Sæsonen 12/13

• Patrick J
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #421 af Patrick J
Besvaret af Patrick J på emne Sæsonen 12/13
Jeg tror nu nok det skal gå fint på tirsdag med en smal sejr. Det er CL, og en helt ny kamp og kan de spille som mod barca er det jo intet problem.

Men idag var det godt nok skidt fra langt de fleste,Özil virker helt ideforladt og sløv, Higuain brænder fortsat og Benzema gør ikke det store af sig.
Det er dog bemærkelses så svage de er til gennembrud de to er(higuain/benz) Jeg savner godt nok en der kan gå ind og udfordre og skabe noget på egen hånd når det ikke lykkes at spille sig igennem forsvaret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #422 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 12/13

Helt enig med dig indtil jeg læser det her:

"Jeg vil dog bare lige slutte af med at sige, at, selvom jeg ikke mener at Higuain/Benzema er skyld i vores dårlige stime, så har jeg længe støttet et køb af en ny verdensklasse angriber, og det gør jeg bestemt også nu. Hold da fast, hvor kan de to bare være uduelige"

En meeeget billigere løsning, som nok også er den bedste lige nu er at få dem i humør igen. Real spiller uden selvtillid. Der ingen ideer. Kontra fodbold er Real madrid og Real Madrid er kontra fodbold.

Modric har gjort det godt indtil videre, men han har ikke åbnet et forsvar op indtil videre, men måske kommer det.

Real er i krise både spille- og pointmæssigt. Og avisernes overskrifter kommer nok til at se sådan her ud:
Er Mourinho tæt på en fyrseddel?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #423 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne Sæsonen 12/13
Ud med Higuain, Di Maria, Øzil og Marcelo næste kamp. De fortjener simpelthen ikke at spille fra start af. Kaka, Modric og Benzema skal have chancen, for det nytter ikke noget at spille med de samme 11 mænd, hvoraf flere tager deres startplads for givet.

Og så skal Mourinho bare ALDRIG bruge Higuain og Benzema på samme tid. Det fungerer ikke og har aldrig for alvor gjort.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #424 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13

Læs det citat igen. Jeg har LÆNGE ment at Higuain og Benzema ikke var gode nok. Det skyldes ikke denne kamp, ej heller deres nuværende form.

Jeg skreg efter Van Persie i sommers (hvordan fanden kan man lade sådan en spiller slippe?), og har længe støttet et køb af Falcao eller Cavani.

• Halamadrid1990
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #425 af Halamadrid1990
Besvaret af Halamadrid1990 på emne Sæsonen 12/13
Var der nogen der sagde krise?

Man kan i hvert fald roligt konstatere, at vores chance for at genvinde mesterskabet i denne sæson er forsvindende lille efter denne miserable aften.

Jeg må indrømme, at jeg har ualmindelig svært ved at fatte hvordan 100 point-mesterholdet i denne sæson ligner dem jeg spiller søndagsbold med.

Tror desværre sidste sæsons suveræne mesterskab var en enlig svale. Håber dog inderligt jeg tager fejl!

Det er dejligt du ser så positivt på hele situationen. Men lad mig spørge hvad der får dig til at tro at det nuværende scenarie ikke er dybt alarmerende?

Alle alarmklokker burde bimle som bare pokker efter i aften. Resultater kan være et udfald af held eller uheld. Spillet derimod er ikke noget der burde blive påvirket af tilfældigheder og udefrakommende faktorer.

Efter 4 runder kan vi nøgternt slå fast, at i største delen af kampene har niveauet været alt for ringe. Det er sgu ikke noget du bare retter op på. Men som sagt håber jeg jeg tager gruelig fejl.

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #426 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Sæsonen 12/13
Alma

Benz og Higuain var jo de farligste angribere man overhovedet kunne have i sidste sæson? Jeg synes også de begge spiller elendigt, men det er jo vores system der fejler? Vi skaber enkelte chancer, men det er jo ved tilfældigheder. Angriberne skal skam nok score mål, når de får de rigtige chancer. Vores system fungerer slet ikke lige nu, og hvordan vi skal rette op på det, er selvfølgelig det store spørgsmål.

Jeg mener vi har en klassetrup, hvis vi bare fik en skide højreback, som også kunne skabe noget offensivt. Hent ham Cicinho. Vores højreside bliver låst, og det alt sammen skal altså komme over ved Cristiano, som jo bare bliver lukket ned med otte mand.

Jeg ønsker inderligt, at Mou laver denne opstilling til tirsdag:

Casillas
Essien, Pepe, Ramos, Marcelo
Modric, Alonso
Di Maria, Ozil, Ronaldo
Higuain

Her vil vi kunne kontrollere spillet langt bedre IMO.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #427 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Lidt perspektiv:

Vi har efter 4 runder kun 3 point mindre end samme tidspunkt sidste sæson.

Vi vandt alle kampe fra Jornada 5 til Jornada 15 sidste sæson (dvs. fra nu af, og de næste 10 kampe), til trods for et nederlag og et uafgjort i Jornada 4 og Jornada 3.

But don't mind me, forsæt endelig med at miste troen på holdet.

13 år 8 måneder siden #428 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Jeg er egentlig ikke engang sur eller skuffet, for denne følelse er en jeg har haft siden 2003. På papiret ser det fantastisk ud, og ligner mere et manager hold end et rigtigt hold, men der mangler noget og der vil altid mangle noget. Jeg ved ikke om det er konstellationen med Khedira - Alonso, vores utrolig ustabile midterforsvar, eller vores træner.
Vi er simpelthen for nemme og slå. Både fysisk, men så sandelig også psykisk. Vores hold hænger på ingen måder sammen, og det er som om spillerne spiller for sig selv og ikke træneren. Hvergang der er modvind, så har vi 11 spillere som ikke spiller på samme hold. Jeg har sagt det lige siden Mourinho's ankomst og jeg siger det gerne igen. Den røde tråd er stadig ikke synlig for mig. For hvad er konceptet i pressede situationer, eller når Ronaldo, Ôzil etc. Ikke lige rammer dagen? Mourinho står som sædvanlig med armene over kors med bæ-mund på, og giver ingen lyd fra sig. Er han selv i tvivl?

Den mindste dommerkendelse imod Real Madrids kan afgøre kampen. For det påvirker tydeligvis spillerne så meget, at de går helt i stå, og bruger al energien på og brokke sig, og slå ud med armene. Jeg forstår ikke et hold som &quot;burde&quot; være top professionelle ikke kan se det ikke gavner spillerne, klubben eller resultatet. Igen har vi en træner som enten ter sig værre end spillerne eller allerede er gået i omklædningsrummet.
Jeg kommer aldrig til og forstå en træner som agere som Mourinho i situationer hvor tingene ikke fungere optimalt. Han kommer med intet fra sidelinjen af, og det virker til han blot planlægger sine udtalelser/beklagelser på pressekonferencen efter kampen. Hvor er hans engagement henne?

Jeg har fra dag 1 af været halv skeptisk overfor Alonso - Khedira konstellationen. Vi er simpelthen for nemme og spille tynde på den midtbane. Khedira er en af de bedste spillere på sin position, og det samme er Alonso, men hvor går det galt? Alonso er for stationær i sit spil, og Khedira bliver hæmmet enormt med sine meget defensive pligter. Jeg tror vi bliver nødt til og gå over i en 4-3-3 formation for at løse problemet. Og jeg havde faktisk håbet at det var en af grundende til Modric kom til klubben. Han er fantastisk med bolden, store visioner i sit spil, god i pasningsspillet, kan både spille en Alonso og özil playmaker rolle, og arbejder godt både offensivt såvel som defensivt. Han ville være den idéelle makker til Alonso og Khedira.
Alonso vil stadig kunne diktere spillet dybt, Khedira ville få en rolle alá på landsholdet, nemlig en lidt mere fri rolle, og Modric ville kunne supplere en allerede dygtig midtbane som bare lige mangler de sidste 10 %.

Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at jeg aldrig har været fortaler for Dí María, og nok heller aldrig bliver det, hvis han fortsætter sit nuværende spil (hele hans tid i Real Madrid). özil er desværre stadig for ustabil, og mangler stadig det sidste. Dog ser jeg langt større potentiale og fremtid i ham fremfor Dí María. Derfor synes jeg han skulle være i start 11'eren med udgangspunkt i højresiden. Det kræver dog vi får en langt bedre hb'er end Arbeloa. Nuvel er han som sædvanlig stabil, men han er dog stadig Real Madrids svageste punkt, og hans defensive kompetencer ville ikke opveje hans elendige offensive spil.

