Om Vores Rivaler IX

5 år 2 måneder siden #9709 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg deler ikke jeres optimisme fordi jeg har set hvad der sker, når et storhold mister sin økonomiske suverænitet.

Men jeg synes også det er i orden at man ikke er enige, når det kommer til at bette på fremtiden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #9710 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX
​Ser Chelsea spille mod Arsenal og er i vildrede over hvordan de kunne sende Real Madrid ud af CL! 

5 år 2 måneder siden #9711 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137613 skrev:

Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år

Det går sgu nok.

Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)

Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.

Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)

Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.

​Det er jo ikke fordi vi ikke har haft penge. Vi har bare brugt dem latterligt. Vi går nærmest i nul transfermæssigt de sidste ti år. Der må næææsten være penge til mere end det.

Bayern klarer sig også okay i CL uden rige ejere.

Du fokuserer på én sæson og mener at lige netop denne ene er billedet på hvordan verden ser ud.

+ Jeg er da enig i at det skidt for os som klub ikke at være de rigeste mere. Men tiderne skifter altid. Ingen har ligget på toppen for evigt. Ligaerne går op og ned. Et stadion der bringer 150 mio. euro ind per sæson er vel meget fint?
Jeg kan ikke se at en Super League er nogen attraktiv løsning. Jo økonomisk set, men også kun det. Vi må finde på noget andet. Det skal nok gå.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Ramos4.

5 år 2 måneder siden #9712 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=137632 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=137613 skrev:

Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år

Det går sgu nok.

Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)

Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.

Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)

Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.

​Det er jo ikke fordi vi ikke har haft penge. Vi har bare brugt dem latterligt. Vi går nærmest i nul transfermæssigt de sidste ti år. Der må næææsten være penge til mere end det.

Bayern klarer sig også okay i CL uden rige ejere.

Du fokuserer på én sæson og mener at lige netop denne ene er billedet på hvordan verden ser ud.

+ Jeg er da enig i at det skidt for os som klub ikke at være de rigeste mere. Men tiderne skifter altid. Ingen har ligget på toppen for evigt. Ligaerne går op og ned. Et stadion der bringer 150 mio. euro ind per sæson er vel meget fint?
Jeg kan ikke se at en Super League er nogen attraktiv løsning. Jo økonomisk set, men også kun det. Vi må finde på noget andet. Det skal nok gå.

Ah hvad? Nej det er slet ikke hvad jeg skriver.

Jeg siger at pilen peger nedad. Vi kunne købe de bedste spillere i 2009. Det gav os Champions League 5, 7, 8 og 9 år senere. Det passer meget godt med det historiske fakta at fodboldspillere som regel skal bruge nogle år på at vænne sig til en ny klub.

Siden 2016 har vi ikke brugt....Ja du kan selv læse oversigten højere oppe. Vi har næsten et budget der svarer til det beløb, vi sælger for. Og derfor er vores hold også blevet dårligere sæson for sæson.

Det bliver ikke bedre hvis vi bliver relativt fattigere. Ikke fattigere men relativt fattigere.

Jeg håber bestemt også Bernabeu kommer til at sparke røv. Men jeg deler ikke jeres optimisme. Historien har vist os at de bedste hold i verden er også de rigeste. Og engang imellem er der en ‘outlier’ som Atlético et par gange, Dortmund et par gange, Ajax et par gange osv. Men vi må ikke blive en klub, der kun spiller med om CL hver tiende år.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Estadio Santiago Bernabéu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, El Siete

5 år 2 måneder siden #9713 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX
​Pis ogs’ ATM med vigtig sejr der nok sender mesterskabet til dem :( 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #9714 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Vi har selv sendt guldet til Atleti på to måder, salget af Marcos Llorente og dårlige præstationer.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 2 måneder siden #9715 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Alene af den grund at man giver guld væk i form af Archraf og Llorente så burde der rulle hoveder.

5 år 2 måneder siden #9716 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

9eren post=137636 skrev: Alene af den grund at man giver guld væk i form af Archraf og Llorente så burde der rulle hoveder.

​Men se nu realiteterne i øjnene. De er jo ikke solgt pga. inkompetence, men fordi man desperat har haft brug for pengene, og man har vurderet at det har givet god økonomisk mening at lade to breddespillere, til sammenlagt 75M, smutte videre til andre klubber. Vi har desværre ikke den luksus længere. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, doven, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #9717 af Estadio Santiago Bernabéu
Undskyld jeg altid skriver noget negativt. På forhånd, undskyld.

​'I gamle dage' havde vi beholdt sådanne dygtige talenter. Også Morata.

Både fordi vi havde råd til at have guld på bænken men også fordi der ikke var så forfærdelig mange andre klubber, der kunne være interessante for vores spillere at tage hen.

Engang var vi en kæmpe fisk i en stor sø.
Nu er vi en mellemstor fisk i et hav.

5 år 2 måneder siden #9718 af Estadio Santiago Bernabéu
ARA: "Freixa's not paid the employees from his campaign to become Barcelona præsident."

Per the report, Freixa owes around 100.000 Euros to his workers, who have been informed that they will not be paid.

5 år 2 måneder siden #9719 af Estadio Santiago Bernabéu
​Premier League har forlænget deres TV-aftale med sine rettighedshavere Sky Sports, BT Sport, Amazon Prime og BBC Sport. Aftalen er forlænget så den gælder de næste tre år.

Aftalen indbringer cirka 41 milliarder kroner fordelt på de 3 år.
Det er 1,13 milliard kroner om måneden.

5 år 2 måneder siden #9720 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137642 skrev: ​Premier League har forlænget deres TV-aftale med sine rettighedshavere Sky Sports, BT Sport, Amazon Prime og BBC Sport. Aftalen er forlænget så den gælder de næste tre år.

Aftalen indbringer cirka 41 milliarder kroner fordelt på de 3 år.
Det er 1,13 milliard kroner om måneden.

​Det ville altså også være langt bedre, hvis La Liga havde en mere lige fordeling af TV pengene. Stort set alle penge går jo til RM og Barcelona. Det forringer kun ligaen. 

Leveret af Kunena Forum