Sjov og spas-tråden II
- Storken
- Gæst
-
Det du siger er, at Madridismo er okay når det går godt, men i krisetider sætter man det lidt i baggrunden?
Det er lige præcis den tanke jeg væmmes ved...
Man sætter ikke sine værdier til side fordi trofæerne bliver væk. Trofæer kommer og går, men ens værdier er de samme. Værdierne er det man holder fast i når det går skidt, da de skabte grundlaget for ens succes og vil gøre det igen.
Ingen mister respekten for en klub der aldrig vinder trofæer. Respekten mister man først, når man går på kompromis med ens værdier.
Mvh
Anders
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Fabian
- Gæst
-
Lidt noget skidt med den indskiftning Pep han lavede mod os i Copa'en så.. Så vidt jeg husker så er det noget med at Barca aldrig går på kompromis med deres ih åh så fantastiske offensive spil, men at skifte en angriber ud med en midterforsvar for at forsvare sig ud af problemerne må da være direkte kontrast til netop dette?
Men du har vel stadig respekt for Barcelona? eller er den også forsvundet?
Så spørger Storken om det er det værd? - "ja" vil jeg mene.
For tilbage i Chelsea og Inter, bliver han husket som ham der vandt pokaler, ikke mindst i det undertippede Inter i Champions League. Og hans skaberier og kævleri vil kun have en negativt klang hos hovedsagligt dem som det gik ud over og som allerede ikke bryder sig om ham, og det skulle ikke undre mig at Barcelonas fans ikke bryder sig om ham.
Real Madrid havde brug for resultater med det sammen og Mourinho er næsten garanti for dette. Ikke blot formåede Mourinho at forstyrre Barcas stime af succes ved at forhindre at de vandt The Treble i sidste sæson, men det ser umanerlig til at han også snupper La Liga.
Han har sågar skabt et perfekt struktur hvor træneren har det afgørende ord i transfer og taktik. - og mon ikke det også bliver sådan, når der kommer en anden træner? - for jeg forestiller mig at Florentino Perez udmærket ved hvordan eftermælet har bidt sig fast ved at have 11 trænere på 5-6 sæsoner i hans første periode.
Ellers er jeg delvist enig med M_linding i at Mourinho gerne skal forlade Real Madrid, men først i 2014 når vi har vundet Champions League. - og her ville det glæde mig hvis Raul eller Zidane blev træner, men det er et sats.
@ M_Linding
Hvem forestiller du dig træne Real Madrid hvis Mourinho stopper til sommer?
Rafa Benitez kommer sikkert ikke pga hans defensive spilkoncept.
Arsene Wenger tvivler jeg på at han forlade Arsenal.
Carlo Ancelotti bliver formenligt i PSG i et par sæsoner.
Der er pt ingen træner til at tage over efter Mourinho i denne omgang. - mon ikke han bliver i mindst 3 sæsoner?
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
Fakta:
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Jeg siger at der har været behov for at bygge et hold op nede fra, og til den kæmpe opgave har man vurderet at Mourinho var den rette mand.
Madridismo-værdierne skal aldrig tilsidesættes, og netop derfor har Mourinho igen vist sin evne til at tilpasse sig forskellige klubber/lande.
Han er gået fra defensiv til offensiv spillestil, han har genopbygget de brændte broer som der har været imellem ham og andre La Liga-trænere og han er (desværre synes jeg) blevet mere anonym i sit arbejde med medierne.
Mourinho er ikke nogen Don Santiago Bernabeu, men han er langt fra den værste repræsentant som Real Madrid har haft. Han møder meget uretfærdig kritik og løgnagtige antagelser om hans person, hvilket må være et produkt af misundelse.
Måske er det derfor at der er så god kemi imellem Mourinho og Ronaldo? De oplever begge bagsiden af at være ung (måske ikke Mou;), smuk (måske heller ikke Mou;) og rige....
