Om vores rivaler VII

13 år 1 uge siden #1813 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII
Napoli er også blevet enige med Jackson Martinez, men mangler nogle detaljer med Porto. Napolis bud er ca. 60 millioner kr. under hans frikøbsklausul, så mon ikke det snart går i orden.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1814 af JesperA
Manchester United are planning a £25m bid to sign Luka Modric, 27, from Real Madrid after coming to the realisation that they are unlikely to secure any of their primary transfer targets. (The Times)

LOL

United are keen on Bale if Tottenham decide they are ready to sell the 24-year-old this summer. ( Daily Mirror )

Endnu større LOL
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1815 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Napoli er også blevet enige med Jackson Martinez, men mangler nogle detaljer med Porto. Napolis bud er ca. 60 millioner kr. under hans frikøbsklausul, så mon ikke det snart går i orden.

Det vildt, jeg troede ikke på det da første rygter kom frem! Benitez is back... Hvad har han tænkt sig? 4-4-2 ? .. Jeg er bange for at Benitez skuffer.. Jeg håber dog at han gør det godt!

Manchester United are planning a £25m bid to sign Luka Modric, 27, from Real Madrid after coming to the realisation that they are unlikely to secure any of their primary transfer targets. (The Times)

Det er synd for dem, tredje gang i træk at de bliver afvist af en spiller .. Han skal ingen steder!

Marca skriver at de i løbet af de næste par dage igen vil byde på Fabregas, tredje og sidste bud.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1816 af JesperA
Liverpool skulle i øvrigt være tæt på Papadopoulos fra Schalke til midterforsvaret.

Agger til Barca? Nok mere realistisk Skrtel til Napoli, det ville ikke være til at bære at se Agger i Barca.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1817 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Den spanske U20-landsholdsspiller, Denis Suárez, meldes på vej til FC Barcelona. Offensivsspilleren fik sin fodboldmæssige opvækst i Celta, inden han i 2011 forlod dem til fordel for Manchester City, som han nu ligeledes er på vej væk fra. Planen er angiveligt, at den 19-årige spanier skal starte op med Barcelonas B-hold. Der er formentlig tale om en lejeaftale med en købsoption.

Det er sjovt nok så travlt de engelske klubber har haft med at hamstre unge spanske spillere i de senere år, for så alligevel at sende dem tilbage til Spanien. De burde nok fokusere lidt mere på talentarbejdet med de unge engelske spillere, som er helt ude i skoven.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1818 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Om vores rivaler VII
Det har jeg længe prøvet at forklarer en af mine gamle fodbold venner. Resultatet af det dårlige talent arbejde for engelsk fodbold, ses jo især på deres landshold der har rigtig lang vej igen for at vinde et trofæ.

Har valgt at takke af på forum!
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1819 af El_Juan
Kigger man på, hvordan de engelske ungdomslandshold præsterer, så vidner det i endnu højere grad om, hvor langt de egentlig er fra at vinde noget som helst, hvad enten det gælder A-landsholdet eller ungdomslandsholdene.

Status for 2013:
U19-EM: Ikke kvalificeret. U20-VM: Sidst i deres pulje med Irak, Chile og Egypten. De fik blot to points. U21-EM: Sidst i deres pulje med Italien, Norge og Israel. Tabte alle deres kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik--, Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1820 af Hugol
Jeg har også lagt mærke til at de engelske ungdoms landshold klarer sig dårligere og dårligere. Engelsk fodbold er præget af at der bliver købt så mange udlændige til de store klubber. Derfor er jeg også glad for at man i Spanien fokuserer så meget på talent udvikling som aldrig før.

Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1821 af El_Juan
Men det er håbløst. Klubberne kan hente gode og talentfulde spillere for ingen penge i f.eks. Spanien. Vil de til gengæld have engelske "talenter", så skal de betale vanvittige summer for overvurderet talentmasse, hvorfor det f.eks. bedre kan betale sig for engelske klubber at se mod Spanien, frem for f.eks. at investere i spillere som Tom Ince eller Nathan Redmond (engelske U21-landsholdsspillere).
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1822 af Hugol

El_Juan skrev: Men det er håbløst. Klubberne kan hente gode og talentfulde spillere for ingen penge i f.eks. Spanien. Vil de til gengæld have engelske "talenter", så skal de betale vanvittige summer for overvurderet talentmasse, hvorfor det f.eks. bedre kan betale sig for engelske klubber at se mod Spanien, frem for f.eks. at investere i spillere som Tom Ince eller Nathan Redmond (engelske U21-landsholdsspillere).

Jeg er enig, men skal man se mod en løsning her i Spanien, kunne det for eksempel være at klubberne ville få tilladelse til at skrive kontrakter med spillerne i en tidligere alder. Vi har selv lige tabt en spiller til City, og selvfølgelig kan vi ikke holde fast på alle, men det er sådan nogle ting der ikke burde ske for storklubber som Real Madrid og Barcelona især.

De engelske klubber burde være istand til at arbejde bedre med deres egne talenter først og fremmest inden de kigger ud mod andre klubber. Det er også den holdning jeg har haft med Real Madrid. Dog i længden bliver det ris til egen bagdel, for jeg er sikker på at det kun er meget få klubber i England der kan blive ved med at køre den stil som der køres nu.

Real Madrid har hentet flere talenter op og har inklusiv købt Isco og Illarra. Det ser man ikke mange andre klubber gøre i verden lige pt og jeg synes ikke priserne for Isco og Illarra har været bestemt i overkanten.

Sidste redigering: 13 år 1 uge siden ved Hugol.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1823 af El_Juan
Andy Carroll (41 mio. € (senere solgt til West Ham for 18,7 mio. €)), Stewart Downing (22,8 mio. €), Joe Allen (19 mio. €), Steven Fletcher (15,2 mio. €), Daniel Sturridge (15 mio. €), Jack Rodwell (15 mio. €), Victor Wanyama (14,5 mio. €), Adam Johnson (12,6 mio. €), Wilfried Zaha (11,7 mio. €), Victor Moses (11,5 mio. €), Jay Rodriguez (8,6 mio. €), Charlie Adam (8,4 mio. € (senere solgt for 6,2 mio. €)), Scott Sinclair (7,8 mio. €), Nick Powell (7,5 mio. €), Gary Hooper (6,3 mio. €), Jonjo Shelvey (6 mio. €), Nathan Redmond (2,3 mio. €)

Álvaro Negredo (25 mio. €), Jesús Navas (20 mio. €), Santi Cazorla (19 mio. €), Nacho Monreal (10 mio. €), Iago Aspas (8,2 mio. €), Esteban Granero (8 mio. €), Luis Alberto (8 mio. €), Pablo Hernández (7 mio. €), Iván Ramis (6 mio. €), Arouna Koné (3,8 mio. € (senere solgt til Everton for 7 mio. €)), Joel Robles (4 mio. €), Jordi Amat (2,9 mio. €), Michu (2,5 mio. €), Chico (2,5 mio. €), Antonio Luna (2 mio. €), José Campaña (2 mio. €), Alejandro Pozuelo (500.000 €), José Cañas (Fri transfer), Marc Muniesa (Fri transfer). Tilmed har Swansea næsten ikke betalt en krone for De Guzman. Man. City betalte i øvrigt blot 1 mio. € for Denis Suárez. Pozo fik de nærmest gratis.

Dertil er bl.a. Christian Benteke hentet til Premier League for 8,8 mio. €. Lewis Holtby for 1,7 mio. €. Hugo Lloris for 12,6 mio. €. Vertonghen for 12,5 mio. €. Coutinho for 10 mio. €. Moussa Sissoko for 2,5 mio. €. Yanga-Mbiwa for 8 mio. €. Mirallas for 7,6 mio. €. Alou Diarra for 2,5 mio. €.

Der er markant forskel i forhold til pris og kvalitet. Og så ved jeg godt nogle vil påpege Illarramendi, Modric og Bale. Men kigger man på markedet, så er det måske ikke så mærkeligt. Man. City der bl.a. betaler 40 mio. € for Fernandinho. I øvrigt har de engelske klubber, når man tager køb og salg i alt denne sommer, minus på 315,6 mio. €, hvor Liga BBVA har plus 106,8 mio. € (det vil selvfølgelig falde til noget nær nul hvis Bale bliver hentet).

For engelsk og britisk fodbold kræver det drastiske ændringer (måske endda restriktioner), hvis man skal have kickstartet talentarbejdet. De burde kigge mod Spanien og Tyskland. Der er så ligeledes punkter, hvor man i Spanien burde lære af England og Tyskland, men det er en helt anden sag. I Italien har de haft nogle af de samme problemstillinger i forhold til talentarbejdet og brugen af egne unge spillere, som de nu står med i England. Men der er så småt begyndt at ske en positiv udvikling. Om end det går langsomt, men sådan er det. Det er en proces.
Sidste redigering: 13 år 1 uge siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 1 uge siden #1824 af El_Juan
Det står til gengæld heller ikke godt til i Spanien. Men det ved vi efterhånden. Den samme kedelige sang: as.com/diarioas/2013/07/31/english/1375267016_207910.html
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum