Sæson 2017/2018
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Neye skrev: Bale ud til januar og Harry Kane eller Timo Werner ind i stedet
Hvorfor? Ingen af dem vil kunne spille CL-bold og så er vi vel lige vidt?
Daniel skrev:
Neye skrev: Bale ud til januar og Harry Kane eller Timo Werner ind i stedet
Hvorfor? Ingen af dem vil kunne spille CL-bold og så er vi vel lige vidt?
Er vi?
Transfermæssigt var sommeren jo en katastrofe, men det har jeg postuleret før. Pengepungen skal op af lommen og der skal købes ordentligt ind. Ikke flere talenter, men kvalitet som kan gå direkte ind (mere eller mindre) i start 11. Hvem skulle Benzema føle sig udfordret af til træning og dermed give manden noget konkurrence og vilje tilbage? Han har jo siddet tungt på 9er positionen i mange, mange år.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Og så runger det bare ekstra hult når man hører forklaringer som dommerne og "uheldige skader" (jeg måtte faktisk lige tænke mig om et par gange for overhovedet at komme i tanke om hvem der har været skadet, men kom så i tanke om Varane og så nu Benz). Samtidig himles der op om at vi har en trup der er alle andre hold overlegne - Asensio er jo mindst 7 eller 8 gange bedre end Mbappé hvis man ska stole på de scouting reports der serveres af folk her på forum :-D jamen det håber vi da alle er sandt, men synes nu også opstarten her har vist at han vist lige har et lille stykke op til Messi og Neymar i hvert fald.
Håber virkelig der kommer 3 point på kontoen søndag og så må der gerne være festfyrværkeri på Bernabeu når jeg ska sidde og buhe af Bale mod Betis (og inden folk farer op af stolene, så bare rolig - jeg starter med at buhe indeni og sætter først lyd på hvis waliseren igen leverer som Emerson på en dårlig dag) ;-)
Heldigvis, så taber Real Madrid og Barcelona flere og flere point i løbet af en sæson. Det skal ikke forstås som i, at jeg elsker Real Madrid mister point, men at der er flere hold som driller de 2 klubber i løbet af en sæson. De seneste 4 sæsoner der har pointantallet dalet, hvor vi nogle sæsoner før det lå tættere på 100 end 90, og faktisk også vandt mesterskabet med 100 point.
Nå, men pointen er, at det hele nok skal gå. Barcelona eller At. Madrid går heller ikke helskindet igennem sæsonen, og gu er det da røv, at vi allerede smider 4 point, men værre er det jo heller ikke. Det er det samme lort fra samme brugere hver år. Du er en af de mere pessimistiske brugere herinde, og råbte nærmest død over Real Madrid, fordi vi ikke fik Pogba for nogle år tilbage. Heldigvis stod du ikke for indkøbet den gang, for overvurderet som jeg kaldte ham, er han ihvertfald. Jeg ved hvordan du vil fortolke det, men det fører heldigvis videre til det næste.
Når du gør grin med folk som anser Asensio som et større talent end Mbappé, eller ihvertfald på højde med ham, så kan man altid tænke tilbage på de mange indkøb du har råbt og skreget efter, som heldigvis ikke er kommet til klubben, som senere har vist sig at gøre det langt dårligere end forventet, som senest var Pogba :)
Og selvfølgelig er der kæmpe forskel på Asensio's niveau, og Neymar's niveau. Havde du forventet andet på nuværende tidspunkt?
Nu vil jeg ikke ud i noget der minder om de absurde debatter du har kørende. No hard feelings, men du kan bruge sarkasme så meget du har lyst til. Faktum er jo bare, at du heller ikke altid rammer hovedet på sømmet.
Om man vil det eller ej, så er vi stadig i top 1 over de bedste hold i verden, og det ændre 2 uafgjorte kampe altså ikke på. Vi har ikke vundet Chl de 3 seneste gange på folk som ikke længere er i klubben, men bibeholdt stammen de seneste mange år. Vores absolut bedste spiller sidder ude med en dum karantæne, men hvis man ikke kan mærke verdens bedste spiller ikke spiller, så er man måske ikke verdens bedste spiller i det hele taget?
Ronaldo kan ikke erstattes med nogle af de spillere vi har i truppen nu, men han skal heller ikke erstattes på nuværende tidspunkt. Mærkes det kan det, men vinder vi de næste 20 kampe i streg, som de seneste 2 sæsoner har vist sig, at vi gør, så har alle glemt de 2 uafgjorte kampe. Og det har vi, fordi Barcelona selvfølgelig ikke går ubesejret igennem sæsonen.
Alt i alt, så handler det måske også bare om, at vi alle nok lige skal slå koldt vandt i blodet. Det handler ikke om en ekstra angriber, eller James og Morata ikke længere er i klubben. For vi har trods alt vundet langt de fleste opgør uden dem imens de spillede i klubben. Det handler om, at alle klubber rammer noget modgang på et tidspunkt, og det kan ikke undgåes, og sker for alle klubber. Vi kommer også helskindet igennem denne sæson, og tro mig. Vi er også at finde i ligaen næste år, og højst sandsynligt også med en masse flere titler end nu :)
PS. Det hele er skrevet i en god tone, så hvis du misforstår noget undervejs, så er det ikke ment negativt, så ingen grund til at farer til tasterne, og skabe noget der minder om din 7. verdenskrig :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Florentino Pérez
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Forever-madrisimo skrev: Morata sørgede for rigtig mange points sidste sæson også i slut minutterne. Så du kan godt regne med, flere point tab end forrige sæson. Det kommer bestemt til at koste os titler fremadrettet, når vi ikke har angribere i truppen udover CR7.
Og Reyes sikrede os mesterskabet for en helt del år siden efterhånden. Skulle det så betyde, at vi ikke skulle vinde flere mesterskaber, eller?
Sahinovic skrev: I forrige sæson spillede Real Madrid også uafgjort tre kampe i streg i september/starten af oktober måned, mod henholdsvis Villarreal(hjemme), Las Palmas(ude) og Eibar(hjemme). De tre kampe var spillet MED Ronaldo, til dem som mener, at han er løsningen.
Med andre ord, så er forventningen, at man med Ronaldo på holdet vil vinde alle sine kampe? Selvfølgelig kan Ronaldo ikke gøre alting alene, men en stor del kan han ihvertfald gøre.