Om Vores Rivaler IX

1 måned 6 dage siden #9721 af Estadio Santiago Bernabéu
​Premier League har forlænget deres TV-aftale med sine rettighedshavere Sky Sports, BT Sport, Amazon Prime og BBC Sport. Aftalen er forlænget så den gælder de næste tre år.

Aftalen indbringer cirka 41 milliarder kroner fordelt på de 3 år.
Det er 1,13 milliard kroner om måneden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 6 dage siden #9722 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137642 skrev: ​Premier League har forlænget deres TV-aftale med sine rettighedshavere Sky Sports, BT Sport, Amazon Prime og BBC Sport. Aftalen er forlænget så den gælder de næste tre år.

​Det ville altså også være langt bedre, hvis La Liga havde en mere lige fordeling af TV pengene. Stort set alle penge går jo til RM og Barcelona. Det forringer kun ligaen. 

1 måned 6 dage siden #9723 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

PMO post=137643 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=137642 skrev: ​Premier League har forlænget deres TV-aftale med sine rettighedshavere Sky Sports, BT Sport, Amazon Prime og BBC Sport. Aftalen er forlænget så den gælder de næste tre år.

​Det ville altså også være langt bedre, hvis La Liga havde en mere lige fordeling af TV pengene. Stort set alle penge går jo til RM og Barcelona. Det forringer kun ligaen. 

​Med 700m seere til en El Clasico er det måske fair nok. 

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 6 dage siden #9724 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137633 skrev:

Ramos4 post=137632 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=137613 skrev:

Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år

Det går sgu nok.

Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)

Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.

Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)

Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.

​Det er jo ikke fordi vi ikke har haft penge. Vi har bare brugt dem latterligt. Vi går nærmest i nul transfermæssigt de sidste ti år. Der må næææsten være penge til mere end det.

Bayern klarer sig også okay i CL uden rige ejere.

Du fokuserer på én sæson og mener at lige netop denne ene er billedet på hvordan verden ser ud.

+ Jeg er da enig i at det skidt for os som klub ikke at være de rigeste mere. Men tiderne skifter altid. Ingen har ligget på toppen for evigt. Ligaerne går op og ned. Et stadion der bringer 150 mio. euro ind per sæson er vel meget fint?
Jeg kan ikke se at en Super League er nogen attraktiv løsning. Jo økonomisk set, men også kun det. Vi må finde på noget andet. Det skal nok gå.

Ah hvad? Nej det er slet ikke hvad jeg skriver.

Jeg siger at pilen peger nedad. Vi kunne købe de bedste spillere i 2009. Det gav os Champions League 5, 7, 8 og 9 år senere. Det passer meget godt med det historiske fakta at fodboldspillere som regel skal bruge nogle år på at vænne sig til en ny klub.

Siden 2016 har vi ikke brugt....Ja du kan selv læse oversigten højere oppe. Vi har næsten et budget der svarer til det beløb, vi sælger for. Og derfor er vores hold også blevet dårligere sæson for sæson.

Det bliver ikke bedre hvis vi bliver relativt fattigere. Ikke fattigere men relativt fattigere.

Jeg håber bestemt også Bernabeu kommer til at sparke røv. Men jeg deler ikke jeres optimisme. Historien har vist os at de bedste hold i verden er også de rigeste. Og engang imellem er der en ‘outlier’ som Atlético et par gange, Dortmund et par gange, Ajax et par gange osv. Men vi må ikke blive en klub, der kun spiller med om CL hver tiende år.

​Det giver stadig ingen mening at vi er gået i nul på transfers de sidste ti år. SÅ dårlig er økonomien simpelthen ikke. Måske det var for at spare sammen til stadionrenovering, hvem ved.

Selvfølgelig kunne det være rart med en bedre TV-pakke, men så må La Liga til at være et bedre produkt.

Har du nogen løsninger udover Super League, som er det dummeste i mands minde?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

1 måned 5 dage siden #9725 af PMO

El Siete post=137644 skrev:

PMO post=137643 skrev:

​Med 700m seere til en El Clasico er det måske fair nok. 

