Sæsonen 2016/17
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Real Madrid skrev: En Ballon D'Or status – Buffon tredje favorit som 39 årig, intet mindre end vildt!
Det er spøjst, hvordan enkelte kampe ændrer det hele ikk? :)
For tre uger siden var Ronaldo vel nærmest ikke i top10. Han har helt ret til at være med i kapløbet nu for hans chl-knockout kampe har været unaturlige, men det siger meget godt noget om, at der særligt efter en kamp som den mod Atletico virkelig er et marked for at oddse på Ronaldo som vinder, eftersom bookmarkerne har været nødsaget til at sænke oddset så markant.
Ifht Buffon: Tænk, hvis manden vinder CHL, ligaen og efterfølgende BallonDor i dén alder!?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid skrev:
Kratmus skrev:
Real Madrid skrev:
En Ballon D'Or status – Buffon tredje favorit som 39 årig, intet mindre end vildt!
Kan du oversætte de tal der står til almindelig matematik :)
1/3 = 1.33 gange igen
7/2 = 4.5 gange igen
9/1 = 10 gange igen
Regnestykket 1/3 = 0.33 + 1 = 1.33
Takker! :D
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Hvor valid er den liste? Jeg mener, hvor er Ramos? Det er da i hvert fald mystisk at se Modrics dukke op, når Ramos ikke er at finde der på - han har da haft en sæson ud over det sædvanlige.
Valid? Altså, det er jo et odds. Udbud/efterspørgsel. Hvilket alligevel må siges at være underligt... Ramos bør da være mere sandsynlig end Modric - alt respekt for kroaten..
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev:
Daniel skrev: Hvor valid er den liste? Jeg mener, hvor er Ramos? Det er da i hvert fald mystisk at se Modrics dukke op, når Ramos ikke er at finde der på - han har da haft en sæson ud over det sædvanlige.
Valid? Altså, det er jo et odds. Udbud/efterspørgsel. Hvilket alligevel må siges at være underligt... Ramos bør da være mere sandsynlig end Modric - alt respekt for kroaten..
Men det er jo stadig et odds, der tager udgangspunkt i de nuværende 10 største favoritter (også selvom det nok bare er et formbarometer), som jeg forstår det?
Jeg ser ikke Modric, som en af de 10 største favoritter til Ballon d'Or, om end han er fantastisk.
Med tanke på Ramos' sæson burde han jo være på listens 10. plads som minimum. Med andre ord, så kan man sgu nok ikke bruge ovenstående grafik til alverden ... et odds skal vel sagtens også have en vis substans?
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev:
ChrillRM14 skrev:
Men det er jo stadig et odds, der tager udgangspunkt i de nuværende 10 største favoritter (også selvom det nok bare er et formbarometer), som jeg forstår det?
Jeg ser ikke Modric, som en af de 10 største favoritter til Ballon d'Or, om end han er fantastisk.
Med tanke på Ramos' sæson burde han jo være på listens 10. plads som minimum. Med andre ord, så kan man sgu nok ikke bruge ovenstående grafik til alverden ... et odds skal vel sagtens også have en vis substans?
Til en vis grad ja. Men det er fodboldfans med en 'emotionel' aktie i spillet, der udgør oddsmarkedet, og som i sidste ende 'bestemmer' eller har indflydelse på, hvordan oddsene hæver og sænker sig. Det er eksempelvis naturligt, at man ser Ronaldos odds styrtdykke efter hans slagtning af Atletico og Bayern, da der nødvendigvis pludselig må være et større marked end hidtil for at sætte penge på ham.
Ramos' odds var sikkert blandt de ti laveste omkring februar, hvor alle talte om ham i fodboldeuropa. Som du selv siger, så er det nærmere et formbarometer, der viser, hvad den øjeblikkelige tendens er på odds-markedet hvad angår pengeindsatser. Men jo, sådan en liste er måske en stærk pejling om ikke andet. Og de såkaldte eksperter og anførerne selv aner øjensynligt heller ikke, hvad de taler om, eftersom Vardy fik en plads blandt de 23 nominerede sidste år, som jeg husker det....
Det kan godt lade sig gøre at hente alle 3 points, men vi kan jo håbe at Celta er en smule udmattet efter EL kampene mod Man U, samt de kommer i finalen. Det ser dog meget svært ud, da de skal scorer to på old trafford minimum.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Onsdag den 17 maj klokken 21 skal vi spille den udsatte kamp mod Celta. Jeg håber at vi har taget alle points inklusiv denne inden sidste kamp mod Malaga. Dermed kan vi spille på en sejr, men være reddet selv med en uafgjort kamp. Det er dejligt at få den på plads.
Det kan godt lade sig gøre at hente alle 3 points, men vi kan jo håbe at Celta er en smule udmattet efter EL kampene mod Man U, samt de kommer i finalen. Det ser dog meget svært ud, da de skal scorer to på old trafford minimum.
Ingen tvivl om at det er 3 sikre point. Celta er på ingen måde vant til at spille Europæisk fodbold og da slet ikke på det niveau. Bland det med at Celte intet har at spille om, mens Real har alt at tabe.
Ja, hvis den ikke giver 3 point, så fortjener vi ikke ligaen.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
"Lionel Messi og Cristiano Ronaldo har utvivlsomt været de to bedste spillere i verden de seneste 10 år, hvor de skiftevis er løbet med Ballon d'Or. I denne sæson er den evige sammenligning af de to spillere dog på retræte.
Gennem de sidste 10 år har Lionel Messi og Cristiano Ronaldo delt vandene hos alle fodboldelskere verden over, når spørgsmålet er kommet til verdens bedste fodboldspiller. Det ses ikke mindst når man tager et kig på Ballon d'Or, hvor Messi har vundet fem gange mod Ronaldos fire.
Men faktum er, at denne sæson, 2016-17, for alvor har fået den evige sammenligning og rivalisering til at forstumme. Mens Messi har fortsat sine imponerende bedrifter gennem det meste af sæsonen, som topscorer i ligaen, topscorer i Champions League og samtidig den absolut mest chanceskabende spiller i verden, så er Ronaldo derimod faldet i niveau. Nuvel, portugiseren har især på det seneste scoret nogle særdeles vigtige mål for Real Madrid i Champions League, som den center forward han nu er blevet, men diskussionen om verdens bedste fodboldspiller er forstummet.
Messi har i den spanske liga scoret 35 mål i denne sæson og samtidig stået for ni assists. Ronaldo derimod har scoret 15 mål og lavet seks assists, hvilket illustrerer portugiserens vanskeligheder på trods af, at Real Madrid med en kamp i hånden ligger til at tage mesterskabet.
Den aftagende diskussion om Messi vs Ronaldo kan især mærkes i debatten blandt eksperterne på TV, som efterhånden ikke sammenligner de to offensive spillere mere. Samtidig har man selv i de madrilenske aviser og i den madrilenske lejr så småt erkendt, at der ikke længere er grundlag for at sammenligne de to spillere.
Messi scorer fortsat mange mål, leverer assists, skaber chancer, fordeler spillet, scorer på frispark, laver utrolige detaljer, tunneller, fantastiske dribleture og bærer om nogen sit hold på sine skuldre. Ronaldo har udviklet sig til en central angriber, som venter på afleveringen fra sine medspillere og på den nye position er verdensklasse - præcis lige som Luis Suárez, Lewandowski og Ibrahimovic, som aldrig tilnærmelsesvis sammenlignes med Messi.
Det helt store spørgsmål er nu, med Ronaldo ude af billedet, om en ny verdensstjerne når at melde sig inden argentineren en dag lægger støvlerne på hylden og kan overtage portugiserens rolle som førsteudfordrer til Lionel Messi i kampen om titlen som verdens bedste."
Er det ikke meget sødt? :) Nu bliver Ronaldo sammenlignet med evig overvurderede Zlatan og sammenligningen med Messi den usynlige i CHL, er forstummet ;)
Denne kunne også være skrevet i Sjov og Spas men syntes den passede bedre herinde, hvor 'Real Madrid' havde givet os oddsene for næste Ballon d'Or.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
raul7=kongen skrev: Jeg tror egentlig det mest oplagte var, at lade FCBarcelona.dk hygge sig selv og undlade at blande dem ind i debatten herinde, særligt når det ikke har noget med det overordnede emne at gøre.
Jeg synes, det er relevant, fordi det siger noget om tonen og artikelskrivningen på forskellige fora :) Det er slående..
Men nu er vi nået den alder, hvor Messi har fordel af hans alder og hvor en i Ronaldos alder jo nærmest ikke kan følge med det niveau der. Alligevel truer han Messi.
Er alderen nu en ligegyldig faktor i debatten?