Sæson 2017/2018

8 år 8 måneder siden #889 af Fernando M.
Besvaret af Fernando M. på emne Sæson 2017/2018
Jeg er enig. Tror faktisk holdet har godt af det her for at hanke op i sig selv.
Der er ved at brede sig en vis selvfedme og nogle pointtab er ikke det værste til at undgå det.

PS angående bedømmelser: kunne man ikke lave en feature hvor man også kunne give den samlede holdpræstation en karakter? Det savner jeg nogle gange. Den skulle ikke tælle med i gennemsnittet for spillerne - men jeg synes tit der er forskel på enkelte spilleres indsats og den samlede holdindsats. Og jeg synes ikke nødvendigvis at det afspejler i gennemsnittet for karaktererne. Blot et forslag

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 8 måneder siden #890 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæson 2017/2018
Vi er bare alt for u effektive og ingen plan b som jeg ser det. Hvis de ikke strammer op i weekenden og frem så er mesterskabet tabt allerede om 2-3 spillerunder. Hvis vi taber de to næste, evt med en uafgjort som den tredje kamp, så er Barcelona foran med 14-15 point og det hentes ikke.

Men lad os nu se om primadonnaerne gider vinde ligaen igen og igen som Barcelona gør tit. Virker som om de kun gider CHL seriøst efterhånden og de store kampe. Sørgelig attitude.

8 år 8 måneder siden #891 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 2017/2018
Jeg tvivler på, at nogen, når skuffelsen har lagt sig, virkelig mener, at mesterskabet allerede er tabt.

Men! Hvis vi skal finde superlativerne frem om sæsonstarten, så har vi ord som skandaløst og uacceptabelt i boksen. Ét er nemlig, at det er helt igennem forfærdeligt at tabe point til især Levante og Betis hjemme, men noget andet er, at det her er en sæson - helt objektivt - hvor vi burde have de bedste muligheder for at sejre i lang tid.

Barcelona er i en genopbygningsface og har mistet en top 2 spiller, og det skal vi udnytte. Vi kan ikke gøre noget ved, at rivalerne vinder de første fem kampe, men vi kan sørge for, at vi så holder trit. Det er fint med de optimistiske briller, men sandheden er altså, at syv point er absurd meget i den spanske liga - især med tanke på, at det er ti år siden, vi har slået Barcelona i begge kampe i ligaen.

Det er simpelthen ikke godt nok. Vi kan skyde skylden på ineffektivitet, men den undskyldning vil jeg kun godkende i kampen mod Barcelona, hvor vi altså skabte så absurd mange 100 procent chancer. Vi har da skabt fint med chancer mod Betis og Levante, men så er det heller ikke værre. Det er sådan nogle hold, som vi skal slå uden dikkedarer, og sådan var kampen altså ikke i går.

Og så kommer vi til årsagen? Jeg må sgu indrømme, at jeg vil tilslutte mig Steens kor. Ligegyldigt hvor meget nogle brugere - Dios eksempelvis - kan negligere Morata, så er han altså en verdensklasse angrebsspiller, hvilket hans pris afspejler. Han er ikke den bedste opspilsstation, men i feltet er han vel ret beset en af verdens bedste.

Den evne var essentiel sidste sæson, hvor han flere gange afgjorde kampene i slutminutterne. Vi sælger ham - fint nok - men hvor fanden er erstatningen? Det er simpelthen uambitiøst - især med tanke på sidste sæson - at vi har Mayoral som andenangriber. Det er faktisk en fadæse. Han skal da nok have en fin fremtid, men niveauet - og det viste i går jo også - er der bare ikke endnu til at være reserveangriber på verdens bedste fodboldhold.

Det handler ikke om at hente Mbappe eller Lewandowski, men blot en anden angriber, der har formatet til at spille andenviolin. Vi er trods alt Real Madrid, så det er ikke svært at tiltrække spillere. Om det skulle være Llorente, Belotti, Falcao, Bas Dost eller en helt fjerde er jeg ligeglad med, men vi skulle have hentet en, som vi ved, kan score mål.

Det er ikke ensbetydende med, at jeg er modstander af vores filosofi med unge spillere. Jeg er kæmpe tilhænger. Jeg mener bare, at vi er blevet forblændet af sidste sæsons succes, og at vi så har truffet en abnormt dårlig beslutning i en situation, hvor alt skreg på at hente en kvalitetsspiller ind.

8 år 8 måneder siden #892 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæson 2017/2018
For første gang savnede jeg Benzema, men så spil da borja, han gjorde det godt mod sociadad

Ronaldo er bare ikke 9 i mine øjne, og hvad laver zidane med de udskiftninger og taktik, de sidste 10 min, hvad sker der lige, i flere situationer er vi 2-3 mænd mod 4-5 i forsvaret, som så også koster til slut, og alle de indlæg igen, altså spil nu bold tak

Som andre er inde på, har man nok lavet et par bommerter i med transferne.

Man har sagt farvel til pepe, morata, danilo og james, som var super bredde spillere, ind er ikke kommet samme klasse, så det kommer til at koste.

Man skulle nok havde forstærket sig lidt i angrebet.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Macon.

8 år 8 måneder siden #893 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Macon skrev: For første gang savnede jeg Benzema, men så spil da borja, han gjorde det godt mod sociadad

Ronaldo er bare ikke 9 i mine øjne, og hvad laver zidane med de udskiftninger og taktik, de sidste 10 min, hvad sker der lige, i flere situationer er vi 2-3 mænd mod 4-5 i forsvaret, som så også koster til slut, og alle de indlæg igen, altså spil nu bold tak

Man har sagt farvel til pepe, morata, danilo og james, som var super bredde spillere, ind er ikke kommet samme klasse, så det kommer til at koste.

Som jeg ser det skilte vi os af med overflødige spillere. Varane har overtaget Pepes plads, Morata ville spille mere, Danilo ligeså, og James måtte vige pladsen/spilletiden til Isco og Asensio.
Jeg er dog enig i at vi skulle have erhvervet os en angriber der kan komme ind og afgøre tingene som Morata gjorde det. Fortsætter dette, skal vi handle til vinter.

Vi skal nu hanke gevaldigt op i os selv, for vi har alle muligheder for at stå sejrrigt til sidst, grundet et svækket Barcelona-mandskab.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 8 måneder siden #894 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Sæson 2017/2018
Mærkelig start som ikke efterlader rum til at spare/rotere for meget fremad indtil man eventuelt har lukket hullet. Undrer mig over man igår 20 gange i streg laver samme opspil der ender ved Carvajal som ofte smed den dårligt ind over og hvis den ramte en Real man var Betis dygtige til at markere tæt så afslutning fejlede. Der burde træner og ledende spillere forsøge at afveksle med hurtuge 1-2 kombinationer midtfor for at fremprovokere chance eller farlige frispark eventuel straffe.
Her havde James måske været god, men at man samtidig skifter Modric og Isco ud der netop kan dette fatter jeg intet af.

8 år 8 måneder siden #895 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Sæson 2017/2018

El Siete skrev:

Macon skrev: For første gang savnede jeg Benzema, men så spil da borja, han gjorde det godt mod sociadad

Som jeg ser det skilte vi os af med overflødige spillere. Varane har overtaget Pepes plads, Morata ville spille mere, Danilo ligeså, og James måtte vige pladsen/spilletiden til Isco og Asensio.
Jeg er dog enig i at vi skulle have erhvervet os en angriber der kan komme ind og afgøre tingene som Morata gjorde det. Fortsætter dette, skal vi handle til vinter.

Vi skal nu hanke gevaldigt op i os selv, for vi har alle muligheder for at stå sejrrigt til sidst, grundet et svækket Barcelona-mandskab.

Men selvom Barcelona mangler 2/3 af deres LSD trio oppe foran smadrede de Eibar 6-1..
Real mangler Benz og taber hjemme til Betis. Hvordan skulle Real kunne stille noget op mod barcelona i RMs nuværende forfatning?

8 år 8 måneder siden #896 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Sæson 2017/2018

JesperThomsen skrev:

El Siete skrev:

Men selvom Barcelona mangler 2/3 af deres LSD trio oppe foran smadrede de Eibar 6-1..
Real mangler Benz og taber hjemme til Betis. Hvordan skulle Real kunne stille noget op mod barcelona i RMs nuværende forfatning?

Man skal stadig huske de har en mand der er udenfor normal forstand fodboldmæssigt når man ser på evnen til at se spillet, styre det og afslutte. Får han en skade eller lign. synes jeg stadig de er maks sårbare især med Dembele skaden. Dog frygter jeg de for Suarez ordentlig igang igen og Paulinho vi alle grinte af er stadig en størrelse ingen helt ved hvor er, men seneste to kampe har han bevist han tilfører dem noget nyt.

I weekenden er der dømt bankekød mod Alaves der er i dyb krise. Her må der simpelthen ikke være tvivl om resultatet og der skal tankes en masse mål i selvtilliden.

8 år 8 måneder siden #897 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev: men det er et kæmpe problem, at vi 1 måned inde i sæsonen stadig ikke kan stille i stærkeste opstilling

Jeg er lidt i tvivl - hvis man ik ka kalde det igår for "stærkeste opstilling", hva var det igår så? Altså man ka skifte Benz (den meget, meget udskældte Benz) ind i stedet for Bale. Eller Isco? Det vil nogen måske kalde en stærkere opstilling, men så er vi vist ude i marginaler. Jeg er ik engang sikker på hva Zidane ser som stærkeste opstilling, men har på fornemmelsen det er den samme som sidste sæson med håbløse BBC på toppen. Men uden at vide hva Zidane betragter som stærkeste opstilling, så må Iscos ankomst vel betyde at så længe man spiller med 3 af BBC+Isco sammen med den normale midtbane og forsvar, så er vi vel dér hvor man må kalde det for stærkeste opstilling - eller i hvert fald hva Zidane vel betragter som stærkeste opstilling. Så det er vel ik en forklaring/undskyldning længere..

8 år 8 måneder siden #898 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018

Brylle skrev:

Forever-madrisimo skrev: Brylle, du er ligeså naiv som vores sportslige ledelse.

Fordi vi slog Man U og Barcelona overlegent over 3 kampe, så er det ikke et resultat for det vil gå ligeså godt resten af sæsonen. Holdet er gevaldigt svækket på flere pladser og vi har set i halvlanden sæson nu, at Bale og Benzema bare ikke fungere sammen. Alligevel bliver man ved som en tosset duracel kanin og fandme ikke også om man forlænger kontrakten med dem.

Hele optakten i US blev vi udstillet totalt i vores offensiv, and guess what, det samme skete jo i hjemmebane kampene allerede i denne sæson.

Glem nu ikke at Real Madrid vinder mange af deres kampe på enkeltmands præstationer, vi kan ikke spille os igennem et forsvar uden brug af Isco, Asensio, James og Morata evt Kovacic. Kroos er alt for stationær og Bale samt Benzema er ufarlige i deres søgen efter bolden.

Det her hold kommer til at blive sat på plads i år, takket være en elendig ledelse som vanligt og en træner der ikke formår at spille de bedste spillere.

Der er ingen grund til at kalde folk naive eller hvad man ellers kan finde på at lægge ud med i sin kommentar. Så falmer resten af indlægget.

Jeg siger ikke at 3 kampe er ensbetydende med, at sæsonen bliver god. Jeg siger derimod, at dette hold i flere år har vist, at det har kvaliteterne til at levere endnu en god præstation. Det er præcist de samme spillere som sidste år og man er endda kommet af med to spillere, der græd over manglende spilletid. Vi er vel reelt set kun svækket på bredden i angrebet? James var ikke engang god nok til at være med i truppen når alle mand var klar og ingen højre back er vel bedre end Danilo når vi ser på bredden. Der er Nacho trods alt bedre, hvis man vurderer deres præstationer.

Vi er aldrig gode i pre-season. Det er heller ikke her resultaterne betyder noget.

Selvfølgelig skal vi bruge nogle kreative spillere til at komme igennem et forsvar? Hvad vil du ellers? Bede modstanderen pænt om at lade være at tage bolden? :D
Jeg er helt uenig i at man vinder på enkeltmandspræstationer. Vi kan vel tage CL-finalen som et godt eksempel, for hold da op hvor havde vi et hold, der klaskede Juventus ud af banen. Du skal faktisk ikke gøre andet end at se på spillet når det flyder for at vide dig sikker på at holdet kan skabe noget. Modric og Kroos har jo gang på gang på gang vist, at de kan tage taktstokken og tage ansvaret for at styre kampene. Læg dertil at Kovacic allerede nu er klar til at tage over. Når Carvajal er i topform har vi netop også to backs der kommer flyvende og hjælper holdet i den fase.

Ledelsen har de sidste par år ændret strategi og fået sammensat et homogent hold der spiller sammen i stedet for et hold fyldt med alt for dyre spillere, som man derefter forsøger at spille sammen selvom de ikke passer til hinanden. Der er en grund til at spillere som Di Maria, Øzil og James er blevet sparket afsted. Kombinerer man deres manglende niveau med at de ikke passer ind i den nuværende stil, så får man en masse ubrugeligt til sit hold. Jeg forstår hvis man stadig skyder mod ledelsens "dyreste mand spiller"-politik, men jeg forstår ikke kritikken af ledelsens ageren på markedet, og jeg forstår ikke hvordan James og Morata pludselig er gået fra at blive kaldt teknisk dårlige spillere til at kunne spille sig igennem et forsvar.

Og så er det ret sjovt at du nævner Morata i sammenhængen med at spille sig
igennem et forsvar :)

Resultaterne i pre-season var dårlige men det var spillet jeg hentydede til og spillernes ringe form. Vi er kommet elendigt fra start og pre-season har altså ikke givet den form den skulle.

Ja Morata er rigtig fin i kombinationer og er god at spille bolden op på, fordi han er utrolig stærk i luftspillet. Bare se hans første assist i Chelseas 2-3 nederlag. Han kommer ind og er bag to mål. Han har godt øje for sine medspillere og søger de huller og løb som Benzema ikke kan på grund af sin manglene fart.

Jo vi er klart svækket på flere positioner, flere af nyindkøbene kommer ikke til at give nogen effekt, afløseren for Pepe har endnu ikke spillet. Angrebet er forringet og det gælder niveauet på dem der er tilbage og de der har forladt holdet.

Ps jeg husker kun det 1 mål som værende en holdpræstation og ikke enkeltmands. Casemiros mål var jo en afretter og de andre mål var fejl som vi straffede.

Generelt er vores mål ikke velspillet angreb og derfor har vi også så svært ved at vinde kampe i snart 1,5 år. Men fordi vi har nogle spillere som ligger i så høj klasse, så formår vi at hive points med hjem alligevel. Den går bare ikke hver gang, nu bliver vi straffet på det.

Ledelsen strategi er en strategi, hvor man har en evne til at være totalt arrogant og hvor man glemmer de helt basale ting på fodboldbanen. Det stråler igennem hele klubben i øjeblikket.

Frustreret indlæg ja, men det her kommer til at blive endnu slemmere. Jeg har opgivet mesterskabet. Vi kan ikke endnu en sæson kigge forbi problemerne på Real madrids hold.

8 år 8 måneder siden #899 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018

Siempre fiel skrev:

Dios skrev: men det er et kæmpe problem, at vi 1 måned inde i sæsonen stadig ikke kan stille i stærkeste opstilling

Jeg er lidt i tvivl - hvis man ik ka kalde det igår for "stærkeste opstilling", hva var det igår så? Altså man ka skifte Benz (den meget, meget udskældte Benz) ind i stedet for Bale. Eller Isco? Det vil nogen måske kalde en stærkere opstilling, men så er vi vist ude i marginaler. Jeg er ik engang sikker på hva Zidane ser som stærkeste opstilling, men har på fornemmelsen det er den samme som sidste sæson med håbløse BBC på toppen. Men uden at vide hva Zidane betragter som stærkeste opstilling, så må Iscos ankomst vel betyde at så længe man spiller med 3 af BBC+Isco sammen med den normale midtbane og forsvar, så er vi vel dér hvor man må kalde det for stærkeste opstilling - eller i hvert fald hva Zidane vel betragter som stærkeste opstilling. Så det er vel ik en forklaring/undskyldning længere..

I mine øjne, som jeg også gør klart i indlægget, så er den stærkeste opstilling Casemiro, Modric, Kroos, Isco, Ronaldo og Benzema. Det var da vi praktiserede den opstilling, hvor spillet var bedst samt resultaterne.
Benzema er stadig i mine øjne en af de bedste angribere i verden, som kan noget helt unikt, som ingen andre kan, som vi i den grad manglede igår :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

8 år 8 måneder siden #900 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

JesperThomsen skrev:

El Siete skrev:

Barcelona er båret af een mand og det varer ikke ved. Vi spiller jo ikke decideret dårligt, vi scorer bare ikke (igår).
Forinden havde vi scoret i 73 kampe i træk, lad os ikke glemme det.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved El Siete.

Leveret af Kunena Forum