Men husk nu, at ingen er perfekt. Der er også MANGE i Barcelona-lejren som har gjort dumme til omkring opgørene med Real Madrid. Ser du bort fra disse opgør, gør Mourinho sig mere positivt end negativt bemærket...
Kasillas
Jeg håber at Mourinho bliver til 2014. Derefter er det min store drøm, at Michel har hvad der skal til:) Det er romantikeren i mig som håber.....;)
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Storken
- Gæst
-
Jeg er ikke herinde fordi jeg elsker FC Barcelona, fordi jeg vil forsvare klubbens værdier eller fordi jeg vil nedværdige Real Madrid.
Jeg er herinde fordi vi alle har godt af et andet syn på tingene... Det handler nemlig ikke om Real Madrid eller FC Barcelona, men at vi skal få en bedre forståelse og et mere nuanceret billede.
Jeg sætter min kærlighed for Barca og mit had til Real Madrid til side for at skabe mere end bare det hvide glansbillede. Hvis I læste mine indlæg med bare nogenlunde neutrale briller, ville I opdage, at jeg på ingen måde har til sinde at tilsvine Real Madrid.
Det sjove ved Madridistas og Cules er hvor ens vi i virkeligheden er.... Vi elsker vores klub, vi forsvarer dens værdier og vi nedværdiger vores rival. Vi kan alligevel ikke identificere os med hinanden eller bare gøre et forsøg. Det synes jeg er pisse ærgerligt.
Det her er mit sidste indlæg herinde på Madridista. Det er ikke det værd, når så mange er utilfredse med min tilstedeværelse.
Tak for en god debat og I skal have ros for at være fornuftige mennesker.
Mvh
Anders
At "opføre sig pænt"? - ingen klubber kan leve op til dette.
Barcelona har da Busquet der er berygtet for skuespil (specielt den mod Motta) , og en racisme-udtalelser der formenligt vil blive hængende over hans hoved i de næste 8-9 år af os madridistas. Stoichkov og Van Gaal er heller ikke uden sidestykke. - for ikke at nævne grisehovedet og flasker mod Figo
Der er IKKE en kodeks i at træner ikke må være sarkastisk eller arrogant. Mourinho har overlevet Chelsea, Inter og overlever sikkert Madrid. - Var Mourinho havnet i Barcelona for nogle sæsoner siden, ville Cules og Storken med overvejende sandsynlighed ikke havde snakket om at Mourinho ikke har etik...
... og vi Madridistas ville formenligt havde elsket at hade Mourinho og ville projicere et billede af at Madridismoen har specielle værdier hvor Mourinho aldrig ville være en del af med sin opførsel.
Fakta:
Ærgeligt Storken. Jeg synes faktisk at du puttede fint perspektiv på tingene.
Dog var dine tidligere indlæg mere neutrale end dine senere;)
- Fabian
- Gæst
-
Ærgerligt at du ikke vil deltage længere da du har bidraget med en del gode synspunkter til debatten, men det skal du have lov til selv at afgøre.
Fakta:
"Der er IKKE en kodeks i at træner ikke må være sarkastisk eller arrogant. Mourinho har overlevet Chelsea, Inter og overlever sikkert Madrid."
og i forlængelse af dette er det kun 2 ting som Mourinho har gjort, som ingen klubber kunne leve med pga normer i samfundet/strukturen:
I Chelsea-tiden var han endnu mere direkte og personligt med kritik af dommer og var medvirkende til at en dommer måtte trække sig fra fodbolden fordi hans familie havde fået trusler fra vrede Chelsea-fans. - siden da har han kun omtalt dommer indirekte.
Og så var det der hvor han prikkede øje på en af Barcas stabsmand. (som altså blev løst og gav hånden til sidst)
Det er stor set de 2 ting der ikke ville blive accepteret. - resten af det med hans sjove presse-konference, jubler foran villareal-bænk, tysser Liverpools fans ned er ikke noget der fører til udstødelse.
Se Mourinho tysser mod Liverpool-fans. - det er satme provokerende ;-)
Fakta: