Sæsonen 12/13
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Alma Merengue
- Gæst
-
Sikke da et svagt forsøg! Ikke at jeg forventede andet...
Hvis man har haft noget der bare ligner en uddannelse, så ved man at der i disse situationer arbejdes med procenter - dvs. den procentvise stigning. Higuain fik en lønstigning på 30 %, så vidt jeg husker, og det bør Ronaldo også.
Du mener vel heller ikke at Microsofts CEO skal have den samme lønforhøjelse i kroner som rengøringsdamen?
Men forsæt du bare med at 'miste alt for Ronaldo og hans person'. Tåbe.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- RMD96
- Gæst
-
"Messi er elsket af langt de fleste, hvor Ronaldo er hadet af langt de fleste.
I kan mene noget andet, men faktum er, at når Ronaldo forlader Madrid, så hører han "Messi! Messi! Messi!". Det samme er tilfældet for Messi, men han hedder tilfældigvis Messi (heldigt, ik?) :D"
Jeg er enig med den første del.
Det virker dog, desværre, heller ikke helt usandsynligt at fansene vil svine ham til når han en dag forlader Real (Medmindre det er om lang tid). At de ligefrem Råber "Messi! Messi!" er dog ikke et faktum :P
Hvis man nu var lidt mere taknemlige for det Ronaldo gør hver evig eneste uge for Real, (udover i de pokkers landholdspauser) som Barca er overfor Messi ville man vel ikke have dette problem.
Sådan var det dog ikke i Manchester United. Jeg kender mange Man Utd fans som stadig elsker Ronaldo, så hvis han vil forlade Real, så er der i hvert fald et sted at falde tilbage til. Et sted han vil blive modtaget med åbne arme. Så han er vel ikke en decideret forhadt man, mange Premier League fans har, eller havde, respekt for ham.
Og hvis de hader ham, så er det fordi de er bange for ham. (Det er vel derfor vi alle hader Messi, ikk'?)
- Alma Merengue
- Gæst
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
Hvorfor skal det hele tiden dreje sig om Ronaldo og Messi i din verden? Kom nu videre. Der er ingen grund til at hive Messi ind i denne debat. Hold dig til emnet; Ronaldos utilfredshed. Og nej, det har intet med Messi at gøre.
Perez skulle angiveligt have luftet en enorm utilfredshed med, Ronaldo, jvf. denne artikel ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk.../article1819789.ecel, som EB har opsnuset hos El Confidential. Jeg aner intet om avisens troværdighed eller om Perez er citeret korrekt, men det er alligevel tankevækkende og rart, at følgende stadigvæk gælder i, Real Madrid, uanset den respektive spillers status; ingen over klubben.
Endvidere mener Daily Star at vide, at Manchester City er klar til at smide 900 millioner kr. efter, Ronaldo, når indeværende sæson er færdigspillet. Det er mange penge og er manden utilfreds til den tid, skal et salg overvejes. Jeg ved godt, at en mand der leverer 45+ mål i løbet af en sæson er usædvanlig svær at erstatte. Men smid lige hovedet i blød et øjeblik og overvej hvilket hold vi alligevel vil stå tilbage med uden, Ronaldo, når pengene heraf er brugt på at lukke hullet - ouch!
Sidst men ikke mindst, så er aviserne i Spanien på nakken af, Ronaldo. Dette er ikke usædvanligt, men at kalde ham prinsesse osv, er langt ude i hampen. Den spanske presse er mere jammerlig end hovedpersonen selv.
Jeg håber mest af alt, at det hele vender 180 grader og vi ser en spilleglad Ronaldo igen. Det gavner immervæk klubben. Han kan starte med at give svar på tiltale, når vi gæster, Sevilla.
- Alma Merengue
- Gæst
-
Ronaldo vil ikke væk fra Real Madrid. Han er gode venner med hele truppen, vinder titler og scorer masser af mål, og samtidig tror jeg at hele livet i Spanien passer ham meget fint.
Han er ude efter en lønforhøjelse og en forbedret kontrakt, for at sikre sin fremtid. En mand der har ytret et ønske om den famøse 'livskontrakt' forlader ikke klubben, fordi han ikke kan få 3-4 millioner euros mere i løn om året.
Jeg udelukker bestemt ikke City som en mulig destination om minimum 2 år, men det vil ikke være på grund af det nuværende dilemma. Også derfor er det så fandens vigtigt at vi får Neymar. Han er for mig Ronaldos arvtager, om det så er på grund af dennes afgang eller fald i niveau.
- Storken
- Gæst
-
"Hvorfor skal det hele tiden dreje sig om Ronaldo og Messi i din verden? Kom nu videre. Der er ingen grund til at hive Messi ind i denne debat. Hold dig til emnet; Ronaldos utilfredshed. Og nej, det har intet med Messi at gøre."
Læs nu lige #269 og #270 inden du smider om dig med påstande...
Det var skam ikke mig der bragte "Ronaldo er misundelig på Messi" debatten igang.
Der er ganske stor forskel på at benytte sig af debatten skarpsindigt eller mindre ditto.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det går ikke et sekund ud over fansene at klubbens penge bliver brugt på Cristiano Ronaldo. Det går ud over klubben. Det påvirker på ingen måde fansene så det er en ommer. Ronaldo får desuden ikke Messis løn, selvom han på mange måder fortjener en langt højere løn fordi han tilføjer Real Madrid så meget mere udenfor banen end Messi tilføjer Barcelona.
"Den catalanske avis, Sport har en daglig 'cartoon', der ofte gør grin med Real Madrid. I dag er den dog skræmmende filosofisk. Jeg blev faktisk helt målløs, da jeg læste den...
(Omtaler Ronaldo) - Han har et godt helbred, massere af penge, han dater en topmodel og ifølge ham selv er han tiltrækkende, så.... hvad i alverden kan han begære der gør ham trist?
(Billed af Messi) - Svar: Alt det den her fyr har
Det kan ikke siges meget bedre end det faktisk...."
Det er efterhånden nogle år siden at der kom en fornuftig sætning ud af den catalanske avis, så det undrer mig ikke, at de heller ikke forstår denne situation. Godt os fra hovedstaden ikke er så smålige at vi har brug for at lave jokes om Barcelona hver dag. Det er faktisk tankevækkende hvor stor en del af Barcelona fans liv Real Madrid fylder og hvor ligeglade vi er med lille Barcelona. Det er nok også derfor at Barcelona næsten har indhentet Real Madrid i de indbyrdes kampe, selvom Barcelona er så langt bagud på alle andre fronter. De må være bidske og det må være vigtigt for dem at slå giganterne fra verdens bedste klub i hvert årti. Mht. joken i avisen så er der intet Messi har, som Ronaldo ikke også har. Det må også være en ommer.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg gider ikke synke på dit ynkelig tåbe niveau. Jeg siger at en 3-4 gange så høj løn som higuain ingen steder hører hjemme. Det er min holdning.
Jeg har en Handelsuddannelse + meget mere og nok højere end dig, at du så blander CEO microsoft osv ind i det er din sag, men snak ordentlig og drop dine person angreb.
Dine ting med procenter aner du intet om fordi du intet har med kontrakter osv at gøre i madrid, du har taget det fra pressen og ingen klub melder ud at en spiller stiger 30% eller mere, rent gætværk men bliv du bare i troen.
- Storken
- Gæst
-
Du gør det næsten nemt for mig at være principfast :D
- Alma Merengue
- Gæst
-
---"Jeg gider ikke synke på dit ynkelig tåbe niveau. Jeg siger at en 3-4 gange så høj løn som higuain ingen steder hører hjemme. Det er min holdning."----
Ja, selvfølgelig er det din holdning.. siden det nu var dig der sagde det. Men hvis du ikke vil have en respons på din holdning, hvorfor skriver du den på et forum?
Du har en (forkert) holdning, som jeg har svaret på. Og så er dit eneste modsvar at 'det er mit holdning, basta'. Sådan fungerer en debat jo ikke. Argumenter for det du mener, eller hold dig væk. Så start med det her:
Hvorfor skal Ronaldo ikke tjene mere end Higuain, når han bidrager med mere? Og hvis Higuain kan få en lønforhøjelse på 1 ME (med hans oprindelige løn taget in mente), hvorfor kan Ronaldo ikke få en lønforhøjelse på ca. 3 ME (siden han tjener ca. 3 gange mere end Higuain)? Det er logisk.
---"Jeg har en Handelsuddannelse + meget mere og nok højere end dig, "---
Tog du virkelig den stikpille så personligt? Haha.
---"at du så blander CEO microsoft osv ind i det er din sag"---
Kender du til ordet 'analogi'?
.---"Dine ting med procenter aner du intet om fordi du intet har med kontrakter osv at gøre i madrid,"---
Igen, det er kun logisk. 200.000 euro mere om året vil være vanvittigt meget for Morata o.lign. Lad os sige at dette er en procentvis stigning på 30 %. 200.000 euro er fuldstændigt ubetydeligt for Cristiano, men det er 30 % ikke. Fat det dog.
---"du har taget det fra pressen og ingen klub melder ud at en spiller stiger 30% eller mere, rent gætværk men bliv du bare i troen."--
Øh? Higuain gik fra 3,5 millioner euro til 4,5 millioner euro. (Ret mig selvfølgelig, hvis dette er forkert). Det er en stigning på 1 million euro, hvilket er en stigning på ca. 30 %.
Jeg siger ikke, at det absolut skal være den samme procentvise stigning i begge lønforhøjelser, men det skal ihvertfald ikke være den samme lønforhøjelse i kroner, da spillernes løn er vidt forskellige.