Sæsonen 12/13
Jeg er til gengæld træt og sur over Mourinho dispositioner denne sæson, og det er inkl. hele sommeren med transfers osv.
I morgen bør vi logisk set få en snitter, og så er vi meget meget tæt på at snakke fyring.
Jeg overtager gerne roret, og viser hvor nemt det bør være, at vinde af og til med denne trup.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Enig. Det er da også hamrende uretfærdigt Arbeloa skal have skylden hvergang, og derfor er det da også yderst sjældent jeg selv kritisere ham, for han er måske den spiller i truppen som levere 9 ud af 10 gange, men som sagt, så er det desværre bare ikke nok.
Jeg forstår dog heller ikke kritikken af ham i Lørdags, for han spillede som sædvanlig fint nok. Og han havde måske den bedste defensive aktion i hele kampen, hvor han tæmmer Navas og får ham ned i tempo, hvor man nok havde set Ramos eller Pepé få rødt som bagerste mand :)
#443: Siempre Madrid.
Enig. Marcelo spillede rædselsfuldt, men jeg tror bare kritikken udebliver, fordi han ofte er en af vores bedste spillere. Lidt ligesom der ingen spørgsmålstegn er ved Casillas, selvom det var hans fatale brøler som kostede os målet inddirekte. Marcelo er ligeså dårlig defensiv som Arbeloa er offensiv, så derfor er det mig en gåde han får lov til og stå alene imod så gode modstandere, og her taler vi ofte 2 imod 1. Der er jo intet hjælp og hente fra hverken Ronaldo eller andre spillere foran sig, og derfor skal Ramos oftest ud og hjælpe ham, også skal der bare en tvær aflevering til, for at få en chance.
Endnu et punkt på det taktiske jeg er hamrende uenig med Mourinho om :)
Man skal få alle spillere til og passe sammen, ja. Men man skal da virkelig virkelig være pro Arbeloa, for at se han ikke er en hæmsko for opstillet i højreside. Han bidrager med intet, og derfor kan modstanderne tillade sig, og sætte en ekstra mand på Ronaldo/venstresiden, fordi stort set alle modstandere giver Arbeloa plads, og man så det tydeligt hvordan Sevilla håndterede det.
Der er jeg tilgengæld lodret uenig. For glemmer du ikke at Ramos rent faktisk spillede højreback da Mourinho kom til? Og han faktisk spillede på højrebacken lige indtil Pepé fik en slem skade (mener jeg nok det var), og Mourinho derfor flyttede ham ind centralt. Jeg vil godt vædde med, at det var Ramos høje niveau centralt som gjorde Arbeloa fik den højreback plads, og ikke Arbeloas indsats som gjorde ham fortjent til pladsen i start 11'eren.
Og nuvel spiller Arbeloa fast på landsholdet, men er alternativet ikke en omskolet højrekant i Juanfran? Nu husker jeg ikke helt tydeligt hvem erstatningen for Arbeloa er, men det er jo ikke ligefrem gode højrebacks Spanien vader i.
Også vil jeg godt lige engang for alle slå fast, at jeg faktisk intet har imod Arbeloa, og jeg elsker og have ham i truppen. Men når det er sagt, så findes der langt bedre på markedet, og jeg synes stadig han er Real Madrids svageste led sammen med Dí María. Vores højrekant fungere slet ikke, og er stort set aldrig til stede i kampene.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
På midten kunne man godt spille med både Xabi, Khedira og Modric men måske er det for nemt for mig at være bagklog. Di Maria har jeg aldrig været fan af. Heller ikke dengang i starten af sidste sæson, hvor han havde tre gode måneder. I træk(!!) Det var helt urealistisk. Hvis jeg havde været præsident, var han aldrig blevet købt og Robben aldrig blevet solgt. Det brokkede jeg mig også over dengang i 2009.
Higuain brænder for ofte. Det skal der gøres noget ved. Man kan næsten mærke hvilke slags chancer han scorer på (I løb med bolden mod mål). Benzema har ingen selvtillid og laver kun dumme ting med bolden. Hans førstegangsberøring er elendig og minder på ingen måde om gamle Ronaldo, som han så gerne vil minde om. Når Benz er på toppen af sin form, så spiller han fantastisk. Det skal findes frem igen.
Casillas spiller som en Valdes i øjeblikket og det er bekymrende. Det skal nok ændre sig, men det kræver at han tager sig sammen. Han har "givet tre mål væk" allerede i denne sæson.
Sæsonen er lang men ligatitlen er blevet sværere. Vi kan stadig slå sidste sæsons rekord og tage ligaen, men det kræver at holdet ikke dummer sig så "ofte" som sidste sæson og det kræver at holdet begynder at vinde snævert snarest muligt. Det flotte spil behøver ikke komme endnu, hvis resultaterne og selvtilliden i det mindste begynder at vise sig.
Jeg slutter mig til Alma, Siempre, El Juan og få andre: Vi kan stadig nå at vinde ligaen men det kræver koncentration og mindst 4 point mod Barcelona.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Storken
- Gæst
-
Når man ser en kamp ligger man jo praktisk talt ikke mærke til Arbeloa, da han ikke foretager sig al verden, men det han gør er altid bundsolidt. Man kunne måske ønske sig, at han var bedre offensivt, men Arbeloa er ikke typen der vinder kampe, ligesom han ikke er typen der taber kampe.
Arbeloa er egentlig den perfekte backup til et ungt talent, der er fremtidens mand, men lige skal have én spiller at støtte sig op af. Problemet er bare, at der er et mangel på gode højrebacks i fodbold for tiden.
Real Madrid kan dog ikke rigtig foretage sig noget indtil januars transfervindue og i mellemtiden må man få det bedste ud af det man har. Arbeloa er ikke nogen katastrofe, og så må man nøjes med det spektakulære fra Marcelo/Coentrao.
Real Madrids virkelige problem er Mourinhos manglende evner til at åbne et kompakt forsvar. Jeg har endnu til gode at se en gennemført plan, når tingene ikke kører som de skal. Kontra er nemlig ikke længere svaret på alle problemer.
Mvh
Anders
Du rammer korrekt, efter titlen er i hus er holdene mere defensive. Jeg tror det kan løses med 3-5-1-1
De tre bagerste skal være arbeloa-pepe-ramos.
midtbanen ser jeg sådan her:
alonso khedira
modric di maria ozil
ronaldo hængede
higuain (skal nok score)
Ved godt jeg "ofre" marcelo, men evt kan han spille mere midtbane ved indskiftning. Skal dog siges denne opstilling skal bruges mod hold som pakker sig. Mod de store hold er jeg klart mere til coentrao end marcelo i en 4-5-1.
Di maria synes jeg spiller bedre på midten og ozil bedre på kanten. Ozil har ihvertfald ikke ramt formen til han kan holde den midter plads synes jeg.
Jeg blvier faktisk næsten skuffet, hvis ikke Kaka starter inde i morgen. Mou har intet at miste.
casillas
arbeloa - pepe - ramos - coentrao
alonso - khedira
kaka - modric
ronaldo
higuain
ozil,di maria,benzema er ikke i nærheden af god form.
Rammer nok forkert, men mourinho tager nok fusen på os imorgen med 2-3 nye.
Nogen der så dagens træning og hørt om samtaler efter træning?
- Huss
- Gæst
-
Casillas
Arbeloa-Pepe-Ramos-Marcelo
Alonso-Modric-Khedira
Ronaldo-Higuain-Di Maria
Ja den tror jeg også mere på.
Selvom du nok ikke skal regne med, at Ronaldo og Di Maria pludselig bytter side.
- Huss
- Gæst
-
Real Madrid er blevet gjort til storfavoritter. En hjemmesejr giver 1.62 og en udesejr giver omkring odds 5.50. Sådan som Real spiller lige pt, er odds 5.50 for en City sejr rimelig højt.
- Jb_carlsen
- Gæst
-