Om vores rivaler VII

13 år 2 dage siden #1933 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII

Brian_H skrev: Som mange årige Brøndby fan, fik jeg den samme følelse, dengang Figo skiftet fra Barcelona til Real Madrid.

I dag er der sket en anden transfer, nemlig Kenneth Zohore til Brøndby.

Godt nok skiftet Kenneth Zohore ikke direkte fra Fc København, men han har da fået sin fodbold opdragelse i København, og jeg vil gerne høre jer, om i synes det er okay, at man skifter til ens ærkerivaler.

who cares:)... det er superligaen..
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Dios, Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1934 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Om vores rivaler VII

Brian_H skrev: Som mange årige Brøndby fan, fik jeg den samme følelse, dengang Figo skiftet fra Barcelona til Real Madrid.

Godt nok skiftet Kenneth Zohore ikke direkte fra Fc København, men han har da fået sin fodbold opdragelse i København, og jeg vil gerne høre jer, om i synes det er okay, at man skifter til ens ærkerivaler.

Kan ikke rigtig tage det seriøst når man snakker om RIVALISERING mellem Brøndby og FC København og i dansk fodbold generelt.
Det er dansk fodbold, for pokker.
Det er måske bare mig, men synes det er lidt overdrevet når man I DK prøver at skabe en rivalisering ved at kalde FCK-BIF for "New Firm" - haha, hvad sker der?? Hele Superligaen er jo fuldstændig blottet for underholdning efterhånden med kedelige kampe, næsten tomme stadions og adskillige profiler der forlader ligaen hvert år samtidig med at der kommer færre profiler til ligaen.

Men hvis vi alligevel skal prøve at fokusere lidt på sagen her, så har i da også Martin Albrecthsen rendende på holdet der tidligere har spillet 72 kampe for FCK. Er det anderledes? Kan ikke rigtig se noget VILDT ved ved når vi taler om en liga på så lavt niveau som Superligaen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Dios, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1935 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Piraten er angiveligt på vej tilbage til Liga BBVA på et lejemål hos La Real. Som afløser for Asier Illarramendi.

Spændende om det går igennem, så vi har muligheden for endnu en Madridista i Champions League.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1936 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

mortenj skrev:

Kan ikke rigtig tage det seriøst når man snakker om RIVALISERING mellem Brøndby og FC København og i dansk fodbold generelt.
Det er måske bare mig, men synes det er lidt overdrevet når man I DK prøver at skabe en rivalisering ved at kalde FCK-BIF for "New Firm" - haha, hvad sker der?? Hele Superligaen er jo fuldstændig blottet for underholdning efterhånden med kedelige kampe, næsten tomme stadions og adskillige profiler der forlader ligaen hvert år samtidig med at der kommer færre profiler til ligaen.

Men hvis vi alligevel skal prøve at fokusere lidt på sagen her, så har i da også Martin Albrecthsen rendende på holdet der tidligere har spillet 72 kampe for FCK. Er det anderledes? Kan ikke rigtig se noget VILDT ved ved når vi taler om en liga på så lavt niveau som Superligaen.

Ja, Zohore-handlen lyder heller ikke på mig synderlig opsigtsvækkende eller kontroversiel. Kun en anelse. Dertil er han simpelthen for ung med for få kampe for FCK.

Jeg er dog ikke helt enig med dig, mortenj. Superligaen er naturligvis ikke en liga med et specielt højt niveau, men der er stadig store følelser involveret. OB v. B1909 ser jeg dog stadig som den største rivalisering i dansk fodbold, og klubskifter til ærkerivalerne kan dælme også gøre ondt og få en ondsindet udvikling.

Skarpt i min erindring, står eksempelvis både Lars Jacobsens og Ulrik Laursens respektive skifte til FCK. Dét føltes bestemt ikke godt, og der var tilhængernes reaktion skam heller ikke så køn, for at sige det mildt.

Hvor i verden den form for "forræderi" foregår, er for mig underordnet. Det eneste der varierer fra liga til liga er antallet af påvirkede og eksponeringen af klubskiftene. Følelserne vil stadig være de samme.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 2 dage siden ved Jaken.
Emnet er blevet låst.
  • Brian_H
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 dage siden #1937 af Brian_H
Besvaret af Brian_H på emne Om vores rivaler VII

mortenj skrev:

Helt enig med dig i at niveauet i superligaen ikke er høj nok, men derfor kan der da stadig godt være rivalisering, måske ikke i samme omfang som Real-Barca, Galatasaray-Fenerbache, Liverpool-United osv men der er da rivalisering.

Men pointen er ikke om superligaen har et høj niveau eller ej.

Det jeg gerne vil vide det er om det er okay, hvis en spiller skifter til ens ærkerivaler.
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1938 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Jeg går nok lidt med på Asp´s holdning, så skal vi prøve at vende tilbage til VORES rivaler og ikke nogle ligegyldige danske hold?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1939 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Jeg går nok lidt med på Asp´s holdning, så skal vi prøve at vende tilbage til VORES rivaler og ikke nogle ligegyldige danske hold?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Real Madrid, Mathiaska, Hugol
Emnet er blevet låst.
13 år 2 dage siden #1940 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Manchester er ude efter Fellaini og Baines, gik jo galt med fabregas;)
Emnet er blevet låst.
13 år 1 dag siden #1941 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Den defensive midtbanespiller, Étienne Capoue, synes nu at være meget tæt på et skifte fra Toulouse til Tottenham. Franskmanden er angiveligt udset til at skulle erstatte Scott Parker i London-klubben. Samtidig ønsker Spurs fortsat at hente en ny midterforsvarer efter salget af Steven Caulker til Cardiff, også selv om den alsidige Capoue kan bruges i bagkæden, men her har Villas-Boas ikke umiddelbart planer om at bruge ham. Villas-Boas er ude efter en ung centerforsvarer og netop derfor, har de ligeledes indstillet jagten på Portos centerforsvarer, Rolando, som i stedet rygtes til Inter. (Kilde: ONE World Sports).

Arsenal har offentliggjort salget af Gervinho til Roma, mens Liverpools ejer eftersigende har meddelt Arsenal, at de bør indstille jagten på Luis Suárez, eftersom Liverpool ikke vil sælge. Omvendt fastholder Suárez dog sit ønske om at forlade Liverpool.

Sevilla sikrede sig i går aftes videre avancement i Europa League-kvalifikationen. Holdet vandt en knusende 6-1-sejr over Podgorica fra Montenegro. Unai Emery startede kampen med følgende 11 spillere: Javi Varas; Coke, Cala, Nico Pareja (Alberto Moreno, 60. min.), Fernando Navarro; Maduro, Rakitic (Cotán, 46. min.); Jairo, Rabello, Vitolo (Marko Marin, 64. min.); Raul Rusescu. Af nyindkøbene nettede både Vitolo og Rusescu. Sidstnævnte scorede to gange.

Valencia er interesserede i Adrián López fra Atlético Madrid (AS). Og så er Bernard officielt på plads i Shakhtar Donetsk.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Henrik--
Emnet er blevet låst.
13 år 1 dag siden #1942 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Champions League 2013/14 starter officielt med playoff-kampene, som der i dag blev trukket lod til. Det er sidste kvalifikationsrunde inden gruppespillet.

Dagens lodtrækning tog sig således ud:

Playoff-runde for mestre:
GNK Dinamo Zagreb v FK Austria Wien
PFC Ludogorets Razgrad v FC Basel
FC Viktoria Plzen v NK Maribor
FC Shakhter Karagandy v Celtic FC
FC Steaua Bukarest v Legia Warszawa

Playoff-runde for 'ikke'-mestre:
Olympique Lyonnais v Real Sociedad
FC Schalke 04 v FC Metalist Kharkiv
FC Pacos de Ferreira v FC Zenit Skt. Petersborg
PSV Eindhoven v AC Milan
Fenerbahce SK v Arsenal FC

Kampene afvikles henholdsvis den 20./21. august og 27./28. august. Der er lodtrækning til Champions League-gruppespillet torsdag den 29. august, fra klokken 17:45.

Det bliver svært for La Real. Lyon er en stærk modstander. Men forhåbentlig kan vi få fire spanske hold med i turneringen.

Edit: Værd at bemærke er i øvrigt, at Fenerbahce og Metalist Kharkiv afventer en afgørelse i de matchfixing-sager der kører imod dem. Det kan i værste fald betyde, at de to hold bliver udelukket, hvis de ikke frifindes. Sagerne kører lige nu hos den internationale sportsdomstol, CAS.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 dag siden #1943 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Om vores rivaler VII
Såfremt at Fenerbahce ikke bliver udelukket, tror jeg faktisk godt at Fenerbahce kan ekspedere Arsenal ud af play-off'en. Fenerbahce er stærke på deres hjemmebane og Arsenal har endnu ikke forstærket sig markant i dette transfervindue, så tror godt at Arsenal kan komme i problemer her.
Sidste redigering: 13 år 1 dag siden ved mortenj.
Emnet er blevet låst.
13 år 1 dag siden #1944 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Champions League 2013/14 starter officielt med playoff-kampene, som der i dag blev trukket lod til. Det er sidste kvalifikationsrunde inden gruppespillet.

Dagens lodtrækning tog sig således ud:

Playoff-runde for mestre:
GNK Dinamo Zagreb v FK Austria Wien
PFC Ludogorets Razgrad v FC Basel
FC Viktoria Plzen v NK Maribor
FC Shakhter Karagandy v Celtic FC
FC Steaua Bukarest v Legia Warszawa

Playoff-runde for 'ikke'-mestre:
Olympique Lyonnais v Real Sociedad
FC Schalke 04 v FC Metalist Kharkiv
FC Pacos de Ferreira v FC Zenit Skt. Petersborg
PSV Eindhoven v AC Milan
Fenerbahce SK v Arsenal FC

Kampene afvikles henholdsvis den 20./21. august og 27./28. august. Der er lodtrækning til Champions League-gruppespillet torsdag den 29. august, fra klokken 17:45.

Det bliver svært for La Real. Lyon er en stærk modstander. Men forhåbentlig kan vi få fire spanske hold med i turneringen.

Edit: Værd at bemærke er i øvrigt, at Fenerbahce og Metalist Kharkiv afventer en afgørelse i de matchfixing-sager der kører imod dem. Det kan i værste fald betyde, at de to hold bliver udelukket, hvis de ikke frifindes. Sagerne kører lige nu hos den internationale sportsdomstol, CAS.

Hvis jeg skulle lave tips en 10´er ville det blive:
GNK Dinamo Zagreb
FC Basel
FC Viktoria Plzen
Celtic FC
FC Steaua Bukarest

Real Sociedad
FC Schalke 04
FC Zenit Skt. Petersborg
AC Milan
Arsenal FC

Såfremt Fenerbahce og Metalist Kharkiv bliver udelukket, hvilke hold vil erstatte dem? (nogen der ved det)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum