Om vores rivaler VII
Brian_H skrev: Som mange årige Brøndby fan, fik jeg den samme følelse, dengang Figo skiftet fra Barcelona til Real Madrid.
I dag er der sket en anden transfer, nemlig Kenneth Zohore til Brøndby.
Godt nok skiftet Kenneth Zohore ikke direkte fra Fc København, men han har da fået sin fodbold opdragelse i København, og jeg vil gerne høre jer, om i synes det er okay, at man skifter til ens ærkerivaler.
who cares:)... det er superligaen..
Brian_H skrev: Som mange årige Brøndby fan, fik jeg den samme følelse, dengang Figo skiftet fra Barcelona til Real Madrid.
Godt nok skiftet Kenneth Zohore ikke direkte fra Fc København, men han har da fået sin fodbold opdragelse i København, og jeg vil gerne høre jer, om i synes det er okay, at man skifter til ens ærkerivaler.
Kan ikke rigtig tage det seriøst når man snakker om RIVALISERING mellem Brøndby og FC København og i dansk fodbold generelt.
Det er dansk fodbold, for pokker.
Det er måske bare mig, men synes det er lidt overdrevet når man I DK prøver at skabe en rivalisering ved at kalde FCK-BIF for "New Firm" - haha, hvad sker der?? Hele Superligaen er jo fuldstændig blottet for underholdning efterhånden med kedelige kampe, næsten tomme stadions og adskillige profiler der forlader ligaen hvert år samtidig med at der kommer færre profiler til ligaen.
Men hvis vi alligevel skal prøve at fokusere lidt på sagen her, så har i da også Martin Albrecthsen rendende på holdet der tidligere har spillet 72 kampe for FCK. Er det anderledes? Kan ikke rigtig se noget VILDT ved ved når vi taler om en liga på så lavt niveau som Superligaen.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Spændende om det går igennem, så vi har muligheden for endnu en Madridista i Champions League.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
mortenj skrev:
Kan ikke rigtig tage det seriøst når man snakker om RIVALISERING mellem Brøndby og FC København og i dansk fodbold generelt.
Det er måske bare mig, men synes det er lidt overdrevet når man I DK prøver at skabe en rivalisering ved at kalde FCK-BIF for "New Firm" - haha, hvad sker der?? Hele Superligaen er jo fuldstændig blottet for underholdning efterhånden med kedelige kampe, næsten tomme stadions og adskillige profiler der forlader ligaen hvert år samtidig med at der kommer færre profiler til ligaen.
Men hvis vi alligevel skal prøve at fokusere lidt på sagen her, så har i da også Martin Albrecthsen rendende på holdet der tidligere har spillet 72 kampe for FCK. Er det anderledes? Kan ikke rigtig se noget VILDT ved ved når vi taler om en liga på så lavt niveau som Superligaen.
Ja, Zohore-handlen lyder heller ikke på mig synderlig opsigtsvækkende eller kontroversiel. Kun en anelse. Dertil er han simpelthen for ung med for få kampe for FCK.
Jeg er dog ikke helt enig med dig, mortenj. Superligaen er naturligvis ikke en liga med et specielt højt niveau, men der er stadig store følelser involveret. OB v. B1909 ser jeg dog stadig som den største rivalisering i dansk fodbold, og klubskifter til ærkerivalerne kan dælme også gøre ondt og få en ondsindet udvikling.
Skarpt i min erindring, står eksempelvis både Lars Jacobsens og Ulrik Laursens respektive skifte til FCK. Dét føltes bestemt ikke godt, og der var tilhængernes reaktion skam heller ikke så køn, for at sige det mildt.
Hvor i verden den form for "forræderi" foregår, er for mig underordnet. Det eneste der varierer fra liga til liga er antallet af påvirkede og eksponeringen af klubskiftene. Følelserne vil stadig være de samme.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Brian_H
- Gæst
-
mortenj skrev:
Helt enig med dig i at niveauet i superligaen ikke er høj nok, men derfor kan der da stadig godt være rivalisering, måske ikke i samme omfang som Real-Barca, Galatasaray-Fenerbache, Liverpool-United osv men der er da rivalisering.
Men pointen er ikke om superligaen har et høj niveau eller ej.
Det jeg gerne vil vide det er om det er okay, hvis en spiller skifter til ens ærkerivaler.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Jeg går nok lidt med på Asp´s holdning, så skal vi prøve at vende tilbage til VORES rivaler og ikke nogle ligegyldige danske hold?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Arsenal har offentliggjort salget af Gervinho til Roma, mens Liverpools ejer eftersigende har meddelt Arsenal, at de bør indstille jagten på Luis Suárez, eftersom Liverpool ikke vil sælge. Omvendt fastholder Suárez dog sit ønske om at forlade Liverpool.
Sevilla sikrede sig i går aftes videre avancement i Europa League-kvalifikationen. Holdet vandt en knusende 6-1-sejr over Podgorica fra Montenegro. Unai Emery startede kampen med følgende 11 spillere: Javi Varas; Coke, Cala, Nico Pareja (Alberto Moreno, 60. min.), Fernando Navarro; Maduro, Rakitic (Cotán, 46. min.); Jairo, Rabello, Vitolo (Marko Marin, 64. min.); Raul Rusescu. Af nyindkøbene nettede både Vitolo og Rusescu. Sidstnævnte scorede to gange.
Valencia er interesserede i Adrián López fra Atlético Madrid (AS). Og så er Bernard officielt på plads i Shakhtar Donetsk.
Dagens lodtrækning tog sig således ud:
Playoff-runde for mestre:
GNK Dinamo Zagreb v FK Austria Wien
PFC Ludogorets Razgrad v FC Basel
FC Viktoria Plzen v NK Maribor
FC Shakhter Karagandy v Celtic FC
FC Steaua Bukarest v Legia Warszawa
Playoff-runde for 'ikke'-mestre:
Olympique Lyonnais v Real Sociedad
FC Schalke 04 v FC Metalist Kharkiv
FC Pacos de Ferreira v FC Zenit Skt. Petersborg
PSV Eindhoven v AC Milan
Fenerbahce SK v Arsenal FC
Kampene afvikles henholdsvis den 20./21. august og 27./28. august. Der er lodtrækning til Champions League-gruppespillet torsdag den 29. august, fra klokken 17:45.
Det bliver svært for La Real. Lyon er en stærk modstander. Men forhåbentlig kan vi få fire spanske hold med i turneringen.
Edit: Værd at bemærke er i øvrigt, at Fenerbahce og Metalist Kharkiv afventer en afgørelse i de matchfixing-sager der kører imod dem. Det kan i værste fald betyde, at de to hold bliver udelukket, hvis de ikke frifindes. Sagerne kører lige nu hos den internationale sportsdomstol, CAS.
El_Juan skrev: Champions League 2013/14 starter officielt med playoff-kampene, som der i dag blev trukket lod til. Det er sidste kvalifikationsrunde inden gruppespillet.
Dagens lodtrækning tog sig således ud:
Playoff-runde for mestre:
GNK Dinamo Zagreb v FK Austria Wien
PFC Ludogorets Razgrad v FC Basel
FC Viktoria Plzen v NK Maribor
FC Shakhter Karagandy v Celtic FC
FC Steaua Bukarest v Legia Warszawa
Playoff-runde for 'ikke'-mestre:
Olympique Lyonnais v Real Sociedad
FC Schalke 04 v FC Metalist Kharkiv
FC Pacos de Ferreira v FC Zenit Skt. Petersborg
PSV Eindhoven v AC Milan
Fenerbahce SK v Arsenal FC
Kampene afvikles henholdsvis den 20./21. august og 27./28. august. Der er lodtrækning til Champions League-gruppespillet torsdag den 29. august, fra klokken 17:45.
Det bliver svært for La Real. Lyon er en stærk modstander. Men forhåbentlig kan vi få fire spanske hold med i turneringen.
Edit: Værd at bemærke er i øvrigt, at Fenerbahce og Metalist Kharkiv afventer en afgørelse i de matchfixing-sager der kører imod dem. Det kan i værste fald betyde, at de to hold bliver udelukket, hvis de ikke frifindes. Sagerne kører lige nu hos den internationale sportsdomstol, CAS.
Hvis jeg skulle lave tips en 10´er ville det blive:
GNK Dinamo Zagreb
FC Basel
FC Viktoria Plzen
Celtic FC
FC Steaua Bukarest
Real Sociedad
FC Schalke 04
FC Zenit Skt. Petersborg
AC Milan
Arsenal FC
Såfremt Fenerbahce og Metalist Kharkiv bliver udelukket, hvilke hold vil erstatte dem? (nogen der ved det)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.