Castilla

12 år 5 måneder siden #589 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Castilla
Zidane søn laver godt nok ikke noget på Youth Holdet's kamp mod PSG. Han har været totalt blank og placere sig hele tiden forkert i angrebet.

Iøvrigt lagde jeg mærke til, at alle PSG spiller er Afrikaner. Ikke en eneste hvid. Utroligt!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #590 af baggins
Besvaret af baggins på emne Castilla
er der nogle der ved hvorfor vores youth league topscore Narveaz ikke er med i kampen mod PSG?

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 5 måneder siden #591 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Castilla

madrid2000 skrev: Iøvrigt lagde jeg mærke til, at alle PSG spiller er Afrikaner. Ikke en eneste hvid. Utroligt!

Så, fordi der ikke er en eneste hvid på holdet, så er de simpelthen alle samme afrikanere? God logik dér... Jeg kan tilføje, at spillerne - ifølge UEFA - er franske. Med overvejende sandsynlig er hovedparten - hvis ikke dem alle - født og opvokset i Frankrig, men det er nok ikke utænkeligt, at nogle stykker af dem har forældre, som oprindeligt stammer fra de tidligere franske kolonier (Senegal, Algeriet, Mali, Elfenbenskysten, Gambia, Niger, Burkina Faso osv.).

Fransk historie og kultur ville måske gøre godt i dette tilfælde, inden du ligefrem springer til "utroligt!"... :-)
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, MMM

12 år 5 måneder siden #592 af El_Juan

baggins skrev: er der nogle der ved hvorfor vores youth league topscore Narveaz ikke er med i kampen mod PSG?

Han er skadet. Muskelproblemer og ubehag i højre ben.

12 år 5 måneder siden #593 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Castilla

El_Juan skrev:

madrid2000 skrev: Iøvrigt lagde jeg mærke til, at alle PSG spiller er Afrikaner. Ikke en eneste hvid. Utroligt!

Så, fordi der ikke er en eneste hvid på holdet, så er de simpelthen alle samme afrikanere? God logik dér... Jeg kan tilføje, at spillerne - ifølge UEFA - er franske. Med overvejende sandsynlig er hovedparten - hvis ikke dem alle - født og opvokset i Frankrig, men det er nok ikke utænkeligt, at nogle stykker af dem har forældre, som oprindeligt stammer fra de tidligere franske kolonier (Senegal, Algeriet, Mali, Elfenbenskysten, Gambia, Niger, Burkina Faso osv.).

Fransk historie og kultur ville måske gøre godt i dette tilfælde, inden du ligefrem springer til "utroligt!"... :-)

Du behøver ikke belære mig om Fransk historie. Jeg sagde jo ikke noget om, hvilket land de kom fra. Jeg konstaterede bare, at de alle var Afrikaner, hvilket de stadig er, selvom de kommer fra Frankrig, født og opvokset der. Så vidt jeg ved, så er flertallet af franskmænd stadig hvide, så jeg synes det var lidt mærkeligt, at holdet ikke var bedre repræsenteret. Måske dyrker de hvide andre sport, mens Afrikanerne kun spiller fodbold?

12 år 5 måneder siden #594 af MMM
Besvaret af MMM på emne Castilla

El_Juan skrev:

Black Blanc Beur ;-) Med de franskmænd vi har både på banen og på bænken skulle man tro, at der ikke var nogen grund til historieundervisning. Men det er åbenbart en tand for optimistisk.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

12 år 5 måneder siden #595 af El_Juan

madrid2000 skrev: Du behøver ikke belære mig om Fransk historie. Jeg sagde jo ikke noget om, hvilket land de kom fra. Jeg konstaterede bare, at de alle var Afrikaner, hvilket de stadig er, selvom de kommer fra Frankrig, født og opvokset der. Så vidt jeg ved, så er flertallet af franskmænd stadig hvide, så jeg synes det var lidt mærkeligt, at holdet ikke var bedre repræsenteret. Måske dyrker de hvide andre sport, mens Afrikanerne kun spiller fodbold?

Stereotypt.

Nej, du konstaterede, at de alle var afrikanere, fordi der ikke var en eneste hvid på holdet. Det gør ikke nødvendigvis hver og en af dem til afrikanere, om en eller flere af - i øvrigt sandsynligvis - er af afrikansk afstamning eller ej. I bund og grund er det i øvrigt underordnet. De er alle mennesker, ligesom dig og mig, upåagtet af hudfarve.

Tilbage til den franske kultur og historie. Tilbage til historien om et multietknisk og multikulturelt fransk samfund. Hvis du virkelig er så nysgerrig og undrer dig, fordi de fleste i landet er hvide, så kunne du have undersøgt disse ting nærmere. Du kunne endvidere undersøge lidt om de forskellige sportsgrene i Frankrig. Jeg kan fortælle dig, at fodbold er den mest populære sportsgren foran tennis. Herefter følger sportsgrene som bl.a. cykling, håndbold og basketball. Og rugby, som især er udbredt i den sydlige del af Frankrig.

Og lad os lige komme væk fra det stereotype blik og holde fast i, at vi alle er mennesker, uanset hudfarve.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.

12 år 5 måneder siden #596 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Castilla

El_Juan skrev:

madrid2000 skrev:

El_Juan skrev:

Du behøver ikke belære mig om Fransk historie. Jeg sagde jo ikke noget om, hvilket land de kom fra. Jeg konstaterede bare, at de alle var Afrikaner, hvilket de stadig er, selvom de kommer fra Frankrig, født og opvokset der. Så vidt jeg ved, så er flertallet af franskmænd stadig hvide, så jeg synes det var lidt mærkeligt, at holdet ikke var bedre repræsenteret. Måske dyrker de hvide andre sport, mens Afrikanerne kun spiller fodbold?

Stereotypt.

Nej, du konstaterede, at de alle var afrikanere, fordi der ikke var en eneste hvid på holdet. Det gør ikke nødvendigvis hver og en af dem til afrikanere, om en eller flere af - i øvrigt sandsynligvis - er af afrikansk afstamning eller ej. I bund og grund er det i øvrigt underordnet. De er alle mennesker og ligesom dig og mig, upåagtet af hudfarve.

Tilbage til den franske kultur og historie. Tilbage til historien om et multietknisk og multikulturelt fransk samfund. Hvis du virkelig er så nysgerrig og undrer dig, fordi de fleste i landet er hvide, så kunne du have undersøgt disse ting nærmere. Du kunne endvidere undersøge lidt om de forskellige sportsgrene i Frankrig. Jeg kan fortælle dig, at fodbold er den mest populære sportsgren foran tennis. Herefter følger sportsgrene som bl.a. cykling, håndbold og basketball. Og rugby, som især er udbredt i den sydlige del af Frankrig.

Og lad os lige komme væk fra det stereotype blik og holde fast i, at vi alle er mennesker og vi alle er ens, uanset hudfarve.

Slap nu af.... Jesus dog;)

Han siger jo bare, at det er underligt at alle deres spillere var sorte, når de samtidig alle var franskmænd - hvoraf de fleste er hvide.

Det er jo bare en statistisk betragtning, og det er da også ganske pudsigt...:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

12 år 5 måneder siden #597 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Castilla

madrid2000 skrev:

El_Juan skrev:

Er uenig her. Er de opvokset i Frankrig, kan man med nøje kalde dem franskmænd :)

• Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #598 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Castilla
Man bliver ikke hvid fordi man er opvokset i Frankrig. Alle negere stammer fra Afrika. Diskuter det med en biolog hvis i mener at virkeligheden er racistisk.

12 år 5 måneder siden #599 af MMM
Besvaret af MMM på emne Castilla

AvatarEyes skrev: Man bliver ikke hvid fordi man er opvokset i Frankrig. Alle negere stammer fra Afrika. Diskuter det med en biolog hvis i mener at virkeligheden er racistisk.

Hvorimod hvide vesteuropæere stammer fra...Afrika. Som enhver biolog vil fortælle dig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

• Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #600 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Castilla

MMM skrev:

AvatarEyes skrev: Man bliver ikke hvid fordi man er opvokset i Frankrig. Alle negere stammer fra Afrika. Diskuter det med en biolog hvis i mener at virkeligheden er racistisk.

Hvorimod hvide vesteuropæere stammer fra...Afrika. Som enhver biolog vil fortælle dig.

Da Afrikanere kom til Europa blandede de gener med Neanderthalere (som stammer fra Europa). Så du har halvt ret.

Der er dog ret stor forskel på om ens forfædre forlod Afrika for 100,000+ år siden eller 10-200 år siden. Men hey, lad os da bare kalde hvide Amerikanere for African-Americans. Det gælder jo om at være politisk korrekt og 100% med på moden når det gælder hvilket ord man skal fordømme folk for at bruge! madrid2000 har tydeligvis ingen racistiske intentioner og den eneste der gjorde noget stort nummer ud af at han nævnte hudfarve var dig. Som Morgan Freeman siger: “How are we going to get rid of racism? Stop talking about it!”

Så tag den med ro.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved AvatarEyes.

Leveret af Kunena Forum