Sæson 2017/2018

9 år 3 dage siden #517 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæson 2017/2018
Er der nogen der kan svare mig på om Real Madrids økonomi er blevet forrringet de sidste par år? Der er immervæk langt mellem de store handler som dem vi så Galacticos-perioden.
Real Madrid har trods alt solgt en del spillere de seneste par sæsoner (Di Maria, Özil, Morata) til pæne penge, det virker til at der tøves med at hente spillere i samme prisleje. Mbappé brude været et greb i lommen, især med 2 ChL titler, men der tøves.
Er det større økonomisk ansvarlighed, eller er der problemer i økonomien som man ikke hører om?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 dage siden #518 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæson 2017/2018

PMO skrev: Er der nogen der kan svare mig på om Real Madrids økonomi er blevet forrringet de sidste par år? Der er immervæk langt mellem de store handler som dem vi så Galacticos-perioden.
Real Madrid har trods alt solgt en del spillere de seneste par sæsoner (Di Maria, Özil, Morata) til pæne penge, det virker til at der tøves med at hente spillere i samme prisleje. Mbappé brude været et greb i lommen, især med 2 ChL titler, men der tøves.
Er det større økonomisk ansvarlighed, eller er der problemer i økonomien som man ikke hører om?

Jeg tror det er tydeligt det handler om økonomisk ansvarlighed. Der er en verden til forskel mellen den gang vi kastede rundt med penge efter stjernespillere og nu. Vi var desparate og prøvede allemulige stjerner sammen uden succes. Og så er det tydeligt man har skiftet strategi til at man satser på ungdom mere end den store stjerne der allerede har haft sit store gennembrud.

Og så har man lige kastet 45 mio efter en ukendt 17 årig så mon ikke man har penge at kaste rundt med alligevel.

9 år 3 dage siden #519 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Sæson 2017/2018

SR4 skrev:

PMO skrev: Er der nogen der kan svare mig på om Real Madrids økonomi er blevet forrringet de sidste par år? Der er immervæk langt mellem de store handler som dem vi så Galacticos-perioden.

Jeg tror det er tydeligt det handler om økonomisk ansvarlighed. Der er en verden til forskel mellen den gang vi kastede rundt med penge efter stjernespillere og nu. Vi var desparate og prøvede allemulige stjerner sammen uden succes. Og så er det tydeligt man har skiftet strategi til at man satser på ungdom mere end den store stjerne der allerede har haft sit store gennembrud.

Og så har man lige kastet 45 mio efter en ukendt 17 årig så mon ikke man har penge at kaste rundt med alligevel.

Økonomisk ansvarlighed er nok en af grundene og så igen(læs: Vinicius Jr.). Men jeg tror mere det er for at give Zidane en overkommelig opgave med mandskabspleje, der skal være en vis harmoni hvis man skal have så mange verdensklasse spillere sammen med verdensklasse talenter og det skal fungere. Så overvejelserne er måske ikke så meget har vi råd til Mbappe, men måske mere hvad det betyder for truppen at en knægt på 18 træder ind på holdet som verdens 2. dyreste fodboldspiller.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

9 år 3 dage siden #520 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2017/2018
AS melder nu, at Paris er gået ind i jagten på Mbappé for at skabe deres NCM (Neymar, Cavani, Mbappé), men det vil kræve en hel masse afgange ift. FFP.

Draxler meldes på vej til Barcelona - hans agent blev set der i går - ligesom Jesé, Krychowiak, Aurier og Dí María også meldes på vej ud.

Så selvom det kan være en lang og nærmest umulig vej for pariserne, så har vi måske fået øget konkurrence.
Desuden så skriver AS, at vi gerne vil vente med at hente ham til næste sommer, mens Paris er indstillet på at gøre det nu.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

9 år 2 dage siden #521 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæson 2017/2018
Lidt overraskende har Kovacic udskiftet rygnummer 16 med nummer 23.
Gad vide hvem der er gjort plads til med nummer 16?

9 år 2 dage siden #522 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæson 2017/2018

Chamartin skrev: Lidt overraskende har Kovacic udskiftet rygnummer 16 med nummer 23.
Gad vide hvem der er gjort plads til med nummer 16?

Ikke rigtig nogen! Bare fordi man skifter trøje nummer til et bedre et (23 tilhøre store navne), så er det ikke ensbetynde med at der kommer en den anden vej.

9 år 2 dage siden #523 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2017/2018
Mere trøjenumre. Mod al forventning så har hverken Mayorals eller Llorentes trøjer fundet plads i Madrids officielle fanshop på Bernabéu. (Jf. AS).
Det til trods for, at de har haft faste numre under opstarten.

Det kunne godt tyde på, at de er på vej væk igen. Mayoral er ikke så overraskende, og det betyder HELT sikkert et angrebskøb. Llorente er jeg sgu ked af, men det må betyde, at man vil gøre yderligere brug af en dynamisk tre-mands-midtbane, de dage, hvor Casemiro er skadet/i karantæne.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

9 år 2 dage siden #524 af Carlos3

DarioGomez skrev: Mere trøjenumre. Mod al forventning så har hverken Mayorals eller Llorentes trøjer fundet plads i Madrids officielle fanshop på Bernabéu. (Jf. AS).

Det kunne godt tyde på, at de er på vej væk igen. Mayoral er ikke så overraskende, og det betyder HELT sikkert et angrebskøb. Llorente er jeg sgu ked af, men det må betyde, at man vil gøre yderligere brug af en dynamisk tre-mands-midtbane, de dage, hvor Casemiro er skadet/i karantæne.

Jeg håber at hvis man sender Llorente videre at det er med planer om gensyn, jeg synes han har stort potentiale på den defensive midt, han minder mere om Alonso end illaramendi nogensinde gjorde.

- Alfredo Di Stefano

9 år 2 dage siden #525 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæson 2017/2018

Carlos3 skrev:

DarioGomez skrev: Mere trøjenumre. Mod al forventning så har hverken Mayorals eller Llorentes trøjer fundet plads i Madrids officielle fanshop på Bernabéu. (Jf. AS).

Jeg håber at hvis man sender Llorente videre at det er med planer om gensyn, jeg synes han har stort potentiale på den defensive midt, han minder mere om Alonso end illaramendi nogensinde gjorde.

Det vil da nok være på lån at de sender Llorrente, hvis vel og mærke det kommer til at ske. Alt andet vil være et kopi af Barcelona's ledelse; Ergo at smide talenter på porten. Den fejl tror jeg dog at Perez har lært! Og hvis der er nogle som er vild med Llorente, så er det netop Perez! Han er eget produkt og et lysende talent, som kan tage over for Casemiro og lære af fra ham. Det utrolig er dog, at Casemiro er fandens ung, hvilket er frustrerende hvis Llorente også bliver en verdensstjerne. Så et kæmpe luksus, som de nok har tænkt over, den kære Zidane og Perez.

9 år 2 dage siden #526 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæson 2017/2018
Vi nærmer os den 1. september og nu begynder silly season for alvor at peake!

REAL TO CASH IN ON BALE?

After Jose Mourinho has left the door ajar for a sensational Manchester United move for Gareth Bale, Marca claim Real Madrid could be tempted to cash in on the Welshman.

It’s claimed the reigning European and Spanish champions could use the money received for selling Bale to help finance moves for Monaco hotshot Kylian Mbappe or Borussia Dortmund forward Ousmane Dembele.

The French pair are in the middle of a transfer tug-of-war between Real and their fierce rivals Barcelona, who have funds available following the sale of Neymar to PSG.

Det rygte er selvfølgelig opstået på baggrund af, som de fleste nok har bidt mærke i, at Mourinho kickstartede den psykologiske krig op til aftenens kamp ved at tale om Bale. Og straks har både spansk og engelsk presse bidt på krogen... Han ved nok hvilke knapper han skal trykke på for at få historierne til at rulle, den kære Mou... Akkurat som det var tilfældet op til pre-season, hvor han "hviskede" til Bale... Det er efterhånden lidt for åbenlyst...

JOSE: I’LL FIGHT FOR BALE

Gareth Bale was once the world's most-expensive signings - but could he reclaim the accolade off Neymar?

Well, Jose Mourinho says he is ready to fight to bring the Welshman to Old Trafford, if Real Madrid are willing to sell.

Manchester United face Real in tonight's UEFA Super Cup and Mourinho made his intentions clear..

JOSE ON GARETH BALE

Jose Mourinho would like to sign Gareth Bale if the Welshman does not feature in Real Madrid’s plans.

Speaking at his Super Cup press conference, Mourinho said: “If he is not in the club’s plans, that with the arrival of another player would mean he was on his way out, I will be waiting for him on the other side and fight with the other coaches that would want him on their team.

“But if he plays tomorrow, that is the best confirmation that he is still wanted by the team.”

Bale has been linked with a move away from Real Madrid, who are reportedly chasing Monaco star Kylian Mbappe.

Sidste redigering: 9 år 2 dage siden ved El_Juan.

9 år 2 dage siden #527 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæson 2017/2018

Mod al forventning er måske så meget sagt. Ingen af de to har fået nogen videre præsentation indtil nu, akkurat som de også "kun" i første omgang fik tildelt numre til pre-season-kampene, og ikke faste numre som sådan. Derfor er det måske en overdrivelse at kalde det mod al forventning... Det er åbenlyst, at Real Madrid endnu ikke har lagt sig fast på, hvorvidt de to skal blive eller ej. Og sådan har billedet egentlig tegnet sig gennem hele pre-season. Man er åbenbart stadig i tvivl om de to.

Det tyder vel ikke på andet, end at man ikke har lagt sig 100% fast på de to spilleres fremtid i klubben endnu. Så det er måske også lige tidlig nok at være "ked af det" og drage nogen endegyldig konklusion på deres fremtid :-)

9 år 1 dag siden #528 af Carlos3
Perez post-Supercup: "We're not selling Bale, he's a Madrid player, is very important, and is one of the world's best. Re signings: "I don't think there will be any new arrivals, we have great players, our idea after winning the CL was to not do anything and continue with the same team."

www.reddit.com/r/realmadrid/comments/6sg..._selling_bale_hes_a/

- Alfredo Di Stefano

Leveret af Kunena Forum