senere år gjort det rigtig godt, og tabt to tætte finaler til os.

Synes Bayern er klart det stærkeste hold i Europa pt. De fortjener at gå hele vejen.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 2 uger siden #8415 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Tag fx Messis annullerede mål her som bestemt er på vippen. Hvem bestemmer, hvornår dommeren skal se billederne fra VAR? Det virker sådan lidt hip som hap. Her var det tydeligt at dommeren dømte, hvad folk bag skærmen fortalte, at han skulle dømme. Andre gange vil dommeren slet ikke lytte. Og andre andre gange vil dommeren selv se billederne og træffe beslutningen. Der mangler åbenlyst nogle klare retningslinjer for VAR, og det er tragikomisk at en verdenssport som fodbold tilladder sådan et amatørforetagene, som det alt andet lige har været siden lancering. Jeg mener, at det har været meget skadeligt for sporten. Har absolut intet tilovers for det, og savner tiderne før. Der var hårrivende fejlkendelser, ja, men i det mindste havde det charme. Nu har vi stadig hårrivende fejlkendelser, bare på en patetisk og lav måde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Kimbo, Ramos4

1 måned 2 uger siden #8416 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Du godeste gud

1 måned 2 uger siden #8417 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo skrev: Napoli er en joke. På den positive side bliver det sjovt at se Bayern udradere Barca.

Glæder mig allerede.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 2 uger siden #8418 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Charmen ved fodbold har altid været, at det på mange måder er en metafor for det at være et menneske. Usikkerhed er nu engang en del af livet og man kan aldrig få 100% retfærdighed i denne verden. Bevægelsen mod mere kontrol og overvågning afspejler de generelle tendenser, der er i samfundet og en utopisk forestilling om, at hvis bare vi har nok data + teknologi, kan vi eliminere uretfærdighed til gavn for spillet og fansene.

Og hvad står vi tilbage med? Flowet i spillet bliver ødelagt. Folks retfærdighedssans er stadig ikke tilfredsstillet. Uanset teknologi er det stadigvæk fejlbarlige mennesker, der til slut skal vurdere billederne.

Måske det ville være bedre, hvis man helt fjerner dommeren og lader AI træffe afgørelser på baggrund af kameraer og sensorer? Måske er det næste skridt.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, GuldsmedeN

1 måned 2 uger siden #8419 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev: Hvem håber i vinder CL?

Jeg håber også at de vinder, både for at fremhæve spansk fodbold internationalt, men også fordi jeg godt kan unde dem det efter de seneste 2 nederlag til os.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Kiwes.

1 måned 2 uger siden #8420 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo skrev: Charmen ved fodbold har altid været, at det på mange måder er en metafor for det at være et menneske. Usikkerhed er nu engang en del af livet og man kan aldrig få 100% retfærdighed i denne verden. Bevægelsen mod mere kontrol og overvågning afspejler de generelle tendenser, der er i samfundet og en utopisk forestilling om, at hvis bare vi har nok data + teknologi, kan vi eliminere uretfærdighed til gavn for spillet og fansene.

Og hvad står vi tilbage med? Flowet i spillet bliver ødelagt. Folks retfærdighedssans er stadig ikke tilfredsstillet. Uanset teknologi er det stadigvæk fejlbarlige mennesker, der til slut skal vurdere billederne.

Måske det ville være bedre, hvis man helt fjerner dommeren og lader AI træffe afgørelser på baggrund af kameraer og sensorer? Måske er det næste skridt.

VAR kunne sagtens have været udtænkt af George Orwell, nu du siger det.

Jeg er bestemt heller ikke fan af måden det kører på nu. Jeg har skrevet det herinde før, at det virker som om man død og pine ville indføre det her VAR, selvom det overhovedet ikke var gennemtænkt eller gennemtestet. Derudover har man fra højeste instans tilsyneladende ladet de forskellige forbund selv bestemme hvordan man bruger det, hvilket har medført en katastrofal indføring i England især.

Det bliver spændende at se hvordan de danske dommere vil bruge det i næste sæson, for guderne må vide at de danske dommerstandarder godt nok er langt fra tiderne med Peter Mikkelsen, Claus Bo Larsen og Kim Milton.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 2 uger siden #8421 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN skrev: Tag fx Messis annullerede mål her som bestemt er på vippen. Hvem bestemmer, hvornår dommeren skal se billederne fra VAR? Det virker sådan lidt hip som hap. Her var det tydeligt at dommeren dømte, hvad folk bag skærmen fortalte, at han skulle dømme. Andre gange vil dommeren slet ikke lytte. Og andre andre gange vil dommeren selv se billederne og træffe beslutningen. Der mangler åbenlyst nogle klare retningslinjer for VAR, og det er tragikomisk at en verdenssport som fodbold tilladder sådan et amatørforetagene, som det alt andet lige har været siden lancering. Jeg mener, at det har været meget skadeligt for sporten. Har absolut intet tilovers for det, og savner tiderne før. Der var hårrivende fejlkendelser, ja, men i det mindste havde det charme. Nu har vi stadig hårrivende fejlkendelser, bare på en patetisk og lav måde.

Fuldstændig enig. Dommerskøn har altid været en del af "charmen". VAR har ikke gjort spillet mere retfærdigt, bare mere uforståeligt og faktisk ofte mere ulige og med flere forfordelinger.

Sue me.

1 måned 2 uger siden #8422 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
Ærger mig over vi aldrig fik set i Lewandowski klubben. 32 om et par uger og fortsætter bare sit absurd høje niveau.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved El Siete.

1 måned 2 uger siden #8423 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN skrev: Tag fx Messis annullerede mål her som bestemt er på vippen. Hvem bestemmer, hvornår dommeren skal se billederne fra VAR? Det virker sådan lidt hip som hap. Her var det tydeligt at dommeren dømte, hvad folk bag skærmen fortalte, at han skulle dømme. Andre gange vil dommeren slet ikke lytte. Og andre andre gange vil dommeren selv se billederne og træffe beslutningen. Der mangler åbenlyst nogle klare retningslinjer for VAR, og det er tragikomisk at en verdenssport som fodbold tilladder sådan et amatørforetagene, som det alt andet lige har været siden lancering. Jeg mener, at det har været meget skadeligt for sporten. Har absolut intet tilovers for det, og savner tiderne før. Der var hårrivende fejlkendelser, ja, men i det mindste havde det charme. Nu har vi stadig hårrivende fejlkendelser, bare på en patetisk og lav måde.

Dommeren bestemmer intet medmindre han absolut insistere på det. Ellers er det dommerne i VAR rummet, som skal kalde den til dommeren, hvis de synes der er noget dommeren skal se igennem. Det troede jeg stod klart for alle? Altså, at dommeren ikke kalder den til VAR rummet, men omvendt. Dommeren dømmer efter sit skøn, hvor det så bliver set igennem i VAR rummet.

Problemet med VAR er jo, at folk har troet det ville udrydde dommerskøn og alle andre fejl. Det har jo aldrig været meningen at underminere dommerens skøn på banen medmindre det er en kæmpe fejl. Det er jo ikke VAR's skyld, at der er blevet lagt en sindssyg linje med hånd på bold. For at der ikke var 10 forskellige dommerskøn på netop lige den forseelse, så prøvede man at gøre det nemmere og gøre fodbolden mere umenneskelig. Det har jo intet med VAR at gøre.
Præcis ligesom med offside. Spanien er det eneste land som efter min mening har løst problemet nærmest fejlfrit. Er den ikke klar nok på billedet, hvor vi taler frame, pixels og hvad det nu ellers hedder, så dømmer man til målets fordel.
Dog vil en klub som Bayern nok have ønsket at VAR var der for 2-3 år siden, da Ronaldo scorede 2 kæmpe offside mål samt et par straffe som de burde have haft. Det er jo de fejl som der skal rettes op på, og ikke de der 1-2cm offside etc. Som de bøvler alt for meget med i England.

Der vil jo altid være fejl. For uanset hvad, så vil fansene også være subjektive i debatten. Barca fans er fortørnet over, at vi har fået med dommerhjælp efter Corona, hvor der i mine øjne slet ikke er tale om dommerfejl, men godt dommerarbejde.

Man skal derimod hellere gå efter en sådan stempling som Varane fik på låret i El Clasico som dommeren ikke kan se. Det er jo uhørt og en kæmpe fejl, at den ikke bliver kaldt fra VAR rummet af.

Jeg kan ikke se charmen i fejl. Så den bølge kan jeg ikke rigtig hoppe med på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 måned 2 uger siden #8424 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
Hvad er egentlig årsagen til at Zidane insisterer på Pogba..? Kan simpelthen ikke se at han er noget ekstraordinært (ser manUtd vs Fck)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.