Sæson 2017/2018
DarioGomez skrev: AS har pt en historie om, at CR's skattesag er tre gange værre end Messis. Om det så også betyder en tredobling af straffen er naturligvis tvivlsomt, men godt er det ikke umiddelbart.
Det lyder ikke godt :-/ Så længe sagen køre kan det godt have en negativ indflydelse på hans spil.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
Det ville jo være noget af det vildeste i historien, og langt vildere end da Figo skiftede til os. Så er generationsskiftet og en nye æra sparket igang med de spillere som vil dominere fodboldverdenen de næste 7-10 år.
Hvis man vitterligt har intentioner om, at lægge det hjernedøde beløb for Mbappé, så forstår jeg ikke man ikke prøver Neymar i stedet for. Mbappé's pris kan jo ikke blive større.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Problemet er så lig3som en smuk kvinde og svigermoren..tager man Neymar tager man og så hans far og alt hvad det fører med sig....
Tænker at han vel meget muligt havde spillet for os hvis ikke det var pga hans fars griskhed.
Men håber virkelig han spiller for PSG meg3t snart...så vil vi have en bedre chance for at få ham.
Det handler også om penge. Dog ikke kun om det. Neymar ser en mulighed i PSG.
Hvis han virkeligt ville brænde broer, så ville han tage til Madrid.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Hvor kunne det være vanvittigt, hvis man hentede Neymar fra Barca af. Finanserede ved et salg af Bale til United plus €100, og næste sæson, så sælger man Benzema og måske Ronaldo og køber Mbappé.
Men vi kan ikke købe Neymar for €222m. Den frikøbsklausul der er på Neymar skulle være af den lovpligtige slags, som skal udbetales af spilleren selv. Det betyder at et købende klub skal betale direkte til Neymar, hvilket igen betyder at der skal betales indkomstskat. Hvis vi regner med en skatteprocent på 43 %, skal vi altså betale €390m.
PSG har samme problem, så de bliver også nødt til at forhandle med Barca, da de næppe kan indløse frikøbsklausulen.
Raul 4 ever skrev:
Dios skrev: Hvor kunne det være vanvittigt, hvis man hentede Neymar fra Barca af. Finanserede ved et salg af Bale til United plus €100, og næste sæson, så sælger man Benzema og måske Ronaldo og køber Mbappé.
Men vi kan ikke købe Neymar for €222m. Den frikøbsklausul der er på Neymar skulle være af den lovpligtige slags, som skal udbetales af spilleren selv. Det betyder at et købende klub skal betale direkte til Neymar, hvilket igen betyder at der skal betales indkomstskat. Hvis vi regner med en skatteprocent på 43 %, skal vi altså betale €390m.
PSG har samme problem, så de bliver også nødt til at forhandle med Barca, da de næppe kan indløse frikøbsklausulen.
Så længe det var et transfer mellem to spanske klubber skulle der i udgangspunktet ikke betales indkomsskat af beløbet, men derimod moms. Det kunne ikke lade sig gøre når der var en udenlandsk klub involveret, men i begge tilfælde blev reglerne ændret sidste år (iusport.com/not/25236/nueva-fiscalidad-d...ausulas-de-rescision og futbol.as.com/futbol/2016/10/21/primera/1477016358_280317.html) så det ikke længere er skattemæssigt bebyrdende for spilleren (og dermed også køberklubben). PSGs problem er med det franske skattevæsen, der vil anse beløbet som et lønforskud og dermed skattepligtigt, ikke med det spanske. Med andre ord er det et skattemæssigt mareridt for PSG, men det ville ikke være det for os, omend Barca ville sikkert sætte mange kræfter ind på at få prøvet bekendtgørelsens lovmæssighed.
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
#ægtefans
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Forhåbentlig ikke spiller? Du glæder dig simpelthen over mandens skade...?
#ægtefans
Prøv igen ;) Færdiggør sætningen - det tror jeg vil hjælpe med forståelsen :D
Derudover, så støtter jeg ikke spillerne, men klubben ;) Jeg ved ikke hvor meget ægte fan jeg er i dine øjne, men nok meget mere end selve klubben, hvis man ser på hvordan de største legender får sparket ud af klubben :D
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
https://pbs.twimg.com/media/DGQwtm1UMAErT1m.jpg:large
madrid2000 skrev: Godt at se Zidane fortsætter sit rotationsprincippet, giver chancen til de unge og heldigvis slipper for Bale og Benzema.
https://pbs.twimg.com/media/DGQwtm1UMAErT1m.jpg:large
Det er en spændende opstilling at se, men har Zidane ikke efterhånden udvist en lidt større kærlighed til hakimi end nogle af de andre castilla spillere, tror i han bliver carvas back-up?
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano