Om vores rivaler VII
Siempre Madrid skrev: Selvfølgelig er Laporta stadig så magtfuld, at han kan sætte dette i værk. Nu er det vist dig, der er naiv, hvis du vil påstå andet.
Han er en magtfuld politiker og han nyder fortsat ekstrem respekt i selve Barcelona, så et lille fingerknips og så har hans folk i Barcelona-ledelsen givet ham de oplysninger, han skal have. Og er der noget bedre end at få Madrid-pressen til at køre historierne? Nej.
Det ene udelukker ikke andet. Det var i øvrigt undertegnede, der først indragede Laporta i denne debat, hvilket må være gået din næse fordi, i øvrigt inden du begyndte, at drage ham ind i det, så hvad er det du vil påvise? Og hvis du lige gider og nærlæse, så sagde jeg, at han ikke har samme magt som tidligere. Men bild mig glædeligt ind, at han stadig står i en lige så magtfuld position nu, som han gjorde, da han selv var præsident i FC Barcelona.
Vil du så endvidere bilde mig ind, at Laporta har større beføjelser end Pérez til, at få sådan noget sat i værk, med udgangspunkt fra Pérez' egen baggråd? Det er i øvrigt ikke hevet ud af den blå luft, at detaljerne der er havnet hos El Mundo, kom fra Real Madrid. Og det er tilladt, at kigge lidt på sammenhængen.
Som sagt. En sag af så markant størrelse, der breder sig så vidt, fra Spaniens og Europas to største klubber, til højesteretten i Madrid og det næststørste avismedie i Spanien efter El Pais (både El Mundo og El Pais hører hjemme i Madrid), er selvfølgelig noget de rykker på hos rivalerne.
Der er MANGE forskellige interesser og dagsordener hist og her, både hos den ene og den anden i en sag som denne. En væsentlig pointe, som du vel kan forstå. Jeg udelukker ikke medlemmerne og Laportas rolle i dette. Tværtimod. Det har jeg været inde på. Og på samme måde mener jeg heller ikke, at Real Madrid ikke lige så vel kan have en finger med i spillet. Det ene udelukker i sidste ende ikke det andet.
Din modstand mod Real Madrids mulige involveren er stadig ganske interessant. Nærmest som et udtalt behov for, at forsvare dem, ved blankt at afvise deres mulige involveren. Selv om det, ligesom alle andres mulige involveren, ikke kan udelukkes.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev:
BBB skrev: Det siger, at det ikke kan afvises, at Real havde en finger med i spillet, men du kan samtidig blankt afvise, at det kan komme fra Barcelona?
Hvis du absolut skal spille dum, så kunne du gøre dig den tjeneste, at læse hvad der bliver skrevet, i stedet for, at putte dine egne ord i andres mund. Jeg sagde, klart og tydeligt, at det kan ikke afvises, at flere af de detaljer der er kommet ud i sagen, er bragt fra Real Madrids øverste ledelse til et skrivebord hos El Mundo, som i øvrigt stadig har hovedsæde i Madrid, hvilket du ellers skulle kloge dig om tidligere, uden du egentlig havde styr på det.
Det jeg endvidere har sagt er at der selvfølgelig er lagt et pres internt, men det virker ikke overvejende sandsynligt, at det ene og alene kommer indefra, eftersom det ville kræve langt større magt og beføjelser end medlemmerne har.
Jeg vil ellers mene, at nedenstående ret kraftigt indikerer, at ingen i Barcelona kunne starte det her, eller for den sags skyld lække informationer til en avis.
El_Juan skrev: Jeg har allerede nævnt Laporta. Og om muligt han har adgang til information på ledelsgangene, så står han ikke med den samme magt lige nu, som han bl.a. tidligere har gjort. Én gang for alle. Det kan ikke ene og alene været kommet indefra. Det har medlemmerne ikke beføjelser til. End heller ikke, hvis Laporta ligeledes - med stor sandsynglig - også skulle have en finger med. Det kræver langt større baggrundsviden
Hvis det ikke var hvad du mente, så må du endelig uddybe.
- sramos47
- Gæst
-
Hvad man ikke har skulle lægge øre til af moraliserende gylle fra alskens såkaldte fodboldelskere i forbindelse med Bale købet. Sjovt nok langt de fleste tilhængere af Barcelona.
BBB skrev: Hvis det ikke var hvad du mente, så må du endelig uddybe.
Fra selv samme indlæg:
Én gang for alle. Det kan ikke ene og alene været kommet indefra. Det har medlemmerne ikke beføjelser til. End heller ikke, hvis Laporta ligeledes - med stor sandsynglig - også skulle have en finger med. Det kræver langt større baggrundsviden.
...
Det jeg endvidere har sagt er at der selvfølgelig er lagt et pres internt, men det virker ikke overvejende sandsynligt, at det ene og alene kommer indefra, eftersom det ville kræve langt større magt og beføjelser end medlemmerne har.
Ydermere, som jeg har sagt: Der er MANGE forskellige interesser og dagsordener hist og her, både hos den ene og den anden i en sag som denne. En væsentlig pointe, hvorfor Real Madrids involveren heller ikke kan udelukkes. Jeg udelukker ikke medlemmerne og Laportas rolle i dette. Tværtimod. Det har jeg været inde på. Og på samme måde mener jeg heller ikke, at Real Madrid ikke lige så vel kan have en finger med i spillet. Det ene udelukker i sidste ende ikke det andet.
Jeg har ikke blankt afvist noget, som du siger. Jeg har sagt, det med overvejende sandsynlig ikke alene kan komme indefra, eftersom det antageligt ville kræve langt større magt og viden. Eftersom vi ikke aner, hvor detaljerne til El Mundo kommer fra, så kan det ikke afvises, at det kommer fra den ene eller den anden. Vi ved til gengæld, at det er særdeles markante detaljer, i en meget følsom sag, der er mere markant end som så. Det jeg blankt har afvist er at det skulle stamme fra ét medlem i Barcelona, der ikke alene ville være i stand til, at orkestrere en så omfattende sag, med så meget og væsentlig baggrundsviden.
Der er ting, der peger i retningen af Laportas involveren, ting der peger i retning af medlemmernes involveren, ting der peger i retning af Real Madrids involveren og sågar ting der peger i retning af et internt snigløb på Rosell. Men den mest magtfulde spiller i dette, er stadig Pérez og co.
El_Juan skrev: Der er ting, der peger i retningen af Laportas involveren, ting der peger i retning af medlemmernes involveren, ting der peger i retning af Real Madrids involveren og sågar ting der peger i retning af et internt snigløb på Rosell. Men den mest magtfulde spiller i dette, er stadig Pérez og co.
Vi bliver nok ikke helt enige, fordi jeg ikke kan se hvorfor man skal være Perez for at tage kontakt til en avis. På samme måde som jeg ikke kan se det, har du ikke kunnet forklare det. At nævne "kontakter i toppen af Real Madrid og Mundo" er knap en skygge af et argument.
Jeg forstår ikke, hvorfor du mener, at Perez er en bedre mulighed end en gruppe internt fra Barcelona. Rygterne har gået i et par år, at Rosell er upopulær blandt spillere, to tidligere spillere, trænere og legender i klubben i form af Guardiola og Cruijff. Derudover er deres nuværende stjernespiller og vicepræsident heller ikke de bedste venner. Der er rigeligt med konflikter, og der er rigeligt med folk som kender hinanden på kryds og tværs til at de kunne starte en kampagne mod Rosell.
Alternativet skulle være noget i stil med, at Neymar Sr i detaljer har fremlagt Barcas kontraktudspil for Perez, og Perez derfra er gået videre med det - over et halvt år efter og i en periode hvor det kører for Real. Det tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg kan godt lide de historier og vinkler, som ikke bliver bragt alle andre steder. Dem der kommer med det ekstra. Der hvor det er understået, at der er flere sider af samme sag. Og der hvor der er stof til eftertanke. Take it or leave it.
Under indflydelse af magt, politik, penge, den fjerde statsmagt og korruption i alle regnbuens farver, er tingene sjældent (læs: aldrig), som de ser ud til.
Real Madrid 7 skrev: Er der nogle der kan fortælle mig hvad sandra rosell har gjordt forkert.
Det kommer lidt an på hvem du spørger - de spanske domstole, Barcas medlemmer eller pressen. Som udgangspunkt, så insisterede Rosell og Barcas bestyrelse på, at Neymar kostede €57,1 mio, 17,1 til Santos og €40 til N&N, et firma ejet af Neymar og hans far. Et medlem af Barca udbad sig yderligere oplysninger fra Rosell og bestyrelsen og da de nægtede, så gik han til domstolene for at tvinge oplysningerne frem. Retten bad Barca om at udlevere alle dokumenter i relation til Neymars transfer og igår fandt de så, at der var grundlag for at gå videre med sagen.
El Mundo skrev i sidste uge, at dokumenter retten havde modtaget viste at Neymar havde kostet mindst €95 mio, ca. €35 mio til Santos og ca. €60 mio til Neymar, hans familie og hans agenter, plus diverse aftaler om spillerudveksling, venskabskampe etc. Rosell har hidtil holdt fast på, at han ikke har gjort noget galt, men har har henholdt sig en tavshedspligt i Neymars kontrakt og nægtet at udtale sig. Men grundlæggende er problemet, at Rosell har løjet, både over for Barcas medlemmer, men muligvis også for skattevæsnet.
Rosell resigns
Sandro Rosell has handed in his resignation as president of FC Barcelona earlier today. His decision was announced today following an emergency board meeting with the club's vice presidents.
Judge Ruz's decision to open legal proceedings on account of the 'Neymar case' led Rosell to take the decision to resign.
Josep Maria Bartomeu will take over until the end of the season when early elections will be held.
Rosell attended a meeting this morning with his vice presidents to discuss two specific subjects, the handling of the Neymar transfer and the club's immediate future. The president was joined by Antoni Rossich, the director general, and Albert Montagut, director of communications. Both Josep Maria Bertomeu, acting vice president of sport, and Xavier Faus, economic vice president, were also present but were the first to leave the meeting.
(MARCA)
Neymar to earn 17,680,000 euros plus bonuses this season - 'SER'
In his first season at the club, the Brazilian forward will earn a total of 17,680,000 euros, comprised of wages and a signing on fee.
All the details of Neymar’s contract with Barcelona were revealed on Wednesday night on the radio programme ‘Carrusel Deportivo’ on ‘Cadena SER’.
In his first season at the club, the Brazilian forward will earn a total of 17,680,000 euros, comprised of 9.18 million euros in wages plus a signing-on fee of 8.5 million euros, which he has already been paid. In total, over the course of his five-year contract, he is guaranteed to receive a total of 54.4 million euros, almost 11 million per year.
In addition, the contract specifies a series of extras related to objectives, trophies and individual milestones the player might achieve. He will receive 637,500 euros if Barça qualify for the Champions League, 425,000 for getting past the group stages and 850,000 for winning the tournament. If Barça win the league, the Brazilian will be entitled to another 637,500 euros; if they win a double of the league and the Copa del Rey he will get 850,000 euros; 1,062,500 if Barça win the a double of the league and champions league and 1.7 million euros if the Catalans win the treble. Finally, if Neymar wins the Ballon d’Or next year, he will be entitled to 425,000 euros.
Therefore, Neymar’s total annual earnings on average could come close to equalling the 17 million euros Leo Messi earns per year in total, across salary, image rights and bonuses.
One also has to bear in mind that N & N, the company owned by the player and his father, received a further 40 million euros in concept of signing on bonus (eight million euros per year over five years of contract). Taking all this into account, any improved contract for Leo Messi is going to be very expensive indeed for Barcelona.
(MARCA & Cadena SER)
Falcao in danger of missing World Cup due to knee injury
The Monaco player was tackled by a Chasselay defender during a cup tie and has ruptured the anterior cruciate ligament in his left knee.
Monaco striker Radamel Falcao has been all but ruled out of playing at the World Cup after rupturing the anterior cruciate ligament in his left knee.
On Thursday the player flew to Porto to see Portuguese surgeon José Carlos Noronha to find out the full extent of the injury, which he sustained during Monaco's 3-0 win over Chasselay in the Coupe de France on Wednesday.
The tests confirmed what the player, his club and country all feared, as Falcao was told it would be around six months before he could return to the playing field.
This means the former Atlético Madrid striker faces a race against time to be fit for the World Cup, which begins on 12 June.
The injury occurred during a hard challenge from Chasselay defender Ertek, which involved the Colombian striker’s leg bending awkwardly – he had to be taken off on a stretcher, clearly in pain.
The Colombian’s teammate Toulalan was pessimistic when speaking to the press after the match: “I think it’s a serious injury, the news isn’t reassuring”.
(AS)
For at gøre farcen total, så har den socio, hvis klage gav anledning til rettens undersøgelse, tidligere idag anmodet om, at undersøgelsen udvides til også at inkludere bl.a. Bartomeu.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev: Er der nogle der kan fortælle mig hvad sandra rosell har gjordt forkert.
Det kommer lidt an på hvem du spørger - de spanske domstole, Barcas medlemmer eller pressen. Som udgangspunkt, så insisterede Rosell og Barcas bestyrelse på, at Neymar kostede €57,1 mio, 17,1 til Santos og €40 til N&N, et firma ejet af Neymar og hans far. Et medlem af Barca udbad sig yderligere oplysninger fra Rosell og bestyrelsen og da de nægtede, så gik han til domstolene for at tvinge oplysningerne frem. Retten bad Barca om at udlevere alle dokumenter i relation til Neymars transfer og igår fandt de så, at der var grundlag for at gå videre med sagen.
El Mundo skrev i sidste uge, at dokumenter retten havde modtaget viste at Neymar havde kostet mindst €95 mio, ca. €35 mio til Santos og ca. €60 mio til Neymar, hans familie og hans agenter, plus diverse aftaler om spillerudveksling, venskabskampe etc. Rosell har hidtil holdt fast på, at han ikke har gjort noget galt, men har har henholdt sig en tavshedspligt i Neymars kontrakt og nægtet at udtale sig. Men grundlæggende er problemet, at Rosell har løjet, både over for Barcas medlemmer, men muligvis også for skattevæsnet.
Men okey bliver det straffet hvis det er sandt for har læste et sted som skriver at Barca kommer til at tabe point i la liga.
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Men okey bliver det straffet hvis det er sandt for har læste et sted som skriver at Barca kommer til at tabe point i la liga.
Hvis skatteundragelse gav pointtab i ligaen, så ville størstedelen af de nuværende La Liga klubber spille i Segunda B og Atleti ville ikke have en chance for at spænde ben for os de næste to årtier.