Sjov og spas-tråden II

14 år 2 måneder siden #157 af fz
Besvaret af fz på emne Sjov og spas-tråden II
hmm sjovt at en barca-fan, kommer med denne kommentar: "Hvor er det i øvrigt ulækkert at se Villarreal spillerne brokke sig over ethvert frispark der bliver dømt imod dem. De er jo helt tabt! Kom dummere, valencianere! (taget fra barca's hjemmeside)

kan man ikke sige det samme om barca spillere ??

enig/uenig??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 måneder siden #158 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sjov og spas-tråden II
Nu har vi slået fast at Barca fans er nogle 12-årige tudeprinsesser, men hvordan er I meget bedre?

I sidder og gør grin med personer, der er nede mentalt efter et afgørende pointtab. Disse personer holder med en klub der ikke præsterer, så de er frustreret. I af alle mennesker burde kende følelsen. Der har været skrevet mange øjebliks-dumheder på det her forum i tidernes løb, men det er glemt nu hvor Real Madrid præsterer.

Ja, Barca fans har opført sig provokerende og arrogante efter 3 års dominans, men retfærdiggør det at I tager over nu, hvor vægtskålen tipper til jeres side? Det handler ikke om hvad alle andre gør, men hvordan I selv vil opfattes. Bliv ved i samme stil de næste 3 år og opfattelsen vil være, at I er nogle arrogante narhoveder. Og det er et omdømme der hænger ved.

Jeg siger det nu for det jeg fortryder mest som Barca fan er måden hvorpå vi har håndteret succesen. 'En sejr for fodbolden' er en skændsel, og det rammer nu hvor det går ned ad bakke. Når Barca taber er det tydeligt hvilket had der er opstået. Folk fryder sig og står i kø for at nedgøre Barca.

Det er måske vores egen skyld og set i bakspejlet skulle man have opført sig med mere værdighed.

Mit råd er:
Husk dominans er midlertidig, men omdømme er for evigt.

Det her bliver sikkert opfattet som et surt opstød, men så kan I jo gøre grin med det....

Mvh
Anders

14 år 2 måneder siden #159 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
159

Nu gør jeg lige det, som jeg er bedst til. At komme med påstande uden noget rigtigt belæg;)

Jeg tror ikke du vil opleve samme barnlinge arrogance fra Real Madrid's fans, hvis vi vinder mesterskabet. Hvorfor? Fordi jeg tror at gennemsnitsalderen er en del højere hos Real Madrids fans.

I DK er der jo absurd mange "Barcelona-succes-fans", som er hoppet med på vognen de seneste år. Disse pubertets-fans er slet ikke fans, og forsvinder nok når Barcelonas succes gør det samme.

Så kan de passende joine Manchester City i et par år....:)

Men du har helt ret. Når man nyder succes, bør der jo ikke være noget behov for at træde på andre..

14 år 2 måneder siden #160 af Siempre Madrid
arh, m_linding, vi har vel fra tid til anden oplevet brugere med samme opførsel, som der bliver henvist til. Det er som med dommerklager, film på banen, svinestreger, at de to klubber ikke har noget at lade hinanden høre.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

14 år 2 måneder siden #161 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sjov og spas-tråden II
#159: Storken

Nu kan jeg kun tale for mig selv. Men mit enorme had til Barcelona kom da Pep blev ansat som træner. Han har fra dag 1 af prøvet og gøre Real Madrid til skurke (og desværre er det lykkedes), hvor han i hver givende situation har spillet sympati kortet.
Det er hans skyld at hadet er så kæmpe stort imellem de 2 klubber. Det er hans skyld Barca spillerne bliver svinet til på stribe herinde, fordi de ligger og piver som nogle bitches.
Fodbold har set meget værre ting end det Pepé render rundt og laver, men Pep's gennemførte plan har virket, og Mourinho er slået taktisk med flere dimensioner. Den hetz der kører imod Pepé er ikke set før i fodbold historien, og ikke engang Roy Keane er i nærheden af Pepé når diskussionen kommer til hvem der er det største svin i nyere tid.

Det skal ikke være en hemmelighed jeg ikke er specielt begejstret for hverken Pepé eller Mourinho, og har du fulgt med herinde de seneste par måneder, så vil du heller ikke være i tvivl.
Men det er en meget unfair hetz der kører imod Mourinho og Pepé, og den kan koges ned til, at Pep's taktik har virket.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Pep er manden bag dette had. Zlatan forklarede det egentlig meget godt. Er det tilfældigt at Premier League's hårdeste hund Mascherano, er La Liga's største bitch?

Der er sikkert en masse reelle og ældre Barca fans, men som Linding er inde på, så er de fleste fans derinde 5 minutters fan som vi siger det, der hvor jeg kommer fra :)

Derfor er der fra min side ikke den store sympati overfor Barcelona mere

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

14 år 2 måneder siden #162 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Sjov og spas-tråden II
# Storken

Helt seriøst, hvorfor starter du ikke inde på din egen hjemmesides forum, for tillod mig i dag at kigge inde på fcbarcelona.dk's forum, og hold nu op.. Magen til vanvigtige og direkte dumme kommentarer skal man lede længe efter. For over hos jer fortsætter I så i samme smøre ligemeget om i taber eller vinder.

M-linding sagde det meget godt mht jeres fans.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 måneder siden #163 af Storken

Nu taler du selvfølgelig ud fra dit synspunkt, men for mit vedkommende er hadet først rigtig gået over gevind de sidste par sæsoner.

Jeg synes ikke der var den samme fjendtlighed under Pellegrini vs Pep som der er nu mellem Mourinho vs Pep. Jeg skal ikke sige om det er Mourinhos skyld, men han trykker bare på nogle knapper, der får det værste frem i Barca. Det er tydeligt han foragter klubben og omvendt.

Når man læser en bog som 'Morbo' får man et billede af klubbernes forhold og indbyrdes had som har eksisteret siden starten. Efter Mourinho er kommet til er det dog ikke længere Real Madrid som står for had, men derimod The Special One. Han fjerner på en eller anden måde fokus fra Real Madrid over på ham selv.

Jeg kan kun tale for mit vedkommende, men den dag Mourinho smutter, så vil det være en glædens dag. Ikke fordi han gjorde det svært for Barca eller var vores kryptonit, men fordi hadet til ham bare fyldte for meget.

Og for at skabe balance i 'kraften' (ja, jeg ved det :), så er det nødvendigt, at han smutter. For det modsatte af kærlighed er ikke had, men ligegyldighed. Og så længe han er i Real Madrid vil vi hade den mand, men det vi har brug for er at glemme ham og komme videre. Det sker først når han sidder i et trænersæde i England.

I har det muligvis ikke på samme måde, og det er forståeligt nok. Den dag Mourinho er væk, synes jeg dog I skal stille jer selv det spørgsmål: Var det virkelig det værd?

Mvh
Anders

14 år 2 måneder siden #164 af Raul-rik
Udskift Mou med Pep, og du har Dios' statement

14 år 2 måneder siden #165 af M_linding
Var Mourinho det værd?

Ja det var han. Ikke kun sportsligt, men også det han har ændret i organisationsstrukturen... Jeg siger ikke at han ikke har lavet fejl, men Mourinho har styrket Real Madrid på nogle punkter, som vil vare ved når han rejser videre...

Man kan sagtens mene anderledes, men det er min klare overbevisning;)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 måneder siden #166 af Storken
Du ønsker tydeligvis ikke mine bidrag herinde. Din holdning er så stærk, at en diskussion er nytteløs. Jeg forstår godt, at du ikke ønsker dit hvide Madridista tilsmudset med Blaugrana. Jeg er dog af den mening at lidt farve er godt... Vi bliver nok aldrig enige, så skal vi ikke bare ignorere hinanden?

Værdi er det man får, prisen er det man betaler.
Mourinho har givet Real Madrid et Copa del Rey trofæ, men det har haft sine omkostninger. Jeg mener disse omkostninger overstiger det ene trofæ (og fremtidige).

For at (mis)bruge endnu en Warren Buffett genialitet, så spørg jer selv:
Hvis I ikke måtte skifte træner de næste 15 år, ville I så være trygge ved at Mourinho var manden bag roret? Sagt på en anden måde, er der en væsentlig risiko for, at han permanent skader klubben over tid?

Baggrunden for det spørgsmål er at stoler man ikke på nogen eller noget over en længere periode, så kan man aldrig stole på dem.

Håber ikke det blev for teknisk...

Mvh
Anders

14 år 2 måneder siden #167 af M_linding
167

Jeg kan da sagtens mene, at Mourinho har været den perfekte til at stramme den defensive struktur op, forbedre omstillingsspillet, forbedre de sportslige resultater markant(!) og ændre magtballancen i klubben (Valdano)... Men samtidig mene, at Mourinho ikke på sigt er den rigtige for Real Madrid.

Real Madrid havde brug for en træner som kunne tage de store slagsmål, og igen få Real Madrid til at spille som et hold. Det kunne/kan Mourinho, og jeg er en stor tilhænger af ham.

Men det er bedst at han smutter til sommer eller når hans kontrakt udløber i 2014, og man igen får en træner som repræsenterer madridismo-værdierne. Gerne en tidligere Real Madrid-spiller.

Jeg håber og tror, at den næste træner vil nyde godt af/bygge videre på Mourinho's arbejde;)

...............................................................................................................................

Og nej, jeg tror på ingen måde at Mourinho skader Real Madrid på sigt.

Folk overdriver generelt med alt den image-snak, men jeg tror ikke at det har noget på sig. Historien fortæller, at en institution som Real Madrid har overlevet langt større skandaler end Mourinhos (sjove?) pressemøder osv... Det rammer måske Mourinho, hvis folk virkelig får så ondt i røven, men ikke Real Madrid.

14 år 2 måneder siden #168 af Raul-rik

Eller også kunne du forholde dig til de ting jeg skriver.

F.eks. skriver du, at pepe burde sælges, så Madrid kunne undgå pinlige episoder, hvortil jeg svarer, at I ligeså kunne sælge Busquets for at undgå racisme episoder.

Ydermere konstaterer jeg bare, at det var sjovt, at Dios og du havde præcis den samme holdning bare med andre fortegn.

Det er ikke et spørgsmål om, at en diskussion er nyttesløs. Men når du tilsmudser Pepe og Mou, mens du samtidigt ikke kan se noget galt i din lejre, ja så må jeg jo forsvare mit hold.

Leveret af Kunena Forum