Sæsonen 2016/17

9 år 7 måneder siden #349 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Sæsonen 2016/17

RGBlanco skrev: Ikke for at tage ham i forsvar, for er først i rækken til at kritisere hans jammerlighed på det seneste - men det brændte straffe var et god udført spark, og ikke en omgang sløseri som før set. Han er faktisk decideret uheldig.

Men selvfølgelig skal et straffe altid være lig et mål

ChrillRM14 skrev:

asp3200 skrev:

ChrillRM14 skrev: Ronaldo med 2 landsholdsmål igen - vi kan godt blive enige om, at modstanderen ikke var på niveau med det, vi møder næste weekend, men det er da sjovt, hvordan han er så skarp for Portugal, men ikke for RM??? Landsholdet er måske hans safezone for al den buhen og kritik?

Han brændte et straffe og lavede mange underlige ting, han er slet ikke skarp overhovedet.

Så ikke kampen, kun livescoren :/
Men er en klassisk Ronaldo ikke, at han sagtens kan spille skod en hel kamp og alligevel ende med 2 mål? :P

Nu synes jeg igen også folk dømmer ham hårdt. Han havde også et godt hovedstød på overlæggren.
Så lavede han også nogle gode raids på venstre kanten inden han trak mere centralt mod slut.
Så gode muligheder for 4 mål, 2 stolper stopper ham.
Jeg siger ikke han havde en decideret drømmekamp, men han spillede helt fint. Jeg ved godt at han er en udskældt og til tider hadet mand af mange herinde, selv når han ikke er i en ringe periode (som han har været stortset hele denne sæson)

IMO en fin kamp, mere af dette for Madrid. Måske er Portugal også bare mere et hold i balance med fx en velspillende Carvalho. Vi mangler i den grad ankeret uden Modric og casemiro
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #350 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2016/17
Egentlig lidt absurd, at Ronaldo er oppe på 14 mål i 15 kampe (klub- og landshold) i 2016-17 sæsonen. I 2016, hvor han spilmæssigt har været lidt under, er han oppe på 46 mål i 50 kampe. Samme antal som Suarez, og kun overgået af Messi (51 mål). På landsholdet har han i 2016, scoringsmæssigt, haft sit bedste år nogensinde med 13 mål i 13 kampe, hvilket samtidig gør ham til topscorer i VM-kval sammen med Lewandowski (med hans 7 mål i 3 kampe).

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 7 måneder siden #351 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2016/17
Portugal møder altså også nogle helt vildt elendige landshold i deres gruppespil. Men det skal ikke tage noget fra ham, at han har scoret på landsholdet, når det gælder. Det kunne vi godt have brugt i kampe mod nogle af de små hold i den hjemlige liga - så havde vi kunnet gå meget trygge ind i den kommende periode :).. Men det er som om man glemmer, hvor vigtigt det faktisk er at score de mange mål mod de små hold ;)

Han spiller godt på landsholdet, men der er holdet jo også meget centreret omkring Ronaldo, hvorfor han naturligvis ser god ud i mange situationer, og får de rigtige bolde. Desuden er han mindst lige så vellidt på Portugal-holdet - jeg tror han er mere vellidt der, end han er i RM-truppen. Der er med en vis sandsynlighed gnidninger i RM-truppen mellem ham og indtil flere spillere - i hvilken grad og af hvilken betydning af uvist. Men det er selvfølgelig også nemmere at holde Ronaldo ud, når han for alle de unge Portugalspillere har været det store idol siden de var 10, samtidig med at de kun skal døje ham 4-5 gange årligt til landsholdsfodbold.

Men Portugal har altså også en ordentlig bunke undervurderede spillere, som vi virkelig burde kigge nærmere på.. Og så kan jeg godt lide deres træner og især hans spillestil, med det materiale han har - han går kompromisløst efter storsejren, og skifter ud så snart der er behov. Og så viser Portugal et godt presspil til tider. Det har for mit vedkommende været på et tyndt grundlag da jeg først har lagt mærke til det EFTER VM, hvor de har mødt små hold. Men måske kunne jeg godt tænke mig ham som træner. Og nogle Portugalspillere - måske vi kunne bytte vores Danilo for en back?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 7 måneder siden #352 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2016/17
tom
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Chamartin.

9 år 7 måneder siden #353 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17
Så vildt et resultat mellem Barcelona og Malaga! To røde kort til slut til Malaga :-D

9 år 7 måneder siden #354 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2016/17
Nu har jeg kigget lidt på kampen igår igen og læst nogle efterfølgende interviews omkring træningen ugen op til, og jeg må sgu også anerkende, at resultatet og særligt 1.halvleg var Zidanes største taktiske genistreg indtil nu i hans trænerperiode.
Vi gik alle og ventede på at se nogle taktiske finesser fra ham, og jeg er imponeret af set-up'et igår.

Vi spillede reelt set 4-4-1-1 med Isco lige bag Ronaldo. Bale og Vasquez udgjorde "wingerne", men stod længere tilbage, når de modtog bolden, hvilket betød, at vi aldrig blev overmandet på midtbanen, hvilket vi har for vane mod Atletico... Isco var perfekt i en slags 10'er-rolle, Ronaldo fungerede i 1.halvleg eminent som 9'er med rigtige løb, fysik i duellerne, og i 2.halvleg i omstillingerne.

Hvad siger I andre? Er 4-4-1-1 (eller en variant) det ideelle? Andre end mig, der synes, at Zidane satte sine egne kritikere til vægs?

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 7 måneder siden #355 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17

ChrillRM14 skrev: Hvad siger I andre? Er 4-4-1-1 (eller en variant) det ideelle? Andre end mig, der synes, at Zidane satte sine egne kritikere til vægs?

Ja og nej.

Ja, holdet spillede flot i går, og det taktisk setup var helt perfekt, men som du selv skriver, så spillede holdet anderledes end normalt. Grunden til at holdet spillede anderledes er, at Zidane's normalt sikre startere var skadet.
Man kan ikke stille op i 4-3-3, hvis både Benzema og Morata er skadet, så valget blev ikke rigtig valgt af Zidane, men af omstændighederne. Den dag Zidane smider en kampklar BBC på bænken - blot én af dem - som et taktisk valg så vil jeg have større respekt for ham som træner.

Det er jo ikke fordi BBC har været gode i denne sæson, så han har haft rigeligt med muligheder for at smide dem på bænken. Han har valgt det sikre, det kedelige og det alle trænere kan gøre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #356 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
ChrillRM14 skrev:

Hvad siger I andre? Er 4-4-1-1 (eller en variant) det ideelle? Andre end mig, der synes, at Zidane satte sine egne kritikere til vægs?

Vi er alle i total ekstase efter igår, og der skal immervæk deles ros ud, som der også gør flittigt. Jeg synes bare debatten omkring systemet, spiller-valget og generelt taktikken bliver fejlbedømt herinde. Det passede perfekt til igår, og det kommer det også til D. 3 december, men her møder vi 2 modstandere som er ligeså gode som os selv. 2 modstandere som til hver en tid kan slå os, og 2 modstandere som IMO har et langt bedre koncept end os selv, eller ihvertfald er bedre til at følge konceptet.

Det er her problemet med Real Madrid altid har været. Vi er simpelthen ikke gode nok til at praktisere vores eget spil, så derfor bliver vi nødt til at omstille hele vores koncept og idé, så vi kun tilpasser os modstanderen. Det er i sig selv ikke et problem, for vi vinder rent faktisk flest kampe på den måde, og taber når vi prøver at spille det spil vi altid prøver at spille. Problemet opstår, fordi det kun fungere imod hold som er bedre end os selv, eller som er på samme stadie som os.

Hold som Leganes, Eibar, Las Palmas, Malaga etc. er jo alle hold som vi aldrig må omstille os på. Det er hold som omstiller deres spil mod vores.

Real Madrid var defensive igår, men det kan og må jo ikke være taktikken fremadrettede, så derfor skal vi selvfølgelig ikke ændre system. Spillerne skal løbe noget mere, og her må Zidane gro sig nogle nosser og skærer igennem. Specielt en spiller som Bale skal meget mere med hjem, eller ihvertfald lægge det første pres. Bale, fordi han dækker en fløj, og kommer han ikke med hjem, så skal en af vores midtbanespillere dække af på kanten, og så er det ret så ligegyldigt med 3 inde centralt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #357 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2016/17
"Madrid var defensive i går"?

Her håber jeg godt nok, du mener Atlético Madrid. Utaknemmelige menneske!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Pelle

9 år 7 måneder siden #358 af Dios

DarioGomez skrev: "Madrid var defensive i går"?

Her håber jeg godt nok, du mener Atlético Madrid. Utaknemmelige menneske!

Hva, er konen skredet med børnene og din bedste ven samt tømt hele kontoen fra alt du ejede, eller hvad er der lige gået galt for dig den seneste måned?

Hvis du derimod får lidt flere skills indenfor at quote/læse, så behøvede du rent faktisk slet ikke at skrive indlægget ;D

Følgende bruger(e) sagde tak: mat_hattrick

• Paulochichon
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #359 af Paulochichon
Besvaret af Paulochichon på emne Sæsonen 2016/17
sikke en omgang forfærdelig sludder..
Atlético Madrid har taget fodboldverden med storm og udviklet sig fra at være et middelmådigt sub-top hold, over La Liga vinder og CHL-finalist til at blive bedste defensive og offensive hold i ligaen, med netop den mentalitet du neglicerer og besudler. At være omstillingsparat og taktisk pragmatisk er en dyd i vores tids fodboldeuropa, og det håber jeg da for den skyld at vi alle kan sidde og nikke genkendende til. For øvrigt var sejren i går "last nail in the coffin" fra Zidane's side og lad os håbe at samtlige kritikere og selvudpegede taktik-eksperter ikke går zombie på den, og rejser sig fra de døde for det var et statement af de helt store! Real Madrid var alt i går - bundsolide defensivt, tålmodige på bolden (når det var nødvendigt), farlige på kontraen, teknisk, taktisk og viljemæssigt overlegne.

9 år 7 måneder siden #360 af Dios

Paulochichon skrev: sikke en omgang forfærdelig sludder..
Atlético Madrid har taget fodboldverden med storm og udviklet sig fra at være et middelmådigt sub-top hold, over La Liga vinder og CHL-finalist til at blive bedste defensive og offensive hold i ligaen, med netop den mentalitet du neglicerer og besudler. At være omstillingsparat og taktisk pragmatisk er en dyd i vores tids fodboldeuropa, og det håber jeg da for den skyld at vi alle kan sidde og nikke genkendende til. For øvrigt var sejren i går "last nail in the coffin" fra Zidane's side og lad os håbe at samtlige kritikere og selvudpegede taktik-eksperter ikke går zombie på den, og rejser sig fra de døde for det var et statement af de helt store! Real Madrid var alt i går - bundsolide defensivt, tålmodige på bolden (når det var nødvendigt), farlige på kontraen, teknisk, taktisk og viljemæssigt overlegne.

Er det her vrøvl rettet mod mig?

Leveret af Kunena Forum