Sæsonen 2016/17

9 år 7 måneder siden #361 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæsonen 2016/17
Tænk engang. Et hold, der ifølge mange herinde, ikke har nogen spillestil og spiller uden taktik har lige vundet 0-3 på en af de absolut sværeste udebaner, der overhovedet er. Tilmed med en træner, der ikke besidder den mindste sans for taktik! Og sidst men ikke mindst: Med en angriber der ifølge mange herinde burde sættes på bænken, idet alderen har indhentet ham og han er færdig.

Mange fans er simpelthen helt utrolige at høre på og så utålmodige! Har man en dårlig periode, så skal træneren skiftes, halvdelen af holdet skal sælges og jeg ved ikke hvad. Zidane er på 2-3 uger gået fra at være uduelig til at være et taktisk geni herinde. Bemærkelsesværdigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #362 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev:

Paulochichon skrev: sikke en omgang forfærdelig sludder..
Atlético Madrid har taget fodboldverden med storm og udviklet sig fra at være et middelmådigt sub-top hold, over La Liga vinder og CHL-finalist til at blive bedste defensive og offensive hold i ligaen, med netop den mentalitet du neglicerer og besudler. At være omstillingsparat og taktisk pragmatisk er en dyd i vores tids fodboldeuropa, og det håber jeg da for den skyld at vi alle kan sidde og nikke genkendende til. For øvrigt var sejren i går "last nail in the coffin" fra Zidane's side og lad os håbe at samtlige kritikere og selvudpegede taktik-eksperter ikke går zombie på den, og rejser sig fra de døde for det var et statement af de helt store! Real Madrid var alt i går - bundsolide defensivt, tålmodige på bolden (når det var nødvendigt), farlige på kontraen, teknisk, taktisk og viljemæssigt overlegne.

Er det her vrøvl rettet mod mig?

Skulle ikke undre mig, at det var det, idet din skrivelse mildest talt er en forfærdelig omgang sludder. Hvilke hold kan Real Madrid ikke slå med deres eget spild? Real Madrid kan uden problemer slå Leganes, Malaga mv. med deres eget spil. Selvfølgelig vil der være dage, hvor det ikke kører, men kender du et hold, der over en sæson ikke har sat point til?

Den taktik vi så i går, er utrolig effektiv mod hold som Atletico, Barca og Bayern og bevirker, at vi sagtens kan slå de hold. Alle andre hold kan vi sagtens slå med "vores eget spil".

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #363 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2016/17

Halamadrid1411 skrev:

Dios skrev:

Atlético Madrid har taget fodboldverden med storm og udviklet sig fra at være et middelmådigt sub-top hold, over La Liga vinder og CHL-finalist til at blive bedste defensive og offensive hold i ligaen, med netop den mentalitet du neglicerer og besudler. At være omstillingsparat og taktisk pragmatisk er en dyd i vores tids fodboldeuropa, og det håber jeg da for den skyld at vi alle kan sidde og nikke genkendende til. For øvrigt var sejren i går "last nail in the coffin" fra Zidane's side og lad os håbe at samtlige kritikere og selvudpegede taktik-eksperter ikke går zombie på den, og rejser sig fra de døde for det var et statement af de helt store! Real Madrid var alt i går - bundsolide defensivt, tålmodige på bolden (når det var nødvendigt), farlige på kontraen, teknisk, taktisk og viljemæssigt overlegne.

Skulle ikke undre mig, at det var det, idet din skrivelse mildest talt er en forfærdelig omgang sludder. Hvilke hold kan Real Madrid ikke slå med deres eget spild? Real Madrid kan uden problemer slå Leganes, Malaga mv. med deres eget spil. Selvfølgelig vil der være dage, hvor det ikke kører, men kender du et hold, der over en sæson ikke har sat point til?

Den taktik vi så i går, er utrolig effektiv mod hold som Atletico, Barca og Bayern og bevirker, at vi sagtens kan slå de hold. Alle andre hold kan vi sagtens slå med "vores eget spil".

Jeg elsker det her forum efter en vigtig sejr. Der er mere fokus på at hate på folk, der har stillet sig kritisk til en del, end der er fokus på selve sejren :D

Det er selvfølgelig klart, at vores presspil ikke skal foregå midt på egen benehalvdel, som tendensen var nogle gange i år, når man møder de små hold eller tager imod Atletico hjemme på Bernabeu, men i går var det oplagt at bygge det op omkring en solid organisation, hvor valget af hårdtarbejdende spillere som Isco og Lucas gav os typer, som kunne bidrage begge veje, mens den dovne Ronaldo blev taget ud af ligningen i forhold til defensiven.

Så fremadrettet er det ikke præcis sådan, jeg ønsker at se holdet i fremtiden, men der kan bygges videre på det her. En sådan organisation ville betyde, at midten i mindre grad knækker over, hvilket har været tilfældet tidligere, og man kan måske i højere grad lægge et ordentligt pres på modstanderen. Specielt at putte Ronaldo på toppen var jeg glad for, da det styrkede holdet både offensivt og defensivt. Han bliver taget ud af spillet og ud af det defensive arbejde, så han kun behøver koncentrere sig om at arbejde uden bold indtil han kan bruges til at lave mål.

Alt i alt er jeg glad og tilfreds, men hvis det stopper her, så kan det hele være ligegyldigt. Samtidig håber jeg for alt i verden, at spillere som Nacho, Lucas og Isco nu får at se, at flotte præstationer belønner sig. Ryger f.eks. Lucas eller Isco på bænken til El Classico og erstattes af Benzema, så kan Zidane stadig skride ad helvedes til i mine øjne. I går var det let at forsvare Benzemas bænkplads og valget om at flytte Ronaldo væk fra sin normale position. Jeg mangler stadig at se nogle nosser, når beslutningerne skal tages.

9 år 7 måneder siden #364 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17

Halamadrid1411 skrev:

Dios skrev:

Hvilke hold skrev jeg at Real Madrid ikke kunne slå med sit eget spil, og hvilke hold skrev jeg, at Real Madrid aldrig må gå på kompromis med sit eget spil for at slå?

Jeg er ikke fan af sætningen: Læs før du skriver, for det går jeg egentlig udfra alle gør, men nogle gange er det bare lidt vigtigere at læse tingene 2 gange, og specielt hvis der intet logik er i det.

I mit indlæg negligere jeg på ingen måder Atelti´s fantastiske evner defensivt såvel som offensivt. Når alt skal tælles op, så synes jeg de er et langt bedre hold end os, og det synes jeg også Barcelona er. Var det netop ikke lige præcis det jeg skrev?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 6 måneder siden #365 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2016/17
4-5-1 eller 4-4-2 er vejen frem mod tophold så vi igår. Benzema må blive på bænken dios ;).

Dejligt at se Lucas hjælpe defensivt. Bale hjælper med ingenting stadigvæk.

9 år 6 måneder siden #366 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17

asp3200 skrev: Dejligt at se Lucas hjælpe defensivt. Bale hjælper med ingenting stadigvæk.

Nu har jeg set både dig og Dios skrive det, og jeg er fuldstændig uenig. Jeg opfattede Bale som en, der faktisk løb defensive meter, ligesom både Isco og Lucas.

I skal da endelig få lov at modbevise mig med et par heatmaps, hvis det er det, vi er ude i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Brylle, Pelle

9 år 6 måneder siden #367 af RGBlanco
Besvaret af RGBlanco på emne Sæsonen 2016/17
Apropos Bales defensive løb, synes jeg også at vi bør bide mærke i Ronaldos defensive løb i kampen. Han havde faktisk en bolderobring, efterfulgt af driblinger (ja, ganske rigtigt, endda succesfulde) omkring 3 modspillere, hvorefter han til sidst vandt et indkast.. Der er godt nok kommet nye boller på suppen

BBB skrev:

asp3200 skrev: Dejligt at se Lucas hjælpe defensivt. Bale hjælper med ingenting stadigvæk.

Nu har jeg set både dig og Dios skrive det, og jeg er fuldstændig uenig. Jeg opfattede Bale som en, der faktisk løb defensive meter, ligesom både Isco og Lucas.

I skal da endelig få lov at modbevise mig med et par heatmaps, hvis det er det, vi er ude i.

• Paulochichon
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #368 af Paulochichon
Besvaret af Paulochichon på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev:

Jep :)

• Paulochichon
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #369 af Paulochichon
Besvaret af Paulochichon på emne Sæsonen 2016/17
For øvrigt synes jeg ikke der er nogen grund til at kritisere folk som Benzema og James (hvis det har været tilfældet). Lad os i stedet fryde os over, og nyde at vi har en trup med en fænomenal bredde og en fantastisk broget flok hvor perifære (landsholds)spillere som Lucas og Nacho gør en god indsats! Men lige præcis Karim synes jeg har været af Real Madrid's absolut bedste mod Barcelona, ja lige siden Ancelotti's ankomst. Hvis Mascherano spiller, så er det endnu bedre!! Karim er en type som blandt andet afgør en langgaber i Getafe, på en måde som Lucas Vazquez aldrig kunne drømme om, og han binder det offensive spil sammen på en måde som Morata ikke har kunnet nogensinde. Men Lucas besidder en arbejdsevne som vores vandpiberygende 9'er kan se langt efter, og sådan er der så meget. Jeg elsker dem alle sammen :D
Og lige en PS: Hold kæft en kamp af Kovacic !! nej hvor lagde han et godt stykke arbejde for dagen, med løbevillighed og positionering. WAUW. He's growing on me!

9 år 6 måneder siden #370 af Dios

Paulochichon skrev:

Dios skrev:

Jep :)

Kan du så ikke fortælle mig hvor det er jeg taler Atletico ned, eller faktisk hele sammenhængen imellem mit første indlæg og dit? Blev du også stødt over jeg sagde det var et defensivt Real Madrid mandskab? :D

9 år 6 måneder siden #371 af Dios

BBB skrev:

Selvfølgelig løb Bale mange defensive meter. Real Madrid styrede kampen fuldstændig, men i de 25-30 min. hvor de ikke gjorde (de første 10-15 min. af hver halvleg) der kom de ekstremt meget over højekanten med Carrasco og Juanfran, og her mener jeg Bale svigtede Marcelo lidt ift. Lucas som konstant hjalp Carvajal og fik pakket Saul godt og grundigt ned.
Der var mange episoder hvor Marcelo var sårbar defensivt, fordi han var alene med 2 mand. Nacho hjalp godt til, men jeg er ikke vild med en midterforsvar skal forlade det centrale område og dække kanten af. Her må der simpelthen komme bedre hjælp fra kanten af.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

9 år 6 måneder siden #372 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Debatoplæg: Isco & James

Det ser ud til at Isco får en del spilletid i øjeblikket. Dette kan naturligvis skyldes skaderne til Modric og Kroos samt skaden til Morata, der har tvunget Zidane ud i alternative opstillinger. Dog ser han ud til at være foran James i køen, der er rykket mere og mere ud på bænken som sæsonerne er gået. Jeg synes også at bemærke at hver gang kameraet zoomer ind på James på bænken, så ser han ikke for glad ud. Dette kan dog skyldes mediernes lyst til at vise hans utilfredshed. Hvordan føler I andre med James' rolle i denne sæson?

I lyset af de mange diskussioner angående de to talenter her på forum, ser det bestemt ud til at den vævre spanier har vundet kampen om spilletid.

Er James færdig til sommer?

Edit: 10 min efter mit debatoplæg skrev Madridista.dk (Jesper) en artikel om James' situation netop nu. Vi kan tage debatten i den tråd i stedet, hvis det passer bedre.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Leveret af Kunena Forum