Sæson 2017/2018

8 år 9 måneder siden #829 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 2017/2018
Jeg går sgu i disse dage og er lidt frustreret. Nu skal vi ikke male fanden på væggen efter to kampe, men jeg synes egentligt, at resultaterne er symbolet - og konsekvensen - af en helt igennem irrationel beslutning: den manglende angriber.

Ronaldos karantæne og de mange brændte chancer er naturligvis uheldige, men det ændrer simpelthen ikke på, at det er amatøragtigt for en klub som Real Madrid at praktisere et 4-4-2 system, men kun have to angribere i truppen.

Jeg nævner med vilje ikke Mayoral, og det er rigtigt, at han naturligvis kan blive spillet ind på holdet, men det er godt nok ikke et godt signal, at man tror så lidt på ham, at han ikke engang sættes ind i Levante-kampen.

Vi har solgt Morata og fået masser af penge ind, og alligevel vælger vi ikke at gøre det åbenlyse: skaffe den angriber. Det har nu kostet fire point, og - ja, jeg maler fanden på væggen - det kan meget vel koste os mesterskabet. JA, vi er kun fire point efter, men fire point svarer altså til ti i PL eller en anden mere jævnbyrdig liga. Selvfølgelig taber Barcelona point - og det samme gør vi - men det er sgu ærgerligt og uacceptabelt, at vi allerede nu sætter os i sådan en situation. Og ja, vi har haft masser af chancer, men det får vi ikke tre point af. Levante er hold, som vi aldrig skal komme i problemer mod.

I år har vi alle forudsætninger for at køre hele fodboldeuropa over, og så er det sgu åndsvagt at havne i en situation, hvor vi er så tyndt besatte på en position, når vi har haft alle forudsætninger til at hente en spiller, der endda kunne agere reserve.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #830 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018

Sebberg skrev: Jeg nævner med vilje ikke Mayoral, og det er rigtigt, at han naturligvis kan blive spillet ind på holdet, men det er godt nok ikke et godt signal, at man tror så lidt på ham, at han ikke engang sættes ind i Levante-kampen

Han var ik engang på bænken! Altså selv uden et indkøb, så ku man i det mindste ha beholdt Mariano - jeg tror de fleste anså ham for værende noget mere klar end Mayoral (ik mindst efter sidstnævntes spildte sæson i Wolfsburg). Men jeg ka forestille mig at både Mariano og Morata (sidstnævnte i hvert fald helt sikkert) bare ville væk, da de godt ku se at det er en umulighed at komme foran Benzema og Bale, da Zidane med sine handlinger har gjort det soleklart at de ikke ka overhales ligegyldigt hvorn de præsterer. Og så er det da klart sjovere at være førstevalg i Lyon eller Chelski. Meget falder tilbage på at man har beholdt Bale synes jeg - han er ikke angriber (i hvert fald ik i en 4-4-2) og alligevel ska han presses ind i systemet og helst i en plads i startopstillingen så ofte som muligt - sådan ser det i hvert fald ud. Og så blir det naturligvis sværere at gå ud og hente en angriber af nogenlunde kvalitet - for dén slags koster jo nu om dage - og vi ku jo vel ik smide 60-70 mio efter en spiller som ska være 4.-valg i angrebet. Så jeg synes stadig rigtig meget hænger på det her med at vi har BBC som alle 3 reelt SKAL spille, uagtet præstationer og system- det gør det rigtig svært at gøre noget seriøst ved angrebet - og en spiller som Morata havde naturligvis luret den.

8 år 9 måneder siden #831 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Sæson 2017/2018
Undskyld på forhånd for et meget langt indlæg.

En spiller som Ronaldo har længe delt vandende her på forum. Men jeg vil nu tage fat i de ting mange her skriver om at han er en dårlig fodboldspiller, hvis man ser bort fra hans mål. Jeg vil postulere at dette er et forkert udsagn.

Jeg har så tænkt at undersøge noget på en lidt anden måde. Der er nemlig én anden spiller i truppen, som på samme måde kan dele forum i 2 halvdele.. Nemlig Benzema. Hvad der er interressant er , at jeg synes at have observeret en tendens til at dem der virkelig ikke er fan af Ronaldos spil, eller har det med at være meget kritiske over for ham, er typisk også de brugere der er vilde med Benzema. (selvfølgelig er der også brugere der falder uden for disse 2 grupper) men jeg ser bare en tendens.

Mange der ikke så godt kan lide CR7 er vilde med Benzema, og ser ham næsten som en eller anden slags fodboldgud.

Så jeg vil prøve at sammenligne de 2 spillere på det man kan kalde spilforstå-else, boldhåndtering indflydelse på holdet. Altså ikke på antal mål scorede.

KILDE WHOSCORED

Vi kikker her på la liga og CL sidste sæson (16/17) I forhold til dette skal folk huske på at Benzema

Ronaldo skrives med CR[ ] benzema med BZ( )

Vi kikker først på Assists.

Total assists i la liga:
CR [6], BZ (5)

Minutter Pr. Assist:
CR [424 minutter], BZ (382,8 minutter)

Assist CL:
CR [5] , BZ (0)

minutter Pr. Assist
[240minutter ] (952 minutter uden assist)

Assist sammenlagt
Total: CR [11], BZ (5)
minutter Pr. Assist: CR [340,3 minutter], BZ (573,2 minutter)

Okay så kan vi snakke "spil forståelse" eller bold håndtering. Det er jo svært at måle, men mange siger jo at fx Ronaldo ikke kan være med i det opbyggende spil osv. Oprindelig ville jeg her bare se på pass acuracy – med forbehold for at det jo egentlig ikke siger noget om pass-kvaliteten, jeg antog at assists og pass acuracy kunne give et ”indtryk” men nu har jeg fundet nogle flere tal. Så jeg vil sammenligne følgende: Pass accuracy, through balls per game, key passes per game, crosses per game, antal spilninger pr. game, vundet luftdueller, driblinger, vundet frispark, og offsides.

Pass accuracy:
Pass accuracy La Liga: CR [80.0 % ], BZ (80.8 % )

Pass accuracy CL: CR [86.9 % ], BZ (83.9 % )

Pass accuracy i alt:
CR [82,21%]
BZ (81,83 %)

Through Balls: Så vidt jeg kunne finde på Whoscored, er det succesfulde bolde I dybden per game. Dette er vidst ikke registreret for La Liga på Who-scored desværre.

La liga: CR [ikke angivet ], BZ (ikke angivet )

CL: CR [0,2 ], BZ (0,1 )

Crosses: Så vidt jeg kunne finde på Whoscored, er det succesfulde indlæg (både høje og flade) per game.

La liga: CR [0,3 ], BZ (0,1 )

CL: CR [0,5 ], BZ (0,1 )

Key Passes: Så vidt jeg kunne finde på Whoscored, er det den aflevering der fører til at en hold kammerat kan få en afslutning mod målet (på alle måder) gennemsnitlig antal key passes per game.

La liga: CR [1,1 ], BZ (1,3)

CL: CR [1,5 ], BZ (1,5 )

Passes: Gennemsnitlig antal afleveringer per game.

La liga: CR [26,6 ], BZ (22,1)

CL: CR [31,8 ], BZ (28,6 )

Vundet luftdueller:

La liga: CR [1,2], BZ (0,6)

CL: CR [1,5 ], BZ (0,7 )

Dribbles pr. Game:
La liga: CR [0,9], BZ (0,6)

CL: CR [1,2 ], BZ (1,2 )

Fouled pr. Game:
La liga: CR [1,6], BZ (0,3)

CL: CR [2 ], BZ (0,4 )

Off sides pr. Game:
La liga: CR [1,2], BZ (0,7)

CL: CR [1,2 ], BZ (0,7 )

Som det kan ses er Benzema faktisk bedst til "ikke at være offside" (overraske-de faktisk mig, da jeg følte han var det flere gange pr. game) , er marginalt bedre på key passes i La liga (1,1 vs 1,3) samt minutter mellem vær assist i La liga(382,8 vs 424) MEN han taber dog den sammenlagte minutter mellem hver assist ret stort (573,2 vs 340,3)
Så hvad betyder dette i forhold til spilforståelse /indgå i spillet? Tja det må folk jo selv vurdere og konkludere på, men statistikken indikerer (læs ikke nødvendigvis sandheden, og folk er velkomne til at vurdere anderledes) at dette ikke er tilfældet.
Ronaldo er altså på statistikken en spiller der har flere spilninger pr. kamp, højere pass acc. Han assister mere, han laver flere gode indlæg og stikninger, han har flere succesfulde driblinger, vinder flere frispark og vinder mere end dobbelt så mange luftdueller.

Alle disse parametre er altså når man fjerner alle Ronaldos mål (dvs Tap ins og straffespark) på trods af dette vidner statestikken om en spiller der deltager mere i spillet… udover at han scorer mere end dobbelt så mange mål (37 vs 16)

Læg til denne statistik at tallene er taget fra en sæson hvor Ronaldo kom tilbage efter en meget alvorlig knæskade. Denne knæskade virkede til at holde ham kraftigt tilbage, næsten hele første halvdel af sæsonen (min subjektive vurdering) og på trods af dette, vidner statistikken om en spiller der er mere med i spillet på mange statistiske parametre (omend det ikke altid er et 100% præcist billede statistik giver!).

Man kan sige hvad man vil om hvad man finder ”elegant” eller ”underholdende/flot”. Men det er ikke altid en ensartet elegance. Ronaldinho og Zidane er 2 fantastiske fodboldspillere, men de var elegante på hver deres måde. En spiller som Ronaldinho var jo nærmest en legesyg dreng der stod og dansede samba, men på magisk vis fulgte bolden efter. Andet eksempel: En spiller som Messi der også er en stærk dribler, er jo slet ikke elegant på samme måde som Ronaldinho. Ronaldinho lavede flere flotte finter, Messi løber bare der ud af og skubber bolden uden om forsvarsspilleren, og er svær at få fat i grundet hans hurtige føder og lave tyngdepunkt.. ikke pga sambafinter. Dog er begge dygtige driblere, men forskellige.

Synes man så, at Ronaldos spil er grimt? At han er "ikke-elegant"? Det må man gerne mene, det er jo meget forskelligt hvad der er set som elegant, og hvilken elegance-type (det var det jeg prøvede at illustrere med nogle af disse meget elegante spillere)

Følgende er nu min helt egen subjektive mening.
Mig personligt, synes jeg ikke Ronaldos spil er så grimt, det kan være smukt, andre gange kan det være mindre prangende, hvis afleveringen glipper, 1-2’en bliver dårlig, eller driblingen er ringe. Attituden kan da også en gang imellem være irriterende, han falder til tider for meget, og han har det med at revse af sine medspillere, jeg er heller ikke fan af hans metroseksualitet. Han virker dog som en enormt sympatisk mand uden for banen (for det meste). Og til hans forsvar synes jeg at hans ”image” som en diver gør at der skal ret meget til før at han faktisk får sine frispark (altså der er tit jeg synes han bliver fældet med ulovlige midler, men der ikke bliver dømt noget da ”Ronaldo da jo nok filmer” ) Og han bliver underlagt enormt meget had fra næsten samtlige tilskuer, uanset hvem der er modstander. Aldrig har jeg oplevet så god en spiller, få så mange "BUH" og "PIFT" når han er på bolden. Og bliver udsat for utrolig mange provokationer på banen.

Om Benzema:
Benzema er for mig en kluntet spiller at se på, han ser uelegant ud (synes jeg) og han ligner ofte en der ikke har føling med bolden. Han laver nogle gange gode løb, og gode hurtige afleveringer i små rum. Men han er hamrende ustabil, og han er ikke god til at tæmme bolden eller afslutte. Hver gang(næsten) han sætter en mand ser det tilfældigt ud.
Han har dog også enkelte, desværre meget få kampe, hvor han bare er på. Senest for et par uger siden. Der spiller han virkelig flot.
Hans attitude kan virke enormt ugideligt, om end ikke så ”opråbende” som Ronaldo kan blive. Uden for banen virker han som et rigtigt dumt svin.
- Dette er 100% min egen subjektive holdning.

Pointen med dette indlæg var at prøve dels at få nogle saglige tal på debatten, samt at give min egen vurdering af sagen. Kort er min vurdering at der er mange valide kritikpunkter af Benzema, der dog til tider er en virkelig dygtig angriber. Derfor mener jeg også at det er dybt godnat at der ikke er købt ind reserve ind / erstatning for Morata. Nu da Benzema er skadet står vi en del svagere end før, på trods af ovennævnte kritik. Og Trods den måske heftige kritik i dette indlæg er han IMO stadig et bedre valg end Bale.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo, Jonas

8 år 9 måneder siden #832 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018

Sebberg skrev: Jeg går sgu i disse dage og er lidt frustreret. Nu skal vi ikke male fanden på væggen efter to kampe, men jeg synes egentligt, at resultaterne er symbolet - og konsekvensen - af en helt igennem irrationel beslutning: den manglende angriber.

Ronaldos karantæne og de mange brændte chancer er naturligvis uheldige, men det ændrer simpelthen ikke på, at det er amatøragtigt for en klub som Real Madrid at praktisere et 4-4-2 system, men kun have to angribere i truppen.

Jeg nævner med vilje ikke Mayoral, og det er rigtigt, at han naturligvis kan blive spillet ind på holdet, men det er godt nok ikke et godt signal, at man tror så lidt på ham, at han ikke engang sættes ind i Levante-kampen.

Vi har solgt Morata og fået masser af penge ind, og alligevel vælger vi ikke at gøre det åbenlyse: skaffe den angriber. Det har nu kostet fire point, og - ja, jeg maler fanden på væggen - det kan meget vel koste os mesterskabet. JA, vi er kun fire point efter, men fire point svarer altså til ti i PL eller en anden mere jævnbyrdig liga. Selvfølgelig taber Barcelona point - og det samme gør vi - men det er sgu ærgerligt og uacceptabelt, at vi allerede nu sætter os i sådan en situation. Og ja, vi har haft masser af chancer, men det får vi ikke tre point af. Levante er hold, som vi aldrig skal komme i problemer mod.

I år har vi alle forudsætninger for at køre hele fodboldeuropa over, og så er det sgu åndsvagt at havne i en situation, hvor vi er så tyndt besatte på en position, når vi har haft alle forudsætninger til at hente en spiller, der endda kunne agere reserve.

Hvem skulle angriberen være?

Jeg tænker det helt klart har noget at gøre med vores luksusproblem på den offensive midtbane. Ronaldo og Benzema er selvsikre om man vil det eller ej. Isco er det via hans spil, og Bale via hans status. Tilbage er der den stormende Asensio, som vil frem, og gør det fremragende. Tilbage er der en altid hårdarbejdende Lucas og Moyaral. Nuvel, så kunne man leje sidstnævnte ud igen, og hente en ligegyldig angriber som Llorente, og den løsning er jeg simpelthen bare ikke fan af. Tilbage står vi bare med 4-5 spillere (som på hver deres måde vil kræve fast spilletid) til 3 positioner, og det tror jeg simpelthen Zidane og Perez vil løse med rotation, og derfor er det bevidst ikke at hente en utrolig middelmådig angriber á la Llorente.

Jeg tror planen har været, at Benzema skal erstattes med en af de mange offensive "midtbanespillere" vi har i truppen. Fra nu af hedder den en 4-4-2, hvor alle er indforstået med, at det er en diamant på midtbanen :) Spares Benzema, så spiller Ronaldo på toppen med Asensio. Spares Ronaldo, så spiller Bale på toppen i stedet for ham. Zidane lader ikke til at være ligesom Mourinho med hans 1 til 1 filosofi, så derfor er det et langt blødere skifte fra formation til formation. Jeg er kæmpe fan af den stil, og det tror jeg vitterligt er grunden til, at vi ikke har hentet en bedre angriber end Moyaral.
Det bedste eksempel er jo på Bernabeú imod Barca, hvor Zidane fuldstændig tog røven på Valverde, da de havde regnet med vi stillede op med 2 angribere som i første opgør, og derfor lagde en taktik efter det med 3 centrale forsvarsspillere, hvor de efterfølgende fik en fodboldleksikon på banen, men også i det taktiske aspekt af spillet.

Derfor ser jeg det ikke som en falliterklæring eller amatøragtigt, at vi kun har Ronaldo og Benzema som decideret angribere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 9 måneder siden #833 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018
@Siempre fiel.

Min fejl. Den skulle have været formuleret langt bedre. Skifte mening hver 5. dag handlede om Real Madrid's præstationer som helhed, eller enkelte spilleres niveau. Forstået på den måde, at du er der med det samme, hvis Modric dykker i niveau, hvor han efter noget tid som i sidste sæson genfinder sit topniveau. Som sagt, så er det med følelserne uden på tøjet i stedet for måske lige, at tage temperaturen og overveje om det ikke blot en er mindre krise, som alle mennesker rammer i deres erhverv.
Nu synes jeg du gør mig langt klogere end jeg er, så det takker jeg da for :) Som sagt, så har jeg ingen skjult agenda i min måde at skrive på. Ej heller har jeg været på et intensivt kursus, hvor jeg lige har lært et par tricks i hvordan man udstiller andre på i en god tone. Jeg skriver? :D jo ikke noget du ikke selv ved. Du ved jo godt selv, at du skriver med følelserne uden på tøjet, og jeg ikke gør. Hvorfor er det så forkert, fejt, eller whatever af mig, at nævne det? Jeg skriver jo ingen steder, at det er negativt. Det er din måde at fortolke det på, men det kan jo aldrig nogensinde være mit problem, og slet ikke når jeg 10 gange undervejs prøver at gøre opmærksom på, at der intet negativt er i det.
Jeg føler mig bedreviden på mange punkter, men det ser jeg heller ikke noget negativt i. Det er jo ikke tilfældigheder, at man gentagende har ret, hvis man har lagt jeg ved ikke hvor mange timer i noget arbejde. Og lige her, så har jeg ikke tal på, hvor mange timers fodbold jeg har studeret. Langt mere analyseret end så mange andre, så når jeg siger, at Isco skal spille der og der, så er det simpelthen, fordi jeg har nærstuderet visse ting i fodbold, hvor det kun kan give mening. Og ja, den med den statiske midtbane havde vi også en del debatter om for nogle år siden, hvor jeg sagde det drejede sig langt mere om BBC som trio end Modric og Kroos som duo.

Hvis du anser mine stikpiller som ondskabsfulde, så undskylder jeg. Personlige vil det jo blive, da det er din personlighed i indlæggene jeg går efter, og oftest er uenig med dig i. Kommunikation er vejen frem, og jeg ved, at du skriver som du gør, fordi du ikke gider at pakke noget ind, og hader politiks korrekthed :D Den stil har jeg intet imod du bruger som stikpille imod mig, så længe jeg er klar over, at du gør det med et smil på læben, og ikke decideret er fjendtlig. Det er den holdning jeg har, og derfor er det også den holdning jeg giver udadtil, så hvis du tager det for personligt, så bliver det lyn hurtigt mit problem, at stoppe med det, da det vil være over din grænse. Det er den slags infight jeg hentydede til, og derfor jeg har skrevet det et par gange efterhånden.
Som sagt, så kan jeg bedst lide en debat når den indenholder stikpiller, humor og saglighed, så det vil mine indlæg også bære præg af. Så er det op til den enkelte bruger at reagere herefter.

Vi er jo i bund og grund enige om mange ting, og du siger det jo egentlig selv. Du reagere anderledes bevidst på nogle ting, fordi du reagere i momentet. Alt i alt, så er det klart, at man er frustreret over tingene pt. men vi er Real Madrid. Klubben der altid lukker mål ind, og som altid præstere med store udsving i løbet af en sæson, og derfor mener jeg ikke der er behov for at sælge hele lortet...endnu :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 9 måneder siden #834 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev: @Siempre fiel.

Min fejl. Den skulle have været formuleret langt bedre. Skifte mening hver 5. dag handlede om Real Madrid's præstationer som helhed, eller enkelte spilleres niveau. Forstået på den måde, at du er der med det samme, hvis Modric dykker i niveau, hvor han efter noget tid som i sidste sæson genfinder sit topniveau. Som sagt, så er det med følelserne uden på tøjet i stedet for måske lige, at tage temperaturen og overveje om det ikke blot en er mindre krise, som alle mennesker rammer i deres erhverv.
Nu synes jeg du gør mig langt klogere end jeg er, så det takker jeg da for :) Som sagt, så har jeg ingen skjult agenda i min måde at skrive på. Ej heller har jeg været på et intensivt kursus, hvor jeg lige har lært et par tricks i hvordan man udstiller andre på i en god tone. Jeg skriver? :D jo ikke noget du ikke selv ved. Du ved jo godt selv, at du skriver med følelserne uden på tøjet, og jeg ikke gør. Hvorfor er det så forkert, fejt, eller whatever af mig, at nævne det? Jeg skriver jo ingen steder, at det er negativt. Det er din måde at fortolke det på, men det kan jo aldrig nogensinde være mit problem, og slet ikke når jeg 10 gange undervejs prøver at gøre opmærksom på, at der intet negativt er i det.
Jeg føler mig bedreviden på mange punkter, men det ser jeg heller ikke noget negativt i. Det er jo ikke tilfældigheder, at man gentagende har ret, hvis man har lagt jeg ved ikke hvor mange timer i noget arbejde. Og lige her, så har jeg ikke tal på, hvor mange timers fodbold jeg har studeret. Langt mere analyseret end så mange andre, så når jeg siger, at Isco skal spille der og der, så er det simpelthen, fordi jeg har nærstuderet visse ting i fodbold, hvor det kun kan give mening. Og ja, den med den statiske midtbane havde vi også en del debatter om for nogle år siden, hvor jeg sagde det drejede sig langt mere om BBC som trio end Modric og Kroos som duo.

Hvis du anser mine stikpiller som ondskabsfulde, så undskylder jeg. Personlige vil det jo blive, da det er din personlighed i indlæggene jeg går efter, og oftest er uenig med dig i. Kommunikation er vejen frem, og jeg ved, at du skriver som du gør, fordi du ikke gider at pakke noget ind, og hader politiks korrekthed :D Den stil har jeg intet imod du bruger som stikpille imod mig, så længe jeg er klar over, at du gør det med et smil på læben, og ikke decideret er fjendtlig. Det er den holdning jeg har, og derfor er det også den holdning jeg giver udadtil, så hvis du tager det for personligt, så bliver det lyn hurtigt mit problem, at stoppe med det, da det vil være over din grænse. Det er den slags infight jeg hentydede til, og derfor jeg har skrevet det et par gange efterhånden.
Som sagt, så kan jeg bedst lide en debat når den indenholder stikpiller, humor og saglighed, så det vil mine indlæg også bære præg af. Så er det op til den enkelte bruger at reagere herefter.

Vi er jo i bund og grund enige om mange ting, og du siger det jo egentlig selv. Du reagere anderledes bevidst på nogle ting, fordi du reagere i momentet. Alt i alt, så er det klart, at man er frustreret over tingene pt. men vi er Real Madrid. Klubben der altid lukker mål ind, og som altid præstere med store udsving i løbet af en sæson, og derfor mener jeg ikke der er behov for at sælge hele lortet...endnu :D

Hahaha, elsker slutlinjen :-D Som naturligvis er en hentydning til mine mange gange ret følelsesladede udbrud - omend du self ved det er sat på spidsen :-) Og jeg griner fordi at det jo er en sjov og korrekt karikatur af mig - for jeg får edderbankme lyst til at sælge hele lortet indimellem, indrømmet!!

Jeg synes egentlig dette indlæg er noget af det mest præcise du har skrevet og er enig i mange af dine vurderinger af vores debat. Jeg har dog svært ved at forstå din "skifte holdning hver 5. dag" - både når det gælder holdets præstationer eller enkelte spillere. Jovist, mine holdninger flukturerer da ifm spillernes og holdets form, men jeg synes du får det til at fremstå som om at jeg vil forlænge med Modric om tirsdagen og sælge ham om søndagen - og når jeg kigger ned over navnene i vores trup, så har jeg ganske få udsving ift holdninger til spillere over en længere periode. Ja, jeg var klar til at sælge Marcelo efter et par år og ja, jeg tror da egentlig at jeg var ok tilfreds med Benzema i starten af hans karriere i klubben - ligesom jeg de første 2 sæsoner rent faktisk godt ku lide en del af det jeg så fra Bale. Men generelter min holdning til spillerne ift relativt stabil - men SELVFØLGELIG kommer jeg da i perioder ud i tvivl omkring spillere, eksempelvis om en given spiller måske ville være bedst at skibe afsted, oftest grundet i flere faktorer som dårlig form over en længere periode (så nej, ik pga 3 dårlige kampe, men oftest flere måneder - som du da har helt ret i blot ka være et naturligt dyk!), generelt dårlige holdpræstationer, dårlig trupsammensætning eller mulighed for at bringe markant bedre erstatning ind - og der ka være flere faktorer. Det mener jeg ikke alene er overvejelser der sker i affekt, men rent faktisk holdninger der bunder i noget fodboldfagligt (omend jeg ikke tænker at jeg har gået i dybden med at nærstudere taktiske spidsfindigheder og analysere som du åbenbart har) - men forskellen er måske at jeg så går ud med disse holdninger uden at de er færdigformet, eftertestede eller gennemanalyserede over en 3-årig periode - så derfor ka mine holdninger langt oftere sikkert være et øjebliksbillede om man vil - og tingene (og mine holdninger) ka se meget anderledes ud et halvt år senere. Det har jeg personligt intet problem med - det er sådan jeg bruger forummet. Jeg skriver ikke herinde for at få ret - med mine ofte meget skeptiske synspunkter håber jeg faktisk som oftest at jeg får uret.

Men jeg synes da altid det er interessant når man får sande fodboldfaglige bæster som dig og Hugol på banen som lige ka gøre det klart at de rent faktisk har nogle analytiske og taktiske evner som ligger uden for den forståelsesmæssige sfære af den gennemsnitlige bruger - se DÉT var en joke, med et smil på læben ;-) Og så ka jeg informere om at når jeg debatterer fodbold er det altså ik fjendtligt på nogen måde - det er FODBOLD ffs - det er altid med et smil på læben. Personligt ka det ikke få mit blod i kog at nogen synes Benzema eller Navas er guds gaver til fodbolden - dér hvor jeg godt ka komme lidt højere op temperaturmæssigt er hvis nogle bevidst misrepræsenterer mine holdninger og hensigter, og/eller forsøger at nedgøre disse på et urigtigt grundlag - men man ka være ligeså lodret uenig som man vil, ellers ville debatten jo heller ik eksistere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 9 måneder siden #835 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018
Jøsses, get a room you two
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

8 år 9 måneder siden #836 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæson 2017/2018

Real Madrid skrev:

Kratmus skrev:

BBB skrev:

Kratmus skrev: I bagklogskaben har Dios ret i, at Pogba sandsynligvis ikke var det rigtige valg, selvom jeg da selv også var fristet. Han er god, men har ikke levet op til forventningerne om at være verdens bedste på midtbanen - endnu. Modric skulle også tilvænne sig.

Der er nok flere herinde, som vil argumentere for at det ikke kun var bagklogskab han blev valgt fra på. Der er jo en grund til at netop "Dios" argumenterede for, at vi ikke skulle købe.

Sikkert, der var mange, der var imod købet af ham - du var sikkert også en af dem, siden du lige fremhæver det? Jeg tror, at Pogba blev fravalgt hovedsageligt pga. harmonien i truppen, samt ubalance mellem pris og talent. Men jeg har ikke afskrevet ham endnu, omend han skal oppe sit niveau.

Vi taler forbi hinanden. Jeg mener, at Dios havde ret i, at Pogba ikke var det rigtige valg. Jeg var selv i tvivl, men det ærgrede mig til sidst, at vi ikke fik ham. I bagklogskabens lys, havde Dios sandsynligvis ret i, at Pogba ikke var det rigtige valg - jeg siger intet om, at Dios er bagklog(i denne henseende). I øvrigt kan man ikke fravælge på baggrund af bagklogskab. :P

Hvordan i alverden skal det forstås? Pogba – aka Marcelo part 2 – er en humørbombe uden lige, som da netop hjælper til med godt humør og harmoni i en fodboldtrup??

Jeg mente med henblik på lønhierarki :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 9 måneder siden #837 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæson 2017/2018

Kratmus skrev:

BBB skrev:

Kratmus skrev: I bagklogskaben har Dios ret i, at Pogba sandsynligvis ikke var det rigtige valg, selvom jeg da selv også var fristet. Han er god, men har ikke levet op til forventningerne om at være verdens bedste på midtbanen - endnu. Modric skulle også tilvænne sig.

Der er nok flere herinde, som vil argumentere for at det ikke kun var bagklogskab han blev valgt fra på. Der er jo en grund til at netop "Dios" argumenterede for, at vi ikke skulle købe.

Sikkert, der var mange, der var imod købet af ham - du var sikkert også en af dem, siden du lige fremhæver det? Jeg tror, at Pogba blev fravalgt hovedsageligt pga. harmonien i truppen, samt ubalance mellem pris og talent. Men jeg har ikke afskrevet ham endnu, omend han skal oppe sit niveau.

Vi taler forbi hinanden. Jeg mener, at Dios havde ret i, at Pogba ikke var det rigtige valg. Jeg var selv i tvivl, men det ærgrede mig til sidst, at vi ikke fik ham. I bagklogskabens lys, havde Dios sandsynligvis ret i, at Pogba ikke var det rigtige valg - jeg siger intet om, at Dios er bagklog(i denne henseende). I øvrigt kan man ikke fravælge på baggrund af bagklogskab. :P

Det var grunden til at jeg highlightede det.

Jeg forsøgte også at gøre det tydeligt, hvorfor jeg markerede "Dios", men det var måske en tand for subtilt. My bad - misforstået kommunikation er afsenderens fejl.

Jeg var også imod et køb af Pogba, men kun fordi det ville betyde et salg af Kroos eller Modric.

8 år 9 måneder siden #838 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018
Lige lidt fra dagens træning.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Mosse

8 år 9 måneder siden #839 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev:

Forever-madrisimo skrev: Morata sørgede for rigtig mange points sidste sæson også i slut minutterne. Så du kan godt regne med, flere point tab end forrige sæson. Det kommer bestemt til at koste os titler fremadrettet, når vi ikke har angribere i truppen udover CR7.

Og Reyes sikrede os mesterskabet for en helt del år siden efterhånden. Skulle det så betyde, at vi ikke skulle vinde flere mesterskaber, eller?

Det er da ikke fordi vi har vundet utallige af mesterskaber siden. Hvad er det blevet til efter ?

3

8 år 9 måneder siden #840 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 2017/2018
Er der nogen der ved hvilken kanal kampen iaften vises på??

Jeg kan ikke se noget på bold.dk...virkelig underligt at man ikke prioriterer dem der vandt champions league vinderne og verdens største klub!

Leveret af Kunena Forum