Om Vores Rivaler IX

1 år 1 måned siden #9697 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
PSG køber Ronaldo og Varana, tager gratis Messi, Ramos og Alaba gratis.

OG slipper for FFP naturligvis.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #9698 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Om Vores Rivaler IX
Alle smider point, det er godt nok langt fra afgjort

1 år 1 måned siden #9699 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX
3-3 spiller Barcelona efter at være foran 2-0! Levante har godt nok drillet alle de store i år.

1 år 1 måned siden #9700 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Vi kunne sagtens havde ligget lunt på første pladsen havde det ikke været for alle de skader.

Det har været helt absurd med alle de skader og frustrerede at være vidne til.

1 år 1 måned siden #9701 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
​Jeg faldt over disse stats på en større RM twitterkonto forleden og ville lige dele. Det fortæller jo meget godt hvad vi er oppe imod, og om tingenes tilstand i Real, når Perez er ude at fortælle det ser skidt ud på transferfronten, på trods af at klubben nogenlunde balancerer regnskabet på transferområdet. 

Netto transferudgifter i M€ (køb og salg) siden 2016/17 sæsonen hvor Zidane blev manager. 

[623.5] Man City
[553.8] Man Utd
[373.9] PSG
[346.1] Barca
[342.9] Arsenal
[339] Inter
[307.6] Milan
[291.5] Chelsea
[284.1] Everton
[276.7] Aston Villa
[238.2] Wolverhampton
[226.8] Spurs
[222.8] Brighton & Hove Albion
[218.3] Juve
[196] Bayern
[191.9] West Ham
[169.6] RB Leipzig
[160.6] Fulham
[151.5] Shanghai Port
[133.7] Parma
[133] Liverpool
[128.6] Sheffield
[124.6] Napoli 
… 
[47.1] AS Roma
[46.9] Bournemouth
[45.9] Shanghai Shenhua
[45.4] Lokomotiv Moscow
[45.4] Huddersfield Town
[43.6] Pyramids FC 

#63[41.7] REAL MADRID 

Bla. har Manchester City, i denne periode på fem år, købt for ca 1 milliard euro.
I top 30-ish er ca. halvdelen engelske hold, og det er altså hele verden der er repræsenteret her.
Sidste sommer, midt under en økonomisk krise pga. en pandemi, solgte Real for 100M€ for at holde sig oven vande, mens et hold som Chelsea havde ca. 200M i minus.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Fondo_Sur

1 år 1 måned siden #9702 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete post=137602 skrev: ​Jeg faldt over disse stats på en større RM twitterkonto forleden og ville lige dele. Det fortæller jo meget godt hvad vi er oppe imod, og om tingenes tilstand i Real, når Perez er ude at fortælle det ser skidt ud på transferfronten, på trods af at klubben nogenlunde balancerer regnskabet på transferområdet. 

Netto transferudgifter i M€ (køb og salg) siden 2016/17 sæsonen hvor Zidane blev manager. 

[623.5] Man City
[553.8] Man Utd
[373.9] PSG
[346.1] Barca
[342.9] Arsenal
[339] Inter
[307.6] Milan
[291.5] Chelsea
[284.1] Everton
[276.7] Aston Villa
[238.2] Wolverhampton
[226.8] Spurs
[222.8] Brighton & Hove Albion
[218.3] Juve
[196] Bayern
[191.9] West Ham
[169.6] RB Leipzig
[160.6] Fulham
[151.5] Shanghai Port
[133.7] Parma
[133] Liverpool
[128.6] Sheffield
[124.6] Napoli 
… 
[47.1] AS Roma
[46.9] Bournemouth
[45.9] Shanghai Shenhua
[45.4] Lokomotiv Moscow
[45.4] Huddersfield Town
[43.6] Pyramids FC 

#63[41.7] REAL MADRID 

Bla. har Manchester City, i denne periode på fem år, købt for ca 1 milliard euro.
I top 30-ish er ca. halvdelen engelske hold, og det er altså hele verden der er repræsenteret her.
Sidste sommer, midt under en økonomisk krise pga. en pandemi, solgte Real for 100M€ for at holde sig oven vande, mens et hold som Chelsea havde ca. 200M i minus.

​Hvis jeg ikke tager meget fejl, før alt det coronahalløj her, så var vi klubben med de højeste indtægter igennem de senere år. Så jeg tror mere det er et udtryk for at vi har været tilfreds med vores trup og måske lullet os selv lidt i søvn. Som jeg har forstået det rammer corona en klub som madrid hårdt fordi vi er mere afhængige af indtægter fra tilskuerne, hvor man i PL har en fordelagtig TV-aftale der gør at de ikke bliver ramt lige så hårdt.

Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Kiwes.

1 år 1 måned siden #9703 af Estadio Santiago Bernabéu
Yep. Vi har ikke en chance uden ESL. Selv med et nyt super stadion, kan vi ikke være med i længden.​

1 år 1 måned siden #9704 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Men hvad er problemet at City køber en spiller for en milliard når vi kan få 4-5 stykker fra egen avl helt gratis.

Spanien har de bedste akademier og spillere i verden. De kan hentes meget billigt.

Bare fordi du kan løfte tegnebogen hver gang er det ikke sikkert du får det nødvendige udbytte.

City har brugt mellem 12-15 milliarder siden 2008 og har stadig ikke vundet noget CL trofæ. Nu står de for første gang i en finale og hvordan er det lige gået til.

Jo de har haft en måde at bygge truppen op på og det har taget tid. Det har jo vist sig at man ikke bare kan købe sig til CL sejre. Og Chelsea i finalen skal nok gøre det surt for dem.

Real Madrid kan helt klar undgå at følge med på det kapløb med penge via at ansætte de rigtige folk til at finde spillere billigt og unge, de kan ligeledes hente nogle gode fysiske trænere tilbage som Pinto. I stedet for at tro det lykkedes ved at gå og købe købe købe. Jo Mbappe og Håland vil være fede at få men byg nu et koncept op omkring dem billigt.

Jeg er ligeglad med at være den rigeste klub hvis resultaterne ikke følger med.

Madridista desde 1989
Yo no cumplo años, cumplo temporadas!

1 år 1 måned siden #9705 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år

Det går sgu nok.

Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

1 år 1 måned siden #9706 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=137612 skrev: PSG 1 finale på 10 år
City 1 finale på 10 år

Det går sgu nok.

Men jeg håber vi lægger pres på UEFA for at få styr på FFP. Det må alle klubber kunne støtte op om (minus dem der udnytter det)

Du kan også vende den om og se på hvilken udvikling vores klub er gået i de sidste 3 år.

Eller du kan fokusere på hvor meget olie der var i CHL semifinalerne i denne sæson. (3 ud af 4)

Mit bud er at det går den forkerte vej og ikke den rigtige vej. Hvis man kigger i krystalkuglen 5 år frem.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 1 måned siden #9707 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=137607 skrev: Yep. Vi har ikke en chance uden ESL. Selv med et nyt super stadion, kan vi ikke være med i længden.​

​Synes at det er lidt for en forhastet konklusion på udviklingen. 

Jeg er enig i en vis grad, men vi ved ikke, hvordan verden ser ud om 10-15 år. Måske bliver folk trætte af engelsk fodbold, og vil have noget mere eksotisk bold fra Spanien eller Italien. 

1 år 1 måned siden #9708 af Estadio Santiago Bernabéu

Fondo_Sur post=137614 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=137607 skrev: Yep. Vi har ikke en chance uden ESL. Selv med et nyt super stadion, kan vi ikke være med i længden.​

​Synes at det er lidt for en forhastet konklusion på udviklingen. 

Jeg er enig i en vis grad, men vi ved ikke, hvordan verden ser ud om 10-15 år. Måske bliver folk trætte af engelsk fodbold, og vil have noget mere eksotisk bold fra Spanien eller Italien. 

Skal vi vente til alle fire hold i semifinalerne er engelske før vi konkluderer? Nu har vi set to rent engelske finaler på tre sæsoner. Ind imellem var der Bayern mod olieklubben fra Paris. Jeg synes ikke det lover godt og tallene taler sine tydelige sprog: Hvis vi ikke kan lege med, når det kommer til at skaffe de bedste fodboldspillere, så kan vi heller ikke lege med, når det er aller sjovest. Vi har trods alt aldrig vundet Champions League uden at have de bedste spillere så hvorfor skulle vi pludselig gøre det 14. og 15. gang uden de bedste?
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.