Om Vores Rivaler IX

10 år 7 måneder siden #889 af Ellehamp
Besvaret af Ellehamp på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

Ellehamp skrev:

ElMadrid skrev:

rene skrev: Ak ja, Så vandt Fc Barcelona endnu engang en stor sejr i aften over Espanol i Copa Del Rey, de virker sku stadig ustoppelige synes jeg, tror desværre de tager alle titlerne igen i år, Zidane får det mere end svært, ved at hente en titel i denne sæson, DESVÆRRE

Hvor er jeg dog træt af denne - undskyld mig - taberindstilling. Barcelona har spille 3 gange uafgjort de sidste 5 kampe (Hvis vi ser bort fra Klub VM), hvor modstanderne var mægtige Espanyol, Deportivo samt Leverkusen. De har faktisk hentet 2 point mindre end os i ligaen i de sidste 3 kampe. At de vinder stort over et hold, der har fået 2 mand udvist og endda på hjembane er ikke ensbetydende med at de nu vinder resten af kampene. Sidst jeg tjekkede, hvor vi mødte et hold, der har fået 2 mand smidt ud, da vandt vi 10-2.

Du kan selv være en taber.
Det kan godt være, de taber et par kampe her og der, men det gør Bayern München og PSG også. Men er der nogen tvivl om udfaldet i de to ligaer? Nej. Det er der heller ikke La Liga desværre. Savner den tid hvor Ronaldo og Messi var lige gode, Real og Barcelona havde nervepirrende kapløb om mesterskabet og begge mandskaber spillede fremragende fodbold. Sådan er det ikke mere ...

I håbet om at det vil ændre sig til det bedre: Hala Madrid

Sig mig engang. Læser du ikke hvad jeg skriver? Læser du overhovedet hvad du selv skriver? Hvor er det du ser, at jeg har en taberindstilling? Læser jeg tilgengæld dit indlæg, så lyser det ud af, at du på forhånd har opgivet ligaen. Det er super flot at du allerede nu kan sige at Barcelona vinder ligaen. Hurra for optimisme og vinderindstillingen!

Barca ser skræmmende gode ud...Ja, det ser da godt nok ud som om at Barcelona bliver uovervindelige i ligaen i år...

Hva' fanden sker der for folk herinde. Barca startede historisk dårligt hvad angår "mål scoret imod dem", De var flere point bag os i starten af ligaen..har spillet en del uafgjorte kampe mod ligegyldige modstander, tabte til Celta og Sevillia og har scoret færre mål end os. Læg dertil at vi har hentet flere point end dem de sidste 4-5 kampe og at de ligger på anden pladsen. De SKAL faktisk vinde deres kamp, som de mangler at spille, for at være alene på første pladsen. Havde vi vundet kampen mod dem, så har vi også været foran dem. Det er altså kun en kamp, som gør at de ikke ligger på en tredjeplads. Se dog på realiteterne i stedet for at være så pessimistiske for pokker.

Det er jo ikke alle hold, som græder af skuffelse, hvis de ikke vinder ligaen. Måske er vi bare i en overgangsperiode, hvor Barcelona er La Ligas Goliat, og hvor vi ganske enkelt ikke har en chance for at vinde den. Lad os bare sørge for at være bedre end Atletico.
Kald mig pessimistisk, hvis du ønsker, men jeg foretrækker at være 'pessimistisk' fremfor at ende med at blive skuffet.

Der kommer måske en dag, hvor FC Barcelona falder af på den, og hvor vi overhæler dem sportsligt, men den er ikke oprandt endnu.

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #890 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX
@Ellehamp

Tabermentalitet er da netop, når man ikke tør satse, håbe, forvente og drømme, fordi man er bange for at blive skuffet!
Du er enormt bange for at blive skuffet, hvis vi ikke vinder ligaen - derfor afskriver du den til at starte med.

Sorry, men det er godt nok tabermentalitet i min bog.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Ellehamp

10 år 7 måneder siden #891 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: @Ellehamp

Tabermentalitet er da netop, når man ikke tør satse, håbe, forvente og drømme, fordi man er bange for at blive skuffet!
Du er enormt bange for at blive skuffet, hvis vi ikke vinder ligaen - derfor afskriver du den til at starte med.

Siger manden med dommedagsprofetierne inden hver eneste kamp. :-D

Jeg er dog helt på linje med dig Pelle. Den mentalitet hører ikke hjemme i Madrid. Så bør man sgu holde med Levante, Granada eller OB.

10 år 7 måneder siden #892 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

Gåser skrev:

Jeg er dog helt på linje med dig Pelle. Den mentalitet hører ikke hjemme i Madrid. Så bør man sgu holde med Levante, Granada eller OB.

Touché! :-D
Jeg vil dog vove den påstand, at der er forskel på at være pessimistisk inden en kamp mod en svær modstander, og så afskrive ligaen, når der mangler 20 kampe ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 7 måneder siden #893 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev:

Gåser skrev:

Touché! :-D
Jeg vil dog vove den påstand, at der er forskel på at være pessimistisk inden en kamp mod en svær modstander, og så afskrive ligaen, når der mangler 20 kampe ;-)

Helt enig, men husker jeg forkert, hvis jeg siger, at du for en gangs skyld sad i jubelidiotbåden sammen med mig inden el clasico, hvor jeg i eufori over en startellever, der stank langt væk af offensiv pondus, smed et par hundrede på Madrid sejr med min. pinde? :-)

Tilbage til topic. Stop nu med at afskrive ligaen. Barcas situation for et år siden mindede om vores i år. Kaos i klubben internt og eksternt. Dårlige resultater, ringe præstationer, splid mellem LE og Messi.

De valgte at arbejde for sagen, og det endte desværre meget godt. Hvorfor skal vi så afskrive ligaen?
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 7 måneder siden #894 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

SR4 skrev:

ElMadrid skrev:

rene skrev: Ak ja, Så vandt Fc Barcelona endnu engang en stor sejr i aften over Espanol i Copa Del Rey, de virker sku stadig ustoppelige synes jeg, tror desværre de tager alle titlerne igen i år, Zidane får det mere end svært, ved at hente en titel i denne sæson, DESVÆRRE

Hvor er jeg dog træt af denne - undskyld mig - taberindstilling. Barcelona har spille 3 gange uafgjort de sidste 5 kampe (Hvis vi ser bort fra Klub VM), hvor modstanderne var mægtige Espanyol, Deportivo samt Leverkusen. De har faktisk hentet 2 point mindre end os i ligaen i de sidste 3 kampe. At de vinder stort over et hold, der har fået 2 mand udvist og endda på hjembane er ikke ensbetydende med at de nu vinder resten af kampene. Sidst jeg tjekkede, hvor vi mødte et hold, der har fået 2 mand smidt ud, da vandt vi 10-2.

De røde kort kom sent i kampen. Sejreren var længe hjemme. Barca har tabt dumme point, men ligner stadig et vinderhold. Real til gengæld har virkelig ikke lignet en seriøs konkurrent i år, hvor de hver gang har muligheden, har glippet.

Jeg plejer at være meget enig med dig SR4 og jeg er også enig i en del af dit indlæg, men glem nu ikke at de lige har spillet uafgjort med selvsamme modstand. Endda uden at score. De fans har brokket sig meget denne sæson over at når det ikke kører for MSN, så kører det heller ikke for hele holdet, fordi de mangler en plan B.

Jeg tog også bare udgangspunkt i seneste kamp, hvor det røde kort havde betydning for kampens udfald.
Og ja Barca har haft dårlige kampe på det sidste og det ligner også at hvis ikke de 3 forreste præsterer sindsygt godt, så falder holdet sammen. Der skal blot værre 2 af de forreste, der ikke spiller optimalt og så den gal.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 7 måneder siden #895 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

Manchester City i den kommende sæson.

Ind:
Gerard Piqué
John Stones
David Alaba
Paul Pogba
Lionel Messi

Ja da, det skulle man jo nok kunne hente for omkring 300 millioner kr............eller noget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Siempre Madrid.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #896 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Om Vores Rivaler IX

Siempre Madrid skrev:

Manchester City i den kommende sæson.

Ind:
Gerard Piqué
John Stones
David Alaba
Paul Pogba
Lionel Messi

Ja da, det skulle man jo nok kunne hente for omkring 300 millioner kr............eller noget.

Det virker næsten helt underligt. Vil han så bare smide David Silva, deres måske største (sammen med Aguero) stjerne på holdet på bænken? Og hvad med 2 verdensklasse midterforsvarer i form af Kompany og Otamendi? I stedet for sejlende Pique og uprøvede John Stones. Det lyder helt hul i hovedet. Alaba virker som det eneste fornuftige køb, hvor Pogba også giver mening, til at tage over for en vis Yaya Toure.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Moohh.

10 år 7 måneder siden #897 af Ellehamp
Besvaret af Ellehamp på emne Om Vores Rivaler IX

Tja, det har du nok ret i.
For mit vedkommende kryber jeg tær, hver gang jeg hører fansene pibe på tribunerne, fordi de ikke er tilfredse. Det ville klæde os, hvis vi skruede bare en anelse ned for forventningerne. Hvis vi stiller os tilfredse med kvalifikation til Champions League eller bare i det mindste ikke håber/tror på førstepladsen, ville vi ikke føle os snydt mod f.eks. Valencia men juble over det ene point. Jeg savner i hvert fald lidt begejstring fra os som tilhængere.

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

10 år 7 måneder siden #898 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Arda Turan ligner allerede en som har spillet for FC Barcelona i flere år, virkeligt et godt køb af dem.

Florentino Pérez

10 år 7 måneder siden #899 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Det er alligevel noget af en spådom, når man baserer den på en hjemmekamp mod bovlamme Granada.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

10 år 7 måneder siden #900 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Det er alligevel noget af en spådom, når man baserer den på en hjemmekamp mod bovlamme Granada.

Altså det bovlamme Granada hold som vi kun formåede at vinde 1-0 over, det ene mål vi scorede var der endda offside på, hvor de samtidig også fik frataget et helt lovligt mål (-:

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum