Sæsonen 2016/17

9 år 7 måneder siden #325 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: Når man ikke bare til et punkt i ens liv, hvor det går op for en hvor ligegyldig had til en rival er? Oftest er det alderen, men kan læse mig frem til at det ikke er tilfældet med alle :)

Når man er i en vennekreds på 7. Hvor to er kæmpe Barca fans og to er kæmpe Real fans, så er det ganske enkelt umuligt at lægge hadet til det andet hold på hylden. Nu har vi rundet de 30, og det bliver nærmest kun værre :) Vi er dog blevet bedre til at lytte til hinanden under ophedet diskussioner ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #326 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Pelle jeg forventer, ligesom Dios, at du ændrer holdning indenfor de næste ti år og tager gerne et væddemål med dig ;)

Jeg er dog helt enig i dobbeltmoralen i den spanske klub er svær at holde af. Jeg har bare svært med at holde med et ikke-spansk hold når den står på Europa League og Champions League. Helt fra starten af.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 7 måneder siden #327 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

Kassow-Rossing skrev: Pelle jeg forventer, ligesom Dios, at du ændrer holdning indenfor de næste ti år og tager gerne et væddemål med dig ;)

Jeg er dog helt enig i dobbeltmoralen i den spanske klub er svær at holde af. Jeg har bare svært med at holde med et ikke-spansk hold når den står på Europa League og Champions League. Helt fra starten af.

Jeg er 30 år gammel, Kassow. Jeg har fulgt Real i jeg ved ikke hvor mange år, og jeg har haft det svært med Barcelona ligeså længe. Beklager - jeg tror ikke det ændrer sig.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 7 måneder siden #328 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2016/17
Det kunne jo også være, at man ikke som sådan var fan af spansk fodbold, men selve klubben Real Madrid sådan generelt. Jeg forstår, at man holder med danske klubber i CHL som fx FCK i aften (medmindre man er blevet slået gul og blå) pga. nationalfølelse - der er et tilhørsforhold. Hvorfor en dansker generelt skulle holde med alle de spanske hold, bare fordi de er spanske, forstår jeg ikke i alle tilfælde. Hvis man er fan af måden, de spanske hold spiller på(eller har en spansk moster eller noget lignende), kan jeg godt forstå, at man holder med dem. Hvis det bare er fordi Real Madrid er spanske(antaget at man er Real Madrid fan), og så man derfor holder med de andre spanske hold, kan jeg virkelig overhovedet på ingen måde se den mindste form for nogen logik i (er det udpenslet nok ;) ). Et tilhørsforhold til RM(og ikke til spansk fodbold generelt) synes i mit hoved ikke at give noget tilhørsforhold til de øvrige spanske hold, hvis ikke tilhørsforholdet til RM medfører et tilhørsforhold til de øvrige spanske hold. Nu er mit tilhørsforhold til Barca jo noget negativt, bl.a. fordi de 50/50 giver os tæv, hvorfor jeg nok hælder mest til at holde imod dem i enhver given lejlighed. Men for nemhedens skyld er jeg neutral, når jeg er i børnehaven(læs sammen med Barca-fans under en Barca-kamp). Og desuden ønsker jeg dem i den spanske liga, fordi det giver spænding og udfordring. Men derfor kan jeg stadig godt håbe de taber.
Jeg synes personligt, at mange spanske hold spiller dødkedeligt men effektivt fodbold, hvorfor jeg ikke holder med dem, alene fordi det ikke rager mig. RM spiller ikke prangende for tiden, men nu har jeg ligesom et tilhørsforhold til RM, hvorfor jeg holder med dem uanset hvad(medmindre Pique stiller op for os).

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #329 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2016/17
Åh jeg r blevet godt og grundigt forelsket i Kovacic. God stil, godt overblik, stærk, aggressiv, holder godt på bolden, spiller intelligent... Den dreng har alt hvad der skal til for at udgøre midtbane makker til Kroos i fremtiden.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Kassow-Rossing, Dios, Real HWL

9 år 7 måneder siden #330 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
BBB skrev:

For mig er der ingen tvivl om, at hvis Ronaldo og Bale ryger, så skal Benzema også ud af vagten. I efterhånden flere år, så har argumentet for Benzema været, at han er den bedste 9'er for Real Madrid (underforstået at Ronaldo scorer målene, og Benzema skal facilitere Ronaldo's målfester). Hvis Ronaldo og Bale ikke længere er i Real Madrid, så skal hele BBC væk. For mig at se så vil det i øvrigt også give både Isco (og til dels Kroos) en lagt større berettigelse på holdet, hvis vi ikke længere har et angreb, der er bygget op om omstillingsspillere.

Når det er sagt og skrevet, så tror jeg ikke, at vi vil have færre frustrationer om 5 eller 10 år, selv hvis Perez, Zidane, Ronaldo og Bale forsvandt til januar. Fra Perez kunne vi sikkert savne de store indkøb, fra Zidane vil vi savne, at der er ro i spillertruppen og fra Ronaldo vil vi savne enten den fart, de langskud, evnen til at komme i boksen eller lignende. Der vil altid være noget, som kan blive bedre. Det er det samme med diskussionen om Ramos. I nogle situationer vil man gerne have kvaliteter fra Mats Hummels, i andre situationer vil vi have kvaliteter fra Pique, og i de lidt sjældnere situationer vil vi drømme om Mikkel Rask.
Vi er forkælede fans, og vi vil konstant have mere.

Men hvem vil du erstatte Benzema med? Det er jo ikke fordi der er en angriber som virkelig sparker røv, som har kvaliteter som Benzema. Lewandowski er mit bedste bud, men kigger man på mål, så er det ikke mange flere mål han scorer. Sidste sæson scorede de faktisk lige mange mål fordelt ud på kampe, og det samme gjorde de stort set forrige sæson. Agüero kunne være en fremragende mulighed, men vil vi have en angriber som er mere skadet end Bale?
Suarez er udelukket, så det er ikke fordi man svømmer i angribere som scorer flere mål end Benzema, og samtidig er ligeså god med bolden som ham. Benzema er alt for svingende, men vurdere man udfra dit kriterie for et salg, så går det bare ikke hånd i hånd.

Jeg vil intet savne fra nogle af dem du nævner, hvis alt kører som det burde gøre for en klub som Real Madrid. Er dog enig i man altid kan savne nogle spillere, men om han hedder Ronaldo eller Hazard er for mig ligegyldigt, så længe der bliver præsteret på et niveau jeg finder acceptabelt. Jeg tror kun det er Gutí og Redondo som for mit vedkommende altid vil være savnet :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #331 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæsonen 2016/17
www.realmadrid.com/noticias/2016/11/comu...al-cristiano-ronaldo

Ved ikke om jeg skal græde eller grine... Jeg ved i hvert fald at Barcelona og Atl. Madrid griner lige nu.

9 år 7 måneder siden #332 af Pelle
Man må godt græde. Det gør jeg hvert fald. Jeg glæder mig til at få mit gamle Real Madrid tilbage.

9 år 7 måneder siden #333 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2016/17
Man kan jo håbe at den kontraktforlængelse kan sætte lidt gang i hans spil igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

9 år 7 måneder siden #334 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2016/17
Det var sportsligt genialt at forlænge med Kroos og Modric.

Det havde været sportsligt genialt at forlænge med Bale, hvis man havde valgt ikke at forlænge med Ronaldo.

Det er sportsligt idioti at forlænge med Ronaldo. Jeg synes ikke, at man kan være det os fans eller Ronaldo bekendt. Jeg vil personligt hellere huske Ronaldo for den han var og ikke den han er ved at blive og jeg kan ikke sætte mig ind i, at klubben ikke ønsker det samme!

9 år 7 måneder siden #335 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2016/17

Pelle skrev: Man må godt græde. Det gør jeg hvert fald. Jeg glæder mig til at få mit gamle Real Madrid tilbage.

Det kan umuligt være Ronaldos skyld, at klubben ikke længere er den klub, som tydeligvis bringer så stor nostalgi frem i dig??? Manden er pisse ringe i denne sæson, men han har jo været ustoppelig de seneste 7? :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 7 måneder siden #336 af Pelle

ChrillRM14 skrev:

Pelle skrev: Man må godt græde. Det gør jeg hvert fald. Jeg glæder mig til at få mit gamle Real Madrid tilbage.

Det kan umuligt være Ronaldos skyld, at klubben ikke længere er den klub, som tydeligvis bringer så stor nostalgi frem i dig??? Manden er pisse ringe i denne sæson, men han har jo været ustoppelig de seneste 7? :D

Nu fandtes der jo også et Real Madrid inden Ronaldo. Ronaldo var fantastisk i starten - ikke så meget for alle sine mål, men fordi han hjalp holdet til at spille fantastisk. De seneste par sæsoner har alt handlet om, at Ronaldo skulle pleases for ikke at skabe disharmoni på holdet. Hans spillemæssige niveau er så pinligt lavt, og det kunne jeg næsten se igennem fingre med, hvis ikke det var fordi Ronaldos attitude overfor sine holdkammerater var blevet værre og værre fra sæson til sæson. Det hierarki, der florerer i omklædningsrummet, er tydeligvis ikke sundt, og for mig er det helt klart, at Bale og Ronaldo ikke er i nærheden af at have en samhørighed, som den vi ser i Barcelona f.eks. Det går ud over truppen.

Der er altså rigtig mange ting, der taler for, at Ronaldo aldrig skulle have haft en kontraktforlængelse.

Leveret af Kunena Forum