Om vores rivaler VII
El_Juan skrev: Det står til gengæld heller ikke godt til i Spanien. Men det ved vi efterhånden. Den samme kedelige sang: as.com/diarioas/2013/07/31/english/1375267016_207910.html
Der er forbedringer på vej. En nyere TV aftale skulle være accepteret også af de store klubber. Real Madrid og Barcelona har vel også efterhånden indset at det er kedeligt at end mellem 90 og 100 points og kun kæmpe indbyrdes :-).
Ej sagt på en anden måde, så hjælper det jo ikke at modstanden er så svag i den hjemlige liga, når man så skal europæisk, så får man sig et kæmpe chock som Real Madrid og Barcelona har gjort sidste sæson. Et sammenlagt nederlag på 0-7 og Real Madrids kampe mod Dortmund og Galatasaray ude var heller ikke noget at råbe hurra for.
Har valgt at takke af på forum!
- JanJr
- Gæst
-
JanJr skrev: Er du så færdig Man C ser vilde ud, hvis man kigger på de første 35 minutter af kampen..
Og hvad hvis man ser på resten af kampen?
Et ledende spørgsmål;)
El_Juan skrev: Andy Carroll (41 mio. € (senere solgt til West Ham for 18,7 mio. €)), Stewart Downing (22,8 mio. €), Joe Allen (19 mio. €), Steven Fletcher (15,2 mio. €), Daniel Sturridge (15 mio. €), Jack Rodwell (15 mio. €), Victor Wanyama (14,5 mio. €), Adam Johnson (12,6 mio. €), Wilfried Zaha (11,7 mio. €), Victor Moses (11,5 mio. €), Jay Rodriguez (8,6 mio. €), Charlie Adam (8,4 mio. € (senere solgt for 6,2 mio. €)), Scott Sinclair (7,8 mio. €), Nick Powell (7,5 mio. €), Gary Hooper (6,3 mio. €), Jonjo Shelvey (6 mio. €), Nathan Redmond (2,3 mio. €)
Álvaro Negredo (25 mio. €), Jesús Navas (20 mio. €), Santi Cazorla (19 mio. €), Nacho Monreal (10 mio. €), Iago Aspas (8,2 mio. €), Esteban Granero (8 mio. €), Luis Alberto (8 mio. €), Pablo Hernández (7 mio. €), Iván Ramis (6 mio. €), Arouna Koné (3,8 mio. € (senere solgt til Everton for 7 mio. €)), Joel Robles (4 mio. €), Jordi Amat (2,9 mio. €), Michu (2,5 mio. €), Chico (2,5 mio. €), Antonio Luna (2 mio. €), José Campaña (2 mio. €), Alejandro Pozuelo (500.000 €), José Cañas (Fri transfer), Marc Muniesa (Fri transfer). Tilmed har Swansea næsten ikke betalt en krone for De Guzman. Man. City betalte i øvrigt blot 1 mio. € for Denis Suárez. Pozo fik de nærmest gratis.
Dertil er bl.a. Christian Benteke hentet til Premier League for 8,8 mio. €. Lewis Holtby for 1,7 mio. €. Hugo Lloris for 12,6 mio. €. Vertonghen for 12,5 mio. €. Coutinho for 10 mio. €. Moussa Sissoko for 2,5 mio. €. Yanga-Mbiwa for 8 mio. €. Mirallas for 7,6 mio. €. Alou Diarra for 2,5 mio. €.
Der er markant forskel i forhold til pris og kvalitet. Og så ved jeg godt nogle vil påpege Illarramendi, Modric og Bale. Men kigger man på markedet, så er det måske ikke så mærkeligt. Man. City der bl.a. betaler 40 mio. € for Fernandinho. I øvrigt har de engelske klubber, når man tager køb og salg i alt denne sommer, minus på 315,6 mio. €, hvor Liga BBVA har plus 106,8 mio. € (det vil selvfølgelig falde til noget nær nul hvis Bale bliver hentet).
For engelsk og britisk fodbold kræver det drastiske ændringer (måske endda restriktioner), hvis man skal have kickstartet talentarbejdet. De burde kigge mod Spanien og Tyskland. Der er så ligeledes punkter, hvor man i Spanien burde lære af England og Tyskland, men det er en helt anden sag. I Italien har de haft nogle af de samme problemstillinger i forhold til talentarbejdet og brugen af egne unge spillere, som de nu står med i England. Men der er så småt begyndt at ske en positiv udvikling. Om end det går langsomt, men sådan er det. Det er en proces.
Priserne på engelske talenter og unge spillere er vanvittige, fordi der er et krav om et vidst antal "homegrown" spillere i en PL-trup. Derfor betaler Liverpool eksempelvis en formue for Henderson, selvom hans talent og potentiale ingenlunde kan bære dette prisskilt. Talenterne paces til storklubberne meget tidligt, selvom de ingen chance har for regelmæssig spilletid foreløbig, blot for at udfylde en plads som homegrown.
Det er allerede en tendens, men det engelske landshold bliver svagere og svagere. Der er længere mellem spillere som Rooney og Gerrard, og ser man på Premier League er der ikke ret mange af de højtprofilerede spillere der er britiske længere. Af de 10 bedste spillere i PL i øjeblikket, er der i min subjektive vurdering ikke en eneste af dem der er englænder, og kun en enkelt er britisk.
Ser man uden for Premier League kan jeg ikke komme i tanke om en eneste englænder der kunne forstærke landsholdet. Tyskerne og spanierne præsterer i de fleste ligaer og er ved at gøre sit helt store europæiske indtog, men de få kvalitets englændere der trods alt er, spiller alle i deres hjemland. Sådan var det også i høj grad med spaniere før i tiden og der gik jo også mere end 30 år mellem to internationale titler for deres landshold. Nu er de spanske spillere der ikke var tilstrækkelige til at spille i Barca eller Real, profiler i store engelske klubber. (Mata, Silva, Cazorla for at nævne nogle stykker, Fabregas og Torres har været, Negredo, Navas, Deulofeu m.fl. er muligvis på vej til at blive det). Det tyske og spanske landshold kunne på nuværende tidspunkt stille med 2 landshold hver, der alle ville banke England. Tysklands magtdemonstration ved VM (4-0 mod Argentina, 4-1 mod England) viste tendensen, og lad os se om ikke også den fortsætter i Brasilien. Jeg kan pt. kun se Spanien, Tyskland og Brasilien, qua deres hjemmebanefordel, være i spil til VM-titlen.
Den engelske liga er muligvis verdens bedste, men det er kun klubbernes placering der er engelsk over den efterhånden (nu endda kun for 18/20 af holdene). Arsenal og Newcastle har allerede udtaget kamptrupper uden en eneste brite, og når Chelsea, Arsenal, United og City kigger efter forstærkninger, er det heller ikke længere i England.
Flere aviser melder om, at Helder Postiga fra Zaragoza er udset til at skulle erstatte Soldado i Valencia.
mortenj skrev: Soldado meldes tættere og tættere på Tottenham. Der snakkes om en pris på 30 mio. euro.
Flere aviser melder om, at Helder Postiga fra Zaragoza er udset til at skulle erstatte Soldado i Valencia.
Har lige godt endnu ikke set, at Postiga skulle være sat i forbindelse med Valencia. Til gengæld har jeg læst dette:
Having been linked with Chelsea hitman Fernando Torres this week, as well as Arsenal's Olivier Giroud and a possible loan move for Manchester United's Mexican forward Javier Hernandez, Los Che are assessing their options whilst Soldado completes a likely move to Tottenham.
However, even without the seemingly imminent departure of Soldado, Ortiz still feels the club need to bolster their attacking options.
"Those targets are true," Ortiz said.
[...]
"We have a long list of interesting names, but money is key to the subject," he added.
"The economic situation obliges Valencia to support a strategy and loans could be key this summer."
Hvad Postiga angår, så har jeg kun set, at kun skulle være blevet sat i forbindelse med Málaga, som dog har hentet den unge polske angriber, Bartlomiej Pawlowski, på en etårig lejeaftale, så de nu råder over fire angribere. Udover ham, tæller det Santa Cruz, Seba Fernández og Juanmi.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det er nogle særdeles dyre canteranos vi har sluppet. Ikke at de var blevet det samme, hvis de var blevet i Madrid, men man forstår udlejningerne i stedet for de direkte salg man praktiserede for år tilbage.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev: Der er godt nok utrolig hype omkring Agger-Barca-rygtet i disse dage. Jeg synes Agger er en klasseforsvarer - og en supercool fyr - som er for god til Liverpool og som jeg egentlig ik har lyst til tager til Barca. Når det så er sagt, så ka jeg alligevel godt tage mig selv i at håbe de vælger ham - for er du gal en skadeshistorik den mand har. han går jo i stykker for et godt ord og er der én ting Barca ik har brug for, så er det en skadesplaget midterforsvarer. har ik nærlæst nyhederne omkring interessen, så kender ik til nogen pris, men ka de dog ik fyre 30-35 mio efter ham ;-)
Puha, jeg tør bare ikke tænke på de danske mediers reaktion, såfremt det sker... Det bliver jo ulideligt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Jack Daniels
- Gæst
-
Siempre fiel skrev: Der er godt nok utrolig hype omkring Agger-Barca-rygtet i disse dage. Jeg synes Agger er en klasseforsvarer - og en supercool fyr - som er for god til Liverpool og som jeg egentlig ik har lyst til tager til Barca. Når det så er sagt, så ka jeg alligevel godt tage mig selv i at håbe de vælger ham - for er du gal en skadeshistorik den mand har. han går jo i stykker for et godt ord og er der én ting Barca ik har brug for, så er det en skadesplaget midterforsvarer. har ik nærlæst nyhederne omkring interessen, så kender ik til nogen pris, men ka de dog ik fyre 30-35 mio efter ham ;-)
Jeg orker det ikke. Synes Agger er en sympatisk fyr, og tænk på den danske presses dækning, hvis Barca signer Daniel Agger. Samtlige danske medier selvantænder i en kollektiv masseekstase. Hvis det er en biased dækning nu, så kommer det til at koge helt over med Agger på holdkortet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jack Daniels skrev: Jeg orker det ikke. Synes Agger er en sympatisk fyr, og tænk på den danske presses dækning, hvis Barca signer Daniel Agger. Samtlige danske medier selvantænder i en kollektiv masseekstase. Hvis det er en biased dækning nu, så kommer det til at koge helt over med Agger på holdkortet.
Ha ha ha - ja ingen tvivl - de vil gå fuldstændig i selvsving hvis det sku blive en realitet med Agger på samme hold som Neyssi.