Sæson 2017/2018

8 år 10 måneder siden #877 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæson 2017/2018

elle44 skrev: Tjah. Jeg synes faktisk ikke det har været direkte elendigt i de kampe. Vi er vores modstandere klart overlegne Jeg synes vores genpres har været godt og vores forsvar har også stået gået. Der mangler skarphed i afleveringerne og bedre løsninger på den sidste 3.del. Det er svært når der intet kommer fra højresiden da Carvajal tilsyneladende har glemt hvordan en bold skal tæmmes over sommeren.

Vil gerne se Asensio i stedet for Bale, ikke at Bale har været direkte elendig, men der er bare flere ideer i Asensio, og vi skaber jo ikke et hav af chancer med den nuværende gameplan.

Vi skaber da pænt mange chancer?
Men som du selv siger: vi er modstanderen overlegen. Og det er vi jo (selvom det jo egentlig er et mirakel, at de ikke scorer på den store chance efter 3min...). Der har været rigeligt med fantastiske frispilninger til, at et par scoringer havde været kutymen efterfølgende...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #878 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018
Det virker lidt Nemisis agtigt, at vi kun kan spille på indlæg, og så taber vi på et indlæg.

Er der virkelig ikke andre facetter i Real Madrids spil vi kan bruge.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

8 år 10 måneder siden #879 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæson 2017/2018
Jeg er hverken sur eller skuffet. Det er fortjent, at vi er så elendige. Man ligger som man har redt. Perez og Zidane har selv bedt om at blive eksponeret for dette pres, og denne horrible sæsonstart. Man var så fandens arrogante i dette transfervindue. Sidste sæson, som var et af klubbens bedste sæsoner i historien, vandt vi ligaen ved hjælp af UTALLIGE mål i overtiden. Betyder det, at vi var heldige? Nej, det gør det som sådan ikke. Men det viser bare hvor små marginalerne var. Flere af gangene fortjente vi ikke at få alle 3 point. Derudover blev vi udspillet i begge kampe mod Barcelona, hvor vi i den første kamp hev et enkelt point hjem i overtiden via et hjørnespark.
Morata og James var ikke faste startere, men når de fik chancen, var de afgørende. Især Morata, der jo stod bag en del af vores overtidsscoringer. Hvad gør man så, når sæsonen slutter? Man sælger Morata, og udlejer James. På daværende tidspunkt var jeg fuldstændig enig i begge salg, MEN det skyldtes, at jeg forventede vi ville erstatte dem med endnu bedre spillere. Vi sælger en angriber der scorer 20 mål, og erstatter ham med en spiller, der end ikke var god nok til at få spilletid i et bundhold i Bundesligaen. James erstatter man med den mest ligegyldige midtbanespiller vi har haft siden Illarramendi, nemlig Ceballos. Den opmærksomme seer vil vide, at Ceballos ikke tilføjer noget slutprodukt. Hvem skal målene så komme fra? Jo, man valgte at sætte sin lid til den afdankede franskmand, og den hovedløse kylling fra Wales. For fanden, hvad forventer man så også?

Uanset hvor dårligt denne sæson ender, synes jeg Zidane skal fortsætte. Det fortjener han. Men hvis han nok engang ikke vil hente nye spillere til klubben, da han hellere vil pleje kærlighedsforholdene med visse spillere i truppen, skal han ud.

Tragikomisk, at man efter enkelte spillerunder har afsat ligaen til et af de dårligste Barcelona mandskaber, vi længe har set. Tillykke til Barcelona.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Steen.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #880 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018
Jeg forstår ikke, at tudealarmen går i gang herinde efter sæsonens første 5 ligakampe. Holdet har allerede i starten af sæsonen givet prøver på sin klasse med sejrene over United og Barcelona, hvor der ikke var de helt store problemer med at sætte dem på plads. Endda uden vi behøvede verdens bedste angriber (Morata) og verdens bedste slutprodukt (James) eller hvad de på nuværende tidspunkt bliver ophøjet til herinde. Ingen hold kører på 100% hele året, og der vil komme udfald uanset hvad. Det gælder bare om at holdet fremadrettet får styr på det og begynder at spille som et hold igen med færre desperate høje bolde og mere tanke på at behage publikum, for når man holder i bolden, lader spillet flyde og giver de kreative spillere frihed (og ignorerer Bale...), så fungerer spillet med de spillere, som stadig spiller i klubben og så kommer målene.

Jeg er ikke bekymret. Godt nok er vi 7 point ud, men kan Zidane skabe noget ro og kan spillerne have tillid hinanden og arbejde sammen som i sidste sæson, så bliver de første 6 point hentet mod netop Barcelona.

Få spillere rammer ikke formen på nuværende tidspunkt, men det er derfor vi har en bred trup med kvalitet over hele linjen. I weekenden er der en gylden mulighed for at tanke selvtillid. Den skal bare gribes.

8 år 10 måneder siden #881 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018
Brylle, du er ligeså naiv som vores sportslige ledelse.

Fordi vi slog Man U og Barcelona overlegent over 3 kampe, så er det ikke et resultat for det vil gå ligeså godt resten af sæsonen. Holdet er gevaldigt svækket på flere pladser og vi har set i halvlanden sæson nu, at Bale og Benzema bare ikke fungere sammen. Alligevel bliver man ved som en tosset duracel kanin og fandme ikke også om man forlænger kontrakten med dem.

Hele optakten i US blev vi udstillet totalt i vores offensiv, and guess what, det samme skete jo i hjemmebane kampene allerede i denne sæson.

Glem nu ikke at Real Madrid vinder mange af deres kampe på enkeltmands præstationer, vi kan ikke spille os igennem et forsvar uden brug af Isco, Asensio, James og Morata evt Kovacic. Kroos er alt for stationær og Bale samt Benzema er ufarlige i deres søgen efter bolden.

Det her hold kommer til at blive sat på plads i år, takket være en elendig ledelse som vanligt og en træner der ikke formår at spille de bedste spillere.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Forever-madrisimo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

8 år 10 måneder siden #882 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæson 2017/2018
Vi er blevet et hold, der er god i de store kampe og svære kampe(fx udebanekampe), og dårlig i de små kampe og de nemme kampe(fx vores hjemmebanekampe mod små hold). Det er faktisk meget mystisk. Og dog..

Attitude: man giver sig lige 10% ekstra i et lokalopgør, ligesom man vel gør mod Barca og Man U.

Modstanderne: de små hold kan tillade sig at stille sig ned, som Betis gør idag - især når de er på udebane. Man U og Barca kan ikke tillade sig det samme(de ville blive slagtet af deres fans, og det betyder faktisk noget), og de passer derfor bedre til vores spillestil - vi er nemlig gode mod de store hold.

Grunden til, at vi ofte vinder mod små hold skyldes så i høj grad enkeltmandspræstationer, fx CR7 og Morata og James. Nu har vi kun 1 af de 3 tilbage - den vigtigste af dem, men der er sq behov for flere afgørrende spillere. Nævn bare én anden spiller i vores trup, der er lige så målfarlig som én af de 3 ovenstående.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 10 måneder siden #883 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Sæson 2017/2018

Kratmus skrev: Vi er blevet et hold, der er god i de store kampe og svære kampe(fx udebanekampe), og dårlig i de små kampe og de nemme kampe(fx vores hjemmebanekampe mod små hold). Det er faktisk meget mystisk. Og dog..

Attitude: man giver sig lige 10% ekstra i et lokalopgør, ligesom man vel gør mod Barca og Man U.

Modstanderne: de små hold kan tillade sig at stille sig ned, som Betis gør idag - især når de er på udebane. Man U og Barca kan ikke tillade sig det samme(de ville blive slagtet af deres fans, og det betyder faktisk noget), og de passer derfor bedre til vores spillestil - vi er nemlig gode mod de store hold.

Grunden til, at vi ofte vinder mod små hold skyldes så i høj grad enkeltmandspræstationer, fx CR7 og Morata og James. Nu har vi kun 1 af de 3 tilbage - den vigtigste af dem, men der er sq behov for flere afgørrende spillere. Nævn bare én anden spiller i vores trup, der er lige så målfarlig som én af de 3 ovenstående.

Jeg er helt enig i at vi mangler james og morata, mange undervurdere hvor vigtige de var for bredden sidste år. Men jeg synes det er tankevækkende at man trods alt stadig ikke kan regne med mere fra Bale og Benzema, så kan man prøve at undskylde det så meget som man vil, men det er godt nok sygt at man med de 2 og ronaldo ikke kan strikke en opstilling sammen der er god for bare lidt mål. men idag var det mere taktiske oplæg der fejlede ligesom det var mod levante og det synes jeg ikke man skal glemme, Zidane har taget lidt for nonchalant på tingene, og forhåbentlig var det her det sidste wakeup call, og vi nu kan begynde en lidt mere solid kampform med flere må og sejre. men på trods af morata og james' fravære så har vi stadig et godt hold som kan vinde alle slags kampe, zidane skal bare finde sin harmoni med den nuværende trup. jeg tror stadig på at det kan blive en rigtig god sæson, men ja det ser da mega sort ud lige nu.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

8 år 10 måneder siden #884 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 2017/2018

Brylle skrev: Jeg forstår ikke, at tudealarmen går i gang herinde efter sæsonens første 5 ligakampe. Holdet har allerede i starten af sæsonen givet prøver på sin klasse med sejrene over United og Barcelona, hvor der ikke var de helt store problemer med at sætte dem på plads. Endda uden vi behøvede verdens bedste angriber (Morata) og verdens bedste slutprodukt (James) eller hvad de på nuværende tidspunkt bliver ophøjet til herinde. Ingen hold kører på 100% hele året, og der vil komme udfald uanset hvad. Det gælder bare om at holdet fremadrettet får styr på det og begynder at spille som et hold igen med færre desperate høje bolde og mere tanke på at behage publikum, for når man holder i bolden, lader spillet flyde og giver de kreative spillere frihed (og ignorerer Bale...), så fungerer spillet med de spillere, som stadig spiller i klubben og så kommer målene.

Jeg er ikke bekymret. Godt nok er vi 7 point ud, men kan Zidane skabe noget ro og kan spillerne have tillid hinanden og arbejde sammen som i sidste sæson, så bliver de første 6 point hentet mod netop Barcelona.

Få spillere rammer ikke formen på nuværende tidspunkt, men det er derfor vi har en bred trup med kvalitet over hele linjen. I weekenden er der en gylden mulighed for at tanke selvtillid. Den skal bare gribes.

Generelt enig, holdet har materialet. Der er bare brug for en fornyelse af en slags. Specielt i liga-sammenhæng. En lille, men vigtig taktisk ændring. Retfærdigvis så plejer Zidane netop at være god til de små justeringer, som forandrer spillet til det bedre.

For mig så skal Asensio spille en meget større rolle. Simpelthen fordi der er brug for tiltrængt ærgerrighed i det angreb.

Mesterskabet kan helt sikkert lade sig gøre. Det er desuden også lidt fedt at se truppen lidt presset. Heldigvis så tidligt i sæsonen. Betis var jo mange gange bedre forberedt end Real Madrid.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #885 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018

Forever-madrisimo skrev: Brylle, du er ligeså naiv som vores sportslige ledelse.

Fordi vi slog Man U og Barcelona overlegent over 3 kampe, så er det ikke et resultat for det vil gå ligeså godt resten af sæsonen. Holdet er gevaldigt svækket på flere pladser og vi har set i halvlanden sæson nu, at Bale og Benzema bare ikke fungere sammen. Alligevel bliver man ved som en tosset duracel kanin og fandme ikke også om man forlænger kontrakten med dem.

Hele optakten i US blev vi udstillet totalt i vores offensiv, and guess what, det samme skete jo i hjemmebane kampene allerede i denne sæson.

Glem nu ikke at Real Madrid vinder mange af deres kampe på enkeltmands præstationer, vi kan ikke spille os igennem et forsvar uden brug af Isco, Asensio, James og Morata evt Kovacic. Kroos er alt for stationær og Bale samt Benzema er ufarlige i deres søgen efter bolden.

Det her hold kommer til at blive sat på plads i år, takket være en elendig ledelse som vanligt og en træner der ikke formår at spille de bedste spillere.

Der er ingen grund til at kalde folk naive eller hvad man ellers kan finde på at lægge ud med i sin kommentar. Så falmer resten af indlægget.

Jeg siger ikke at 3 kampe er ensbetydende med, at sæsonen bliver god. Jeg siger derimod, at dette hold i flere år har vist, at det har kvaliteterne til at levere endnu en god præstation. Det er præcist de samme spillere som sidste år og man er endda kommet af med to spillere, der græd over manglende spilletid. Vi er vel reelt set kun svækket på bredden i angrebet? James var ikke engang god nok til at være med i truppen når alle mand var klar og ingen højre back er vel bedre end Danilo når vi ser på bredden. Der er Nacho trods alt bedre, hvis man vurderer deres præstationer.

Vi er aldrig gode i pre-season. Det er heller ikke her resultaterne betyder noget.

Selvfølgelig skal vi bruge nogle kreative spillere til at komme igennem et forsvar? Hvad vil du ellers? Bede modstanderen pænt om at lade være at tage bolden? :D
Jeg er helt uenig i at man vinder på enkeltmandspræstationer. Vi kan vel tage CL-finalen som et godt eksempel, for hold da op hvor havde vi et hold, der klaskede Juventus ud af banen. Du skal faktisk ikke gøre andet end at se på spillet når det flyder for at vide dig sikker på at holdet kan skabe noget. Modric og Kroos har jo gang på gang på gang vist, at de kan tage taktstokken og tage ansvaret for at styre kampene. Læg dertil at Kovacic allerede nu er klar til at tage over. Når Carvajal er i topform har vi netop også to backs der kommer flyvende og hjælper holdet i den fase.

Ledelsen har de sidste par år ændret strategi og fået sammensat et homogent hold der spiller sammen i stedet for et hold fyldt med alt for dyre spillere, som man derefter forsøger at spille sammen selvom de ikke passer til hinanden. Der er en grund til at spillere som Di Maria, Øzil og James er blevet sparket afsted. Kombinerer man deres manglende niveau med at de ikke passer ind i den nuværende stil, så får man en masse ubrugeligt til sit hold. Jeg forstår hvis man stadig skyder mod ledelsens "dyreste mand spiller"-politik, men jeg forstår ikke kritikken af ledelsens ageren på markedet, og jeg forstår ikke hvordan James og Morata pludselig er gået fra at blive kaldt teknisk dårlige spillere til at kunne spille sig igennem et forsvar.

Og så er det ret sjovt at du nævner Morata i sammenhængen med at spille sig igennem et forsvar :)

8 år 10 måneder siden #886 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018
@Steen.

Skal vi ikke være enige om, at hverken Morata eller James bidrog med nok da de startede inde? Nuvel, så kunne Morata da altid lige dukke op i slutminutterne i løbet af en kamp, men set over en hel kamp, så var han ligeså anonym som Bale stort set altid er det. Meningen er vel ikke, at vi skal smide paniske bolde ind i feltet i slutminutterne, ej heller at vores spil skal bygges op omkring høje bolde i feltet. Alle Morata's mål i Chelsea er scoret på den måde, og næsten det samme sidste sæson. Det er det Morata kan, men han kan ikke ændre en kamp i spillemæssig forstand. Det har vi jo af utallige gange set prøver på han ikke kan. Han er simpelthen ikke god nok i spilforståelse og kombination. Jo jo, hvis vi så bare kunne have ham på bænken til at sætte ind, så ville alle være glade, men nu er han heldigvis lidt mere ambitiøs end det.
Det samme gør sig lidt gældende med James. Dog viste han kun noget i sin første sæson IMO.

Jeg synes ikke vi var arrogante, for lad os være ærlige, så er det immervæk svært at forstærke vores trup. Jeg er da heller ikke vild med Bale, eller den måde Benzema præstere på, og der skal da nok også ske ting og sager til næste sommer, men hvem er alternativerne? En hjernedød dyr teenager, eller en aldrende hurtigløber, som trods sit kæmpe talent? stadig er at finde i Dortmund. Måske Lewandowski, som har afvist os hele 2 gange? Nu er det bare sådan, at angribere ikke hænger på træerne, for heldigvis er vi kommet over stadiet, hvor en angriber ikke skal kunne noget som helst teknisk, men bare prikke bolden det sidste stykke ind som Nistelrooy.
Mbappé havde da helt sikkert pyntet, men det er et kæmpe problem, at vi 1 måned inde i sæsonen stadig ikke kan stille i stærkeste opstilling. Hvem man foretrækker er vel ligegyldigt, men faktum er, at der hele tiden skal findes nødløsninger, eller rokeres rundt for at få kabalen til at gå op. Igen har det intet med vores reserver eller indkøb/salg at gøre.
Nu skal og kan Ceballos jo på ingen måde sammenlignes med James. Hvorfor du gør det, må vel være ren uvidenhed? Hvis man taler om James erstatning, så skal man nok nærmere kigge på Asensio, som allerede sidste sæson overtog hans plads i hierakiet og på banen. Ceballos er et fremragende køb, men tror man, at han skal scorer 10 mål, eller være vores nye 10'er så har man ikke set ham spille. Han skal aflaste Kroos og Modric sammen med Kovacic.

Det er nok meget sundt, at holdet kom helt ned på jorden igen efter vores fremragende 3 kampe, som gav titler. Intet slår hårdt arbejde, og det er det der skal til nu. Selvfølgelig er det pisse svært at komme tilbage igen, men får vi 4 point imod Barca, så er det fuldstændig åbent igen. De rider på en bølge nu, men de rammer også bunden.

Vi har trods alt stadig til gode, at se det hold som var så fremragende de sidste måneder af sidste sæson. Zidane skal nok genoverveje hans træningsmetoder, for de skader som gentagende gange rammer os er fatale, og de koster nu. Vi har været fandens ineffektive, og det ser jeg som et langt større håb end ikke at komme til chancer overhovedet. Nu skal der arbejdes sten hårdt for at komme tilbage, og få banket noget selvtillid ind i spillerne igen, så skal vi nok få endnu en fremragende sæson.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så husk på at med Navas, Benzema og Bale, så har vi altså stået som Chl vinder 3 gange på 4 år. Nuvel, så vil du mene, at man kan få bedre, og jeg er da til dels enig, men det er bare ikke nogen tilfældighed, at det er Real Madrid som kommer ud som vinder år efter år.

Lige Benzema synes jeg vi manglede alt for meget igår. Vi havde oftest 2-3 mand i feltet, men ingen foran feltet, eller spilleren som trak ned i hullet for at gøre plads. Det hele handlede om, at Ronaldo skulle hoppe højere end sin direkte modstander, og det satte også Isco fuldstændig ud af spillet. Isco har et godt samarbejde med Benzema, og det samme samarbejde har Benzema med Ronaldo, og derfor var vi så fremragende i slutningen af sidste sæson. De 3 fandt hinanden uden det gik udover balancen på midtbanen.
Derfor skal Ronaldo heller ikke spille på toppen, fordi man simpelthen mangler den funktion i spillet som hedder opspil.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Chamartin

8 år 10 måneder siden #887 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018
For præcist et år siden idag indledte vi en mindre stime på 3 uafgjorte i streg - bla. mod Eibar og Las Palmas. Vi vandt La Liga alligevel, og pt. er vi på 2 point mindre end det (såfremt vi selvfølgelig vinder de næste to kampe) Min pointe er, vi spillede også uafgjort og tabte i sidste sæson.
Om et par runder rammer Barcelona ind i Atletico(U), Malaga(H), Bilbao(U) og Sevilla(H) i træk. Mon ikke der er pointtab derimellem.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

8 år 10 måneder siden #888 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2017/2018
Det er lidt sørgeligt at læse den udbredte oplevelse af, at vi allerede har smidt mesterskabet pga. en serie dårlige kampe.

For nok har vi ikke ligefrem leveret prangende resultater, men det er også en løgn af dimensioner at påstå, at vi har spillet elendigt. Nuvel vi har ikke været overlegne, men det havde vi faktisk heller ikke sidste år:

Der lagde vi ud med at smadre La Real ude (0-3), slå Celta hjemme (2-1), 5-2 over Osasuna, 2-0 over Espanyol, hvorefter alt gik galt – 2-2 mod Villarreal, 2-2 mod Las Palmas og 1-1 mod Eíbar.

Med andre ord stod med vi med 15 point efter syv runder.

Nu står vi med otte point efter fem runder. Hovedregning afslører, at vi højest kan nå 14 point efter syv runder, det kræver godt nok sejre over Alaves og Espanyol, men uanset retfærdiggør det ikke ligefrem behovet for dommedagsprofetier.

Og ja Barcelona er startet flot, men det skyldes i den grad en spiller mere end så meget andet. For deres spil er usammenhængende og deres spil er meget nemt at slå i stykker. Senest illustreret af Getafe i weekenden. Vi dominerede trods alt Betis totalt i går, og det er mere uforklarligt end korncirkler, hvordan vi ikke fik scoret. Derudover så virker det til at være den gængse opfattelse, at Barcelona går gennem sæsonen uden at smide et eneste point, det vil jeg godt garantere ikke ser. Vi kan jo fx starte med at fjerne seks af deres pointtotal ved at tæve dem, når vi mødes i de indbyrdes opgør. Sidste år fik vi endda blot et point i vores to kampe mod dem; og det var stadig nok til guld.

Sidste år krævede det 93 point at blive mestre. Det skete med 29 sejre, seks uafgjorte og 3 nederlag.

Vi kan med andre ord stadig tillade os at smide 14 point i de resterende 33 kampe. Det kan vi sagtens ende med at gøre, og det behøver ikke at betyde, at vi er ude af noget som helst.
Jeg vil trods alt hellere lave en remontada og toppe til foråret fremfor at lave en Ancelotti og smide forspring efter forspring pga. manglende rotationer.

Men sådan ser vi så forskelligt på tingene ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum