Om Vores Rivaler IX
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det har været helt absurd med alle de skader og frustrerede at være vidne til.
Netto transferudgifter i M€ (køb og salg) siden 2016/17 sæsonen hvor Zidane blev manager.
[623.5] Man City
[553.8] Man Utd
[373.9] PSG
[346.1] Barca
[342.9] Arsenal
[339] Inter
[307.6] Milan
[291.5] Chelsea
[284.1] Everton
[276.7] Aston Villa
[238.2] Wolverhampton
[226.8] Spurs
[222.8] Brighton & Hove Albion
[218.3] Juve
[196] Bayern
[191.9] West Ham
[169.6] RB Leipzig
[160.6] Fulham
[151.5] Shanghai Port
[133.7] Parma
[133] Liverpool
[128.6] Sheffield
[124.6] Napoli
…
[47.1] AS Roma
[46.9] Bournemouth
[45.9] Shanghai Shenhua
[45.4] Lokomotiv Moscow
[45.4] Huddersfield Town
[43.6] Pyramids FC
#63[41.7] REAL MADRID
Bla. har Manchester City, i denne periode på fem år, købt for ca 1 milliard euro.
I top 30-ish er ca. halvdelen engelske hold, og det er altså hele verden der er repræsenteret her.
Sidste sommer, midt under en økonomisk krise pga. en pandemi, solgte Real for 100M€ for at holde sig oven vande, mens et hold som Chelsea havde ca. 200M i minus.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, før alt det coronahalløj her, så var vi klubben med de højeste indtægter igennem de senere år. Så jeg tror mere det er et udtryk for at vi har været tilfreds med vores trup og måske lullet os selv lidt i søvn. Som jeg har forstået det rammer corona en klub som madrid hårdt fordi vi er mere afhængige af indtægter fra tilskuerne, hvor man i PL har en fordelagtig TV-aftale der gør at de ikke bliver ramt lige så hårdt.El Siete post=137602 skrev: Jeg faldt over disse stats på en større RM twitterkonto forleden og ville lige dele. Det fortæller jo meget godt hvad vi er oppe imod, og om tingenes tilstand i Real, når Perez er ude at fortælle det ser skidt ud på transferfronten, på trods af at klubben nogenlunde balancerer regnskabet på transferområdet.
Netto transferudgifter i M€ (køb og salg) siden 2016/17 sæsonen hvor Zidane blev manager.
[623.5] Man City
[553.8] Man Utd
[373.9] PSG
[346.1] Barca
[342.9] Arsenal
[339] Inter
[307.6] Milan
[291.5] Chelsea
[284.1] Everton
[276.7] Aston Villa
[238.2] Wolverhampton
[226.8] Spurs
[222.8] Brighton & Hove Albion
[218.3] Juve
[196] Bayern
[191.9] West Ham
[169.6] RB Leipzig
[160.6] Fulham
[151.5] Shanghai Port
[133.7] Parma
[133] Liverpool
[128.6] Sheffield
[124.6] Napoli
…
[47.1] AS Roma
[46.9] Bournemouth
[45.9] Shanghai Shenhua
[45.4] Lokomotiv Moscow
[45.4] Huddersfield Town
[43.6] Pyramids FC
#63[41.7] REAL MADRID
Bla. har Manchester City, i denne periode på fem år, købt for ca 1 milliard euro.
I top 30-ish er ca. halvdelen engelske hold, og det er altså hele verden der er repræsenteret her.
Sidste sommer, midt under en økonomisk krise pga. en pandemi, solgte Real for 100M€ for at holde sig oven vande, mens et hold som Chelsea havde ca. 200M i minus.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
- 9eren
- Gæst
-
Spanien har de bedste akademier og spillere i verden. De kan hentes meget billigt.
Bare fordi du kan løfte tegnebogen hver gang er det ikke sikkert du får det nødvendige udbytte.
City har brugt mellem 12-15 milliarder siden 2008 og har stadig ikke vundet noget CL trofæ. Nu står de for første gang i en finale og hvordan er det lige gået til.
Jo de har haft en måde at bygge truppen op på og det har taget tid. Det har jo vist sig at man ikke bare kan købe sig til CL sejre. Og Chelsea i finalen skal nok gøre det surt for dem.
Real Madrid kan helt klar undgå at følge med på det kapløb med penge via at ansætte de rigtige folk til at finde spillere billigt og unge, de kan ligeledes hente nogle gode fysiske trænere tilbage som Pinto. I stedet for at tro det lykkedes ved at gå og købe købe købe. Jo Mbappe og Håland vil være fede at få men byg nu et koncept op omkring dem billigt.
Jeg er ligeglad med at være den rigeste klub hvis resultaterne ikke følger med.
City 1 finale på 10 år
Det går sgu nok.
Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Platin bruger
-
Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år
Det går sgu nok.
Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)
Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.
Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)
Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.
Synes at det er lidt for en forhastet konklusion på udviklingen.Estadio Santiago Bernabéu post=137607 skrev: Yep. Vi har ikke en chance uden ESL. Selv med et nyt super stadion, kan vi ikke være med i længden.
Jeg er enig i en vis grad, men vi ved ikke, hvordan verden ser ud om 10-15 år. Måske bliver folk trætte af engelsk fodbold, og vil have noget mere eksotisk bold fra Spanien eller Italien.
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=137614 skrev:
Synes at det er lidt for en forhastet konklusion på udviklingen.Estadio Santiago Bernabéu post=137607 skrev: Yep. Vi har ikke en chance uden ESL. Selv med et nyt super stadion, kan vi ikke være med i længden.
Jeg er enig i en vis grad, men vi ved ikke, hvordan verden ser ud om 10-15 år. Måske bliver folk trætte af engelsk fodbold, og vil have noget mere eksotisk bold fra Spanien eller Italien.
Skal vi vente til alle fire hold i semifinalerne er engelske før vi konkluderer? Nu har vi set to rent engelske finaler på tre sæsoner. Ind imellem var der Bayern mod olieklubben fra Paris. Jeg synes ikke det lover godt og tallene taler sine tydelige sprog: Hvis vi ikke kan lege med, når det kommer til at skaffe de bedste fodboldspillere, så kan vi heller ikke lege med, når det er aller sjovest. Vi har trods alt aldrig vundet Champions League uden at have de bedste spillere så hvorfor skulle vi pludselig gøre det 14. og 15. gang uden de bedste?
- 9eren
- Gæst
-
det handler jo kun om at vi ikke har forstærket holdet de steder hvor det har manglet og man har købt en skadet spillerEstadio Santiago Bernabéu post=137613 skrev:
Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år
Det går sgu nok.
Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.
Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)
Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.
Synes at du fortolker for meget på de spanske holds nedgang. Den skyldes ikke kun økonomi, men også en mentalt træthed i at være de førende i et årti.Estadio Santiago Bernabéu post=137615 skrev:
Fondo_Sur post=137614 skrev:
Skal vi vente til alle fire hold i semifinalerne er engelske før vi konkluderer? Nu har vi set to rent engelske finaler på tre sæsoner. Ind imellem var der Bayern mod olieklubben fra Paris. Jeg synes ikke det lover godt og tallene taler sine tydelige sprog: Hvis vi ikke kan lege med, når det kommer til at skaffe de bedste fodboldspillere, så kan vi heller ikke lege med, når det er aller sjovest. Vi har trods alt aldrig vundet Champions League uden at have de bedste spillere så hvorfor skulle vi pludselig gøre det 14. og 15. gang uden de bedste?
Modsvaret til de engelske hold skal nok komme. Nu skal de lige have lov at vinde lidt efter at have været i en europæisk dvale.
Husk også at Spanien er førende inden for talentudvikling.
Real Madrid skal nok klare sig. La Liga er også rigtigt interessant - det er bare med at brande det eller forny den!
Men en ting er sikkert: Real Madrid har ikke råd til at ødsle penge væk længere. Lønniveauet må holdes nede (da man pt. har det klart højeste lønudgifter i verden sammen med Barca). Scoutsene skal derudover være meget
bedre.
Jeg er ikke så bekymret. La Liga er et glimrende produkt (med fans på stadion), så der skal arbejdes på det.