Om vores rivaler VII

13 år 3 uger siden #1609 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

Mlarco skrev: Nu har jeg set ham Marquinhos spille rigtig mange gange i den forgangne sæson og hold nu op hvor synes jeg er han go! Ham og Varane er de 2 største forsvarstalenter.. 19 år begge!! Hans agent bekræfter at der skulle ligge bud fra PSG; Barcelona og United idag.
Spædende og se hvem han vælger.
Dette køb ville have mere fremtid i sig end Thiago Silva grundet alder for Barcelona. Men måske er de ikke klar til at give knægten lidt tid til at udvikle sig til en endnu mere vild midterforsvarer...
Så kommer både vores og Barca's midterforsvar til at ligne hinanden med Ramos og Pique som de mere rutinerede med en ung gut under vingerne ;-) Der har vi en fordel stadig :D hæhæ

En fremtrædende journalist - med stort kendskab til fransk fodbold - har tidligere i dag skrevet på Twitter, som jeg ligeledes har referet til, at en aftale der sender Marquinhos til PSG, skulle være så godt som lukket. Lad os se.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1610 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

BBB skrev:

El_Juan skrev: Ligesom man kunne forvente, siger du. Det var måske din forventning. Men når tendensen går i en anden retning over to sæsoner, hvor Cesc til og med har haft svært ved at tilpasse sig (trods den megen spilletid i forrige sæson), så er det vel kun dem der ikke følger mig, der stadig har den forventning.

Uden at kommentere på indholdet, så er det en utrolig arrogant måde at argumentere på. Tendenser er subjektivt opfattede, og den sidste linje kunne vel ligeså vel være en indikation på at dem der følger dig tager fejl.

Nu ender jeg alligevel med at kommentere på selve diskussionen: Cesc passer ikke godt ind i Peps Barcelona, og har vel egentlig være fejlcastet. Desværre har han scoret så mange (vigtige) mål, at jeg ikke engang gider forsøge at overbevise andre om at han ødelægger mere af Peps Barcelona end han tilføjer til det.

Han passede ikke godt ind i Peps Barcelona. Det var ligeledes tydeligt, at han havde svært at finde sig til rette under Pep. Hvilket jeg ligeledes allerede har pointeret. Om han er fejlcastet eller ej, kan man så diskutere. De praler med, at han er en af deres egne. Så i den forstand, er han vel ikke fejlcastet. Han kender klubben indefra og ud. Men selvfølgelig skulle han vænne sig til måden Barcelona spiller på. Og det havde han svært ved under Pep. Hvorfor du endvidere snakker om Peps Barcelona, når vi andre snakker om Titos, kan jeg ikke følge, men det er så hvad det er.

Jeg forholder mig egentlig blot til, at han er en af de spillere, der har fået mest spilletid under Tito. Om end han stadig ikke virker helt tilpas endnu, så har han fået en mere væsentlig rolle, i den forstand, at introduktionen af ham, samtidig var introduktionen til en mere direkte spillestil, mod det Barcelona-hold vi kender, når Xavi svinger taktstokken. Om han så har været en decideret succes eller ej, kan man altid diskutere frem og tilbage.

Jeg snakker om Peps Barcelona fordi det er anderledes en Titos. At Cesc passer ind i Titos ændrer ikke på at han ikke passer ind i Peps - her tænker jeg taktiske overvejelser, de forskellige løb osv.

Du understreget at han ikke "passede" ind i Peps Barcelona. Tror du han vil gøre det nu, hvis man går tilbage til den måde som Guardiolas Barcelona spillede? Hvis du gør, så er vi uenige :-)

Vi er vel forresten enige om at Titos og Peps Barcelona spiller meget anderledes?
Sidste redigering: 13 år 3 uger siden ved BBB.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1611 af El_Juan

BBB skrev:

El_Juan skrev:

BBB skrev:

El_Juan skrev: Ligesom man kunne forvente, siger du. Det var måske din forventning. Men når tendensen går i en anden retning over to sæsoner, hvor Cesc til og med har haft svært ved at tilpasse sig (trods den megen spilletid i forrige sæson), så er det vel kun dem der ikke følger mig, der stadig har den forventning.

Uden at kommentere på indholdet, så er det en utrolig arrogant måde at argumentere på. Tendenser er subjektivt opfattede, og den sidste linje kunne vel ligeså vel være en indikation på at dem der følger dig tager fejl.

Nu ender jeg alligevel med at kommentere på selve diskussionen: Cesc passer ikke godt ind i Peps Barcelona, og har vel egentlig være fejlcastet. Desværre har han scoret så mange (vigtige) mål, at jeg ikke engang gider forsøge at overbevise andre om at han ødelægger mere af Peps Barcelona end han tilføjer til det.

Han passede ikke godt ind i Peps Barcelona. Det var ligeledes tydeligt, at han havde svært at finde sig til rette under Pep. Hvilket jeg ligeledes allerede har pointeret. Om han er fejlcastet eller ej, kan man så diskutere. De praler med, at han er en af deres egne. Så i den forstand, er han vel ikke fejlcastet. Han kender klubben indefra og ud. Men selvfølgelig skulle han vænne sig til måden Barcelona spiller på. Og det havde han svært ved under Pep. Hvorfor du endvidere snakker om Peps Barcelona, når vi andre snakker om Titos, kan jeg ikke følge, men det er så hvad det er.

Jeg forholder mig egentlig blot til, at han er en af de spillere, der har fået mest spilletid under Tito. Om end han stadig ikke virker helt tilpas endnu, så har han fået en mere væsentlig rolle, i den forstand, at introduktionen af ham, samtidig var introduktionen til en mere direkte spillestil, mod det Barcelona-hold vi kender, når Xavi svinger taktstokken. Om han så har været en decideret succes eller ej, kan man altid diskutere frem og tilbage.

Jeg snakker om Peps Barcelona fordi det er anderledes en Titos. At Cesc passer ind i Titos ændrer ikke på at han ikke passer ind i Peps - her tænker jeg taktiske overvejelser, de forskellige løb osv.

Du understreget at han ikke "passede" ind i Peps Barcelona. Tror du han vil gøre det nu, hvis man går tilbage til den måde som Guardiolas Barcelona spillede? Hvis du gør, så er vi uenige :-)

Vi er vel forresten enige om at Titos og Peps Barcelona spiller meget anderledes?

Hypotetisk spørgsmål. Om han i højere grad vil kunne have tilpasset sig eller ej under Pep, hvis han var blevet. Lad mig sige det sådan, at det nok var til Cescs fordel, at Tito kom ind på trænerbænken i stedet.

Det virkede sjældent som om Cesc forstod, at gøre det på banen, som Pep havde bedt ham om. Han virkede uvant i en bunden rolle under Pep - netop som du påpeger med taktiske overvejelser og forskellige løb m.m. - hvor Tito nok har givet ham det mere frihed og ansvar.

Selvfølgelig er vi enige om dette. Det har jeg ligeledes pointeret, bl.a. med reference til det mere direkte spil. En mere eller indre direkte konsekvens af introduktionen af Cesc, som jeg har været inde på.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1612 af BBB

El_Juan skrev: Selvfølgelig er vi enige om dette. Det har jeg ligeledes pointeret, bl.a. med reference til det mere direkte spil. En mere eller indre direkte konsekvens af introduktionen af Cesc, som jeg har været inde på.

Jeg ved ikke helt om jeg er enig i den sidste linje. Jeg tror bestemt Tito og Pep har snakket om hvordan Cesc påvirker spillet på banen - og jeg går ud fra at de er kommet frem til samme konklusion som mig (ellers ville jeg kigge efter andre muligheder - så derfor tror jeg at det har været et bevidst valg at man ville spille mere direkte og Tito derfor har vægtet det højere end at spille sidelæns.

Vi flueknepper nuancer her, men jeg tror ikke Cesc er købt for at spille horisontalt. Det var noget som opstod, derudover kunne trænerne se at det horisontale ødelagde Barcas spil i forrige sæson. Tito har så valgt at de ikke længere vil spille vertikalt, og så har han relanceret Cesc - selvom de 9-10 andre stadig spiller som Guardiola vil have det. Det er selvfølgelig spekulationer fra min side.

Jeg kan se at ovenstående er lidt forvirrende, så jeg prøver lige med hvad jeg læser dine tanker som:
Barcelona vil bruge Cesc (flere grunde, herunder at Xavi nogle gange skal spares). Cesc påvirker holdet til at spille mere direkte.

Jeg tror at Tito ønskede at spille mere direkte, og derfor har set chancen for at spare Xavi oftere (han vender dog stadig tilbage til det velkendte i de store internationale kampe).
Uanset hvem af os der har ret (medmindre vi er helt enige), så virker det til at have påvirket Barcas spil til at de i øjeblikket ligger mellem to lejre: Mourinhos Real Madrid og Guardiolas Barca (meget groft trukket op) - i Titos Barca. Spillerne er forvirrede og forfalder til relationer mellem to spillere (stadig ikke enkeltmandspræstationer som vi 'nogle gange' bruger), fremfor en større forståelse på hele holdet, som de i et par år virkede til at have. Det ser jeg også som årsag til at Barcelona kan spille af helvede til, men efter et par sekunders arbejde har Messi og 1-2 holdkammerater afgjort kampen og Messi bliver udråbt til et geni, selvom det også kan forklares med relationerne mellem spillere, som har spillet sammen i 10+ år.

Jeg ville ønske Ronaldo havde den relation med nogle af sine medspillere. Det nærmeste vi kommer er vel (Carvajal)/Isco/Morata og Jese/Morata/Carvajal, men det er stadig slet ikke på samme niveau.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1613 af El_Juan

anes skrev: Directivo del Borussia: "Hemos firmado a un nuevo jugador que no juega en la Bundesliga"

Direktionen i Borussia: Vi har underskrevet med en ny spiller som ikke spiller i Bundesligaen...

C. Eriksen?

Den 19-årige sydkoreaner, Ryu Seung-Woo. Offensivspiller, som var en del af det sydkoreanske U20-landshold under den netop overståede VM-slutrunde i Tyrkiet.
Følgende bruger(e) sagde tak: anes
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1614 af El_Juan

BBB skrev:

El_Juan skrev: Selvfølgelig er vi enige om dette. Det har jeg ligeledes pointeret, bl.a. med reference til det mere direkte spil. En mere eller indre direkte konsekvens af introduktionen af Cesc, som jeg har været inde på.

Jeg ved ikke helt om jeg er enig i den sidste linje. Jeg tror bestemt Tito og Pep har snakket om hvordan Cesc påvirker spillet på banen - og jeg går ud fra at de er kommet frem til samme konklusion som mig (ellers ville jeg kigge efter andre muligheder - så derfor tror jeg at det har været et bevidst valg at man ville spille mere direkte og Tito derfor har vægtet det højere end at spille sidelæns.

Vi flueknepper nuancer her, men jeg tror ikke Cesc er købt for at spille horisontalt. Det var noget som opstod, derudover kunne trænerne se at det horisontale ødelagde Barcas spil i forrige sæson. Tito har så valgt at de ikke længere vil spille vertikalt, og så har han relanceret Cesc - selvom de 9-10 andre stadig spiller som Guardiola vil have det. Det er selvfølgelig spekulationer fra min side.

Jeg kan se at ovenstående er lidt forvirrende, så jeg prøver lige med hvad jeg læser dine tanker som:
Barcelona vil bruge Cesc (flere grunde, herunder at Xavi nogle gange skal spares). Cesc påvirker holdet til at spille mere direkte.

Jeg tror at Tito ønskede at spille mere direkte, og derfor har set chancen for at spare Xavi oftere (han vender dog stadig tilbage til det velkendte i de store internationale kampe).
Uanset hvem af os der har ret (medmindre vi er helt enige), så virker det til at have påvirket Barcas spil til at de i øjeblikket ligger mellem to lejre: Mourinhos Real Madrid og Guardiolas Barca (meget groft trukket op) - i Titos Barca. Spillerne er forvirrede og forfalder til relationer mellem to spillere (stadig ikke enkeltmandspræstationer som vi 'nogle gange' bruger), fremfor en større forståelse på hele holdet, som de i et par år virkede til at have. Det ser jeg også som årsag til at Barcelona kan spille af helvede til, men efter et par sekunders arbejde har Messi og 1-2 holdkammerater afgjort kampen og Messi bliver udråbt til et geni, selvom det også kan forklares med relationerne mellem spillere, som har spillet sammen i 10+ år.

Jeg ville ønske Ronaldo havde den relation med nogle af sine medspillere. Det nærmeste vi kommer er vel (Carvajal)/Isco/Morata og Jese/Morata/Carvajal, men det er stadig slet ikke på samme niveau.

Det kan man diskutere frem og tilbage. Jeg synes det er interessant, at det sker i takt med, at Cesc i højere grad bliver brugt på holdet. Det kan man så tolke på. Som jeg ser det - og som jeg har udtrykt flere gange - har der været Xavis Barcelona og Cescs Barcelona. Det har, som jeg ser det, været kendetegnende for den forgangne sæson. Jeg kan heller ikke forestille mig andet, end at Pep og Tito har snakket sammen, som du siger.

Vi er delvist enige. Jeg synes det var tydeligt under Pep, at Pep - naturligvis - forsøgte at tilpasse ham stilen. Det giver næsten sig selv. Han forsøgte, at få ham til at forstå løbemønstrene og spillemekanismerne, men det virker som om, at Cescs rolle på banen blev meget bunden, hvilket var uvant for ham og han virkede derfor heller ikke tilpas. Pep gik jo ikke ligefrem på kompromis med konceptet og spillestilen. Det var det Barcelona som vi kender det fra den seneste tid. Xavis Barcelona, som jeg ynder at kalde det.

Cesc påvirker holdet til at spille mere direkte. Det synes jeg bestemt. Om det har været en succes og ham han passer ind eller ej. Jeg ved ikke helt. Jeg hverken forstår eller forstod, som jeg ligeledes tidligere har udtrykt, hvorfor han blev udnævnt som en ny Xavi. Og hvorfor de fleste forventede, at han skulle overtage Xavis rolle. Han er slet ikke samme type. Jeg synes det er interessant, at de - især i slutningen af sidste sæson - i højere grad brugte Iniesta i Xavis rolle. Ikke fordi Iniesta minder mere om Xavi end Cesc (Cesc er nok en god blanding af de to), men Iniesta var i forvejen bekendt med rollen og hvad den indebærer. Som om Cesc stadig ikke helt har forstået dette, i forhold til den måde Barcelona spiller. Her tænker jeg ikke mindst under Pep.

Hvorfor det ligedes har været mere oplagt at bruge Cesc. Og hvorfor Cesc logisk nok er en af de spillere, der har spillet flest kampe under Cesc. Netop ligeledes hvorfor jeg udtrykker, at Cesc nærmest er blevet symbolet på Barcelonas mere direkte spil. Igen; Xavis Barcelona (som vi kender Barcelona) og Cescs Barcelona. Langt henad vejen tror jeg egentlig vi er meget enige.

Det ser jeg også som årsag til at Barcelona kan spille af helvede til, men efter et par sekunders arbejde har Messi og 1-2 holdkammerater afgjort kampen og Messi bliver udråbt til et geni, selvom det også kan forklares med relationerne mellem spillere, som har spillet sammen i 10+ år.

Læs: Iniesta. Han er gradvist blevet mere og mere vigtig for FC Barcelona. Det er ham - udover Messi - der kommer i centrum. Det er ham der - i takt med at Xavi langsomt træder ud af holdet - svigner taktstokken. I den rolle Xavi har haft. Og vi kommer til at se det endnu mere fremover. Han er 29, hvor Xavi er 33.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1615 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII
Der er gået helt sæbeopera i den ovre i Barca, det er ret underholdende - og rart at det for engangs skyld ikke er os, der skaber overskrifter af alle de forkerte grunde.

Fra ASs oversættelse af Titos pressemøde:

People aren’t interested in personal matters, but Pep got it wrong and I’m surprised by his comments. No-on on the board used my illness to attack him. The club tried to help me as much as possible. He visited me once in New York when I’d just arrived, but during my recovery from the operation I was there for two months and I didn’t see him. He’s my friend and I needed him, but he wasn’t there for me. I would have done things differently. I won’t say anything else about this”.

Would you vote for Guardiola as club president: “When he makes a run for the job I’ll decide, but as far as I know he’s not stood for president yet”.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1616 af BBB
El_Juan
Det virker til at vi er helt enige, vi har vist bare funderet over forskellige ting i situationen. :-)

MMM skrev: Der er gået helt sæbeopera i den ovre i Barca, det er ret underholdende - og rart at det for engangs skyld ikke er os, der skaber overskrifter af alle de forkerte grunde.

Fra ASs oversættelse af Titos pressemøde:

People aren’t interested in personal matters, but Pep got it wrong and I’m surprised by his comments. No-on on the board used my illness to attack him. The club tried to help me as much as possible. He visited me once in New York when I’d just arrived, but during my recovery from the operation I was there for two months and I didn’t see him. He’s my friend and I needed him, but he wasn’t there for me. I would have done things differently. I won’t say anything else about this”.

Would you vote for Guardiola as club president: “When he makes a run for the job I’ll decide, but as far as I know he’s not stood for president yet”.

Hvis de er så gode venner, så kan de vel gribe knoglen og spørger hvad de forskellige kommentarer handler om. Det er underligt, at Rosell i det hele taget udtalte det.

Tito kunne vel også ringe til sin ven, hvis han havde så meget brug for ham. Hold op nogle tøser.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1617 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII
Officiel PSG-pressekonference her 17.30, men der er kommet et billede frem der formentlig afslører mødets dagsorden...

Emnet er blevet låst.
  • Mou94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #1618 af Mou94
Besvaret af Mou94 på emne Om vores rivaler VII
Så er det officielt! Cavani skifter til PSG for 470 millioner kroner. :)
Emnet er blevet låst.
13 år 3 uger siden #1619 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Mou94 skrev: Så er det officielt! Cavani skifter til PSG for 470 millioner kroner. :)

Dejligt;)

Så mangler jeg bare at høre, at Bale bliver i Tottenham og Adan, Kaka, di Maria og Higuain sælges for 70+ mio. euro sammenlagt... Så bliver det først rigtigt sjovt!;)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
  • Mou94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 uger siden #1620 af Mou94
Besvaret af Mou94 på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev:

Mou94 skrev: Så er det officielt! Cavani skifter til PSG for 470 millioner kroner. :)

Dejligt;)

Så mangler jeg bare at høre, at Bale bliver i Tottenham og Adan, Kaka, di Maria og Higuain sælges for 70+ mio. euro sammenlagt... Så bliver det først rigtigt sjovt!;)

Åhh linding, det er sød musik i mine ører ;)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum