Sæson 2017/2018

8 år 7 måneder siden #997 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018
Jeg synes vores hold lider under samme problem, som da Casemiro ikke blev brugt fast. Der er ikke rigtig nogen balance på holdet længere, fordi Casemiro åbenbart har fået en langt friere rolle. Det er immervæk sjældent, at han skaber balancen og overtaget på midtbanen. Nu var det en kollektiv nedsmeltning imod Tottenham, men hele kampen igennem, så var både Eriksen og Dele Alli helt fri i rummet imellem forsvar og midtbane, hvor Casemiro burde være og beskytte bagkæden.
Han er på ingen måder dygtig nok til, at lægge det første pres, eller i sin boldomgang, som gør ham berrettiget til den frihed. Jeg syntes han koster for meget, og jeg ved godt fejlen nok er hos Zidane, men det står og falder med den balance vi har kæmpet med i utallige år, som stadig ikke er løst IMO.

Mange vil nok nævne vores offensive problemer, og jeg er da helt enig, men vi lukker altså alt for mange mål ind! Det er uholdbart, og den kompakte defensiv, som vi havde sidste sæson er pist væk.
Et usikkert fundament bag til gør også, at Modric og Kroos slet ikke kan få spillet til at hænge sammen. Ikke, at de ikke underpræstere alvorligt, for det gør de i den grad. Kroos er inde i sin dårligste stime i Real Madrid, og sikke et bundniveau han har vist :S
Jeg håber man vil se på Casemiro's rolle, for det er her jeg ser holdet falde. Han dækker ikke forsvaret godt længere, og bliver oftest fanget højt oppe i banen, som gør, at han simpelthen er overflødig, fordi han ikke er i nærheden af Real Madrid niveau på de andre parametre.

Vores problem i offensiven skyldes mange ting, men jeg vil alligevel pege på noget som ikke er specielt populært. Vores backs underpræstere helt ekstremt, og her taler jeg Marcelo, og Carvajal, som før hans skade var ikke eksisterende. Jeg burde have luret, at Theo slet ikke er min type, da Daniel var helt skudt i ham :D Fordi han ikke er min type, så kan han jo stadig være en god spiller, men ligesom resten af vores backs, så underpræstere han også ekstremt. Måske en hård dom, men dommen var den samme som med Danilo. Hamrende usikker, og elendig på det tekniske plan. Indlæg, anyone? Han har ikke rigtig bragt noget, som giver en wow-effekt.
Modric og Kroos har ikke længere kontrollen på midtbanen, og det kan mærkes. Det skyldes, at de skal kigge for meget tilbage i banen, men derfor underpræstere de alligevel, da simple afleveringer bliver misset.
Isco "opfindelsen" var tiltrængt, men efter vi spiller uden en venstreback, så er han desværre gået hen at blevet vores wingback. Hvad skete der med, at han forsvandt fra den centrale del af banen? Vores succes kom jo af vores ruderformet 4-mandsmidtbane, men den formation stoler man åbenbart ikke nok på når tingene ikke kører? Han er den eneste som kan se sig selv i øjnene under vores krise. Dog er der et kæmpe minus ved ham, og det er egentlig positivt, men har en negativ effekt pt..
Den afgørende lange aflevering skulle han bygge på sit spil, og han har da også haft succes med den et par gange med Bale imod Sociedad, og senest hans indhop, som sendte Ronaldo fri imod Getafe, men hold nu op, hvor er han bare ikke skide skarp med de afleveringer. Det ødelægger flowet, og endnu mere når det i forvejen ikke fungere. Det hjælper ikke at miste bolden, så hellere spille den kontrolleret rundt, og få nogle boldberøringer, så det ikke bliver indianerbold.

Benzema er Benzema, men de seneste par kampe synes jeg faktisk han har leveret ganske udmærket. Han er fremragende udenfor boksen, men elendig inde i boksen. Det forstår jeg ikke rigtig hvorfor man ikke udnytter noget mere. Vi så det igen imod Tottenham, hvor han havde nogle rigtig gode individuelle udfordringer udenfor feltet, men blev fuldstændig neutraliseret inde i boksen.
Vi har stadig vores indlæg, hvis ikke spillet fungere, og det er et kæmpe minus, for det er simpelthen for nemt at dække op for, når det kun er Ronaldo og Benzema i feltet, og jeg kan simpelthen ikke huske hvornår Ronaldo har scoret på et indlæg med hovedet?

Nu kommer vi til det upopulære, som jo er Ronaldo. Han scorer jo stadig vores mål, men lad os antage han ikke spillede, så havde Isco ihvertfald scorede imod Tottenham. Benzema's tur til baglinjen, hvor han vælger at spille Ronaldo i stedet for Isco gør, at vi ikke scorer. Det er den effekt Ronaldo har, og med god grund, hvis vi ser tilbage siden hans ankomst.
Spørgsmålet er bare om ikke Ronaldo's tid er kommet? Måske er det blevet sagt mange gange, men ser man konstruktivt på det, så er Ronaldo kommet dertil i sin karriere, at han ikke bidrager med alverdens til holdet. Han er stadig en kynisk afslutter tæt på mål, og det er jo ikke en tilfældighed, at det altid er ham der får prikken bolden ind til sidst, men er vi ikke kørt surt i det med ham på holdet? Det mener jeg.
Ronaldo skaber ikke noget selv mere, og skal iscenesættes som aldrig før. Det har vi bare ikke spillerne til, og Ronaldo scorer efterhånden kun identiske mål. I boksen, men vi har utallige af situationer set, at det ikke er Fifa eller FM, hvor man bare kan smide ham på toppen, og den samme magi sker. Han skal have tid og plads omkring sig, og det skal komme fra andre spillere, og de spillere har vi bare ikke.
Han er 33 år om få måneder, og bliver ikke skarpere og bedre. Han har haft en fremragende karriere i klubben, og for at han ikke skal brænde ud i klubben, som Raúl og Casillas gjorde, så må man tage beslutningen til sommer.

Jeg mener simpelthen han fylder for meget ift. hvad han efterhånden bidrager til. Der er så gode spillere derude, som i mine øjne er bedre end ham, og nok vil bidrage med mere til holdet set over en hel sæson.
Jeg er også bare bange for, at man tager beslutningen for sent. Der skal selvfølgelig handles solidt ind, og her mener jeg ikke for 1 milliard, men måske 2-3 milliarder.
Det kræver nogle salg, men vi har rigeligt at tage af i offensiven, hvor den løntunge ikke rigtig er deres løn værd IMO.

Der skal hentes en målmand og 2 offensive spillere, som kan træde ind i start 11'eren ,eller ihvertfald konkurrere skarpt med dem.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Madrid1998, Sahinovic, Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #998 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæson 2017/2018
En knivskarp analyse Dios, som jeg kun kan være 100% enig i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 7 måneder siden #999 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæson 2017/2018

Forever-madrisimo skrev: Bayern har også en trup der er skruet godt sammen. Umuligt at sammenligne deres krise med vores.

De har en angriber der scorer mål mens vi har en Benzema der kun er der for at være Ronaldos tjener, men intet kan på egen hånd. James er begyndt at spille fodbold.

Personligt tror jeg man skal grave dybere end til selve spillerne, hvis man skal ind og løse op for der hvor vi er landet. Min pointe er, at det efterhånden er landet på et mentalt plan og det er det der er vores udfordring nu. Når det er løst, så er Dios analyse af hvad vi rent faktisk gør ved spillet og spillerne, er ganske fornuftig opskrift.

8 år 7 måneder siden #1000 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018
@Dios

Dejligt at det nu også er gået op for dig at der ska skiftes ud - du har haft travlt med at kritisere når et par af os andre tidligere har forsøgt at gøre opmærksom på problemerne. Men bedre sent end aldrig ;-)

8 år 7 måneder siden #1001 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæson 2017/2018
Advarer: det bliver en lang smøre, så scroll endelig væk, hvis I ønsker.

@Dios

Delvis enig, delvis uenig.

Enig med dig i at Modric, Kroos og backsene underpræsterer noget så grusomt. Jeg er samtidig heller ikke særlig vild med Casemiros frie rolle og så gerne, både for Modric og Kroos’ skyld, men også for forsvaret og backsenes skyld, at han var mere stationær og disciplineret, så der kom noget mere struktur på holdet, som så muligvis kunne frigøre andre.

Når det så er sagt, så nød Casemiro jo samme rolle både mod United og Barcelona, og det ændrede ikke ligefrem på hvor sammenhængende og dominerende holdet så ud i lige netop de opgør. Jeg mener dog fortsat, som du, at det er noget man bør ændre, men førnævnte tyder på mig som at det simpelthen er noget mentalt, der har sat sig fast i holdet og spillerne.

Er det en metaltræthed efter de mange titler, de store individuelle høster og den brede anerkendelse, samt et Barcelona-hold man ikke længere følte/føler man skulle indhente og overgå? Er det en usikkerhed, nervøsitet eller frygt for ikke at kunne score mål efter behag længere? En for stor tilpashed i truppen over for lidt konkurrence om at komme på holdkortet? En kombination af det hele? Jeg ved det ikke.

Men uanset hvad det er, så har det forplantet sig på spillernes individuelle, og holdets kollektive, psyke. Væk er sammenhængen på holdet. Kæderne står langt fra hinanden, backsene kommer ikke nok med frem (af frygt for at koste bagud/blive isoleret offensivt?), de offensive spillere leverer ikke det første pres, midtbanen smider bolden for let væk og spillet med bolden er alt for langsomt, tilfældigt og formålsløst.

Det er som om spillerne ikke tror på noget længere, ikke er sikre på deres evner længere (eller oversikre?), ikke er sikre på hvor deres medspillere er, hvor de går hen og hvad de vil gøre. Den kreative frihed og de friere tøjler som Zidane medbragte og spillerne nød godt af mens selvtilliden og beslutsomheden var i top, er de selvsamme kvaliteter der besværliggør og bidrager til den her kollektive rådvildhed, uden noget taktisk at klinge sig til når den mentale tilstand ikke er ideel.

Og så skriver du at man bør udnytte Benzemas evner udenfor boksen, men hvordan mener du det skal gøres, mere konkret? Jeg kan nemlig simpelthen ikke se at der er plads til det på nuværende tidspunkt?

Holdets store styrke i slutningen af sidste sæson, og i starten af denne, var, som jeg kunne se det, at man havde et fælles mål, vidste hvor ens medspillere var og hvad de ville gøre, evnede at kontrollere og dominere midtbanen ved at Modric, Kroos og Casemiro spillede den fuldstændig sikkert rundt når der opstod pres, men samtidig også havde modet og overbevisningen til at sende bolden hårdt og fladt op igennem midten eller ud til en altid fremadstormende back. Læg dertil at Isco havde trygheden og muligheden til at flagre rundt, finde plads og tilbyde sig til kombinationer for sine holdkammerater.

Dertil er spillet alt for snævert og langsomt på nuværende tidspunkt. Den plads og kontrol er der ikke længere inde centralt. Benzema, Isco, Modric og Kroos bliver fuldstændig kvalt derinde, Ronaldo bliver isoleret og ikke fodret nok, og Isco er nødt til at flakke alt for langt og ofte ud på kanterne (som du bl.a. er inde på).

hvordan får man så frigjort midtbanen og vendt skuden? Det ved jeg ikke præcist. Men lige nu er spillet i hvert fald utrolig endimensionelt og forudsigeligt, og der mangler fuldstændig den trussel som fart trods alt (som du ellers ikke normalt lægger for meget i) udgør. Bolden sendes stort set aldrig dybt og direkte, og de hurtige kontraer eksisterer nærmest ikke længere. Modstanderne har simpelthen ikke nok at skulle forholde sig til, og kan i stedet stort set udelukkende fokusere på at lukke af inde centralt og pakke midten, hvorfor diverse 3-4-3’ere, 3-5-2’ere og 5-4-1’ere også har haft så stor succes imod os på det seneste.

Og så er jeg heller ikke helt enig med dig omkring Ronaldo. Jeg synes nærmest at han var bedste mand mod Tottenham, og den beslutsomhed, ærgerrighed og vilje til at få noget til at ske, er utrolig vigtigt at have på holdet. Han var farligste mand i den kamp og når han fik bolden skete der bare noget.

At han fylder meget og stadigvæk bør erstattes snarere end senere (kan man overhovedet sige det på dansk?), kan du godt have noget i. Jeg mener bare at man bør være påpasselig med at strømline for meget. Det hele kan også blive for ensformigt. Jeg mener i hvert ikke at Ronaldo er en af de store årsager til at spillet er som det er nu, og holdet præsterer som det gør nu (dog ikke sagt, at du nødvendigvis mener det).

Så snart holdet står tættere, backsene kommer mere og bedre frem, der kommer noget mere offensiv bredde, midtbanen bliver frigjort og har selvtillid og mod, så spillet med bolden på samme tid er både hurtigere, sikrere og med formål, så skal Ronaldo nok banke mål ind på samlebånd igen. Ligesom da holdet var allerbedst i April - slut August.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, Zyconith, R7CR7GB11, ChrillRM14, El Siete, Mosse

8 år 7 måneder siden #1002 af Dios

Siempre fiel skrev: @Dios

Dejligt at det nu også er gået op for dig at der ska skiftes ud - du har haft travlt med at kritisere når et par af os andre tidligere har forsøgt at gøre opmærksom på problemerne. Men bedre sent end aldrig ;-)

Hvor har du været de gange jeg har talt BBC væk? :D Og erstattet dem med spillere som Hazard, Dybala, Girezmann osv? Derudover har jeg også været kæmpe fortaler for verdens absolut bedste målmand De Gea, som jeg selvfølgelig er ligeså stor fortaler for den dag idag.

8 år 7 måneder siden #1003 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018

Neye skrev:

Forever-madrisimo skrev: Bayern har også en trup der er skruet godt sammen. Umuligt at sammenligne deres krise med vores.

De har en angriber der scorer mål mens vi har en Benzema der kun er der for at være Ronaldos tjener, men intet kan på egen hånd. James er begyndt at spille fodbold.

Personligt tror jeg man skal grave dybere end til selve spillerne, hvis man skal ind og løse op for der hvor vi er landet. Min pointe er, at det efterhånden er landet på et mentalt plan og det er det der er vores udfordring nu. Når det er løst, så er Dios analyse af hvad vi rent faktisk gør ved spillet og spillerne, er ganske fornuftig opskrift.

Det er landet på et mentalt plan, men det kommer jo efter nederlaget mod Betis og ikke efter to supercup sejre mod Barcelona og Man U. Jeg synes det går hånd i hånd, spillet fungere ikke, nogle spillere trænges til at blive skiftet ud og vi er ikke mentalt stærke.

8 år 7 måneder siden #1004 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev: Jeg synes vores hold lider under samme problem, som da Casemiro ikke blev brugt fast. Der er ikke rigtig nogen balance på holdet længere, fordi Casemiro åbenbart har fået en langt friere rolle. Det er immervæk sjældent, at han skaber balancen og overtaget på midtbanen. Nu var det en kollektiv nedsmeltning imod Tottenham, men hele kampen igennem, så var både Eriksen og Dele Alli helt fri i rummet imellem forsvar og midtbane, hvor Casemiro burde være og beskytte bagkæden.
Han er på ingen måder dygtig nok til, at lægge det første pres, eller i sin boldomgang, som gør ham berrettiget til den frihed. Jeg syntes han koster for meget, og jeg ved godt fejlen nok er hos Zidane, men det står og falder med den balance vi har kæmpet med i utallige år, som stadig ikke er løst IMO.

Mange vil nok nævne vores offensive problemer, og jeg er da helt enig, men vi lukker altså alt for mange mål ind! Det er uholdbart, og den kompakte defensiv, som vi havde sidste sæson er pist væk.
Et usikkert fundament bag til gør også, at Modric og Kroos slet ikke kan få spillet til at hænge sammen. Ikke, at de ikke underpræstere alvorligt, for det gør de i den grad. Kroos er inde i sin dårligste stime i Real Madrid, og sikke et bundniveau han har vist :S
Jeg håber man vil se på Casemiro's rolle, for det er her jeg ser holdet falde. Han dækker ikke forsvaret godt længere, og bliver oftest fanget højt oppe i banen, som gør, at han simpelthen er overflødig, fordi han ikke er i nærheden af Real Madrid niveau på de andre parametre.

Vores problem i offensiven skyldes mange ting, men jeg vil alligevel pege på noget som ikke er specielt populært. Vores backs underpræstere helt ekstremt, og her taler jeg Marcelo, og Carvajal, som før hans skade var ikke eksisterende. Jeg burde have luret, at Theo slet ikke er min type, da Daniel var helt skudt i ham :D Fordi han ikke er min type, så kan han jo stadig være en god spiller, men ligesom resten af vores backs, så underpræstere han også ekstremt. Måske en hård dom, men dommen var den samme som med Danilo. Hamrende usikker, og elendig på det tekniske plan. Indlæg, anyone? Han har ikke rigtig bragt noget, som giver en wow-effekt.
Modric og Kroos har ikke længere kontrollen på midtbanen, og det kan mærkes. Det skyldes, at de skal kigge for meget tilbage i banen, men derfor underpræstere de alligevel, da simple afleveringer bliver misset.
Isco "opfindelsen" var tiltrængt, men efter vi spiller uden en venstreback, så er han desværre gået hen at blevet vores wingback. Hvad skete der med, at han forsvandt fra den centrale del af banen? Vores succes kom jo af vores ruderformet 4-mandsmidtbane, men den formation stoler man åbenbart ikke nok på når tingene ikke kører? Han er den eneste som kan se sig selv i øjnene under vores krise. Dog er der et kæmpe minus ved ham, og det er egentlig positivt, men har en negativ effekt pt..
Den afgørende lange aflevering skulle han bygge på sit spil, og han har da også haft succes med den et par gange med Bale imod Sociedad, og senest hans indhop, som sendte Ronaldo fri imod Getafe, men hold nu op, hvor er han bare ikke skide skarp med de afleveringer. Det ødelægger flowet, og endnu mere når det i forvejen ikke fungere. Det hjælper ikke at miste bolden, så hellere spille den kontrolleret rundt, og få nogle boldberøringer, så det ikke bliver indianerbold.

Benzema er Benzema, men de seneste par kampe synes jeg faktisk han har leveret ganske udmærket. Han er fremragende udenfor boksen, men elendig inde i boksen. Det forstår jeg ikke rigtig hvorfor man ikke udnytter noget mere. Vi så det igen imod Tottenham, hvor han havde nogle rigtig gode individuelle udfordringer udenfor feltet, men blev fuldstændig neutraliseret inde i boksen.
Vi har stadig vores indlæg, hvis ikke spillet fungere, og det er et kæmpe minus, for det er simpelthen for nemt at dække op for, når det kun er Ronaldo og Benzema i feltet, og jeg kan simpelthen ikke huske hvornår Ronaldo har scoret på et indlæg med hovedet?

Nu kommer vi til det upopulære, som jo er Ronaldo. Han scorer jo stadig vores mål, men lad os antage han ikke spillede, så havde Isco ihvertfald scorede imod Tottenham. Benzema's tur til baglinjen, hvor han vælger at spille Ronaldo i stedet for Isco gør, at vi ikke scorer. Det er den effekt Ronaldo har, og med god grund, hvis vi ser tilbage siden hans ankomst.
Spørgsmålet er bare om ikke Ronaldo's tid er kommet? Måske er det blevet sagt mange gange, men ser man konstruktivt på det, så er Ronaldo kommet dertil i sin karriere, at han ikke bidrager med alverdens til holdet. Han er stadig en kynisk afslutter tæt på mål, og det er jo ikke en tilfældighed, at det altid er ham der får prikken bolden ind til sidst, men er vi ikke kørt surt i det med ham på holdet? Det mener jeg.
Ronaldo skaber ikke noget selv mere, og skal iscenesættes som aldrig før. Det har vi bare ikke spillerne til, og Ronaldo scorer efterhånden kun identiske mål. I boksen, men vi har utallige af situationer set, at det ikke er Fifa eller FM, hvor man bare kan smide ham på toppen, og den samme magi sker. Han skal have tid og plads omkring sig, og det skal komme fra andre spillere, og de spillere har vi bare ikke.
Han er 33 år om få måneder, og bliver ikke skarpere og bedre. Han har haft en fremragende karriere i klubben, og for at han ikke skal brænde ud i klubben, som Raúl og Casillas gjorde, så må man tage beslutningen til sommer.

Jeg mener simpelthen han fylder for meget ift. hvad han efterhånden bidrager til. Der er så gode spillere derude, som i mine øjne er bedre end ham, og nok vil bidrage med mere til holdet set over en hel sæson.
Jeg er også bare bange for, at man tager beslutningen for sent. Der skal selvfølgelig handles solidt ind, og her mener jeg ikke for 1 milliard, men måske 2-3 milliarder.
Det kræver nogle salg, men vi har rigeligt at tage af i offensiven, hvor den løntunge ikke rigtig er deres løn værd IMO.

Der skal hentes en målmand og 2 offensive spillere, som kan træde ind i start 11'eren ,eller ihvertfald konkurrere skarpt med dem.

Enig omkring Casemiro, som senest mod Tottenham var en katastrofe. Hvad med at prøve Llorente, som jeg ser som en (potentielt) bedre DM'er end Casemiro. Ja, han er ung, men er samme alder, 22, som Casemiro havde under sit gennembrud i 2014 mod Dortmund. Og hvis ikke på hjemmebane mod et bundhold, hvornår så.

Som Jaken er inde på så tror jeg det mere er et mentalt problem de står overfor, da det jo er samme A-hold som sidste sæson, var det ikke for vores skader. Så at give skylden på diverse spillere, synes jeg er for tidligt, omend det er tillokkende.
Det leder mig også hen til din pointe om Ronaldo, og jeg må sige at den kritik har vi hørt på i årevis fra forskellige steder, og han bliver ved med at modbevise det. Sidste efterår, hvor han spillede skidt og ikke scorede så meget, blev der sagt det samme om ham og så kom foråret og han havde en kæmpe andel i vores succes. Det er, stadig, for tidligt at snakke om at sende ham videre og han er altså ikke en helt almindelig fodboldspiller, 33 år er ikke meget for ham. Men, står vi efter sæsonen og hans bidrag har været begrænset, han ikke har været afgørende og kun scoret en brøkdel af hvad han plejer, ja så kan vi tage den snak.
Og grunden til at Raul, Casillas blev så længe er jo en lang snor grundet deres legendestatus, og det samme kommer vi til at se med Ronaldo, det tror jeg (desværre) vi lige så godt kan vende os til. Han bliver her en del år endnu.

Jeg beholder min optimisme omkring holdet indtil videre, men synes også snart der skal udskiftninger/opgraderinger til. Courtois, med et år tilbage af sin kontrakt, må være et must til sommer, Bale (som indtil videre er den samme skadede spiller som sidste sæson - surprise) skiftes ud med en Hazard/Dybala, en mere erfaren 2. angriber, og en mere erfaren højreback, mens Achraf får et par sæsoners erfaring andetsteds.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 7 måneder siden #1005 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Zyconith skrev: En liste over potentielle gratis spillere klubben kan erhverve sig til januar. Ser vi en ny Figo-saga?

Kepa
Emre Can
Max Meyer
Leon Goretzka
Ross Barkley
Jose María Giménez
Fernandinho
Robben
Ribéry
Yaya Touré
Ibrahimovic
Ozil
Alexis Sánchez
Ander Herrera
Juan Mata
Daley Blind
De Vrij
Joao Moutinho

og ej at forglemme...

Leo Messi

Alexis Sanchez til vinter for få penge, til at booste angrebet? En klassespiller med masser af erfaring på højeste niveau. Er ikke helt tryg ved Mayoral i de svære tider.
Hvad synes i andre?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 7 måneder siden #1006 af Dios
Jaken

Når det så er sagt, så nød Casemiro jo samme rolle både mod United og Barcelona, og det ændrede ikke ligefrem på hvor sammenhængende og dominerende holdet så ud i lige netop de opgør. Jeg mener dog fortsat, som du, at det er noget man bør ændre, men førnævnte tyder på mig som at det simpelthen er noget mentalt, der har sat sig fast i holdet og spillerne.

Ingen tvivl om, at det mentale har en stor ting at sige, og måske nok det væsentligste. Og dog, for hvad kom United egentlig med? De var mere end tilfredse med 0-0 efter 120 min.. Det gav selfølgelig en ro i sig selv, at United ikke engang havde noget der mindede om et pres på boldholder, så jeg vil ikke mene, at man kan sige særlig meget om den kamp. Lige omvendt var det jo imod Barca, hvor vi godt nok stadig kombinerede fremragende, men med at lavere udgangspunkt, som vi normalt kender det når vi møder ligeså stærke pasningssikre hold.
Det var jo Kovacic' kamp i returopgøret, hvor han spillede i stedet for netop Casemiro.

Og så skriver du at man bør udnytte Benzemas evner udenfor boksen, men hvordan mener du det skal gøres, mere konkret? Jeg kan nemlig simpelthen ikke se at der er plads til det på nuværende tidspunkt?
Dertil er spillet alt for snævert og langsomt på nuværende tidspunkt. Den plads og kontrol er der ikke længere inde centralt. Benzema, Isco, Modric og Kroos bliver fuldstændig kvalt derinde, Ronaldo bliver isoleret og ikke fodret nok, og Isco er nødt til at flakke alt for langt og ofte ud på kanterne (som du bl.a. er inde på).

Man bør spille fodbold centralt igen. Vi prøver de håbløse kanter, fordi pladsen er derude. Lad Benzema falde ned i rummet sammen med Isco, hvor Kroos eller Modric så også kan lave løbet centralt. Det giver plads, og så kan Ronaldo lave sine dybdeløb. På den måde vil der blive åbnet op på kanten, hvor vores backs så kan komme i spil. Spillet minder alt for meget om Ancelotti tiden, hvor vores backs modtog bolden for tidligt i opspillet, for derefter at slå et ligegyldigt indlæg, fordi vi har isoleret spillet på kanterne.
Vi skal komme i de situationer igen, hvor vores centrale spillere har bolden på kanten af feltet, hvor vores backs så kommer flyvende i overlap, som så kan spilles fri, og det gode indlæg kan komme. Vi skal simpelthen have presset spillet længere op på banen, for lige nu prøver vi løsninger på at kombinere os igennem, men med lange afleveringer.
Jeg er med på, som du selv siger, at vi skal spille på flere strenge, men lige nu udnytter modstanderen, at vi spiller indianer bold, fordi vores kombinationer ikke er tilstede. Det resultere i 20 lange, men mistede bolde frem i banen, som er upræcise og ufarlige, fordi modstanderne nemt kan læse dem.
Jeg syntes det er lige modsat. Vi spiller ikke for snævert, for vi er slet ikke inde centralt. Tottenham spillede centralt, og det gør man ved at have folk inde centralt, og spille igennem kæderne, og ikke langs med kæderne. Det var det der gjorde, at Tottenham gang på gang var farlige, og det er netop samme spil vi spillede meget af sidste sæson.
Isco lider under 10'er syndromet, hvor man gør alt for ikke at blive anonym. Derfor søger han bolden på de forkerte positioner. Han rykker ned for at komme med i spillet, og rykker ud på kanten, fordi pladsen er til det. Både Eriksen og Dele Alli blev centralt, og holdte presset centralt, så deres helt ekstremt gode højrewing fik så meget plads at spille på.

Når det igen er på plads, så skal vi jo bygge på igen, og blive bedre til omstillinger og bolde i dybden etc..

Og så er jeg heller ikke helt enig med dig omkring Ronaldo. Jeg synes nærmest at han var bedste mand mod Tottenham, og den beslutsomhed, ærgerrighed og vilje til at få noget til at ske, er utrolig vigtigt at have på holdet. Han var farligste mand i den kamp og når han fik bolden skete der bare noget.

At han fylder meget og stadigvæk bør erstattes snarere end senere (kan man overhovedet sige det på dansk?), kan du godt have noget i. Jeg mener bare at man bør være påpasselig med at strømline for meget. Det hele kan også blive for ensformigt. Jeg mener i hvert ikke at Ronaldo er en af de store årsager til at spillet er som det er nu, og holdet præsterer som det gør nu (dog ikke sagt, at du nødvendigvis mener det).

Det tænkte jeg nok. Jeg syntes han ødelægger alle angreb, eller ihvertfald de fleste angreb. Jeg prøvede at komme ind på det før, men holdet eller specielt Benzema ser kun Ronaldo og havde han nu bare set Isco, så havde kampbilledet været fuldstændig anderledes, da Isco stort set bare kunne prikke den ind. Ronaldo's vilje og ærgerrighed er fantastisk, hvis vi fører. Når vi ikke gør, og vi jagter målet, så bliver det hurtigt vendt til det negative IMO.
Han ser ikke altid de bedste løsninger, fordi han hele tiden vil have den i kassen. Det er sådan jeg har haft det i mange år med Ronaldo, men det har været svært at argumentere imod ham, fordi han så bare laver 8 mål når det gælder i 5 kampe.
Jeg syntes Isco og Benzema var de 2 eneste farlige i offensiven imod Tottenham. Ronaldo blev pakket, og den bliver han stort set i alle kampe han spiller. Han er ikke farlig i noget han foretager sig længere medmindre han får den serveret lige foran mål.
Fair nok, at han har været god til at omstille sig, men gavner det holdet? Kunne holdet blive bedre ved at have en mere bevægelig individualist?

Jeg tror det, og specielt med de spillere vi har omkring Ronaldo. For det sker immervæk for lidt med Ronaldo og Benzema på toppen.

8 år 7 måneder siden #1007 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev:

Siempre fiel skrev: @Dios

Hvor har du været de gange jeg har talt BBC væk? :D Og erstattet dem med spillere som Hazard, Dybala, Girezmann osv? Derudover har jeg også været kæmpe fortaler for verdens absolut bedste målmand De Gea, som jeg selvfølgelig er ligeså stor fortaler for den dag idag.

Hahaha, ja du har ret :-D ej det var egentlig mest for at drille lidt fordi du har været lidt efter nogle af os pga vores pessimisme. Men uanset hva, så er jeg glad for at du er på "vores" hold ;-)

8 år 7 måneder siden #1008 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev: Lige omvendt var det jo imod Barca, hvor vi godt nok stadig kombinerede fremragende, men med at lavere udgangspunkt, som vi normalt kender det når vi møder ligeså stærke pasningssikre hold.
Det var jo Kovacic' kamp i returopgøret, hvor han spillede i stedet for netop Casemiro.

Nå ja for fa’n, det var det jo også! Satans :D

Dios skrev: Vi skal simpelthen have presset spillet længere op på banen, for lige nu prøver vi løsninger på at kombinere os igennem, men med lange afleveringer.
Jeg er med på, som du selv siger, at vi skal spille på flere strenge, men lige nu udnytter modstanderen, at vi spiller indianer bold, fordi vores kombinationer ikke er tilstede. Det resultere i 20 lange, men mistede bolde frem i banen, som er upræcise og ufarlige, fordi modstanderne nemt kan læse dem.

Ja, enig. Men de afleveringer falder på de forkerte tidspunkter, hvor desperationen over ikke at kunne kombinere sig igennem sætter ind. Skal den slags afleveringer være succesfulde, skal de falde tidligere før der er kommet struktur på banen. Men eftersom der ikke er meget fart på holdet og der ikke er mange spillere i avancerede positioner til at udnytte dem, er de svære at effektuere. Lige nu er det bare hulter til bulter uden noget reelt formål eller tanke bag.

Dios skrev: Jeg syntes det er lige modsat. Vi spiller ikke for snævert, for vi er slet ikke inde centralt. Tottenham spillede centralt, og det gør man ved at have folk inde centralt, og spille igennem kæderne, og ikke langs med kæderne. Det var det der gjorde, at Tottenham gang på gang var farlige, og det er netop samme spil vi spillede meget af sidste sæson.

Som jeg så det generelle spilmønster i den kamp, så var det typisk sådan, at når et Tottenham-angreb brød sammen, så skulle nærmest hele forsvaret (og Casemiro/Kroos) lige spille bolden frem og tilbage en 5-6 gange indtil Tottenham fandt tilbage på plads, da man ingen muligheder havde for at sætte bolden direkte afsted og straffe Tottenhams høje bagkæde fordi kun Ronaldo lå klar til at tage den med sig og gå mod mål – og han har jo ikke ligefrem samme fart som tidligere.

Det betød så at når der skulle skabes chancer, var der 6 Tottenham-spillere der stod tæt og skærmede af inde centralt, og Alli/Kane der ligeledes faldt dybt i banen. Det gjorde midtbanen sagesløs, usikker og forvirret, så de lagde den af til en af backsene, der var for længe om at komme med frem, så de, som du også skriver, fik den for langt tilbage i banen. I stedet endte det så med at Marcelo kunne stå og dreje rundt om sig selv indtil han enten mistede bolden eller sendte den videre til Kroos, der smed en formålsløs aflevering afsted ud i ingenting eller på anden vis smed den væk.

Jeg ved så ikke rigtig hvordan man skal løse alt det her. Om det skal være en midlertidig lappeløsning til selvtilliden er genfundet eller marchere videre og vente på nogle succesoplevelser, der kan højne moralen. Det er svært.

Dios skrev: Isco lider under 10'er syndromet, hvor man gør alt for ikke at blive anonym. Derfor søger han bolden på de forkerte positioner. Han rykker ned for at komme med i spillet, og rykker ud på kanten, fordi pladsen er til det.

Enig omkring Isco og hans bevægelser i kampen. Jeg tolkede det dog ikke som et forsøg på at undgå anonymitet, men mere fordi han følte sig nødsaget til det, da ingen andre gjorde det. At han så, ideelt set, ikke burde være den der gør det, kan vi hurtigt blive enige om.

Dios skrev: Jeg syntes han ødelægger alle angreb, eller ihvertfald de fleste angreb. Jeg prøvede at komme ind på det før, men holdet eller specielt Benzema ser kun Ronaldo og havde han nu bare set Isco, så havde kampbilledet været fuldstændig anderledes, da Isco stort set bare kunne prikke den ind.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken chance du hentyder til, men det var mit klare indtryk at Ronaldo satte fart i spillet da han fik bolden og gav Tottenham noget andet at forholde sig til. Syntes også at han var eneste mand, der for alvor truede med at score. Lige dét bliver vi dog nok ikke enige om ;)

Dios skrev: Fair nok, at han har været god til at omstille sig, men gavner det holdet? Kunne holdet blive bedre ved at have en mere bevægelig individualist?

Jeg tror det, og specielt med de spillere vi har omkring Ronaldo. For det sker immervæk for lidt med Ronaldo og Benzema på toppen.

Måske. Det er jeg ikke fuldstændig afvisende over for og har da selv sagt lignende flere gange. Har dog noget sværere ved at se det fungere med Benzema på banen også, hvis altså du mener at han fortsat skulle være der? Tror at der vil mangle den vertikale trussel til at frigøre plads for resten af holdet.

Noget á la en Mbappé-Dybala duo på toppen tog jeg dog gerne, selvom ingen af dem måske egner sig som en reel spydspids.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Jaken.

Leveret af Kunena Forum