Sæson 2017/2018
raul7=kongen skrev:
Hugol skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at have en debat omkring dette mål.
Tilbageløbet fra Kovacic og Modric plus det at bolden bliver spillet ind mellem forsvar og midtbane efter vi er blevet overspillet, er nøjagtig samme situation som mod Betis. Selvf er der forskel i målene men fejlene er i princippet det samme.
Det er derfor jeg ikke ønsker at gå så hårdt til Navas selvom han begik den giga fej mod Betis og moD Napoli.
For var det Messi der havde sparket for den distance i kampen mod Betis havde Navas aldrig haft en jordisk chance for at redde bolden.
Vores problem igennem hele sæsonen set på forsvarets og midtbanens side, var de mange hjerneblødninger holdet fik og de personlige fejl generelt ved omstillingsspillet og når modstanderne pressede højt og intenst.
Men hva ser i ved målet ellers?
Jeg vil gerne se at zidane arbejder med de 3 midtbane spillere i forhold til det defensive arbejde. For det skal der i den grad rettes op på. Måden vi bliver spillet igennem ligner også lidt det samme som mod Atletico på hjemmebane og Napoli. Markeringerne er ikke tætte og det er simpelthen for nemt at overspille Modric, Kroos og Case.
Der skal ikke mere end en aflevering igennem midtbanen til at skabe problemer for vores forsvar.
1. Ingen siger Navas er elendig. Blot at der findes bedre og derfor bør Real Madrid selvfølgelig kigge andre steder hen.
2. Der er spillet 92 minutter heraf en del i undertal. Selvfølgelig sidder markeringerne ikke tætte. Adrenalinen pumper og fejl sker.
3. Fordi Navas i dit eksempel ikke laver fejl, så kan man jo ikke komme uden om en række fejl i sæsonen.
4. Navas rammer kun en holdkammerat på 66% af sine af leveringer. Det er ikke ringe, det er elendigt.
5. Du vil simpelthen have en mere defensiv midtbane end Kroos, Modric og Casemiro? Husker du hvor svært det var at få Casemiro ind i første omgang? De to andre er verdens bedste til det de gør.
Nu hoppede du over så det mest væsentlige jeg stillede spørgsmålstegn ved i oplægget, at der bliver begået nøjagtig de samme fejl af midtbanen mellem dette mål og de tre andre mod Atletico, Napoli og Betis hvor det ikke er i slutningen af kampen men i første halvleg. Mod Atletico var det i anden og slutningen, men målene har de samme problemstillinger.
Jeg vil kommentere på dit punkt 5, nej jeg ønsker ikke en mere defensiv midtbane, jeg ønsker fokus på placeringsevnerne fra de tre og samarbejdet for det er jo tydeligvis dem der begår fejlene i de mål.
Og Punkt 2: Kovacic var indskifter og burde have spændet ned for at tage Messi, i stedet var han slet ikke med. Det samme skete mod Betis hvor alle tre midtbane spillere slet ikke tog det fulde tilbageløb. Disse fejl af Kroos, Modric, Casemiro og Kovacic er med til at gøre arbejdsbetingelserne problematisk for deres forsvar og målmanden. Jovetics mål er en anden situation for her er det Benzema der gjorde det besværligt for sit forsvar og målmand.
Så nej ikke en bedre defensiv og ej ønsker jeg bedre målmand, men fokus på placering, tilbageløb. Vi har jo fået Llorente som gerne skulle være en god løsning for problemet, men de andre skal jo også være indforstået i dette. Jeg er enig at Navas skulle ha placeret sig bedre og have taget skuddene mod Sevilla, Betis og Napoli, men det er ikke ham problemstillingerne ligger ved.
For hed målmanden De gea næste sæson, så ville vi måske stå med de samme fejl. For Kroos og tilbageløb er en by i Rusland. Det er kun Casemiro der tager dem for det meste og det er bare ikke nok!!!
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Pelle skrev: Så havde det vist været nemmere at lade være :-)
Kan man ikke få indført en regel om (eller vi kan bare aftale det), at links til spanske artikler skal medføre en uddybning af artiklen? Det vil alt andet lige give bedst mening :-)
Beklager, troede det var fyldestgørende nok.
- Administrationen
-
- Administrator
-
Hugol skrev:
Kan man ikke få indført en regel om (eller vi kan bare aftale det), at links til spanske artikler skal medføre en uddybning af artiklen? Det vil alt andet lige give bedst mening :-)
Beklager, troede det var fyldestgørende nok.
Hvis vi lige må være med Pelle her:
Det er ikke særligt fyldestgørende at kommentere et spansk link med ordene "Theo snakker om Real Madrid-skifte"....Altså, hvad siger han? I hvilken sammenhæng? Hvordan i forhold til Atlético Madrid?
Beskeden er skrevet i mens jeg kører uden hænder på cykel
Uden at vi skal gå i dybden med troværdigheden af kilden, så lad os lige overveje muligheden.
Laver Morata det sandsynlige skifte til engelsk fodbold denne sommer, så er det klart at han efterlader et tomrum som andenangriber i Zidanes rotationssystem. Mange medier har snakket om Mbappe som afløser, men jeg tror faktisk, at knægten mener det alvorligt når han vil til VM i 2018. Både han - og sikkert også Real Madrid - synes det er for tidligt at indlemme ham i truppen allerede denne sommer.
Mayoral er ganske enkelt for uprøvet til at være andenangriber, og Mariano har heller ikke vist evnerne endnu. Derfor står man denne sommer og mangler en angriber, der kan være tilfreds med en primær tjans som andenviolin - som samtidig blot skal sidde i venteposition indtil Mbappe er klar om et år eller to.
Det oplagte svar kunne være Sandro - på trods af hans fortid som Barca-spiller. Hvad siger I andre?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Bangow skrev: Bum bum. Onda Cero melder, at ingen andre end Sandro Ramírez er blevet enig med Real Madrid.
Uden at vi skal gå i dybden med troværdigheden af kilden, så lad os lige overveje muligheden.
Laver Morata det sandsynlige skifte til engelsk fodbold denne sommer, så er det klart at han efterlader et tomrum som andenangriber i Zidanes rotationssystem. Mange medier har snakket om Mbappe som afløser, men jeg tror faktisk, at knægten mener det alvorligt når han vil til VM i 2018. Både han - og sikkert også Real Madrid - synes det er for tidligt at indlemme ham i truppen allerede denne sommer.
Mayoral er ganske enkelt for uprøvet til at være andenangriber, og Mariano har heller ikke vist evnerne endnu. Derfor står man denne sommer og mangler en angriber, der kan være tilfreds med en primær tjans som andenviolin - som samtidig blot skal sidde i venteposition indtil Mbappe er klar om et år eller to.
Det oplagte svar kunne være Sandro - på trods af hans fortid som Barca-spiller. Hvad siger I andre?
Jeg har gennem hele den forgangne sæson haft et godt øje til Sandro. Så meget at jeg i flere omgange har undersøgt, hvad Barca skulle betale for at hente ham tilbage/om han var udlejet. I mine øjne kunne det bare ikke passe, at man bare havde ladet ham gå uden nogen form for klausul. Men tilsyneladende har tosserne ladet ham slippe totalt. Hvad vi så skal slippe er en anden sag, forhåbentlig bliver han ikke for dyr.
Han minder for mig at se meget om Benzema, også illustreret her ved u21-EM. Ikke den angriber med fleste mål i støvlerne, men skaber en masse gode ting med fornuftige løb og en fin teknik. Han er lidt mere arbejdsom end franskmanden i de defensive løb, men det er også svært andet. Jeg synes han vil passe godt ind som backup og periodevis afløser. Profilen er god i forhold til manglende stjernestatus, alder, kvalitet og givetvis pris. Så kan han altid skydes af for det dobbelte om 2-3 år.
Nævnes der en kilde i Onda Cero?
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Hugol skrev: Jeg må ogen beklage. Theo udtaler i interviewet at han glæder sig til sit skifte og han altid har drømt om at spille for klubben siden han var barn.
Beskeden er skrevet i mens jeg kører uden hænder på cykel
Det kunne du jo så have skrevet til at starte med - allerhelst, når du var steget ned fra din høje (jern)-hest, så vi undgår styrt i morgentrafikken ;0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Der må da være nogen der udbyder spansk kurser i dit nærområde? Så bliver det hele også lidt sjovere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Zyconith skrev:
Der må da være nogen der udbyder spansk kurser i dit nærområde? Så bliver det hele også lidt sjovere.
Som der blev skrevet: 95 % af forum forstår ikke spansk. Det er trods alt Danmark, vi lever i.
Som I begge har fået fortalt utallige gange de seneste år: Gengiv kort hvad der står på spansk eller lad være med at spamme.
Det er et dansk forum; respektér det.
Hvis du til gengæld poster spanske indlæg med en lille lækker forklaring vedhæftet, skal jeg være den første, der sender dig et stort tak! :) Ha' en god dag.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Zyconith skrev:
Det er der garanteret. Men nu har jeg mange jern i ilden, og det spanske sprog er det sidste, jeg har tid til at beskæftige mig med i øjeblikket.
Derfor kunne det være noget så fint, hvis du kunne bruge dine udmærkede dansk-kundskaber til lige at nedfælde hvad din artikel handler om. Pft
"Maybe they hate me because I'm too good."