Sæsonen 2016/17
Lad dette være starten på en ny era med Zidane som fører.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
En pointe, der bliver gentaget, er, at Sere A historisk set er den største liga i verden. Nu ved jeg, at det åbenbart er ilde set at gæste andre fora ;) ;) ;), men hvad mener folk herinde? Hvor stærk er Serie A? Både nu og historisk?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: Nu fandt jeg sgu lige et engelsk Juve-forum. De har pt en større ensporet diskussion kørende om, hvilken liga der er størst: La Liga, Prem eller Serie A. De mener, at de store hold i Spaniens seneste års kontinentale succes maskerer, resten af ligaens tilstand - den har vi vist hørt før.
En pointe, der bliver gentaget, er, at Sere A historisk set er den største liga i verden. Nu ved jeg, at det åbenbart er ilde set at gæste andre fora ;) ;) ;), men hvad mener folk herinde? Hvor stærk er Serie A? Både nu og historisk?
Serie A er lige nu intet andet end en dårlig joke, jeg håber dog hold som Milan og Inter kommer tilbage i det gode selskab, savner at have dem med i CHL. Historisk set er det en helt anden sag, så vidt jeg har forstået var Serie A den absolut stærkeste liga i 80'erne og måske 90'erne. Jeg ved dog ikke hvordan det har været før det.
ChrillRM14 skrev: Nu fandt jeg sgu lige et engelsk Juve-forum. De har pt en større ensporet diskussion kørende om, hvilken liga der er størst: La Liga, Prem eller Serie A. De mener, at de store hold i Spaniens seneste års kontinentale succes maskerer, resten af ligaens tilstand - den har vi vist hørt før.
Skal man sammenligne Spanien mod Seria A sådan historisk set og sågar også England, så kunne man tage udgangspunkt i de mange titler begge nationer har vundet. Jeg elsker historiske stats og begivenheder!! :P
Champions League!
Spanien har vundet 16 CHL titler tilsammen siden Real Madrids dominans hvor de vandt 5 i streg. I samme periode så har Seria A vundet 12 CHL titler. England har også vundet 12 CHL Titler!
Fun fact: Real Madrid (11) og Barcelona (5) er de eneste Spanske nationer som har vundet. For Italein er det Milan (7), Juventus (2) og Inter (3). For England er det mere spredt ud, hvor Aston Villa (1), Nottingham Forrest (2), Chelsea (1), Manchester United (3) og Liverpool (5).
Europa League!
Kigger man derimod Europa League sammenhæng, så er det komplet modsatte. Italien har vundet 11 gange, hvor Spanien "kun" har vundet 10 gange. England har formået at skrappe 9 titler tilsammen.
Fun fact: Siden 2004, så har Spanien vundet 8 ud af sin 10 sammenlagte titler, siden Real Madrid vandt 2 i streg i deres dominans i 1980'erne. Sevilla er det hold med størst trofæ sammensat. Sevilla har siden 2006 vundet alle deres 5 titler. Italien har ikke formået at vinde en eneste titel siden Spanien har vundet de 8 ud af 10 (altså siden 2004). Det vidner altså lidt om en skift i "dominans". Italien havde hold som Roma, Inter, Parma, Juventus, Napoli til at bære dem frem fra 1988 til 1995.
Så man kan vel "regne" ud, hvor stor en dominans de nationer har haft.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Ved ik hvor jeg skal skrive det. Men det er fucking trist med det der er sket i London og Torino.
Det i Torino lyder som en virkelig dårlig joke, der er gået max galt. Så må man lade være med at fyre fyrværkeri af under et storskærmsarrangement...
BBB skrev:
Hugol skrev: Ved ik hvor jeg skal skrive det. Men det er fucking trist med det der er sket i London og Torino.
Det i Torino lyder som en virkelig dårlig joke, der er gået max galt. Så må man lade være med at fyre fyrværkeri af under et storskærmsarrangement...
Ja tænk det er kommet så vidt!
Sæsonen er nu overstået og vi har fået det bedste ud af den. Vi spillede som et mesterhold. Nu kan der hviles og ses frem mod en super svær sæson hvor VM for klubhold venter, spansk super cup mod Barcelona og Europæisk super cup mod Man U. Endvidere de tre turneringer vi plejer at deltage i.
Tillykke til jer alle og Hala Madrid.
Glæder mig til at se pokalerne på Bernabeu!
Hugol skrev:
BBB skrev:
Sæsonen er nu overstået og vi har fået det bedste ud af den. Vi spillede som et mesterhold. Nu kan der hviles og ses frem mod en super svær sæson hvor VM for klubhold venter, spansk super cup mod Barcelona og Europæisk super cup mod Man U. Endvidere de tre turneringer vi plejer at deltage i.
Vi napper ALLE seks pokaler i 17/18-sæsonen. Jeg stiller mig ikke tilfreds med mindre ;-)
Daniel skrev:
Hugol skrev:
BBB skrev:
Vi napper ALLE seks pokaler i 17/18-sæsonen. Jeg stiller mig ikke tilfreds med mindre ;-)
Vi kan godt gøre det, men et skridt af gangen.
Men at vinde ChL 4 gange på 5 år er pænt vildt. Ikke nemt at gøre i dagens fodbold.
Morata har været i 4 finaler i træk kom jeg lige i tanke om. Det er alligevel vildt selvom jeg godt ved han ikke har været fast mand. Han har prøvet det et par gange, hvorfor ikke lade ham blive og så vil han have blod på tanden i at være afgørende.
Med alle de turneringer vi har i næste sæson, plus VM for landshold næste sommer, så er der brug for en endnu stærkere trup til næste sæson for at gøre sig gældende i det hele.
Hugol skrev:
Daniel skrev:
Hugol skrev:
BBB skrev:
Vi kan godt gøre det, men et skridt af gangen.
Men at vinde ChL 4 gange på 5 år er pænt vildt. Ikke nemt at gøre i dagens fodbold.
Morata har været i 4 finaler i træk kom jeg lige i tanke om. Det er alligevel vildt selvom jeg godt ved han ikke har været fast mand. Han har prøvet det et par gange, hvorfor ikke lade ham blive og så vil han have blod på tanden i at være afgørende.
Med alle de turneringer vi har i næste sæson, plus VM for landshold næste sommer, så er der brug for en endnu stærkere trup til næste sæson for at gøre sig gældende i det hele.
Er det ikke kun 2 ekstra kampe næste sæson ift. denne? Altså 2x Supercopa Espana mod Barca, medmindre vi går hele vejen i CdR.
Skal vi spille med i alle turneringer, skal de spillere, der mistes, erstattes med andre spillere. Det kan være unge, der forhåbentlig har næsten samme niveau eller nogle lidt ældre med meget rutine. Jeg vil savne Pepe, hvis ikke han bliver - virkelig meget! Han ville formentlig affinde sig med at være 3. valg, og hold kæft hvor er han alligevel en fantastisk spiller..
Får vi erstattet de tabte spillere med de rigtige, kan vi spille med om samtlige titler. Tyndes der ud i truppen, tror jeg ikke på, at vi kan spille med om alle titler. En spiller som James vil blive savnet, hvis/når han bliver solgt, fordi han kan dække kanten og midt på banen - det er mest på kanten, at vi savner en spiller. Egentlig synes jeg på en måde, at vi mangler en decideret kantspiller. Hazard kunne være et godt bud. Men så er spørgsmålet, om vi i virkeligheden er ved at gå over til en taktik, hvor vi ikke nødvendigvis har kanter på banen? Igår var der jo ikke nogle kanter. Og de 3 oppe foran bliver jo sjældent på deres rigtige "kant" når de endelig er der. Det er vel nærmest 3 angribere, vi spiller med, samt 2 wing-backs i stedet. Så det er måske lidt overkill at skaffe Hazard som breddespiller til kanten.
Skal Bale have én sæson mere til at bevise, at han ikke bliver skadet hele tiden? Jeg er i tvivl.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det er helt unikt det som dette hold har præsteret. Tre finaler på fire år. Alle tre vundne. Det præsterede Barcelona ikke en gang på deres højeste. Det er en fuldstændig vanvittig bedrift i moderne topfodbold, hvor den europæiske top er så tæt. Og det vilde er, at der stadig kan bygges på dette hold.
Det er nærmest umuligt for dette hold at overgå sig selv. Nu må målet være en Treble-sæson, eller endnu bedre, den ultmative sæson med 6 titler. Lige nu skal de bare nyde det. Så skal der justeres på truppen denne sommer, så der kommer nye og sultne spillere ind til at vedligeholde sulten og løfte den stærke stamme som allerede er i klubben yderligere.
Vi udraderede Bayern, Atletico og Juventus på stribe. Alle hold var topmodstandere, men blev spillet fuldstændig ud.