Men så må man også bare acceptere at ligaen bliver total skæv. Det er dælme tomt at høre på, at man ønsker La Liga skal konkurrere med Premier League, men ret beset skal det kun være RM og Barcelona. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB

1 måned 5 dage siden #9726 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=137645 skrev: ​Det giver stadig ingen mening at vi er gået i nul på transfers de sidste ti år. SÅ dårlig er økonomien simpelthen ikke. Måske det var for at spare sammen til stadionrenovering, hvem ved.

Selvfølgelig kunne det være rart med en bedre TV-pakke, men så må La Liga til at være et bedre produkt.

Ja det er tæt på vi er gået i 0 over de sidste 10 år :) Det er alligevel vildt nok! Jeg tror en stor del af det ansvar skal lægges hos La Fabrica, der har spyttet det ene dyre salg ud efter det næste.

Nej jeg har ikke på stående fod nogen løsning :( Nogen der ved hvordan det går med Real Madrid feriedestinationen? Stadion er en god start. Jeg synes heller ikke ESL var en god løsning.

Jeg tror ikke vi er fucked. Ikke nu. Men jeg frygter at vi får svært ved at genkende vores klub om 10 år.

1 måned 5 dage siden #9727 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137649 skrev:

Ramos4 post=137645 skrev: ​Det giver stadig ingen mening at vi er gået i nul på transfers de sidste ti år. SÅ dårlig er økonomien simpelthen ikke. Måske det var for at spare sammen til stadionrenovering, hvem ved.

Nogen der ved hvordan det går med Real Madrid feriedestinationen?

​Sjovt du spørger:  Tifo Football - YouTube
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 5 dage siden #9728 af Estadio Santiago Bernabéu
Mange tak, Longwind! 
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

1 måned 5 dage siden #9729 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Mbappé er et must, hvis ikke vi skal sættes i kampen om at dominere Europa de næste mange mange år. Vi må jo acceptere den måde Perez ser fodbold på, og jeg nægter og tro på, at vi i Real Madrid når at sadle om og blive Bayern München 2.0. Jeg tror vi vil have råd til Mbappé nu og her, men så tror jeg desværre også pengepungen er fuldstændig tom. Transfer og lønmæssigt. Vi kan ikke følge med når hele truppen skal fornyes, da en breddespiller som Camavinga vil koste det samme som både Kroos og Modric kostede tilsammen. Det er de realiteter vi skal se i øjnene, og har vi en præsident som Perez, så er det spillernavnene som skal skabe klubbens succes, og ikke en træner eller filosofi som i Bayern München som er vejen frem, og derfor er Mbappé et must. Vi har simpelthen ikke råd til at købe 2-3 spillere som hvert år scorer 40 mål tilsammen. Det job gør Mbappé nu, om end der ingen garanti er for han vil gøre det i Real Madrid. 

Hvad sker der, hvis vi ikke får den spiller som de næste mange år kan være kampafgørende. Vi har satset, og det lader til vi nu har satset forkert. Synes det så vanvittigt spændende ud for halvandet år siden, men den udvikling de kommende stjerner har været igennem har været decideret forfærdelig, og jeg tror ikke længere på Vinicius bliver den helt store stjerne under de forudsætninger der er nu. 
Jeg tror vi går en lang Chl krise i møde medmindre det her transfervinduet bliver forvandlet helt magisk. Her tænker jeg ikke kun på spillerne, men også på trænerposten. 

Vores trup er blevet for gammel og rusten. De unge spillere er der til at tage over, men ideerne og kvaliteten til at lave skiftet er der ikke pt. så jeg ser den her sommer som absolut sidste mulighed for at ændre de mange års fremtid om succes. For vi har simpelthen bare ikke pengene til at fejle længere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

1 måned 5 dage siden #9730 af PMO

Dios post=137655 skrev: Mbappé er et must, hvis ikke vi skal sættes i kampen om at dominere Europa de næste mange mange år. Vi må jo acceptere den måde Perez ser fodbold på, og jeg nægter og tro på, at vi i Real Madrid når at sadle om og blive Bayern München 2.0. Jeg tror vi vil have råd til Mbappé nu og her, men så tror jeg desværre også pengepungen er fuldstændig tom. Transfer og lønmæssigt. Vi kan ikke følge med når hele truppen skal fornyes, da en breddespiller som Camavinga vil koste det samme som både Kroos og Modric kostede tilsammen. Det er de realiteter vi skal se i øjnene, og har vi en præsident som Perez, så er det spillernavnene som skal skabe klubbens succes, og ikke en træner eller filosofi som i Bayern München som er vejen frem, og derfor er Mbappé et must. Vi har simpelthen ikke råd til at købe 2-3 spillere som hvert år scorer 40 mål tilsammen. Det job gør Mbappé nu, om end der ingen garanti er for han vil gøre det i Real Madrid. 

Hvad sker der, hvis vi ikke får den spiller som de næste mange år kan være kampafgørende. Vi har satset, og det lader til vi nu har satset forkert. Synes det så vanvittigt spændende ud for halvandet år siden, men den udvikling de kommende stjerner har været igennem har været decideret forfærdelig, og jeg tror ikke længere på Vinicius bliver den helt store stjerne under de forudsætninger der er nu. 
Jeg tror vi går en lang Chl krise i møde medmindre det her transfervinduet bliver forvandlet helt magisk. Her tænker jeg ikke kun på spillerne, men også på trænerposten. 

Vores trup er blevet for gammel og rusten. De unge spillere er der til at tage over, men ideerne og kvaliteten til at lave skiftet er der ikke pt. så jeg ser den her sommer som absolut sidste mulighed for at ændre de mange års fremtid om succes. For vi har simpelthen bare ikke pengene til at fejle længere.

Det lyder noget rodet. Mbappé skal købes, men så er kassen tom? Truppen er gammel og rusten og skal fornyes. Skal alle “æbler” lægges i “Mbappé-kurven”, eller burde man forstærke hele truppen med flere spillere, frem for blot én?

1 måned 5 dage siden #9731 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
​@ Offensivt, så ja. Som jeg lige har skrevet, så tror jeg ikke på vi har råd til at få de 40 mål andre steder, hvor én af de spillere samtidig har samme betydning for kampens udfald. Nu til dags koster en spiller som Jadon Sancho 1 milliard, men vil et sådan talent kunne gøre det i Real Madrid? Og højst sandsynligt under Zidane, som ikke er skide god ved sine offensive spillere. Dem der hentes skal kunne det ekstra, for under Perez tror jeg ikke man får et koncept spillerne kan læne sig op af. 

Min pointe er, at vi ikke kan det hele. Enten skal vi gå efter B og i nogle tilfælde C spillere for at skifte ud i truppen, men så er der ikke råd til den ene A spiller, som i mine øjne er det absolutte vigtigste som tingene er nu. Hvis en Camavinga koster €50 millioner. Hvad tror du så ikke en fra de øvre hylder koster? 
For mig at se, så lægger den til højrebenet. Vi mangler mål og X-factor. Vi har en masse spændende talenter, og vi kan godt luge ud i truppen, og købe "billigt" ind på 5 pladser, men hvordan får vi det førstnævnte? Det gør vi ved, at lægge alle æbler i Mbappé-kurven, og så må vi få det bedste ud af de 10 kæmpe talenter vi har satset på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 2 dage siden #9732 af Estadio Santiago Bernabéu
Efter Barcelonas nederlag til Celta, har de udspillet deres chance for en top 2 placering i ligaen. Efter et tidligt exit i Champions League, må det generelt have været en katastrofal sæson.

Messi må efterhånden være dødtræt af den lorteklub. Han gjorde brug af sin klausul i sommers og rev sin kontrakt i stykker. Så blev han truet af klubben med en retssag og han valgte at blive for ikke at risikere at miste en hel sæsons løn + advokatregning.

Fremadrettet: Man kan nok ikke forvente at han smækker med døren, men hans niveau er for højt til den klub. Han bør sigte efter PSG eller City.​ Frygter vi at han skriver en ny kontrakt med Barcelona? Han står med sindssyg gode forhandlingskort på hånden og kan nemt kræve en lønstigning + en sign-on fee ligesom sidst da Neymar smuttede og han også udnyttede situationen.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.