Sjov og spas-tråden II
Brylle skrev:
Tror det er vigtigt at huske på at spillernes rating er et samlet resultat af de stats som de er tildelt i diverse færdigheder. Da spillerne generelt styres af dig, mig eller en tredje, er der ikke ret mange mentale stats med som skal trække Ramos ned i overall rating. Så jeg ville ikke lægge meget virkelighed i det.Doc.juego skrev:
JesperA skrev:
What...Doc.juego skrev: d højere er ligeså en kæmpe joke. Og hans pace er også yderst fejlvurderet og har været dette igennem mange FIFA sRart at se modric bliver værtsat med en rating på 90+
Carvajal er vel egentlig fair nok, han sidste sæson var godt nok sløj, så han fortjener vel næsten kun 84 fordi at man ved at han har en højt niveau. 17/18 var dårlig, men i 16/16 var han jo verdens bedste HB.
Navas 87 og Ramos 91 er lidt højt imo, men det er ikke decideret helt væk. Ville selv rate 85 og 89 på de to.
Resten er vel helt fint, måske lidt højt til Casemiro, 86-87 havde været fair
Du må meget gerne uddybe hvorfor du synes de 2 ikke passer
Ramos er virkelig dygtig, og 89 er en meget høj rating, men han mangler pace, og tager nogle gange dumme beslutninger og mister til tider hovedet, derfor mener jeg ikke at han er verdens aller bedste CB omend klart oppe i top 5, og synes ikke han er en bedre forsvarsspiller end modric er midtbane spiller. Samtidig at reals defensiv ikke har været blandt top 10 sidste sæson.
Navas: har mange drops, dårlig til at placere sig, dårlig med fødderne ( er dog blevet bedre)hans reflekser er sindssyge, men men "håndtering" er ringe (giver mange returbolde, holder dem ikke, kommer ikke voldsomt godt ud til indlæg).
Samtidig er hans kommunikation med forsvaret virkelig ringe, og det er tit tydeligt at der ikke er tillid og konsensus om hvem der gør hvad i forsvaret, hvor vores CB eller backs tit hellere losser den af helvede til eller ud til hjørne end at lade navas tage den.
Derfor synes jeg ikke 85 er helt ved siden af, 87 skal disse parametre være meget bedre.
Men jeg vil gerne høre hvorfor du/andre er uenige
Ramos er fantastisk på låget, meget stærk, hopper godt, tacklingerne sidder knivskarpt og så må hans interceptions også ligge godt. FIFA-mæssigt er alt andet end højden perfekt.
True at de mentale færdigheder ikke altid vægter, fraset måske "composure" som er uklar hvordan virker.
Hans pace ville trække ned (FIFA stat)
Og ville ikke vurdere hans marking til over 90 (en af de 4 defending stats) omend stående og glidende tackling nok ville være ca 88-90 ish.
Det er dog i det hele taget svært at se helt præcist hvordan de forskellige stats regnes sammen til en overall rating, nogle færdigheder tæller mere end andre etc.
Men rent FIFA stats mæssigt, så synes jeg hvertfald argumenterne om navas nemt kan oversættes til FIFA stats.
Gk refleks rer høj
Gk Diving høj
GK Handling under middel
Gk Position under middel
GK kicking under middel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Composure er så vidt jeg har hørt og oplevet noget der kommer i spil i slutningen af kampene når ting skal afgøres og når spillernes energi falder. Jo højere den er, jo større er sandsynligheden for at de lever op til deres stats i de sidste afgørende momenter. Det fungerer vist også sådan generelt i pressede situationer. Det er lidt den opfattelse der er hos de professionelle spillere og det som jeg og nogle andre har gået ud fra når vi har kigget på spillerne. I forhold til det kunne han måske godt få et boost i de stats :DDoc.juego skrev:
Brylle skrev:
Tror det er vigtigt at huske på at spillernes rating er et samlet resultat af de stats som de er tildelt i diverse færdigheder. Da spillerne generelt styres af dig, mig eller en tredje, er der ikke ret mange mentale stats med som skal trække Ramos ned i overall rating. Så jeg ville ikke lægge meget virkelighed i det.Doc.juego skrev:
JesperA skrev:
What...Doc.juego skrev: d højere er ligeså en kæmpe joke. Og hans pace er også yderst fejlvurderet og har været dette igennem mange FIFA sRart at se modric bliver værtsat med en rating på 90+
Carvajal er vel egentlig fair nok, han sidste sæson var godt nok sløj, så han fortjener vel næsten kun 84 fordi at man ved at han har en højt niveau. 17/18 var dårlig, men i 16/16 var han jo verdens bedste HB.
Navas 87 og Ramos 91 er lidt højt imo, men det er ikke decideret helt væk. Ville selv rate 85 og 89 på de to.
Ramos er virkelig dygtig, og 89 er en meget høj rating, men han mangler pace, og tager nogle gange dumme beslutninger og mister til tider hovedet, derfor mener jeg ikke at han er verdens aller bedste CB omend klart oppe i top 5, og synes ikke han er en bedre forsvarsspiller end modric er midtbane spiller. Samtidig at reals defensiv ikke har været blandt top 10 sidste sæson.
Navas: har mange drops, dårlig til at placere sig, dårlig med fødderne ( er dog blevet bedre)hans reflekser er sindssyge, men men "håndtering" er ringe (giver mange returbolde, holder dem ikke, kommer ikke voldsomt godt ud til indlæg).
Samtidig er hans kommunikation med forsvaret virkelig ringe, og det er tit tydeligt at der ikke er tillid og konsensus om hvem der gør hvad i forsvaret, hvor vores CB eller backs tit hellere losser den af helvede til eller ud til hjørne end at lade navas tage den.
Derfor synes jeg ikke 85 er helt ved siden af, 87 skal disse parametre være meget bedre.
Ramos er fantastisk på låget, meget stærk, hopper godt, tacklingerne sidder knivskarpt og så må hans interceptions også ligge godt. FIFA-mæssigt er alt andet end højden perfekt.
True at de mentale færdigheder ikke altid vægter, fraset måske "composure" som er uklar hvordan virker.
Hans pace ville trække ned (FIFA stat)
Og ville ikke vurdere hans marking til over 90 (en af de 4 defending stats) omend stående og glidende tackling nok ville være ca 88-90 ish.
Det er dog i det hele taget svært at se helt præcist hvordan de forskellige stats regnes sammen til en overall rating, nogle færdigheder tæller mere end andre etc.
Men rent FIFA stats mæssigt, så synes jeg hvertfald argumenterne om navas nemt kan oversættes til FIFA stats.
Gk refleks rer høj
Gk Diving høj
GK Handling under middel
Gk Position under middel
GK kicking under middel
Lige med FIFA gælder det nok om ikke at lægge sig for meget i de overall ratings. De er for det første relativt ligegyldige hvis du vil spille med de bedst egnede spillere og for det andet, så er det en vurdering som er komplet forskellig i forhold til hvem du spørger.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg vurderer det ud fra de ratings de andre spillere har fået, og når Cortouis får 90, så er det helt fair med 87 til Navas. Ser ham klart som værende top 4-keeper i La Liga, og 85 er for lavt i forhold til de andre keepere (Oblak, Ter Stegen, Cortouis).Doc.juego skrev:
JesperA skrev:
Og så mener jeg Ramos er verdens bedste på sin position. Farten synes jeg stadig han har, han er verdens ubetinget bedste duelspiller, lederegenskaber som få, fremragende teknik og spil med fødderne, og meget målfarlig. I FIFA trækker "international reputation" desuden ratingen en smule op, og med Ramos' meritter er den helt i top. At Ramos til tider er lidt ude af position er også fordi hans hold spiller så offensivt, og at han ved han kan stole på farten på manden ved siden af, derfor satser han meget mere. Når han spiller ved siden af Varane og Nacho med deres sindssyge fart, er der ikke altid brug for samme disciplin, fordi de kan løbe alle op. Og især til et hold der ynder at have bolden meget og spille den frem nedefra, kan jeg ikke forestille mig en bedre CB end Ramos.
Som jeg ser det er top 3 i verden pt. Ramos/Godin, og så Van Dijk.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: FIFA kårer verdens bedste i aften. Salah vandt Puskas prisen (årets mål) foran både Bale og Ronaldos saksespark. Salah takkede af med at sige, at han også glædede sig til at vinde den næste pris (The Best/verdens bedste spiller), selvtilliden fejler ikke noget.
Useriøst at han vinder den pris
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
At Salah vinder puskas er jo bare en trøste præmie, det hænger overhovedet ikke sammen.