Higuain er langt skarpere end Benzema i øjeblikket, men som tiden skrider frem, så ville jeg overhovedet ikke begræde et salg, hvis man hentede Falcao som erstatning. Benzema er stadig min fortrukne favorit, selvom niveauet skal hæves drastigt.
Det kan bare ikke være rigtigt han skal have 5 kæmpe chancer for at scorer 1 mål. Selvom det er positivt han kommer frem til dem.

Ramos er i top 3 over verdens bedste forsvarspillere IMO, men hans defensive udfald i kampene er skræmmende, og det gør det ikke bedre at han spiller ved siden af humørbomben Pepé. Nuvel er han også en af verdens bedste forsvarspillere, men han får jo Ramos til og ligne en fejlfri forsvarspiller. Hvad er der dog galt i og skærme en spiller af Pepé?. Hvorfor har han en sygelig trang til og gå 100 % ind i alle taklinger og risikere et frispark som på forhånd er dømt, fordi dommerene fløjter helt uhæmmet i Spanien. Der er bare ikke plads til 2 så ustabile midterforsvarer, og derfor mener jeg klart Pepé skal sælges. Der skal ro på det midterforsvar, og det kommer der ikke med 2 så aggressive og temperementsfulde spillere. Få nu Varane på banen forhelvede.

Jeg startede sæsonen med og cleare alt det negative jeg overhovedet kunne komme i tanke om. Men allerede efter 4 kampe, så er der udråbt kæmpe krise og tingene har overhovedet ikke ændret sig fra sidste sæson. Og selvom det er rigtig positivt vi allerede har vundet 1 titel med fantastisk spil og sejr over Barcelona, så virker det bare ikke som et hold som har spillet sammen på 4. År i træk.

Selvom Real Madrid stadig vil være et af verdens bedste hold efter dette Sevilla nederlag, så er følelsen der bare ikke hos mig. Når jeg tænker Real Madrid, så får jeg bare ikke det der sus der siger, at vi vinder det hele i år, selvom vi nok skal nå langt i alle turneringer. Jeg er fucking nervøs for opgøret på Tirsdag, og det ville jeg ikke være hvis man virkelig troet på holdet, og det gør jeg desværre ikke.
Jeg køber heller ikke den der med Em og for lidt pause. Når vi andre kan tage på arbejde 250 dage om året, styrketræne 6 gange om ugen, spille fodbold 3 gange om ugen, samt passe ungen, handle ind og lave mad, for ikke og hører på hvordan fruens dag er gået, og kun holde 3 ugers ferie per år, så kan en fodboldspiller sku også &quot;kun&quot; klarer 1 måneds ferie :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #429 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 12/13

Det var da et krampagtigt forsøg på at sætte tingene i perspektiv. Du mangler lige én elementær brik i DIT perspektiv; Barcelona. Jovist, Real Madrid leverede mange middelmådige præstationer i starten af 2011/2012-sæsonen, men dette gjorde vores katalanske rivaler også, hvorfor pointforskellen var minimal. Det er den absolut ikke nu.

Otte point er selvsagt ikke umuligt at hente - to sejre over Barcelona og det ser fornuftigt ud igen. Det er sket før. Men benægter man kritiske tilstande, kan man næste kun sidde med skyklapper på.

Der er endvidere ingen, så vidt jeg har kunnet læse, der har postuleret at ligaen er tabt. Madridismoen har før leveret flotte comebacks, bedst eksemplificeret ved den seneste Capello-periode - det var smukt. Derfor er modet og troen på holdet stadigvæk intakt, i hvert fald hos undertegnede.

Du har ret i, at man lige skal sætte fingeren i blød og mærke efter, for når alt kommer til alt, så elsker den almene madridista, Real Madrid. Dette uanset krise, hvorfor det er omsonst at kaste med spredehagl efter de spillere, som gør, at vi tilhængere føler forelskelse gentagende gange i løbet af sæsonen.

Der kan komme et lille plaster på kødsåret, såfremt holdet viser gejst og rejser sig på tirsdag. Men der skal alligevel flere plaster end ét til at dække det føromtalte sår. Det bliver en spændende tid, hvor fans og hele Real Madrid skal vise sin sande karakter!

13 år 8 måneder siden #430 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Hvis det bliver til pointtab næste uge, er denne sæson nok død. Og det er ikke utænkeligt, for holdet spiller helt forfærdeligt. I går tog jeg mig selv i, at ville sælge halvdelen af spillerne inkl. Ronaldo; de er jo ikke den hvide trøje værdig.

Målet for denne sæson må være overlevelse.

13 år 8 måneder siden #431 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
Mourinho sagde det meget godt på pressemødet efter kampen.

Spillerne er ikke koncentrede, de er ikke engagerede, de er ikke aggressive nok, de spiller ikke hurtig nok og de begår for mange fejl. Der bliver lukket for mange mål ind på dødbolde. Og holdet spiller ikke som et hold. Det er ikke kun spillernes ansvar. Det er ligeledes Mourinhos ansvar. Han skal kunne sætte spillerne op til opgaven, såvel som de selv skal kunne sætte sig op. Alle bærer et ansvar.

Endvidere forstår jeg ikke Mourinhos taktiske udlæg. Alene det, at han vælger at starte med Di María og Higuaín, der kom senest tilbage fra landskampspausen. Nuvel, Higuaíns startplads kan forsvares, for han var reelt set den eneste trussel, men Di María var helt væk. Lige så, at man vælger at starte med Özil og Khedira. Callejón, Kaká og Essien var alle friske og klar til at spille. Hvorfor ikke lade dem spille sådan en kamp? Jeg formoder, at Mourinho gør det i håbet om, at få sine &quot;stamspillere&quot; igang, men jeg forstår det ikke.

Modsvaret skal komme på tirsdag mod Manchester City. En svær kamp, men forhåbentlig har spillerne ikke noget problem med, at sætte sig op til sådan en stor kamp.

... og så er det i øvrigt lige tidligt nok, at afskrive sæsonen. Sæsonen er altså knap nok lige startet. Der er spillet fire ligakampe og der resterer 34 spillerunder endnu. Der er fortsat 102 point på spil. Endvidere er Champions League end ikke startet endnu, så man bør nok lige slå kold vand i blodet. Det er ikke nogen god sæsonstart, bestemt ikke, men det er lige tidligt nok, at snakke om krise. Og jeg ved godt, at man ikke skal smide mange point i denne liga. Det har de seneste sæsoner vist. Men intet er tabt endnu og mesterskabet afgøres altså ikke i femte spillerunde.

Kampene i sidste sæson mod Levante og Racing, hvor man blot fik et point, startede lige så en krisesnak og det var omkring samme tid på sæsonen. Det man bør være mest bekymret om lige nu, er spillet og det faktum, at spillerne ikke vågnet op til dåd endnu. Holdet og konceptet fungerer ikke rigtig, men det skal nok komme. Ændrer det sig ikke gradvist i de kommende kampe, mens resultaterne fortsat udebliver, så kan vi begynde at snakke om krise, men den snak kan vi vende tilbage til om fire, fem runder.

• Patrick J
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #432 af Patrick J
Besvaret af Patrick J på emne Sæsonen 12/13
Jeg er helt enig i at det er alt for tidligt at afskrive noget som helst, jeg tror bare vi fleste var skuffede og skriver lidt i affekt. Jeg har siddet og set kampen igen idag og må sige (nu hvor jeg ikke var sad og blev stresset) så mener jeg ikke det står helt så slemt til igen;
Vi får 16 målforsøg, hvoraf 8 er inden for rammen, i sidste sæson havde det vel givet en halv snes mål, men altså 0 igår. Bestemt, vi brænder alt for meget, men vi kommer altså frem til et par gode chancer. Det burde være flere chancer men what comes up must come down og det skal nok vende igen så vi kommer op og score 2-3 mål i de fleste kampe igen.

Og med modric som starter i stedet for özil tirsdag(forhåbenlig) tror jeg også der vil kommer mere flow i spillet da han virker som en med større overblik end özil pt.

Noget helt andet; hvornår vil vi se en anden til at sparke frispark end Ronaldo? Det er fint han han kan score nogen pragt mål men det er jo alt for sjældent, burde man ikke snart lade en anden skyde eller i det mindste få lidt variation ind med en indøvet spilning i stedet for at han skal skyde på mål hver gang.

Leveret af Kunena Forum