Sæson 2017/2018
Zyconith skrev:
El Siete skrev:
Zyconith skrev:
El Siete skrev: ... selvom mange har set ham solgt de seneste år
Ja, det siger da mere om dem end Ronaldo.
El Siete skrev: ... mener jeg han denne sæson har bevist sit værd.
Som i hver eneste sæson han har spillet for klubben.
Det mener jeg også selv han har, det er mere kritikerne der ser ham solgt, der stadig, ser det ud til, skal overbevises. Denne sæson kan hans bidrag ikke anfægtes.
Årha, kan du huske Inspektøren og hans evindelige liggen Ronaldo for had? Der er bare nogle der aldrig overbevises og er indspundet i en eller anden kollektiv forståelse af hvad der er den rette fremtoning, hvor Kroos vel er idealet. Sad og talte med en ven der er Leverkusen fan igår, han var en af de utallige der holdte med Juve i finalen grundet at vi har Ronaldo. Det bliver alt sammen så ligegyldigt når vi skal rode rundt på det niveau...
Nå, men hvor kom vi fra? Nåå jo, Ronaldo væk fra Spanien... Det ville være et godt tidspunkt dog, både for Real Madrid og Ronaldo, men hvad fremtiden bringer vil jeg lade A Bola, Marca og hvem ellers der bedriver spådomskunst om.
Ja, der har været (er) nogle stykker der nok bare ikke kan omvendes :)
Helt enig, finder det også tit komisk når folk argumenterer for at de anser Messi som bedre end Ronaldo, da han er et bedre menneske, og at de ikke kan lide hans personlighed. Hvem ved deres fulde fem tror de kender en person fuldt ud ved at se ham i fjernsynet et par timer om ugen. Lidt højere niveau tak.
Ja, videre til noget andet :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Brylle skrev: Ad, et mål fra Asensio. Og han fortsætter altså bare med at give den gas. Hvilket fremragende spark han smadrer ind bag keeperen! Der er lidt spændende folk at se på ved U/21-EM. Jeg håber, at Mayoral kommer ind og viser sig lidt frem også.
Og ham der Deulefeu er godt nok ringe. Håber Barcelona køber ham tilbage og satser på ham.
- Halamadrid1411
- Ekspert bruger
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det er ikke første gang han fører bolden fra egen bane halvdel og banker den ind.
Halamadrid1411 skrev: Asensio er da for vild!
Han er meget større end Mbappé og andre unge stjerner på vej
Det første mål er helt fænomenalt, minder meget om det vidunderlige mål han scorede i den europæiske Super Cup mod Sevilla
Det er bare et spørgsmål om tid.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Fra Champions League-rusen til krisetanker men som mange også har skrevet herinde, ser det hele ikke så skidt ud.
Angående keeper-positionen
Vi taler om tre emner: Navas, David de Gea og Gianluigi Donnarumma
Navas:
En naturlig konsekvens af ingen af nedenstående bliver hentet er at Navas fortsætter hos os. Dette vil naturligvis ikke være en katastrofe. Han har nogle udfald, som de fleste keepere har, men ingen kan vel betvivle at han er i top 20 i verden. Spørgsmålet er bare om Real Madrid burde have en top 3 målmand.
David de Gea:
En spiller Real Madrid, Perez og klubbens fans længe har ønsket sig. Tænk at en faxmaskine var hvad der skulle til for at manden måske aldrig vinder Champions League. Det er i hvert fald sikkert, at han mistede to Champions League titler alene på natten mellem 31. august og 1. september 2015. En lille sjov tanke: Manden har 'snart' kontraktudløb igen. Han kan skifte for næsten ingen penge, hvis vi vil købe ham næste sommer, hvis han selv ønsker at skifte og hvis han ikke forlænger inden sommeren 2018.
Gianluigi Donnarumma:
Det hotteste målmandsnavn på rygtemøllen. Især fordi de to bedste keepere i verden ikke er sat til salg. Som vi alle ved har han afvist Milans seneste kontraktudspil, hvilket må betyde at han slet ikke føler sig værdsat nok eller ikke tror nok på projektet, som ellers ser spændende ud. Mon ikke han føler, at han ikke bør være den bedste spiller på holdet og dermed vil et skridt eller to op af rangstigen? Set med hvide briller vil det være et gamble, fordi manden har udsving ligesom alle andre, og man kan aldrig vide sig helt sikker på at en 18 årig spiller vil fortsætte sin udvikling, hvis der bliver skiftet klub og land.
Jeg ser ikke andre ændringer på målmandsposten påvirke Real Madrids 1. målmand for næste sæson.
Angående forsvaret
Emner: Theo, Coentrao
Kort og simpelt: Fremragende med Theo og Coentrao bør finde sig et nyt sted at spille fodbold den dag Real Madrid er færdige med at betale hans løn. Vi finder nok ikke mange købere til portugiseren.
Angående midtbanen
Emner: Modric, Marcos Llorente, Isco
Modric:
Det vil naturligvis være en katastrofe, hvis verdens bedste midtbanespiller gennem de seneste 5 år pludselig smutter fordi han ikke har noget "Gå-ud-af-fængsel-frikort". Jeg har dog mine tvivl om
1. Han overhovedet er skyldig og dermed bliver dømt,
2. Om straffen skal afsones ubetinget og
3. Om dommen bliver stedfastet efter alle anker inden Real Madrid alligevel ikke skal bruge Modric længere.
En evt. straf til Modric vil alligevel have nogle ærgerlige konsekvenser for Real Madrid:
1. Man mister en af sine bedste spillere hvis det bliver indenfor de kommende få år.
2. Man mister muligheden for at sælge en gammel Modric til en kinesisk/amerikansk/arabisk klub for en lille bunke penge.
3. Real Madrids ry bliver plettet.
Marcos Llorente:
Real Madrid bør have en ekstra spiller til den defensive midtbane. Eventuel som en direkte konkurrent til Casemiro eller blot som back-up. Uanset hvad er det ikke holdbart at have så vigtig en position på banen være udækket i tilfælde af en skade til Casemiro. Marcos Llorente bør være et oplagt valg da han har imponeret det seneste år og samtidig er fra egne rækker. Han har, formentlig, heller ingen krav om fast spilletid i sæson 2017/18.
Isco:
Vigtigst af alt må være at Isco får vist tillid, bliver en vigtigere del af truppen i den kommende sæson og får sig en længere kontrakt. Hans nuværende udløber sommeren 2018 (12 måneder).
Som jeg ser det er der ikke plads til andre indkøb, da vi forhåbentlig fortsat vil se Kovacic og Asensio udvikle sig.
Angående angriberene
Emner: CR7, Alvaro Morata, Karim Benzema, Kylian Mbappe
CR7:
Det helt store emne i disse dage er naturligvis Cristiano Ronaldo, fordi hvem kan ikke trække overskrifter, hvis ikke verdens bedste fodboldspiller? Mange har allerede givet deres besyv med situationen, spilleren og fremtiden, og jeg vil her gøre det samme.
Skulle rygterne være falske: Helt klart enig i at Cristiano burde have været ude og banket rygterne til jorden. Selv hvis han har en PR mand ansat til at rådgive ham om hvordan man får den største lønpose. Ronaldo skal naturligvis have Ronaldos bedste for hovedet og ikke tænke på Real Madrid hele tiden. Klubben og spilleren skal helst leve som en symbiose, som trives bedst i fællesskab, fordi begge parter gør det bedste for dem selv. Vi fans er jo fans af Real Madrid og ikke nødvendigvis Ronaldo, men Ronaldo er Ronaldo fan og skal agere derefter. Alligevel må han komme med nogle udtalelser.
Skulle rygterne være sande: Oh my.. Verdens største klub og verdens største fodboldspiller skal skilles ad? Der er dog ikke meget der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Dette er ingen undtagelse. Hvis man kan overbevise Manchester United om at Ronaldo stadig vil være en afgørende spiller for dem, at han er fremtidens mand og bla. bla. bla så vil de formentlig æde den råt blandt klubbens fans. De huske den gamle Ronaldo, som ikke havde en halvt så god målnæse men som spurtede kampen igennem, som vi også husker ham fra de første fem sæsoner. United vil få sig en klogere Ronaldo, men de vil igen fortryde deres Ronaldo-handel fordi om få år vil han ikke være det halve værd for dem. Det er som at købe en 3/4 spist sandwich til den fulde pris. Real Madrid skal, skal, skal sælge Ronaldo, hvis de kan få 150 Mio Euro for ham. Det vil være et sportsligt tab i et år eller to men pengene kan bruges på fremtiden. Og Real Madrid skal altid tænke fremad.
Alvaro Morata:
Her er det enten eller. Real Madrid skal enten skille sig af med Ronaldo eller Morata. Beholder man Ronaldo, giver det mening at skille sig af med Morata, fordi han simpelthen ikke er god nok til at slå portugiseren af holdet. Omvendt sælger man Ronaldo, har man sin nye topangriber i spanieren.
Karim Benzema:
Meget er skrevet om Benzema igennem årene og han har altid delt vandene. Personligt har jeg altid ment at han største bidrag til holdet var at gøre Ronaldo bedre. Ronaldo spiller simpelthen bedre med Benzema på banen fremfor Higuain. Med Benzema på banen frem for Morata. Med Benzema på banen frem for Chicharito. Benzema er bare ikke længere den angriber, som vi købte i Lyon i 2009. Han er uskarp og skal have flere målchancer end en angriber jeg før har set i Real Madrid før han scoret en enkelt pind. All in på at beholde Benzema, hvis Ronaldo bliver. All in på at sælge Benzema, hvis Ronaldo bliver solgt. Så vil der også være plads til Morata og Mbappe både på banen og på økonomien.
Kylian Mbappe
Sommerens hotteste navn. I Barcelona taler de om Veratti, Bellerín, Deulefou og alle mulige andre middelgode spillere. I resten af verden taler man om Donnarumma og Mbappe. Personligt kan jeg godt have mine tvivl, fordi jeg ikke, ligesom de fleste andre herinde, har set mere end to håndfulde kampe med franskmanden. Dog vil jeg alligevel sige, at det jeg har set, har været enestående. Fuldstændig fantastisk faktisk. Han minder mig om en blanding mellem Ronaldinho og Henry. Dog uden tænderne og håndbold-scoringerne. Hvis klubbens ledelse (især José Ángel Sánchez og Juni Calafat) siger god for Mbappe, så tror jeg også på ham. Man skal give credit til folk, der bliver ved med at få ret. Et køb af Mbappe vil dog nødvendigvis også bevilge et salg af enten Morata, Benzema og/eller Ronaldo. Jeg tror ikke Mariano Diaz er en del af ligningen om end jeg elsker hvert minut han er på banen.
Jeg føler ikke klubben har brug for Dembele, Pulisic, Zlatan og alle andre offensive spillere, der er blevet nævnt. Faktisk har vi måske en midtbanespiller og en angriber for meget i truppen. Spørgsmålet er om Zidane kan fortsætte med at have held (og kvalitet) til at overbevise spillerene om at de får nok spilletid.
Alt andet:
Klubbens indkøbsstrategi:
Jeg går og mistænker Perez og resten af ledelsen for at have ændret på klubbens indkøbsstrategi i de senere år. (well duuuh.. Det kan alle og enhver se) Vi taler ofte om Galacticos (det ord er mange andre klubber også begyndt af bruge. Især i det engelske) men jeg synes ikke vi længere køber sådanne spillere. Ikke fordi vi ikke har købekræften til det, men fordi vi har fundet en smartere metode. De seneste tre år, især, har vi købt unge verdensklassetalenter ind. Spillere der allerede er gode, men som har enormt potentiale. Dette kan måske også hænge sammen med at verdens to eneste Galacticos enten befinder sig i klubben i forvejen eller har viet sin karriere til FC Barcelona.
Vigtigst er alt er det at
1. Real Madrid får gang i det ferieresort,
2. at stadionrenoveringen kan bringe flere indtægter og større promovering af Estadio Santiago Bernabeu,
3. at stadionnavnet kan blive sponsoreret med en årlig indtægt fra Ipic. (Estadio EPIC Bernabeu?)
4. at ledelsen får handlet sig til en bedre aftale med ADIDAS, Nike eller Under Armour i forhold til den nuværende aftale.
5. at ledelsen får handlet sig til en bedre aftale med en trøjesponsor end den nuværende med Emirates.
Dette er essentielt for klubbens fremtid hvis vi skal blive ved med at se Real Madrid som verdens største. Der er ingen tvivl om at ingen kan pille ved denne status de kommende 10 år men klubbens økonomi skal fortsætte i Bernabeu's ånd; ellers falder den fra hinanden på få årtier.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Lige nu hedder den:
1. Ramos
2. Marcelo
3. Ronaldo
4. Benzema ('forfremmet' efter Pepes afgang)
Nacho fik et par indhop tilbage 2010-11, men ellers bør det vel blive Varane, da han har været førsteholdsspiller i længst tid – efter de fire ovenstående.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Hvem bliver – hypotetisk – fjerde kaptajn, hvis Ronaldo smutter?
Lige nu hedder den:
1. Ramos
2. Marcelo
3. Ronaldo
4. Benzema ('forfremmet' efter Pepes afgang)
Nacho fik et par indhop tilbage 2010-11, men ellers bør det vel blive Varane, da han har været førsteholdsspiller i længst tid – efter de fire ovenstående.
Er ret sikker på Varane er den næste afløser. Ville også være smukt i og med at han blev fast mand i en ung alder og mindes vidst at han er højt i hierakiet på landsholdet også?